ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Κ. Ζέρβας: Άμεσα η διαβούλευση για πεζοδρομήσεις και ποδηλατόδρομους

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης αποκάλυψε κυβέρνηση και δήμος συμφώνησαν για το ακίνητο στο οποίο θα οικοδομηθεί το Μουσείο Ολοκαυτώματος Θεσσαλονίκης

 04/06/2020 16:15

Κ. Ζέρβας: Άμεσα η διαβούλευση για πεζοδρομήσεις και ποδηλατόδρομους
Φωτογραφία αρχείου

Δημήτρης Λαζόπουλος

Πεζοδρομήσεις κεντρικών οδών της Θεσσαλονίκης και διπλασιασμό του δικτύου των ποδηλατόδρομων προανήγγειλε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης του Δημοτικού Συμβουλίου, με φόντο την απόφαση του δήμου να παραχωρήσει επιπλέον δημόσιο χώρο σε επιχειρήσεις εστίασης, προκειμένου να τοποθετήσουν τραπεζοκαθίσματα με στόχο την άμβλυνση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας του νέου κορονοϊού.

Συμπλήρωσε μάλιστα πως ο δημόσιος χώρος της πόλης δεν είναι ατελείωτος και τόνισε ότι αυτός πρέπει να διασφαλιστεί. Υπό αυτό το πρίσμα «προχωράει άμεσα η διαβούλευση» για την έγκριση του έργου ανάπτυξης του δικτύου ποδηλατόδρομων, συνέχισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, απευθύνοντας έκκληση στην αντιπολίτευση να «μη φάμε πολύ χρόνο σε διαβούλευση. Είναι ευκαιρία για εμάς να αναπτύξουμε αυτό το δίκτυο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου», οπότε θα είναι σε ισχύ η παραχώρηση επιπλέον δημόσιου χώρου για τραπεζοκαθίσματα των επιχειρήσεων εστίασης.

Υπενθύμισε ότι οι οδικοί άξονες οι οποίοι προτείνονται από τη διοίκηση για την κατασκευή ποδηλατόδρομων είναι: Μοσχονησίων, Βούλγαρη, Κ. Καραμανλή, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, Κουντουριώτου και Λεωφόρο Νίκης. Ακόμη, στην επικείμενη διαβούλευση θα τεθεί ζήτημα προσωρινής πεζοδρόμησης κεντρικών οδών και μετατροπής κάποιων σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.

Σε κάθε περίπτωση, «δεν θέλουμε η Θεσσαλονίκη να μετατραπεί σε νεκρή οικονομική ζώνη, ούτε όμως και σε ένα απέραντο τραπεζοκάθισμα», διαμήνυσε ο κ. Ζέρβας.

Να σημειωθεί ότι τα παραπάνω θα έχουν προσωρινό χαρακτήρα, ωστόσο θα υπάρχει η προοπτική μονιμοποίησής τους στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου δικτύου μετακινήσεων.

Ακολούθως χαιρέτισε την αύξηση χρήσης εναλλακτικών μέσων μεταφοράς, κατά τη διάρκεια και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων. «Το ποδήλατο είναι το ιδανικό μέσο για την πόλη μας. Το χρησιμοποιώ και εγώ. Σε μια πόλη επίπεδη να δώσουμε το κίνητρο για να κυριαρχείται η πόλη, μεταφορικά, από το ποδήλατο», είπε ο κ. Ζέρβας.

Τα «μεγάλα» έργα

Ενημερώνοντας το Δ.Σ. για τις επαφές που είχε αναφορικά με τα μείζονα τεχνικά έργα της πόλης με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, και υπουργούς της κυβέρνησης σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, διαβεβαίωσε ότι προχωρούν κανονικά.

Ειδικότερα συμφωνήθηκε, με τον αρμόδιο εντεταλμένο υπουργό της κυβέρνησης, Παναγιώτη Πικραμμένο, η «αξιοποίηση ενός όμορου ακινήτου του δήμου, ώστε το Μουσείο Ολοκαυτώματος να ξεκινήσει και να έχει τον απαραίτητο χώρο» για τις κύριες και συμπληρωματικές ανάγκες, όπως η στάθμευση και οι κυκλοφοριακοί κόμβοι. «Όλα αυτά είναι υπό υλοποίηση» και όχι υπό σκέψη, δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. «Πολύ σύντομα θα έχουμε την υλοποίηση αυτού του πολύ σημαντικού πρότζεκτ για την πόλη μας και εντός σφιχτού χρονοδιαγράμματος», υποστήριξε ο ίδιος.

Παράλληλα σημείωσε ότι η ανάπλαση της ΔΕΘ, το νέο γήπεδο στην Τούμπα και η προέκταση της παλιάς παραλίας προς τη θάλασσα προχωράνε.

Πεζοδρομήσεις κεντρικών οδών της Θεσσαλονίκης και διπλασιασμό του δικτύου των ποδηλατόδρομων προανήγγειλε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης του Δημοτικού Συμβουλίου, με φόντο την απόφαση του δήμου να παραχωρήσει επιπλέον δημόσιο χώρο σε επιχειρήσεις εστίασης, προκειμένου να τοποθετήσουν τραπεζοκαθίσματα με στόχο την άμβλυνση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας του νέου κορονοϊού.

Συμπλήρωσε μάλιστα πως ο δημόσιος χώρος της πόλης δεν είναι ατελείωτος και τόνισε ότι αυτός πρέπει να διασφαλιστεί. Υπό αυτό το πρίσμα «προχωράει άμεσα η διαβούλευση» για την έγκριση του έργου ανάπτυξης του δικτύου ποδηλατόδρομων, συνέχισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, απευθύνοντας έκκληση στην αντιπολίτευση να «μη φάμε πολύ χρόνο σε διαβούλευση. Είναι ευκαιρία για εμάς να αναπτύξουμε αυτό το δίκτυο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου», οπότε θα είναι σε ισχύ η παραχώρηση επιπλέον δημόσιου χώρου για τραπεζοκαθίσματα των επιχειρήσεων εστίασης.

Υπενθύμισε ότι οι οδικοί άξονες οι οποίοι προτείνονται από τη διοίκηση για την κατασκευή ποδηλατόδρομων είναι: Μοσχονησίων, Βούλγαρη, Κ. Καραμανλή, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, Κουντουριώτου και Λεωφόρο Νίκης. Ακόμη, στην επικείμενη διαβούλευση θα τεθεί ζήτημα προσωρινής πεζοδρόμησης κεντρικών οδών και μετατροπής κάποιων σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.

Σε κάθε περίπτωση, «δεν θέλουμε η Θεσσαλονίκη να μετατραπεί σε νεκρή οικονομική ζώνη, ούτε όμως και σε ένα απέραντο τραπεζοκάθισμα», διαμήνυσε ο κ. Ζέρβας.

Να σημειωθεί ότι τα παραπάνω θα έχουν προσωρινό χαρακτήρα, ωστόσο θα υπάρχει η προοπτική μονιμοποίησής τους στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου δικτύου μετακινήσεων.

Ακολούθως χαιρέτισε την αύξηση χρήσης εναλλακτικών μέσων μεταφοράς, κατά τη διάρκεια και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων. «Το ποδήλατο είναι το ιδανικό μέσο για την πόλη μας. Το χρησιμοποιώ και εγώ. Σε μια πόλη επίπεδη να δώσουμε το κίνητρο για να κυριαρχείται η πόλη, μεταφορικά, από το ποδήλατο», είπε ο κ. Ζέρβας.

Τα «μεγάλα» έργα

Ενημερώνοντας το Δ.Σ. για τις επαφές που είχε αναφορικά με τα μείζονα τεχνικά έργα της πόλης με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, και υπουργούς της κυβέρνησης σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, διαβεβαίωσε ότι προχωρούν κανονικά.

Ειδικότερα συμφωνήθηκε, με τον αρμόδιο εντεταλμένο υπουργό της κυβέρνησης, Παναγιώτη Πικραμμένο, η «αξιοποίηση ενός όμορου ακινήτου του δήμου, ώστε το Μουσείο Ολοκαυτώματος να ξεκινήσει και να έχει τον απαραίτητο χώρο» για τις κύριες και συμπληρωματικές ανάγκες, όπως η στάθμευση και οι κυκλοφοριακοί κόμβοι. «Όλα αυτά είναι υπό υλοποίηση» και όχι υπό σκέψη, δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. «Πολύ σύντομα θα έχουμε την υλοποίηση αυτού του πολύ σημαντικού πρότζεκτ για την πόλη μας και εντός σφιχτού χρονοδιαγράμματος», υποστήριξε ο ίδιος.

Παράλληλα σημείωσε ότι η ανάπλαση της ΔΕΘ, το νέο γήπεδο στην Τούμπα και η προέκταση της παλιάς παραλίας προς τη θάλασσα προχωράνε.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία