ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Στο ΣτΕ η πρώτη προσφυγή κατά του FlyOver

Οι αποφάσεις για τις προσφυγές ουσιαστικά θα είναι και εκείνες που θα δείξουν αν το έργο συνεχιστεί ως έχει ή θα χρειαστεί να γίνουν αλλαγές με βάση τους περιβαλλοντικούς όρους - Η έναρξη της κατασκευής του έργου έχει τοποθετηθεί για τον Νοέμβριο

 23/10/2023 07:48

Θεσσαλονίκη: Στο ΣτΕ η πρώτη προσφυγή κατά του FlyOver

Σε δικαστικό κλοιό έχει εισέλθει και το μεγάλο οδικό έργο της Θεσσαλονίκης καθώς στο ΣτΕ οδεύει η πρώτη προσφυγή για την κατασκευή του flyover στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες στις 25 Οκτωβρίου αναμένεται να εκδικαστεί η αίτηση ακύρωσης των περιβαλλοντικών όρων του έργου που κατέθεσε το σωματείο “Επιτροπή Προστασίας του Σεϊχ Σου”.

Η απόφαση εκτιμάται πως θα γίνει γνωστή, όπως είθισται, τον επόμενο μήνα.

Ανάλογα με την έκβαση στην εκδίκαση για την προσφυγή που αφορά στο flyover θα δούμε αν έχουμε και συνέχεια στις προσφυγές καθώς τον περασμένο Σεπτέμβριο το Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης παρέπεμψε στο ΣτΕ την προσφυγή κατά υλοτόμησης που πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι στα Κωνσταντινουπολίτικα.

Οι αποφάσεις για τις προσφυγές ουσιαστικά θα είναι και εκείνες που θα δείξουν αν το έργο συνεχιστεί ως έχει ή θα χρειαστεί να γίνουν αλλαγές με βάση τους περιβαλλοντικούς όρους.

Το οδικό έργο του flyover είναι ένα από τα μεγαλύτερα της χώρας, σίγουρα το μεγαλύτερο στη Θεσσαλονίκη, φαίνεται πως γενικά θα τραβήξει πάνω του τα φώτα καθώς πέρα από τις προσφυγές είναι και ένα έργο που λόγω της φύσης του θα επιφέρει και προβλήματα στον κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

Το έργο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα καθώς στην ανατολική του πλευρά θα αποκλειστούν 1+1 λωρίδες σε κάθε ρεύμα για να αρχίσουν οι εργασίες, ωστόσο πρόκειται για ένα έργο που υπόσχεται να δώσει μεγάλες ανάσες όταν ολοκληρωθεί.

Σε αυτό ακριβώς το πεδίο έχουν γίνει και αρκετές συσκέψεις από το καλοκαίρι με εκπροσώπους φορέων και αυτοδιοικητικών παραγόντων για να υπάρξει μια στρατηγική για το πως θα υπάρξουν μέτρα που θα μειώσουν, στο μέτρο του εφικτού, την κυκλοφοριακή επιβάρυνση που θα δεχθεί η πόλη.

Για το θέμα αναφέρθηκε και πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, που μίλησε για ανάγκη συνεννόησης με την τοπική αυτοδιοίκηση για να μπορέσουν να τρέξουν τα υπό κατασκευή έργα, μεταξύ των οποίων είναι και το flyover. Η έναρξη της κατασκευής του έργου έχει τοποθετηθεί για τον Νοέμβριο και η διάρκεια τους -και ανάλογα με τις δικαστικές αποφάσεις- έχει αρχικά εκτιμηθεί για 4 χρόνια.

Προ εβδομάδων με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου το flyover χαρακτηρίστηκε ως έργο γενικότερης σημασίας και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την υπογραφή του υπουργού, Χρήστου Σταϊκούρα, έχει πλέον τη δυνατότητα να προχωρήσει στις λεγόμενες “εξπρές” απαλλοτριώσεις για την απόκτηση απαραίτητων εδαφών για να προχωρήσει το έργο.

Με την λειτουργία του flyover το σχήμα ΑΒΑΞ–ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ θα αναλάβει την λειτουργία και συντήρηση όλου του Περιφερειακού Θεσσαλονίκης για περίπου 30 χρόνια ενώ οι χρήστες του δρόμου δεν θα πληρώνουν διόδια. Αυτό γιατί η σύμβαση ΣΔΙΤ προβλέπει πως η αποπληρωμή του έργου θα γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Πηγή: ypodomes.gr

Σε δικαστικό κλοιό έχει εισέλθει και το μεγάλο οδικό έργο της Θεσσαλονίκης καθώς στο ΣτΕ οδεύει η πρώτη προσφυγή για την κατασκευή του flyover στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες στις 25 Οκτωβρίου αναμένεται να εκδικαστεί η αίτηση ακύρωσης των περιβαλλοντικών όρων του έργου που κατέθεσε το σωματείο “Επιτροπή Προστασίας του Σεϊχ Σου”.

Η απόφαση εκτιμάται πως θα γίνει γνωστή, όπως είθισται, τον επόμενο μήνα.

Ανάλογα με την έκβαση στην εκδίκαση για την προσφυγή που αφορά στο flyover θα δούμε αν έχουμε και συνέχεια στις προσφυγές καθώς τον περασμένο Σεπτέμβριο το Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης παρέπεμψε στο ΣτΕ την προσφυγή κατά υλοτόμησης που πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι στα Κωνσταντινουπολίτικα.

Οι αποφάσεις για τις προσφυγές ουσιαστικά θα είναι και εκείνες που θα δείξουν αν το έργο συνεχιστεί ως έχει ή θα χρειαστεί να γίνουν αλλαγές με βάση τους περιβαλλοντικούς όρους.

Το οδικό έργο του flyover είναι ένα από τα μεγαλύτερα της χώρας, σίγουρα το μεγαλύτερο στη Θεσσαλονίκη, φαίνεται πως γενικά θα τραβήξει πάνω του τα φώτα καθώς πέρα από τις προσφυγές είναι και ένα έργο που λόγω της φύσης του θα επιφέρει και προβλήματα στον κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

Το έργο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα καθώς στην ανατολική του πλευρά θα αποκλειστούν 1+1 λωρίδες σε κάθε ρεύμα για να αρχίσουν οι εργασίες, ωστόσο πρόκειται για ένα έργο που υπόσχεται να δώσει μεγάλες ανάσες όταν ολοκληρωθεί.

Σε αυτό ακριβώς το πεδίο έχουν γίνει και αρκετές συσκέψεις από το καλοκαίρι με εκπροσώπους φορέων και αυτοδιοικητικών παραγόντων για να υπάρξει μια στρατηγική για το πως θα υπάρξουν μέτρα που θα μειώσουν, στο μέτρο του εφικτού, την κυκλοφοριακή επιβάρυνση που θα δεχθεί η πόλη.

Για το θέμα αναφέρθηκε και πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, που μίλησε για ανάγκη συνεννόησης με την τοπική αυτοδιοίκηση για να μπορέσουν να τρέξουν τα υπό κατασκευή έργα, μεταξύ των οποίων είναι και το flyover. Η έναρξη της κατασκευής του έργου έχει τοποθετηθεί για τον Νοέμβριο και η διάρκεια τους -και ανάλογα με τις δικαστικές αποφάσεις- έχει αρχικά εκτιμηθεί για 4 χρόνια.

Προ εβδομάδων με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου το flyover χαρακτηρίστηκε ως έργο γενικότερης σημασίας και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την υπογραφή του υπουργού, Χρήστου Σταϊκούρα, έχει πλέον τη δυνατότητα να προχωρήσει στις λεγόμενες “εξπρές” απαλλοτριώσεις για την απόκτηση απαραίτητων εδαφών για να προχωρήσει το έργο.

Με την λειτουργία του flyover το σχήμα ΑΒΑΞ–ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ θα αναλάβει την λειτουργία και συντήρηση όλου του Περιφερειακού Θεσσαλονίκης για περίπου 30 χρόνια ενώ οι χρήστες του δρόμου δεν θα πληρώνουν διόδια. Αυτό γιατί η σύμβαση ΣΔΙΤ προβλέπει πως η αποπληρωμή του έργου θα γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Πηγή: ypodomes.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία