ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Δήμος Θεσσαλονίκης: Συναινετική η αντιπολίτευση για πεζοδρομήσεις και τραπεζοκαθίσματα

Ο Σπ. Βούγιας, από την «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη» έκανε λόγο για «καλό παράδειγμα» που δίνει η πόλη με τον τρόπο που έχουν επεκταθεί επιπλέον τραπεζοκαθίσματα

 04/06/2020 19:00

Δήμος Θεσσαλονίκης: Συναινετική η αντιπολίτευση για πεζοδρομήσεις και τραπεζοκαθίσματα
Φωτογραφία αρχείου

Δημήτρης Λαζόπουλος

Σε κλίμα συναίνεσης κινήθηκαν οι περισσότεροι επικεφαλής της αντιπολίτευσης αναφορικά με την πρόθεση του δήμου Θεσσαλονίκης να προχωρήσει σε πεζοδρομήσεις και επεκτάσεις του δικτύου ποδηλατόδρομων, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Ομαλά προχωράει η ανάκτηση του δημόσιου χώρου στη Θεσσαλονίκη καθώς επίσης και η κατάσταση που σχηματίζεται με τα επιπλέον τραπεζοκαθίσματα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη», Σπύρο Βούγια. Μιλώντας για την εικόνα των καταστημάτων εστίασης στη Θεσσαλονίκη μετά την επαναλειτουργία του κλάδου έκανε λόγο για «καλό παράδειγμα το οποίο πρέπει να ολοκληρώσουμε με βάση το σχέδιο που ανέφερε ο δήμαρχος». Ακόμη, «η διαβούλευση θα έπρεπε να προχωρήσει στο τρίτο στάδιο», αυτό των αναπλάσεων, εξήγησε ο κ. Βούγιας, παραπέμποντας στον «Μεγάλο Περίπατο» που σχεδιάζει ο δήμος Αθηναίων. Καλώντας τον δήμαρχο να σκεφτεί αντίστοιχες παρεμβάσεις, ο κ. Βούγιας τόνισε πως «η αστική πύκνωση θα έπρεπε να ήταν ένα θέμα που πρέπει να μελετήσουμε σοβαρά.

Ειδικά σε ό,τι αφορά την επέκταση της παλιάς παραλίας και την πεζοδρόμηση της Λ. Νίκης, επανέλαβε την πρότασή του να κατέβει ο «επικίνδυνος» ποδηλατόδρομος στον δρόμο.

Συζήτηση για τα σοβαρά προβλήματα της πόλης και της κοινωνίας ζήτησε ο επικεφαλής της Λαϊκής Ενότητας, Σωτήρης Ζαριανόπουλος, θεωρώντας πως «δεν έχουμε λόγο σαν δήμος τι θα γίνει με τους εργαζόμενους, τι θα γίνει με την υγεία. Αν δεν υπήρχε η καραντίνα, θα είχαμε τα ίδια τραγικά θύματα όπως και άλλες χώρες».

Μάλιστα «είναι φυσιολογικό να αναρωτιόμαστε πώς, όταν έχουν ανοίξει τα πάντα, το δημοτικό συμβούλιο να συνεχίζει με τηλεδιάσκεψη; Τουλάχιστον τα μεγάλα ζητήματα που περνάνε αυτές τις ημέρες θα μπορούσαν να αναβληθούνε. Ήταν επείγον και δεν μπορούσε να πάρει παράταση ένα μήνα το ζήτημα της αγοράς των 50 λεωφορείων για τον ΟΑΣΘ;», διερωτήθηκε ο κ. Ζαριανόπουλος.

Στη συνέχεια έθεσε ενδεικτικά ορισμένα ζητήματα, με τη μορφή ερωτημάτων: «Τι θα γίνει με τις σχολικές καθαρίστριες; Τι θα γίνει με τα πρόστιμα στα τραπεζοκαθίσματα; Τι θα γίνει με το περιβάλλον;».

Άσκησε, δε, κριτική στην απόφαση του δήμου να ενεργοποιήσει και πάλι τη στάθμευση έναντι χρέωσης, παρά τις συστάσεις των επιστημόνων και της κυβέρνησης οι πολίτες να χρησιμοποιούν τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και όχι τα μέσα μαζικής μεταφοράς. «Ερχόμαστε στη Θεσσαλονίκη και περηφανεύεται ο δήμος που έχει τσακίσει τον κόσμο στα πρόστιμα. Έτσι θα βγουν τα "σπασμένα";», διερωτήθηκε χαρακτηριστικά ο κ. Ζαριανόπουλος.

Την άποψη του Κ. Ζέρβα για το θέμα της καύσης απορριμμάτων στο εργοστάσιο ΤΙΤΑΝ στην Ευκαρπία Θεσσαλονίκης, ζήτησε ο επικεφαλής της «Οικολογίας Αλληλεγγύης», Μιχάλης Τρεμόπουλος. Ο ίδιος κατέκρινε το γεγονός πως το Δ.Σ. συνεδριάζει, ακόμη, εξ' αποστάσεως.

Στο θέμα του τερματισμού του προγράμματος φιλοξενίας σε μισθωμένα διαμερίσματα από τον ΟΗΕ, για περισσότερους από 11.000 αναγνωρισμένους πρόσφυγες στην Ελλάδα, στάθηκε ο επικεφαλής της «Πόλης Ανάποδα-Δύναμης Ανατροπής», Αντώνης Γαζάκης. «Όταν θα έχουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους στον δρόμο, θα λέμε γιατί πουλάνε λαθραία τσιγάρα;» διερωτήθηκε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια και αφού ζήτησε μεγαλύτερη δημοσιότητα των τηλεσυνεδριάσεων του Δ.Σ., ή δια ζώσης συνεδρίαση, επεκτάθηκε στον ΟΑΣΘ. Χαρακτήρισε «κίνηση ασπιρίνης» τα 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία που θα αγοράσει ο δήμος από τον γερμανικό δήμο της Λειψίας, ενώ υπενθύμισε ότι και τα 180 που θα έλθουν κατόπιν διαγωνισμού, είναι και αυτά μεταχειρισμένα. Επιπλέον, παρά την απειλή της πανδημίας, «η κατάσταση είναι τραγική. Ξαναϋπάρχει θέμα συνωστισμού. Τα λεωφορεία που κυκλοφορούνε στους δρόμους και τα περιαστικά, είναι τις τελευταίες ημέρες περίπου 180-200», κατήγγειλε ο κ. Γαζάκης.

Ζήτησε μάλιστα από τον Κ. Ζέρβα «να πιέσεις την κυβέρνηση. Να το βλέπουμε, να ακούγεται ότι η Θεσσαλονίκη θέλει όσο το δυνατόν συντομότερο πολλά καινούργια λεωφορεία».

Στο ζήτημα των τραπεζοκαθισμάτων, «ακόμα η κατάσταση δεν είναι τραγική, αλλά θα πρέπει να υπάρξει μια προσοχή. Οι έλεγχοι θα πρέπει να είναι συνεχείς. Να υπάρξει μέριμνα για αυτές τις υποτίθεται προσωρινές κατασκευές με παρτέρια, τζαμαρίες», προειδοποίησε ο κ. Γαζάκης, ενώ δεν παρέλειψε να στηλιτεύσει την έλλειψη δημόσιων χώρων. «Η περίοδος του εγκλεισμού ανέδειξε το ζήτημα των ελεύθερων χώρων. Ανέδειξε πόσο λίγους έχει η πόλη και πόσο λίγους πολίτες μπορούν να φιλοξενήσουν και τώρα» και σε μία νέα περίοδο εγκλεισμού είπε. Επιπλέον ζήτησε ηλεκτροφωτισμό και καθαριότητα των υπαρχόντων, σε συνεργασία με τους κατοίκους.

Ειδική μνεία στη «μονοκαλλιέργεια» του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη, η οποία εξέθεσε την πόλη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δεδομένου ότι εξαρτάται πλήρως από το διεθνές περιβάλλον, άσκησε ο επικεφαλής της «Μένουμε Θεσσαλονίκη», Γιώργος Ρακκάς. Αντιθέτως, ο κ. Ρακκάς επανέλαβε ότι προκρίνει ένα «ενδογενές μοντέλο ανάπτυξης, πόσο μάλλον όταν ο τουρισμός αφήνει πίσω στην πόλη υπερβολικά μεγάλο αριθμό χαμηλόμισθων εργαζόμενων».

Η δημοτική σύμβουλος της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Δέσποινα Αηδονά, η οποία μίλησε εκ μέρους της μείζονος αντιπολίτευσης, μίλησε για την κοινωνική πολιτική, αφού έκανε αναφορά στην εμπλοκή της στην τηλεφωνική υποστήριξη ηλικιωμένων κατά τη διάρκεια της καραντίνας. «Πόσοι άνθρωποι δεν είναι καταγεγραμμένοι;», διερωτήθηκε η κ. Αηδονά και συμπλήρωσε πως «είναι ένα πρόβλημα μεγάλο τα στεγανά των αρμοδιοτήτων. Πρέπει να γίνουν συγκοινωνούντα δοχεία και να ξεκινήσει η βοήθεια πόρτα-πόρτα».

Σύμφωνα με την ίδια η τηλεφωνική υπηρεσία του «Βοήθεια στο Σπίτι» δούλεψε μόνο με έξι υπαλλήλους στον δήμο Θεσσαλονίκης. Συμπερασματικά δήμος και περιφέρεια θα πρέπει να ζητήσουν επιπλέον κονδύλια και έμψυχο δυναμικό για να μην είναι η κοινωνική πολιτική «μία γραφειοκρατική διαδικασία», κατέληξε η κ. Αηδονά.

Σε κλίμα συναίνεσης κινήθηκαν οι περισσότεροι επικεφαλής της αντιπολίτευσης αναφορικά με την πρόθεση του δήμου Θεσσαλονίκης να προχωρήσει σε πεζοδρομήσεις και επεκτάσεις του δικτύου ποδηλατόδρομων, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Ομαλά προχωράει η ανάκτηση του δημόσιου χώρου στη Θεσσαλονίκη καθώς επίσης και η κατάσταση που σχηματίζεται με τα επιπλέον τραπεζοκαθίσματα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη», Σπύρο Βούγια. Μιλώντας για την εικόνα των καταστημάτων εστίασης στη Θεσσαλονίκη μετά την επαναλειτουργία του κλάδου έκανε λόγο για «καλό παράδειγμα το οποίο πρέπει να ολοκληρώσουμε με βάση το σχέδιο που ανέφερε ο δήμαρχος». Ακόμη, «η διαβούλευση θα έπρεπε να προχωρήσει στο τρίτο στάδιο», αυτό των αναπλάσεων, εξήγησε ο κ. Βούγιας, παραπέμποντας στον «Μεγάλο Περίπατο» που σχεδιάζει ο δήμος Αθηναίων. Καλώντας τον δήμαρχο να σκεφτεί αντίστοιχες παρεμβάσεις, ο κ. Βούγιας τόνισε πως «η αστική πύκνωση θα έπρεπε να ήταν ένα θέμα που πρέπει να μελετήσουμε σοβαρά.

Ειδικά σε ό,τι αφορά την επέκταση της παλιάς παραλίας και την πεζοδρόμηση της Λ. Νίκης, επανέλαβε την πρότασή του να κατέβει ο «επικίνδυνος» ποδηλατόδρομος στον δρόμο.

Συζήτηση για τα σοβαρά προβλήματα της πόλης και της κοινωνίας ζήτησε ο επικεφαλής της Λαϊκής Ενότητας, Σωτήρης Ζαριανόπουλος, θεωρώντας πως «δεν έχουμε λόγο σαν δήμος τι θα γίνει με τους εργαζόμενους, τι θα γίνει με την υγεία. Αν δεν υπήρχε η καραντίνα, θα είχαμε τα ίδια τραγικά θύματα όπως και άλλες χώρες».

Μάλιστα «είναι φυσιολογικό να αναρωτιόμαστε πώς, όταν έχουν ανοίξει τα πάντα, το δημοτικό συμβούλιο να συνεχίζει με τηλεδιάσκεψη; Τουλάχιστον τα μεγάλα ζητήματα που περνάνε αυτές τις ημέρες θα μπορούσαν να αναβληθούνε. Ήταν επείγον και δεν μπορούσε να πάρει παράταση ένα μήνα το ζήτημα της αγοράς των 50 λεωφορείων για τον ΟΑΣΘ;», διερωτήθηκε ο κ. Ζαριανόπουλος.

Στη συνέχεια έθεσε ενδεικτικά ορισμένα ζητήματα, με τη μορφή ερωτημάτων: «Τι θα γίνει με τις σχολικές καθαρίστριες; Τι θα γίνει με τα πρόστιμα στα τραπεζοκαθίσματα; Τι θα γίνει με το περιβάλλον;».

Άσκησε, δε, κριτική στην απόφαση του δήμου να ενεργοποιήσει και πάλι τη στάθμευση έναντι χρέωσης, παρά τις συστάσεις των επιστημόνων και της κυβέρνησης οι πολίτες να χρησιμοποιούν τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και όχι τα μέσα μαζικής μεταφοράς. «Ερχόμαστε στη Θεσσαλονίκη και περηφανεύεται ο δήμος που έχει τσακίσει τον κόσμο στα πρόστιμα. Έτσι θα βγουν τα "σπασμένα";», διερωτήθηκε χαρακτηριστικά ο κ. Ζαριανόπουλος.

Την άποψη του Κ. Ζέρβα για το θέμα της καύσης απορριμμάτων στο εργοστάσιο ΤΙΤΑΝ στην Ευκαρπία Θεσσαλονίκης, ζήτησε ο επικεφαλής της «Οικολογίας Αλληλεγγύης», Μιχάλης Τρεμόπουλος. Ο ίδιος κατέκρινε το γεγονός πως το Δ.Σ. συνεδριάζει, ακόμη, εξ' αποστάσεως.

Στο θέμα του τερματισμού του προγράμματος φιλοξενίας σε μισθωμένα διαμερίσματα από τον ΟΗΕ, για περισσότερους από 11.000 αναγνωρισμένους πρόσφυγες στην Ελλάδα, στάθηκε ο επικεφαλής της «Πόλης Ανάποδα-Δύναμης Ανατροπής», Αντώνης Γαζάκης. «Όταν θα έχουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους στον δρόμο, θα λέμε γιατί πουλάνε λαθραία τσιγάρα;» διερωτήθηκε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια και αφού ζήτησε μεγαλύτερη δημοσιότητα των τηλεσυνεδριάσεων του Δ.Σ., ή δια ζώσης συνεδρίαση, επεκτάθηκε στον ΟΑΣΘ. Χαρακτήρισε «κίνηση ασπιρίνης» τα 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία που θα αγοράσει ο δήμος από τον γερμανικό δήμο της Λειψίας, ενώ υπενθύμισε ότι και τα 180 που θα έλθουν κατόπιν διαγωνισμού, είναι και αυτά μεταχειρισμένα. Επιπλέον, παρά την απειλή της πανδημίας, «η κατάσταση είναι τραγική. Ξαναϋπάρχει θέμα συνωστισμού. Τα λεωφορεία που κυκλοφορούνε στους δρόμους και τα περιαστικά, είναι τις τελευταίες ημέρες περίπου 180-200», κατήγγειλε ο κ. Γαζάκης.

Ζήτησε μάλιστα από τον Κ. Ζέρβα «να πιέσεις την κυβέρνηση. Να το βλέπουμε, να ακούγεται ότι η Θεσσαλονίκη θέλει όσο το δυνατόν συντομότερο πολλά καινούργια λεωφορεία».

Στο ζήτημα των τραπεζοκαθισμάτων, «ακόμα η κατάσταση δεν είναι τραγική, αλλά θα πρέπει να υπάρξει μια προσοχή. Οι έλεγχοι θα πρέπει να είναι συνεχείς. Να υπάρξει μέριμνα για αυτές τις υποτίθεται προσωρινές κατασκευές με παρτέρια, τζαμαρίες», προειδοποίησε ο κ. Γαζάκης, ενώ δεν παρέλειψε να στηλιτεύσει την έλλειψη δημόσιων χώρων. «Η περίοδος του εγκλεισμού ανέδειξε το ζήτημα των ελεύθερων χώρων. Ανέδειξε πόσο λίγους έχει η πόλη και πόσο λίγους πολίτες μπορούν να φιλοξενήσουν και τώρα» και σε μία νέα περίοδο εγκλεισμού είπε. Επιπλέον ζήτησε ηλεκτροφωτισμό και καθαριότητα των υπαρχόντων, σε συνεργασία με τους κατοίκους.

Ειδική μνεία στη «μονοκαλλιέργεια» του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη, η οποία εξέθεσε την πόλη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δεδομένου ότι εξαρτάται πλήρως από το διεθνές περιβάλλον, άσκησε ο επικεφαλής της «Μένουμε Θεσσαλονίκη», Γιώργος Ρακκάς. Αντιθέτως, ο κ. Ρακκάς επανέλαβε ότι προκρίνει ένα «ενδογενές μοντέλο ανάπτυξης, πόσο μάλλον όταν ο τουρισμός αφήνει πίσω στην πόλη υπερβολικά μεγάλο αριθμό χαμηλόμισθων εργαζόμενων».

Η δημοτική σύμβουλος της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Δέσποινα Αηδονά, η οποία μίλησε εκ μέρους της μείζονος αντιπολίτευσης, μίλησε για την κοινωνική πολιτική, αφού έκανε αναφορά στην εμπλοκή της στην τηλεφωνική υποστήριξη ηλικιωμένων κατά τη διάρκεια της καραντίνας. «Πόσοι άνθρωποι δεν είναι καταγεγραμμένοι;», διερωτήθηκε η κ. Αηδονά και συμπλήρωσε πως «είναι ένα πρόβλημα μεγάλο τα στεγανά των αρμοδιοτήτων. Πρέπει να γίνουν συγκοινωνούντα δοχεία και να ξεκινήσει η βοήθεια πόρτα-πόρτα».

Σύμφωνα με την ίδια η τηλεφωνική υπηρεσία του «Βοήθεια στο Σπίτι» δούλεψε μόνο με έξι υπαλλήλους στον δήμο Θεσσαλονίκης. Συμπερασματικά δήμος και περιφέρεια θα πρέπει να ζητήσουν επιπλέον κονδύλια και έμψυχο δυναμικό για να μην είναι η κοινωνική πολιτική «μία γραφειοκρατική διαδικασία», κατέληξε η κ. Αηδονά.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία