ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Εργασίες FlyOver: H πρώτη αποτίμηση των μέτρων αστυνόμευσης

Πού εντοπίζονται δυσκολίες και κυκλοφοριακά… αδιέξοδα στην πόλη

 21/11/2023 07:00

Εργασίες FlyOver: H πρώτη αποτίμηση των μέτρων αστυνόμευσης

Θεολόγος Ηλιού

Ανάλογα με την ημέρα και την ώρα, οι εντυπώσεις από την πρώτη εβδομάδα των εργασιών του FlyOver στην περιφερειακή οδό, ποικίλλουν. «Κόλαση», «μαρτύριο» και «εφιάλτης», περιέγραφαν ενδεικτικά την κατάσταση οι οδηγοί, ειδικά τα πρώτες ώρες μετά την έναρξη των εργασιών στις 10 Νοεμβρίου. 

Σύμφωνα με αστυνομικούς που επιτηρούν την εφαρμογή των μέτρων και μιλούν στη «ΜτΚ», φαίνεται πως σταδιακά υπήρξε μείωση στην κυκλοφορία και την ταλαιπωρία των οδηγών, ωστόσο πρόκειται για μία δυναμική κατάσταση που επηρεάζεται από πολλές παραμέτρους κάθε ώρα και λεπτό. Κανείς δεν μπορεί ακόμη να μιλήσει με απόλυτη σιγουριά για τις επιπτώσεις στην κυκλοφορία αλλά υπάρχουν δείκτες που φανερώνουν σε ποια σημεία εντοπίζονται οι μεγαλύτερες δυσκολίες.

Όπως είχε επισημάνει η «ΜτΚ» από τα μέσα Οκτωβρίου, ο Νοέμβριος είναι εκ των πραγμάτων ο μήνας της υπομονής και της προσαρμογής στα μέτρα που λήφθηκαν από το συντονιστικό όργανο για την αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου στο πολεοδομικό συγκρότημα. 

Τα μέτρα θα δοκιμαστούν και έπειτα ενδεχομένως θα τροποποιηθούν ή θα αντικατασταθούν με άλλα, αναλόγως των εξελίξεων. Από την πρώτη ημέρα που έκλεισε η μία λωρίδα στο ρεύμα από δυτικά προς ανατολικά, έγινε ακόμα προφανέστερο το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα με μποτιλιαρίσματα σε όλες τις κεντρικές αρτηρίες, τις παρακαμπτήριες και τα στενά. 

Το Σαββατοκύριακο και η Δευτέρα κύλησαν με τους οδηγούς να σπάζουν ρεκόρ καθυστερήσεων στους δρόμους, φαίνεται όμως πως μεσοβδόμαδα ο όγκος των οχημάτων μειώθηκε.

Οι κλήσεις πέφτουν βροχή, με αστυνομικούς, δυνάμεις της Τροχαίας και τη δημοτική αστυνομία του κεντρικού δήμου να βεβαιώνουν παραβάσεις ασταμάτητα, ανεξαρτήτως ώρας και ημέρας. Ακόμα και την Κυριακή εθεάθησαν αστυνομικοί να κόβουν κλήσεις σε όσους έμπαιναν στον λεωφορειόδρομο στην Τσιμισκή -αν και η απαγόρευση κανονικά ισχύει μόνο για τις καθημερινές. 

Η εμφάνιση τροχονόμων στο κέντρο της πόλης ήταν ομολογουμένως δυναμική την εβδομάδα που πέρασε και με εμφανή αποτελέσματα -αλλά μόνον αυτό δεν αρκεί για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Η κίνηση σε πραγματικό χρόνο

«Η Παρασκευή, το Σαββατοκύριακο και η Δευτέρα ήταν δύσκολες ημέρες. Πολλοί πιάστηκαν απροετοίμαστοι και δεν γνώριζαν ότι άρχισαν οι εργασίες. Η πρώτη ημέρα ήταν η πιο δύσκολη. Από την Τρίτη όμως είδαμε να ελαττώνεται ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούσαν στους δρόμους», αναφέρει στη «ΜτΚ» ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης (ΕΑΥΘ), Χρήστος Συμεωνίδης, που μετρά χρόνια εμπειρίας στο συντονιστικό κέντρο επιχειρήσεων.

Όπως αναφέρει ο κ. Συμεωνίδης, από την αρχή της εβδομάδας διέκριναν πως ο κόσμος απέφευγε να κατεβαίνει στο κέντρο της πόλης μειώνοντας τη συχνότητα των διαδρομών. «Μεσοβδόμαδα πήγε καλύτερα απ’ αυτό που περιμέναμε. Στο κέντρο δεν είχαμε ιδιαίτερα προβλήματα αλλά και στον περιφερειακό δεν αντικρίσαμε αυτό που φοβόμασταν. Kατά περιόδους βλέπουμε φαινόμενα συμφόρησης. Σαφώς, υπάρχουν πολλές δυνάμεις που επιτηρούν και βοηθούν την κυκλοφορία. Υπάρχουν και μερικά σημεία όμως που ό,τι και να κάνεις δεν μπορούν να αποσυμφορηθούν -όπως για παράδειγμα κάποια φανάρια της λεωφόρου Νίκης», επισημαίνει ο κ. Συμεωνίδης.

Μάλιστα, για να αποτυπωθεί η επίδραση των εργασιών σε κεντρικούς δρόμους σε πραγματικό χρόνο, ο Χρήστος Συμεωνίδης μας μετέφερε την κίνηση όπως καταγραφόταν στις κάμερες κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου, ώρα 12.40, η εικόνα στους δρόμους είχε ως εξής:

-Η Ναυάρχου Κουντουριώτου (λιμάνι) ήταν γεμάτη από αυτοκίνητα και υπήρχε μποτιλιάρισμα.

- Στο φανάρι του Λ. Πύργου η κατάσταση ήταν καλύτερη, με 10 οχήματα να αναμένουν να ανάψει ο πράσινος σηματοδότης.

- Στην Τσιμισκή, στο ύψος της Εθνικής Αμύνης, υπήρχαν πέντε αυτοκίνητα σε αναμονή ενώ στο ύψος της Αριστοτέλους δεν διακρινόταν καμία καθυστέρηση.

- Στην Τσιμισκή, στο ύψος της Αγίας Σοφίας, οκτώ αυτοκίνητα σταματημένα στο φανάρι.

- Στην Εγνατία, στο ρεύμα προς δυτικά δεν υπήρχε ιδιαίτερο πρόβλημα ενώ στο ρεύμα προς ανατολικά ο δρόμος ήταν σχεδόν άδειος.

- Στην Εθνική Αμύνης με Εγνατία υπήρχε 20-30 μέτρων ουρά από ΙΧ.

- Η Αγίου Δημητρίου δεν παρουσίαζε κανένα πρόβλημα.

-Την συγκεκριμένη ώρα και στον περιφερειακό η κίνηση ήταν ελεγχόμενη και στα δύο ρεύματα.

Τις πρωινές ώρες η κυκλοφορία είναι στο «κόκκινο» σε περισσότερα σημεία, ακόμα και στην Τσιμισκή που είναι γεμάτη πλέον από τροχονόμους και αστυνομικούς που βεβαιώνουν παραβάσεις. «Αν και ως δημοτική αστυνομία δεν κληθήκαμε στο συντονιστικό όργανο για τα μέτρα, εμείς από τον Απρίλιο εφαρμόζουμε μοντέλα αστυνόμευσης των κεντρικών δρόμων ώστε να συνδράμουμε στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού. 

Είμαστε συνεχώς στους δρόμους και μετατοπίζουμε τις δυνάμεις ανάλογα με την ώρα. Το πρωί το μεγάλο πρόβλημα προκαλείται από την Βασιλίσσης Όλγας μέχρι την Τσιμισκή ενώ το απόγευμα αντιστρέφεται από δυτικά προς ανατολικά στην Εγνατία και στην λεωφόρο Νίκης» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο Δημήτρης Δαγκλής, εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης για θέματα δημοτικής αστυνομίας.

«Δίνουμε μεγάλη έμφαση στην αντικοινωνική συμπεριφορά των οδηγών που κλείνουν ράμπες για ΑμεΑ, χώρους που είναι για φορτοεκφορτώσεις, σε διπλοπαρκαρισμένα και ανοικτούς λεωφορειόδρομους», σημειώνει ο κ. Δαγκλής.

Κυκλοφοριακό… αδιέξοδο

Πολλοί θεωρούν ότι είναι νωρίς για να εκτιμηθεί η επίδραση στους δρόμους της πόλης καθώς οι εργασίες δεν έχουν ακόμη αρχίσει κανονικά. «Βλέπουμε ότι όντως δεν υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στην Τσιμισκή τις πρώτες ημέρες. Όμως δεν μπορεί να γίνει ακόμη αποτίμηση. Θα μπορούμε να έχουμε πραγματική εικόνα όταν ξεκινήσουν κανονικά οι εργασίες και όταν θα τοποθετηθούν αστυνομικοί και στους κόμβους του περιφερειακού. 

Την πρώτη εβδομάδα υπήρχαν 130 αστυνομικοί που ασχολούνταν με το κέντρο της πόλης», τονίζει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης Θόδωρος Τσαϊρίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, στον συγκεκριμένο αριθμό των αστυνομικών αναμένεται να προστεθούν ακόμα 35 άτομα με μεταθέσεις και αποσπάσεις από άλλους νομούς.

«Εκτιμώ ότι κάθε μέρα θα γίνεται χειρότερα. Όταν ο περιφερειακός κλείσει και στο ρεύμα από ανατολικά προς δυτικά, όσες δυνάμεις και να κατέβουν, η πόλη θα ‘ματώσει’. Δεν υπάρχουν αντίμετρα για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Εκτιμώ ότι αυτό που θα γίνει είναι ο εγκλιματισμός του κόσμου, που θα οδηγήσει σε νέες συνήθειες και μείωση των μετακινήσεων με τα ΙΧ τους», υποστηρίζει ο Δημήτρης Δαγκλής.

Από την άλλη, σύμφωνα με τον αστυνομικό της ομάδας Ζ και μέλος του δ.σ. της ΕΑΥΘ, Αλέξανδρο Σφελινιώτη, ακόμα κι αν οι κεντρικοί δρόμοι αδειάζουν, γεμίζουν τα στενά. 

«Αυτό που επιτεύχθηκε είναι να μετατοπιστεί η κίνηση από την Εγνατία στα στενά της πόλης. Επίσης, κάτι που έπρεπε να υπολογιστεί για το κέντρο, είναι ότι στην Εγνατία και την Τσιμισκή υπάρχουν πολλοί γιατροί και αναγκαστικά πρέπει να σταματήσουν κάποια οχήματα για να κατέβουν ασθενείς και άτομα με κινητικά προβλήματα. Δεν είναι εφικτό να μην σταματά κανείς σε αυτούς τους κεντρικούς δρόμους. Βέβαια, πρέπει να αλλάξει η φιλοσοφία των οδηγών που θέλουν να διπλοπαρκάρουν», επισημαίνει.

Δεν αρκούν οι θέσεις παρκινγκ

Η επιχείρηση -«σκούπα» σταθμευμένων οχημάτων από κεντρικούς δρόμους, βρίσκει την πόλη απροετοίμαστη καθώς δεν υπάρχουν επαρκείς θέσεις πάρκινγκ για όλα τα οχήματα. Συνολικά, οι θέσεις πάρκινγκ σε δημοτικούς και ιδιωτικούς χώρους δεν ξεπερνούν τις 10.000 τη στιγμή που υπολογίζεται ότι απαιτούνται τουλάχιστον 21.000 θέσεις στάθμευσης σε καθημερινή βάση.

«Όποιος δημοτικός χώρος μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως παρκινγκ, έχει ήδη χρησιμοποιηθεί. Αξιοποιήσαμε στο έπακρο τους διαθέσιμους χώρους, δεν μπορούν να δημιουργηθούν άλλοι. Είναι μεγάλο πρόβλημα το πάρκινγκ, ακόμα και νέοι ιδιωτικοί χώροι να ανοίξουν, δεν λύνεται», τονίζει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης για θέματα δημοτικής αστυνομίας Δημήτρης Δαγκλής.

Ούτε οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου ξέρουν πού να σταθμεύσουν με αποτέλεσμα να μετακινούν κάδους στους δρόμους, όπως λέει ο Αλέξανδρος Σφελινιώτης. «Όσα μέτρα και να εφαρμοστούν, δεν υπάρχει πρόβλεψη για θέσεις στάθμευσης σε κεντρικούς δρόμους με αποτέλεσμα οι μόνιμοι κάτοικοι να βρίσκονται σε απελπισία. Στη Δελφών και στην Κωνσταντινουπόλεως έχουν μετακινήσει κάδους στη μέση του δρόμου για να παρκάρουν, καθώς στην Εγνατία πλέον απαγορεύεται και αμέσως βεβαιώνεται παράβαση. Δεν ξέρουν πού να πάνε τα αυτοκίνητά τους», σημειώνει.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 19.11.2023

Ανάλογα με την ημέρα και την ώρα, οι εντυπώσεις από την πρώτη εβδομάδα των εργασιών του FlyOver στην περιφερειακή οδό, ποικίλλουν. «Κόλαση», «μαρτύριο» και «εφιάλτης», περιέγραφαν ενδεικτικά την κατάσταση οι οδηγοί, ειδικά τα πρώτες ώρες μετά την έναρξη των εργασιών στις 10 Νοεμβρίου. 

Σύμφωνα με αστυνομικούς που επιτηρούν την εφαρμογή των μέτρων και μιλούν στη «ΜτΚ», φαίνεται πως σταδιακά υπήρξε μείωση στην κυκλοφορία και την ταλαιπωρία των οδηγών, ωστόσο πρόκειται για μία δυναμική κατάσταση που επηρεάζεται από πολλές παραμέτρους κάθε ώρα και λεπτό. Κανείς δεν μπορεί ακόμη να μιλήσει με απόλυτη σιγουριά για τις επιπτώσεις στην κυκλοφορία αλλά υπάρχουν δείκτες που φανερώνουν σε ποια σημεία εντοπίζονται οι μεγαλύτερες δυσκολίες.

Όπως είχε επισημάνει η «ΜτΚ» από τα μέσα Οκτωβρίου, ο Νοέμβριος είναι εκ των πραγμάτων ο μήνας της υπομονής και της προσαρμογής στα μέτρα που λήφθηκαν από το συντονιστικό όργανο για την αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου στο πολεοδομικό συγκρότημα. 

Τα μέτρα θα δοκιμαστούν και έπειτα ενδεχομένως θα τροποποιηθούν ή θα αντικατασταθούν με άλλα, αναλόγως των εξελίξεων. Από την πρώτη ημέρα που έκλεισε η μία λωρίδα στο ρεύμα από δυτικά προς ανατολικά, έγινε ακόμα προφανέστερο το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα με μποτιλιαρίσματα σε όλες τις κεντρικές αρτηρίες, τις παρακαμπτήριες και τα στενά. 

Το Σαββατοκύριακο και η Δευτέρα κύλησαν με τους οδηγούς να σπάζουν ρεκόρ καθυστερήσεων στους δρόμους, φαίνεται όμως πως μεσοβδόμαδα ο όγκος των οχημάτων μειώθηκε.

Οι κλήσεις πέφτουν βροχή, με αστυνομικούς, δυνάμεις της Τροχαίας και τη δημοτική αστυνομία του κεντρικού δήμου να βεβαιώνουν παραβάσεις ασταμάτητα, ανεξαρτήτως ώρας και ημέρας. Ακόμα και την Κυριακή εθεάθησαν αστυνομικοί να κόβουν κλήσεις σε όσους έμπαιναν στον λεωφορειόδρομο στην Τσιμισκή -αν και η απαγόρευση κανονικά ισχύει μόνο για τις καθημερινές. 

Η εμφάνιση τροχονόμων στο κέντρο της πόλης ήταν ομολογουμένως δυναμική την εβδομάδα που πέρασε και με εμφανή αποτελέσματα -αλλά μόνον αυτό δεν αρκεί για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Η κίνηση σε πραγματικό χρόνο

«Η Παρασκευή, το Σαββατοκύριακο και η Δευτέρα ήταν δύσκολες ημέρες. Πολλοί πιάστηκαν απροετοίμαστοι και δεν γνώριζαν ότι άρχισαν οι εργασίες. Η πρώτη ημέρα ήταν η πιο δύσκολη. Από την Τρίτη όμως είδαμε να ελαττώνεται ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούσαν στους δρόμους», αναφέρει στη «ΜτΚ» ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης (ΕΑΥΘ), Χρήστος Συμεωνίδης, που μετρά χρόνια εμπειρίας στο συντονιστικό κέντρο επιχειρήσεων.

Όπως αναφέρει ο κ. Συμεωνίδης, από την αρχή της εβδομάδας διέκριναν πως ο κόσμος απέφευγε να κατεβαίνει στο κέντρο της πόλης μειώνοντας τη συχνότητα των διαδρομών. «Μεσοβδόμαδα πήγε καλύτερα απ’ αυτό που περιμέναμε. Στο κέντρο δεν είχαμε ιδιαίτερα προβλήματα αλλά και στον περιφερειακό δεν αντικρίσαμε αυτό που φοβόμασταν. Kατά περιόδους βλέπουμε φαινόμενα συμφόρησης. Σαφώς, υπάρχουν πολλές δυνάμεις που επιτηρούν και βοηθούν την κυκλοφορία. Υπάρχουν και μερικά σημεία όμως που ό,τι και να κάνεις δεν μπορούν να αποσυμφορηθούν -όπως για παράδειγμα κάποια φανάρια της λεωφόρου Νίκης», επισημαίνει ο κ. Συμεωνίδης.

Μάλιστα, για να αποτυπωθεί η επίδραση των εργασιών σε κεντρικούς δρόμους σε πραγματικό χρόνο, ο Χρήστος Συμεωνίδης μας μετέφερε την κίνηση όπως καταγραφόταν στις κάμερες κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου, ώρα 12.40, η εικόνα στους δρόμους είχε ως εξής:

-Η Ναυάρχου Κουντουριώτου (λιμάνι) ήταν γεμάτη από αυτοκίνητα και υπήρχε μποτιλιάρισμα.

- Στο φανάρι του Λ. Πύργου η κατάσταση ήταν καλύτερη, με 10 οχήματα να αναμένουν να ανάψει ο πράσινος σηματοδότης.

- Στην Τσιμισκή, στο ύψος της Εθνικής Αμύνης, υπήρχαν πέντε αυτοκίνητα σε αναμονή ενώ στο ύψος της Αριστοτέλους δεν διακρινόταν καμία καθυστέρηση.

- Στην Τσιμισκή, στο ύψος της Αγίας Σοφίας, οκτώ αυτοκίνητα σταματημένα στο φανάρι.

- Στην Εγνατία, στο ρεύμα προς δυτικά δεν υπήρχε ιδιαίτερο πρόβλημα ενώ στο ρεύμα προς ανατολικά ο δρόμος ήταν σχεδόν άδειος.

- Στην Εθνική Αμύνης με Εγνατία υπήρχε 20-30 μέτρων ουρά από ΙΧ.

- Η Αγίου Δημητρίου δεν παρουσίαζε κανένα πρόβλημα.

-Την συγκεκριμένη ώρα και στον περιφερειακό η κίνηση ήταν ελεγχόμενη και στα δύο ρεύματα.

Τις πρωινές ώρες η κυκλοφορία είναι στο «κόκκινο» σε περισσότερα σημεία, ακόμα και στην Τσιμισκή που είναι γεμάτη πλέον από τροχονόμους και αστυνομικούς που βεβαιώνουν παραβάσεις. «Αν και ως δημοτική αστυνομία δεν κληθήκαμε στο συντονιστικό όργανο για τα μέτρα, εμείς από τον Απρίλιο εφαρμόζουμε μοντέλα αστυνόμευσης των κεντρικών δρόμων ώστε να συνδράμουμε στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού. 

Είμαστε συνεχώς στους δρόμους και μετατοπίζουμε τις δυνάμεις ανάλογα με την ώρα. Το πρωί το μεγάλο πρόβλημα προκαλείται από την Βασιλίσσης Όλγας μέχρι την Τσιμισκή ενώ το απόγευμα αντιστρέφεται από δυτικά προς ανατολικά στην Εγνατία και στην λεωφόρο Νίκης» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο Δημήτρης Δαγκλής, εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης για θέματα δημοτικής αστυνομίας.

«Δίνουμε μεγάλη έμφαση στην αντικοινωνική συμπεριφορά των οδηγών που κλείνουν ράμπες για ΑμεΑ, χώρους που είναι για φορτοεκφορτώσεις, σε διπλοπαρκαρισμένα και ανοικτούς λεωφορειόδρομους», σημειώνει ο κ. Δαγκλής.

Κυκλοφοριακό… αδιέξοδο

Πολλοί θεωρούν ότι είναι νωρίς για να εκτιμηθεί η επίδραση στους δρόμους της πόλης καθώς οι εργασίες δεν έχουν ακόμη αρχίσει κανονικά. «Βλέπουμε ότι όντως δεν υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στην Τσιμισκή τις πρώτες ημέρες. Όμως δεν μπορεί να γίνει ακόμη αποτίμηση. Θα μπορούμε να έχουμε πραγματική εικόνα όταν ξεκινήσουν κανονικά οι εργασίες και όταν θα τοποθετηθούν αστυνομικοί και στους κόμβους του περιφερειακού. 

Την πρώτη εβδομάδα υπήρχαν 130 αστυνομικοί που ασχολούνταν με το κέντρο της πόλης», τονίζει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης Θόδωρος Τσαϊρίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, στον συγκεκριμένο αριθμό των αστυνομικών αναμένεται να προστεθούν ακόμα 35 άτομα με μεταθέσεις και αποσπάσεις από άλλους νομούς.

«Εκτιμώ ότι κάθε μέρα θα γίνεται χειρότερα. Όταν ο περιφερειακός κλείσει και στο ρεύμα από ανατολικά προς δυτικά, όσες δυνάμεις και να κατέβουν, η πόλη θα ‘ματώσει’. Δεν υπάρχουν αντίμετρα για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Εκτιμώ ότι αυτό που θα γίνει είναι ο εγκλιματισμός του κόσμου, που θα οδηγήσει σε νέες συνήθειες και μείωση των μετακινήσεων με τα ΙΧ τους», υποστηρίζει ο Δημήτρης Δαγκλής.

Από την άλλη, σύμφωνα με τον αστυνομικό της ομάδας Ζ και μέλος του δ.σ. της ΕΑΥΘ, Αλέξανδρο Σφελινιώτη, ακόμα κι αν οι κεντρικοί δρόμοι αδειάζουν, γεμίζουν τα στενά. 

«Αυτό που επιτεύχθηκε είναι να μετατοπιστεί η κίνηση από την Εγνατία στα στενά της πόλης. Επίσης, κάτι που έπρεπε να υπολογιστεί για το κέντρο, είναι ότι στην Εγνατία και την Τσιμισκή υπάρχουν πολλοί γιατροί και αναγκαστικά πρέπει να σταματήσουν κάποια οχήματα για να κατέβουν ασθενείς και άτομα με κινητικά προβλήματα. Δεν είναι εφικτό να μην σταματά κανείς σε αυτούς τους κεντρικούς δρόμους. Βέβαια, πρέπει να αλλάξει η φιλοσοφία των οδηγών που θέλουν να διπλοπαρκάρουν», επισημαίνει.

Δεν αρκούν οι θέσεις παρκινγκ

Η επιχείρηση -«σκούπα» σταθμευμένων οχημάτων από κεντρικούς δρόμους, βρίσκει την πόλη απροετοίμαστη καθώς δεν υπάρχουν επαρκείς θέσεις πάρκινγκ για όλα τα οχήματα. Συνολικά, οι θέσεις πάρκινγκ σε δημοτικούς και ιδιωτικούς χώρους δεν ξεπερνούν τις 10.000 τη στιγμή που υπολογίζεται ότι απαιτούνται τουλάχιστον 21.000 θέσεις στάθμευσης σε καθημερινή βάση.

«Όποιος δημοτικός χώρος μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως παρκινγκ, έχει ήδη χρησιμοποιηθεί. Αξιοποιήσαμε στο έπακρο τους διαθέσιμους χώρους, δεν μπορούν να δημιουργηθούν άλλοι. Είναι μεγάλο πρόβλημα το πάρκινγκ, ακόμα και νέοι ιδιωτικοί χώροι να ανοίξουν, δεν λύνεται», τονίζει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης για θέματα δημοτικής αστυνομίας Δημήτρης Δαγκλής.

Ούτε οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου ξέρουν πού να σταθμεύσουν με αποτέλεσμα να μετακινούν κάδους στους δρόμους, όπως λέει ο Αλέξανδρος Σφελινιώτης. «Όσα μέτρα και να εφαρμοστούν, δεν υπάρχει πρόβλεψη για θέσεις στάθμευσης σε κεντρικούς δρόμους με αποτέλεσμα οι μόνιμοι κάτοικοι να βρίσκονται σε απελπισία. Στη Δελφών και στην Κωνσταντινουπόλεως έχουν μετακινήσει κάδους στη μέση του δρόμου για να παρκάρουν, καθώς στην Εγνατία πλέον απαγορεύεται και αμέσως βεβαιώνεται παράβαση. Δεν ξέρουν πού να πάνε τα αυτοκίνητά τους», σημειώνει.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 19.11.2023

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία