ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

FlyOver: Πότε ξεκινούν οι εργασίες, ποιες θα είναι οι πρώτες παρεμβάσεις

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή η οποία γνωρίζει σε λεπτομέρειες το σχεδιασμό του έργου, μόλις δοθεί το πράσινο φως από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα στηθούν αμέσως τα πρώτα εργοτάξια.

 15/10/2023 08:00

FlyOver: Πότε ξεκινούν οι εργασίες, ποιες θα είναι οι πρώτες παρεμβάσεις

Νίκος Ηλιάδης

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, οι εργασίες για την αναβάθμιση της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου (FlyOver) επρόκειτο να ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού, αρχές του φθινοπώρου. 

Στη συνέχεια μετατέθηκαν για κάποιες εβδομάδες καθώς, στο μεταξύ, δεν είχε γίνει καμία προετοιμασία για την, όσο το δυνατόν καλύτερη διαχείριση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων εξ αιτίας των έργων. 

Ακολούθησε νέα μετάθεση λόγω των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών, αλλά και επειδή ακόμη και τώρα, δεν έχουν οριστικοποιηθεί τα μέτρα τα οποία σχεδιάζονται να εφαρμοστούν προκειμένου να μην επικρατήσει κυκλοφοριακό χάος εντός και εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος.

Τις τελευταίες ημέρες κυκλοφορούσε το σενάριο ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν την επομένη του δεύτερου γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογών. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Έγκυρη πηγή, η οποία μίλησε στο makthes.gr αναφέρει ότι “θα πρέπει να ξεχάσουμε εντελώς τον Οκτώβριο. Οι εργασίες, εάν δεν υπάρξουν νέα ζητήματα, σχετικά με τις υπόλοιπες προετοιμασίες που αφορούν την πόλη, προβλέπεται να ξεκινήσουν κάποια στιγμή, μέσα στον Νοέμβριο”. 

Η ίδια πηγή αναφέρει ότι “το πρόβλημα δεν έχει να κάνει με την τεχνική και επιχειρησιακή ετοιμότητα της αναδόχου κοινοπραξίας. Αυτή είναι πανέτοιμη. Το πρόβλημα σχετίζεται με το ότι το περίφημο συντονιστικό όργανο το οποίο ανέλαβε να ολοκληρώσει το σχέδιο των κυκλοφοριακών και λοιπών παρεμβάσεων στην πόλη, δεν έχει καταλήξει ακόμη στις τελικές αποφάσεις”.

Πράγματι, το αρμόδιο συντονιστικό όργανο δεν έχει συνεδριάσει τις τελευταίες ημέρες. Έχει ήδη καταλήξει σε κάποιες πρώτες αποφάσεις, όμως η υλοποίησή τους δεν έχει προχωρήσει ακόμη. 

Για παράδειγμα, έχει συμφωνηθεί ότι απαιτούνται περίπου εκατό άτομα της Ελληνικής Αστυνομίας ώστε να διευκολύνεται η κυκλοφορία εντός της πόλης, με την τοποθέτηση τροχονόμων σε βασικές διασταυρώσεις, τον έλεγχο των παράνομων σταθμεύσεων κ.ο.κ., όμως τα άτομα αυτά δεν έχουν έρθει ακόμη στη Θεσσαλονίκη.

Επίσης, έχει αποφασιστεί να ενισχυθούν τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε κάποιους να μετακινούνται με την αστική συγκοινωνία, αφήνοντας το αυτοκίνητό τους, αλλά κάτι τέτοιο προϋποθέτει πρόσληψη οδηγών, κάτι που δεν έχει προχωρήσει ακόμη. 

Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκαν από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης τρεις λεωφορειακές γραμμές express οι οποίες θα διευκολύνουν τη διαμπερή μετακίνηση. Η πρώτη Νο 45: «Τερματικός Σταθμός Κ.Τ.Ε.Λ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – Κ.Τ.Ε.Λ. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ – ΚΟΣΜΟΣ», λειτουργούσε μόνο κατά την καλοκαιρινή περίοδο, αλλά παρατείνεται πλέον και τον υπόλοιπο χρόνο. Οι άλλες δύο είναι καινούργιες γραμμές, η EXPRESS 1: «Τερματικός Σταθμός ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-Ανατολικός Σταθμός περιοχής ΙΚΕΑ» (express) και η EXPRESS 2: «Τερματικός Σταθμός ΕΥΟΣΜΟΥ – ΒΟΥΛΓΑΡΗ», οι οποίες θα τεθούν σε λειτουργία ως το τέλος της εβδομάδας.

Τα πρώτα έργα

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή η οποία γνωρίζει σε λεπτομέρειες το σχεδιασμό του έργου, μόλις δοθεί το πράσινο φως από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα στηθούν αμέσως τα πρώτα εργοτάξια. 

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι πρώτες παρεμβάσεις θα αφορούν τη μετακίνηση των στύλων φωτισμού, από το διαχωριστικό στηθαίο όπου βρίσκονται σήμερα, στις άκρες των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής. 

Για το σκοπό αυτό θα αποκλειστεί, σταδιακά, το δεξιό ρεύμα ανά κατεύθυνση προκειμένου να γίνει η τοποθέτηση των νέων φωτιστικών. Έτσι, οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους δύο, αντί για τρία ρεύματα ανά κατεύθυνση.

Στη συνέχεια, και αφού γίνει η μετακίνηση των φωτιστικών από το διαχωριστικό στηθαίο, αυτό θα ξηλωθεί και θα γίνει προσωρινά δρόμος. Στη φάση αυτών των εργασιών θα αποκλειστεί η αριστερή πλέον λωρίδα και στις δύο κατευθύνσεις.


Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, οι εργασίες για την αναβάθμιση της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου (FlyOver) επρόκειτο να ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού, αρχές του φθινοπώρου. 

Στη συνέχεια μετατέθηκαν για κάποιες εβδομάδες καθώς, στο μεταξύ, δεν είχε γίνει καμία προετοιμασία για την, όσο το δυνατόν καλύτερη διαχείριση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων εξ αιτίας των έργων. 

Ακολούθησε νέα μετάθεση λόγω των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών, αλλά και επειδή ακόμη και τώρα, δεν έχουν οριστικοποιηθεί τα μέτρα τα οποία σχεδιάζονται να εφαρμοστούν προκειμένου να μην επικρατήσει κυκλοφοριακό χάος εντός και εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος.

Τις τελευταίες ημέρες κυκλοφορούσε το σενάριο ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν την επομένη του δεύτερου γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογών. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Έγκυρη πηγή, η οποία μίλησε στο makthes.gr αναφέρει ότι “θα πρέπει να ξεχάσουμε εντελώς τον Οκτώβριο. Οι εργασίες, εάν δεν υπάρξουν νέα ζητήματα, σχετικά με τις υπόλοιπες προετοιμασίες που αφορούν την πόλη, προβλέπεται να ξεκινήσουν κάποια στιγμή, μέσα στον Νοέμβριο”. 

Η ίδια πηγή αναφέρει ότι “το πρόβλημα δεν έχει να κάνει με την τεχνική και επιχειρησιακή ετοιμότητα της αναδόχου κοινοπραξίας. Αυτή είναι πανέτοιμη. Το πρόβλημα σχετίζεται με το ότι το περίφημο συντονιστικό όργανο το οποίο ανέλαβε να ολοκληρώσει το σχέδιο των κυκλοφοριακών και λοιπών παρεμβάσεων στην πόλη, δεν έχει καταλήξει ακόμη στις τελικές αποφάσεις”.

Πράγματι, το αρμόδιο συντονιστικό όργανο δεν έχει συνεδριάσει τις τελευταίες ημέρες. Έχει ήδη καταλήξει σε κάποιες πρώτες αποφάσεις, όμως η υλοποίησή τους δεν έχει προχωρήσει ακόμη. 

Για παράδειγμα, έχει συμφωνηθεί ότι απαιτούνται περίπου εκατό άτομα της Ελληνικής Αστυνομίας ώστε να διευκολύνεται η κυκλοφορία εντός της πόλης, με την τοποθέτηση τροχονόμων σε βασικές διασταυρώσεις, τον έλεγχο των παράνομων σταθμεύσεων κ.ο.κ., όμως τα άτομα αυτά δεν έχουν έρθει ακόμη στη Θεσσαλονίκη.

Επίσης, έχει αποφασιστεί να ενισχυθούν τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε κάποιους να μετακινούνται με την αστική συγκοινωνία, αφήνοντας το αυτοκίνητό τους, αλλά κάτι τέτοιο προϋποθέτει πρόσληψη οδηγών, κάτι που δεν έχει προχωρήσει ακόμη. 

Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκαν από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης τρεις λεωφορειακές γραμμές express οι οποίες θα διευκολύνουν τη διαμπερή μετακίνηση. Η πρώτη Νο 45: «Τερματικός Σταθμός Κ.Τ.Ε.Λ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – Κ.Τ.Ε.Λ. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ – ΚΟΣΜΟΣ», λειτουργούσε μόνο κατά την καλοκαιρινή περίοδο, αλλά παρατείνεται πλέον και τον υπόλοιπο χρόνο. Οι άλλες δύο είναι καινούργιες γραμμές, η EXPRESS 1: «Τερματικός Σταθμός ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-Ανατολικός Σταθμός περιοχής ΙΚΕΑ» (express) και η EXPRESS 2: «Τερματικός Σταθμός ΕΥΟΣΜΟΥ – ΒΟΥΛΓΑΡΗ», οι οποίες θα τεθούν σε λειτουργία ως το τέλος της εβδομάδας.

Τα πρώτα έργα

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή η οποία γνωρίζει σε λεπτομέρειες το σχεδιασμό του έργου, μόλις δοθεί το πράσινο φως από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα στηθούν αμέσως τα πρώτα εργοτάξια. 

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι πρώτες παρεμβάσεις θα αφορούν τη μετακίνηση των στύλων φωτισμού, από το διαχωριστικό στηθαίο όπου βρίσκονται σήμερα, στις άκρες των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής. 

Για το σκοπό αυτό θα αποκλειστεί, σταδιακά, το δεξιό ρεύμα ανά κατεύθυνση προκειμένου να γίνει η τοποθέτηση των νέων φωτιστικών. Έτσι, οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους δύο, αντί για τρία ρεύματα ανά κατεύθυνση.

Στη συνέχεια, και αφού γίνει η μετακίνηση των φωτιστικών από το διαχωριστικό στηθαίο, αυτό θα ξηλωθεί και θα γίνει προσωρινά δρόμος. Στη φάση αυτών των εργασιών θα αποκλειστεί η αριστερή πλέον λωρίδα και στις δύο κατευθύνσεις.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία