ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Θεσσαλονίκη: «Φυτρώνουν» ποδηλατόδρομοι μέχρι το τέλος Ιουλίου (φωτ.)

Ταυτόχρονα τον Αύγουστο αναμένονται οι προσωρινές πεζοδρομήσεις, ενώ συνεχίζονται οι ασφαλτοστρώσεις κεντρικών οδών της πόλης

 17/07/2020 07:00

Θεσσαλονίκη: «Φυτρώνουν» ποδηλατόδρομοι μέχρι το τέλος Ιουλίου (φωτ.)
Πηγή φωτογραφιών εντός κειμένου: https://www.facebook.com/profile.php?id=100001845635034

Δημήτρης Λαζόπουλος

Σε πλήρη χρήση θα είναι από αυτό το Σαββατοκύριακο, 18-19 Ιουλίου, ο νέος ποδηλατόδρομος επί της Λεωφόρου Νίκης, την ώρα που και άλλες οδοί της πόλης θα ποδηλατοδρομηθούν πιλοτικά τις επόμενες εβδομάδες, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της κυβέρνησης για πιλοτικές παρεμβάσεις αστικής κινητικότητας στους δήμους της χώρας, μετά την πανδημία.

Ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, Δημήτρης Μήτρου, εξηγεί μέσω του makthes.gr ότι έχουν απομείνει κάποιες προσθήκες μικρής εμβέλειας αναφορικά με τη σήμανση και την τελική διαμόρφωση της εισόδου και της εξόδου από τον ποδηλατόδρομο στη Λεωφόρο Νίκης.

Μέχρι χθες, Πέμπτη, είχαν τοποθετηθεί όλοι οι ανακλαστήρες (σ.σ. τα λεγόμενα μάτια της γάτας) και τα πλαστικά πασαλάκια, καθώς επίσης είχαν τυπωθεί τα οριζόντια σήματα επί του νέου αντιολισθητικού τάπητα, ο οποίος στρώθηκε για τον ποδηλατόδρομο, σύμφωνα με τον κ. Μήτρου.

Αποκαλύπτεται τμηματικά και η Κ. Καραμανλή

Στην οδό Κωνσταντίνου Καραμανλή έχει ήδη ξεκινήσει να κατασκευάζεται από προχθές, Τετάρτη, ο ποδηλατόδρομος. Όπως περιγράφει ο κ. Μήτρου θα είναι μονής κατεύθυνσης σε κάθε ρεύμα της οδού, τόσο για το ρεύμα προς το κέντρο, όσο και για εκείνο προς τη Βούλγαρη και συνολικά θα εκτείνεται από την οδό Βούλγαρη μέχρι και την οδό Καυταντζόγλου, όπου θα συναντά το προϋπάρχον δίκτυο. 

Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα υπάρχει 80 εκατοστά επέκταση πεζοδρομίου από την πλευρά του κρασπέδου, στη συνέχεια θα εκτείνεται το 1,5 μέτρο τάπητα για τα ποδήλατα, τμήμα το οποίο θα οριοθετηθεί με ανακλαστήρες και πασαλάκια ανά πέντε μέτρα μήκους, και ακολούθως θα υπάρχει μία ζώνη πλάτους 1,2 μέτρου για την προστασία του ποδηλατόδρομου με τη χρήση και πάλι ανακλαστήρων, συνοψίζει ο τεχνικός σύμβουλος του κ. Ζέρβα.

Σε κάθε περίπτωση «οι δύο λωρίδες παραμένουν για τα οχήματα» διαβεβαιώνει ο ίδιος και προσθέτει πως «είναι ένα μήκος τριών χιλιομέτρων και από τις δυο κατευθύνσεις. Θα υπάρχουν διαβάσεις, υπάρχει πρόβλεψη για τη φορτοεκφόρτωση, για τις στάσεις του ΟΑΣΘ, ενώ θα διακόπτεται με διακεκομμένες γραμμές μπροστά στα καταστήματα που έχουν πρόσβαση με ράμπες και πρέπει να έχουν έξοδο στο οδόστρωμα. Καμία εμπορική χρήση που υπάρχει δεν θα διαταραχθεί».

Ποδηλατόδρομοι με κατάληξη την παραλία

Παράλληλα, μέχρι το τέλος του Ιουλίου θα ολοκληρωθούν και οι παρεμβάσεις στους κάθετους άξονες της Κ. Καραμανλή, προκειμένου οι ποδηλατόδρομοι της παραλίας και της Κ. Καραμανλή να επικοινωνούν. «Θα υπάρχει και κάθετη και οριζόντια σήμανση», χωρίς να απομονωθούν λωρίδες για τη χάραξη ποδηλατόδρομων, διευκρινίζει ο κ. Μήτρου. «Μιλάμε για τους άξονες της Μ. Μπότσαρη, για τον άξονα Βούλγαρη-Μοσχονησίων και για τις οδούς Αρχαιολογικού Μουσείου και Παρασκευοπούλου που οδηγούν στη νέα παραλία», επισημαίνει ο ίδιος. Ειδικότερα σε αυτούς τους δρόμους θα υπάρχει σήμανση με την οποία οι οδηγοί θα ενημερώνονται ότι παράλληλα με τα Ι.Χ. αυτοκίνητα κυκλοφορούν και ποδήλατα, ενώ το ανώτατο όριο ταχύτητας θα χαμηλώσει στα 20 χιλιόμετρα την ώρα, σπεύδει να συμπληρώσει ο κ. Μήτρου.

Εντός Αυγούστου αναμένεται η κατασκευή ποδηλατόδρομου της οδού Γιαννιτσών, η οποία βρίσκεται στη φάση της μελέτης από τους μηχανικούς του δήμου, αποκαλύπτει ο κ. Μήτρου και προσθέτει ότι με αυτές τις δράσεις υπερδιπλασιάζεται το δίκτυο των ποδηλατόδρομων στη Θεσσαλονίκη.

Ενημερώνοντας για τη γραφειοκρατική διαδικασία που απαιτείται για την πιλοτική ποδηλατοδρόμηση, ή πεζοδρόμηση μίας οδού, ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης παρατηρεί πως η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής συλλέγει προτάσεις από συλλόγους, συλλογικότητες και φορείς της πόλης και στη συνέχεια η διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου κρίνει, εάν είναι τεχνικά εφικτή η υλοποίησή τους.

Αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας

Ερωτηθείς για την κριτική που ασκείται από πολίτες και πρώην αντιδημάρχους του δήμου, όπως ο πρώην αντιδήμαρχος Γιώργος Δημαρέλος, αναφορικά με τις προδιαγραφές ασφαλείας των προσωρινών ποδηλατόδρομων, ο κ. Μήτρου απαντά ότι «οι προδιαγραφές που έχουν να κάνουν με τους προσωρινούς είναι και πιο αυστηροποιημένες» εν συγκρίσει με τους μόνιμους. «Αυτό που αλλάζει, είναι το εύρος των αδειοδοτήσεων. Για τους προσωρινούς χρειάζεται μόνο μία απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του δήμου και άδεια από την τροχαία και για αυτό το υπουργείο έβγαλε τις προδιαγραφές και είναι πιο αυστηρές, ακριβώς διότι οι απαιτήσεις είναι λιγότερες», ισχυρίζεται ο ίδιος.

Εν αναμονή των πεζοδρομήσεων

Στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, ενδεχομένως και την ερχόμενη εβδομάδα, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η εισήγηση της διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας αναφορικά με τις δεκάδες προτάσεις που έχουν κατατεθεί προς την Επιτροπή για πιλοτικές πεζοδρομήσεις οδών της Θεσσαλονίκης, ενημερώνει ο κ. Μήτρου.

Ασφαλτοστρώσεις και τον Αύγουστο

Τις επόμενες ημέρες θα συνεχιστούν οι ασφαλτοστρώσεις σε κεντρικούς άξονες της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα σε τμήματα της Μητροπόλεως, της 25ης Μαρτίου και στη συμβολή των οδών Βούλγαρη και Κ. Καραμανλή (διαβάστε ΕΔΩ). Αυτές οι παρεμβάσεις θα έχουν περατωθεί μέχρι τέλος Αυγούστου, τονίζει ο κ. Μήτρου.

Εξάλλου, στις αρχές Σεπτέμβρη θα παγώσουν οι εργασίες σε συνεννόηση και με τις εταιρείες κοινής ωφέλειας για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας εν μέσω της ΔΕΘ. «Ούτως, ή άλλως το οδικό δίκτυο της πόλης θα επιβαρυνθεί αρκετά», όπως κάθε χρόνο, υπενθυμίζει ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης.

Δείτε φωτογραφίες του κ. Μήτρου από τον λογαριασμό του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης:

podilatodromoi-koronoios.jpg
Τμήμα του νέου ποδηλατόδρομου επί της Κ. Καραμανλή από Βούλγαρη μέχρι Μπότσαρη
podilatodromoi-koronoios2.jpg
Τμήμα του νέου ποδηλατόδρομου επί της Κ. Καραμανλή από Βούλγαρη μέχρι Μπότσαρη
podilatodromoi-koronoios3.jpg
Ο νέος ποδηλατόδρομος επί της Λεωφόρου Νίκης λίγο πριν την ολοκλήρωση της διαμόρφωσης



Σε πλήρη χρήση θα είναι από αυτό το Σαββατοκύριακο, 18-19 Ιουλίου, ο νέος ποδηλατόδρομος επί της Λεωφόρου Νίκης, την ώρα που και άλλες οδοί της πόλης θα ποδηλατοδρομηθούν πιλοτικά τις επόμενες εβδομάδες, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της κυβέρνησης για πιλοτικές παρεμβάσεις αστικής κινητικότητας στους δήμους της χώρας, μετά την πανδημία.

Ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, Δημήτρης Μήτρου, εξηγεί μέσω του makthes.gr ότι έχουν απομείνει κάποιες προσθήκες μικρής εμβέλειας αναφορικά με τη σήμανση και την τελική διαμόρφωση της εισόδου και της εξόδου από τον ποδηλατόδρομο στη Λεωφόρο Νίκης.

Μέχρι χθες, Πέμπτη, είχαν τοποθετηθεί όλοι οι ανακλαστήρες (σ.σ. τα λεγόμενα μάτια της γάτας) και τα πλαστικά πασαλάκια, καθώς επίσης είχαν τυπωθεί τα οριζόντια σήματα επί του νέου αντιολισθητικού τάπητα, ο οποίος στρώθηκε για τον ποδηλατόδρομο, σύμφωνα με τον κ. Μήτρου.

Αποκαλύπτεται τμηματικά και η Κ. Καραμανλή

Στην οδό Κωνσταντίνου Καραμανλή έχει ήδη ξεκινήσει να κατασκευάζεται από προχθές, Τετάρτη, ο ποδηλατόδρομος. Όπως περιγράφει ο κ. Μήτρου θα είναι μονής κατεύθυνσης σε κάθε ρεύμα της οδού, τόσο για το ρεύμα προς το κέντρο, όσο και για εκείνο προς τη Βούλγαρη και συνολικά θα εκτείνεται από την οδό Βούλγαρη μέχρι και την οδό Καυταντζόγλου, όπου θα συναντά το προϋπάρχον δίκτυο. 

Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα υπάρχει 80 εκατοστά επέκταση πεζοδρομίου από την πλευρά του κρασπέδου, στη συνέχεια θα εκτείνεται το 1,5 μέτρο τάπητα για τα ποδήλατα, τμήμα το οποίο θα οριοθετηθεί με ανακλαστήρες και πασαλάκια ανά πέντε μέτρα μήκους, και ακολούθως θα υπάρχει μία ζώνη πλάτους 1,2 μέτρου για την προστασία του ποδηλατόδρομου με τη χρήση και πάλι ανακλαστήρων, συνοψίζει ο τεχνικός σύμβουλος του κ. Ζέρβα.

Σε κάθε περίπτωση «οι δύο λωρίδες παραμένουν για τα οχήματα» διαβεβαιώνει ο ίδιος και προσθέτει πως «είναι ένα μήκος τριών χιλιομέτρων και από τις δυο κατευθύνσεις. Θα υπάρχουν διαβάσεις, υπάρχει πρόβλεψη για τη φορτοεκφόρτωση, για τις στάσεις του ΟΑΣΘ, ενώ θα διακόπτεται με διακεκομμένες γραμμές μπροστά στα καταστήματα που έχουν πρόσβαση με ράμπες και πρέπει να έχουν έξοδο στο οδόστρωμα. Καμία εμπορική χρήση που υπάρχει δεν θα διαταραχθεί».

Ποδηλατόδρομοι με κατάληξη την παραλία

Παράλληλα, μέχρι το τέλος του Ιουλίου θα ολοκληρωθούν και οι παρεμβάσεις στους κάθετους άξονες της Κ. Καραμανλή, προκειμένου οι ποδηλατόδρομοι της παραλίας και της Κ. Καραμανλή να επικοινωνούν. «Θα υπάρχει και κάθετη και οριζόντια σήμανση», χωρίς να απομονωθούν λωρίδες για τη χάραξη ποδηλατόδρομων, διευκρινίζει ο κ. Μήτρου. «Μιλάμε για τους άξονες της Μ. Μπότσαρη, για τον άξονα Βούλγαρη-Μοσχονησίων και για τις οδούς Αρχαιολογικού Μουσείου και Παρασκευοπούλου που οδηγούν στη νέα παραλία», επισημαίνει ο ίδιος. Ειδικότερα σε αυτούς τους δρόμους θα υπάρχει σήμανση με την οποία οι οδηγοί θα ενημερώνονται ότι παράλληλα με τα Ι.Χ. αυτοκίνητα κυκλοφορούν και ποδήλατα, ενώ το ανώτατο όριο ταχύτητας θα χαμηλώσει στα 20 χιλιόμετρα την ώρα, σπεύδει να συμπληρώσει ο κ. Μήτρου.

Εντός Αυγούστου αναμένεται η κατασκευή ποδηλατόδρομου της οδού Γιαννιτσών, η οποία βρίσκεται στη φάση της μελέτης από τους μηχανικούς του δήμου, αποκαλύπτει ο κ. Μήτρου και προσθέτει ότι με αυτές τις δράσεις υπερδιπλασιάζεται το δίκτυο των ποδηλατόδρομων στη Θεσσαλονίκη.

Ενημερώνοντας για τη γραφειοκρατική διαδικασία που απαιτείται για την πιλοτική ποδηλατοδρόμηση, ή πεζοδρόμηση μίας οδού, ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης παρατηρεί πως η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής συλλέγει προτάσεις από συλλόγους, συλλογικότητες και φορείς της πόλης και στη συνέχεια η διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου κρίνει, εάν είναι τεχνικά εφικτή η υλοποίησή τους.

Αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας

Ερωτηθείς για την κριτική που ασκείται από πολίτες και πρώην αντιδημάρχους του δήμου, όπως ο πρώην αντιδήμαρχος Γιώργος Δημαρέλος, αναφορικά με τις προδιαγραφές ασφαλείας των προσωρινών ποδηλατόδρομων, ο κ. Μήτρου απαντά ότι «οι προδιαγραφές που έχουν να κάνουν με τους προσωρινούς είναι και πιο αυστηροποιημένες» εν συγκρίσει με τους μόνιμους. «Αυτό που αλλάζει, είναι το εύρος των αδειοδοτήσεων. Για τους προσωρινούς χρειάζεται μόνο μία απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του δήμου και άδεια από την τροχαία και για αυτό το υπουργείο έβγαλε τις προδιαγραφές και είναι πιο αυστηρές, ακριβώς διότι οι απαιτήσεις είναι λιγότερες», ισχυρίζεται ο ίδιος.

Εν αναμονή των πεζοδρομήσεων

Στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, ενδεχομένως και την ερχόμενη εβδομάδα, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η εισήγηση της διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας αναφορικά με τις δεκάδες προτάσεις που έχουν κατατεθεί προς την Επιτροπή για πιλοτικές πεζοδρομήσεις οδών της Θεσσαλονίκης, ενημερώνει ο κ. Μήτρου.

Ασφαλτοστρώσεις και τον Αύγουστο

Τις επόμενες ημέρες θα συνεχιστούν οι ασφαλτοστρώσεις σε κεντρικούς άξονες της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα σε τμήματα της Μητροπόλεως, της 25ης Μαρτίου και στη συμβολή των οδών Βούλγαρη και Κ. Καραμανλή (διαβάστε ΕΔΩ). Αυτές οι παρεμβάσεις θα έχουν περατωθεί μέχρι τέλος Αυγούστου, τονίζει ο κ. Μήτρου.

Εξάλλου, στις αρχές Σεπτέμβρη θα παγώσουν οι εργασίες σε συνεννόηση και με τις εταιρείες κοινής ωφέλειας για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας εν μέσω της ΔΕΘ. «Ούτως, ή άλλως το οδικό δίκτυο της πόλης θα επιβαρυνθεί αρκετά», όπως κάθε χρόνο, υπενθυμίζει ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης.

Δείτε φωτογραφίες του κ. Μήτρου από τον λογαριασμό του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης:

podilatodromoi-koronoios.jpg
Τμήμα του νέου ποδηλατόδρομου επί της Κ. Καραμανλή από Βούλγαρη μέχρι Μπότσαρη
podilatodromoi-koronoios2.jpg
Τμήμα του νέου ποδηλατόδρομου επί της Κ. Καραμανλή από Βούλγαρη μέχρι Μπότσαρη
podilatodromoi-koronoios3.jpg
Ο νέος ποδηλατόδρομος επί της Λεωφόρου Νίκης λίγο πριν την ολοκλήρωση της διαμόρφωσης



ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία