ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: «Κοκκίνισε» η περιφερειακή οδός, έπεσαν οι ταχύτητες, «κόλλησαν» οι οδηγοί

Μέχρι και 150% αυξήθηκαν οι χρόνοι διαδρομής στις ώρες αιχμής πρωί και απόγευμα λόγω FlyOver

 23/11/2023 07:00

Θεσσαλονίκη: «Κοκκίνισε» η περιφερειακή οδός, έπεσαν οι ταχύτητες, «κόλλησαν» οι οδηγοί

Βαγγέλης Στολάκης

Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2023. Ώρα 10.45 το πρωί. Η περιφερειακή οδός στο ρεύμα προς τα ανατολικά, εκεί όπου λίγες ημέρες πριν ξεκίνησαν οι εργασίες για την κατασκευή του FlyOver έχει «κοκκινίσει» για τα καλά. Οι ταχύτητες πέφτουν, το μποτιλιάρισμα καλά κρατεί και η υπομονή των οδηγών έχει φτάσει στα όριά της. Παρόμοια η εικόνα και τις ημέρες που προηγήθηκαν. 

Σε αντίθεση, τα οχήματα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης όπως είναι η Εγνατία ή η Παραλιακή οδός κινούνται με κανονική ροή και σε ορισμένες περιπτώσεις καλύτερα από ότι πριν την έναρξη των εργασιών του έργου. Μπορεί ακόμα να είναι νωρίς για να υπάρξουν ασφαλή συμπεράσματα για τις επιπτώσεις των εργασιών κατασκευής του έργου στο κυκλοφοριακό της πόλης, όπως άλλωστε υποστηρίζουν οι ειδικοί, ωστόσο παρατηρείται αύξηση του χρόνου διέλευσης από 20%-150% στους δρόμους τόσο τις πρωινές όσο και τις απογευματινές ώρες αιχμής, ενώ τα μέτρα αστυνόμευσης που τέθηκαν σε εφαρμογή φαίνεται πως έχουν αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραχώρησε στη «ΜτΚ» το «Ζωντανό Εργαστήριο Έξυπνης Κινητικότητας της Θεσσαλονίκης» του Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) του Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) που ξεκίνησε μετρήσεις και αναλύσεις, την πρώτη εβδομάδα των εργασιών κατασκευής του έργου του FlyOver παρατηρείται στο οδικό δίκτυο της πόλης αύξηση του χρόνου διαδρομής από 20% έως 150%.

diaghramma-1-1.JPG
diaghramma-2-1.JPG




Αναλυτικότερα, σε σχέση με τους χρόνους του διαστήματος από τα μέσα Σεπτεμβρίου (μετά την περίοδο της ΔΕΘ) μέχρι και μια εβδομάδα πριν την έναρξη των εργασιών κατασκευής του έργου παρατηρείται την τελευταία εβδομάδα στην περιφερειακή οδό στο ρεύμα προς τα Ανατολικά αύξηση έως και 150% στις ώρες αιχμής, πρωινές και απογευματινές. 

Πρακτικά, αυτό σημαίνει 2,5 φορές μεγαλύτερο χρόνο διαδρομής. Για όσους επέλεξαν να πραγματοποιήσουν τη διαδρομή τους από το οδικό δίκτυο εντός πόλης παρατηρείται στην οδό Εγνατία αύξηση μέχρι 30% στις ώρες αιχμής το απόγευμα και αύξηση έως 35% στις ώρες αιχμής το πρωί για εκείνους που επέλεξαν να κατευθυνθούν προς τα Ανατολικά μέσω της Παραλιακής.

diaghramma-3-1.JPG
diaghramma-4-1.JPG




Σε ό,τι αφορά την κατεύθυνση προς τα Δυτικά στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης την προηγούμενη εβδομάδα κι ενώ ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής του FlyOver παρατηρείται αύξηση έως 20% στις ώρες αιχμής το πρωί. Σύμφωνα δε με τους ειδικούς η παραπάνω αύξηση είναι «φυσιολογική» αφού, όπως αναφέρουν όταν είναι «μποτιλιαρισμένο» το ένα ρεύμα μειώνονται οι ταχύτητες και στο άλλο.

Για όσους επέλεξαν να μετακινηθούν από τα ανατολικά προς τα δυτικά μέσω της Εγνατίας δεν παρατηρείται καμία αύξηση στο χρόνο διαδρομής. Απεναντίας, οι χρόνοι διαδρομής κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι μικρότεροι σε σχέση με την περίοδο πριν την έναρξη των εργασιών του έργο, κάτι που όπως εξηγούν οι ειδικοί οφείλεται στην αστυνόμευση που υπάρχει και την καθημερινή παρουσία της τροχαίας στους δρόμους της πόλης. Αντίστοιχη, είναι η εικόνα και στον Β. Όλγας και την Τσιμισκή.

Αποδίδουν τα μέτρα

Εξαιτίας δε, αυτής της έντονης παρουσίας αστυνομικών σχεδόν σε κάθε γωνιά της πόλης φαίνεται πως το οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης έχει απορροφήσει καλά τον επιπλέον φόρτο τους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Ο χρόνος διαδρομής δε, είναι κοντά στις χαμηλότερες τιμές του στις διαδρομές προς τα δυτικά και στις ώρες αιχμής προς ανατολικά. 

Αναφορικά με τους χρόνους διαδρομής παρατηρείται σημαντική αύξηση για εκείνους που επιλέγουν να κινηθούν μέσω της περιφερειακής οδού από τα δυτικά προς τα ανατολικά με το σημείο από το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» μέχρι και το ύψος της Τούμπας να βρίσκεται σταθερά στο «κόκκινο» όλες τις προηγούμενες ημέρες τις ώρες αιχμής το πρωί.

Τα... «εύκολα» του έργου

Όπως αναφέρει στη «ΜτΚ» ο Ιωάννης Πολίτης, αναπληρωτής καθηγητής Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού και Διευθυντής Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ η πρώτη εβδομάδα των εργασιών του FlyOver επαλήθευσε τις προβλέψεις των ειδικών. 

«Υπάρχει πρόβλημα τις πρωινές και τις απογευματινές ώρες αιχμής στο μήκος κατασκευής των έργων στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης» αναφέρει ο κ. Πολίτης σημειώνοντας ότι παρατηρείται διπλασιασμός του χρόνου διαδρομής το πρωί και αύξηση έως 30% στους χρόνους διαδρομής κατά τις απογευματινές ώρες αιχμής. Όπως ωστόσο, υποστηρίζει ο κ. Πολίτης «αυτό που κάνουμε αυτή την περίοδο είναι το εύκολο. 

Το μεγάλο στοίχημα είναι να μην επιβαρυνθεί το οδικό δίκτυο όταν θα κλείσει και το δεξί τμήμα του δρόμου στο ρεύμα προς τα δυτικά» εξηγεί. Ο κ. Πολίτης εκτιμά ότι τα μέτρα για επιπλέον αστυνόμευση κεντρικών οδικών αρτηριών εντός πόλης αποδίδουν, καθώς έχουν αποδοθεί στην κυκλοφορία λωρίδες που ήταν «κατειλημμένες» από σταθμευμένα αυτοκίνητα.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 19.11.2023

Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2023. Ώρα 10.45 το πρωί. Η περιφερειακή οδός στο ρεύμα προς τα ανατολικά, εκεί όπου λίγες ημέρες πριν ξεκίνησαν οι εργασίες για την κατασκευή του FlyOver έχει «κοκκινίσει» για τα καλά. Οι ταχύτητες πέφτουν, το μποτιλιάρισμα καλά κρατεί και η υπομονή των οδηγών έχει φτάσει στα όριά της. Παρόμοια η εικόνα και τις ημέρες που προηγήθηκαν. 

Σε αντίθεση, τα οχήματα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης όπως είναι η Εγνατία ή η Παραλιακή οδός κινούνται με κανονική ροή και σε ορισμένες περιπτώσεις καλύτερα από ότι πριν την έναρξη των εργασιών του έργου. Μπορεί ακόμα να είναι νωρίς για να υπάρξουν ασφαλή συμπεράσματα για τις επιπτώσεις των εργασιών κατασκευής του έργου στο κυκλοφοριακό της πόλης, όπως άλλωστε υποστηρίζουν οι ειδικοί, ωστόσο παρατηρείται αύξηση του χρόνου διέλευσης από 20%-150% στους δρόμους τόσο τις πρωινές όσο και τις απογευματινές ώρες αιχμής, ενώ τα μέτρα αστυνόμευσης που τέθηκαν σε εφαρμογή φαίνεται πως έχουν αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραχώρησε στη «ΜτΚ» το «Ζωντανό Εργαστήριο Έξυπνης Κινητικότητας της Θεσσαλονίκης» του Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) του Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) που ξεκίνησε μετρήσεις και αναλύσεις, την πρώτη εβδομάδα των εργασιών κατασκευής του έργου του FlyOver παρατηρείται στο οδικό δίκτυο της πόλης αύξηση του χρόνου διαδρομής από 20% έως 150%.

diaghramma-1-1.JPG
diaghramma-2-1.JPG




Αναλυτικότερα, σε σχέση με τους χρόνους του διαστήματος από τα μέσα Σεπτεμβρίου (μετά την περίοδο της ΔΕΘ) μέχρι και μια εβδομάδα πριν την έναρξη των εργασιών κατασκευής του έργου παρατηρείται την τελευταία εβδομάδα στην περιφερειακή οδό στο ρεύμα προς τα Ανατολικά αύξηση έως και 150% στις ώρες αιχμής, πρωινές και απογευματινές. 

Πρακτικά, αυτό σημαίνει 2,5 φορές μεγαλύτερο χρόνο διαδρομής. Για όσους επέλεξαν να πραγματοποιήσουν τη διαδρομή τους από το οδικό δίκτυο εντός πόλης παρατηρείται στην οδό Εγνατία αύξηση μέχρι 30% στις ώρες αιχμής το απόγευμα και αύξηση έως 35% στις ώρες αιχμής το πρωί για εκείνους που επέλεξαν να κατευθυνθούν προς τα Ανατολικά μέσω της Παραλιακής.

diaghramma-3-1.JPG
diaghramma-4-1.JPG




Σε ό,τι αφορά την κατεύθυνση προς τα Δυτικά στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης την προηγούμενη εβδομάδα κι ενώ ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής του FlyOver παρατηρείται αύξηση έως 20% στις ώρες αιχμής το πρωί. Σύμφωνα δε με τους ειδικούς η παραπάνω αύξηση είναι «φυσιολογική» αφού, όπως αναφέρουν όταν είναι «μποτιλιαρισμένο» το ένα ρεύμα μειώνονται οι ταχύτητες και στο άλλο.

Για όσους επέλεξαν να μετακινηθούν από τα ανατολικά προς τα δυτικά μέσω της Εγνατίας δεν παρατηρείται καμία αύξηση στο χρόνο διαδρομής. Απεναντίας, οι χρόνοι διαδρομής κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι μικρότεροι σε σχέση με την περίοδο πριν την έναρξη των εργασιών του έργο, κάτι που όπως εξηγούν οι ειδικοί οφείλεται στην αστυνόμευση που υπάρχει και την καθημερινή παρουσία της τροχαίας στους δρόμους της πόλης. Αντίστοιχη, είναι η εικόνα και στον Β. Όλγας και την Τσιμισκή.

Αποδίδουν τα μέτρα

Εξαιτίας δε, αυτής της έντονης παρουσίας αστυνομικών σχεδόν σε κάθε γωνιά της πόλης φαίνεται πως το οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης έχει απορροφήσει καλά τον επιπλέον φόρτο τους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Ο χρόνος διαδρομής δε, είναι κοντά στις χαμηλότερες τιμές του στις διαδρομές προς τα δυτικά και στις ώρες αιχμής προς ανατολικά. 

Αναφορικά με τους χρόνους διαδρομής παρατηρείται σημαντική αύξηση για εκείνους που επιλέγουν να κινηθούν μέσω της περιφερειακής οδού από τα δυτικά προς τα ανατολικά με το σημείο από το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» μέχρι και το ύψος της Τούμπας να βρίσκεται σταθερά στο «κόκκινο» όλες τις προηγούμενες ημέρες τις ώρες αιχμής το πρωί.

Τα... «εύκολα» του έργου

Όπως αναφέρει στη «ΜτΚ» ο Ιωάννης Πολίτης, αναπληρωτής καθηγητής Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού και Διευθυντής Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ η πρώτη εβδομάδα των εργασιών του FlyOver επαλήθευσε τις προβλέψεις των ειδικών. 

«Υπάρχει πρόβλημα τις πρωινές και τις απογευματινές ώρες αιχμής στο μήκος κατασκευής των έργων στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης» αναφέρει ο κ. Πολίτης σημειώνοντας ότι παρατηρείται διπλασιασμός του χρόνου διαδρομής το πρωί και αύξηση έως 30% στους χρόνους διαδρομής κατά τις απογευματινές ώρες αιχμής. Όπως ωστόσο, υποστηρίζει ο κ. Πολίτης «αυτό που κάνουμε αυτή την περίοδο είναι το εύκολο. 

Το μεγάλο στοίχημα είναι να μην επιβαρυνθεί το οδικό δίκτυο όταν θα κλείσει και το δεξί τμήμα του δρόμου στο ρεύμα προς τα δυτικά» εξηγεί. Ο κ. Πολίτης εκτιμά ότι τα μέτρα για επιπλέον αστυνόμευση κεντρικών οδικών αρτηριών εντός πόλης αποδίδουν, καθώς έχουν αποδοθεί στην κυκλοφορία λωρίδες που ήταν «κατειλημμένες» από σταθμευμένα αυτοκίνητα.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 19.11.2023

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία