ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Τι συζητήθηκε στη σημερινή σύσκεψη για τις συγκοινωνίες, οι ημερομηνίες ορόσημο για το μετρό

Πότε ολοκληρώνεται το έργο

 15/07/2023 15:59

Θεσσαλονίκη: Τι συζητήθηκε στη σημερινή σύσκεψη για τις συγκοινωνίες, οι ημερομηνίες ορόσημο για το μετρό

Νίκος Ηλιάδης

Όλα τα ανοιχτά ζητήματα τα οποία αφορούν στις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης (και τα οποία αναδεικνύει λεπτομερώς σε πολυσέλιδο δημοσίευμά της η αυριανή Μακεδονία), απασχόλησαν τη συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Αμαξοστάσιο του μετρό, στην Πυλαία.

Σε αυτήν μετείχαν οι υφυπουργοί Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, Εσωτερικών (Μακεδονίας Θράκης), Ευστάθιος Κωνσταντινίδης ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Κουρέτας, ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Καλογερούδης και Γιάννης Τόσκας αντιστοίχως, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, καθώς και ο επικεφαλής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας,Τάκης Κορακίτης.

Σύμφωνα με πληροφορίες η συζήτηση, η οποία διήρκεσε περί τις δυόμισι ώρες, είχε ενημερωτικό και διαπιστωτικό κυρίως χαρακτήρα. Επικεντρώθηκε στα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει ο ΟΑΣΘ, καθώς και στις ενέργειες που πρέπει να γίνουν για να επιτευχθεί το “πάντρεμα” μεταξύ ΟΑΣΘ και μετρό προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα συνδυαστικών μετακινήσεων. Κρίσιμα ζητήματα ως προς αυτό, όπως ειπώθηκε, είναι η ύπαρξη ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου και η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ ώστε να λειτουργούν τροφοδοτικά προς το μετρό. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στη συνάντηση δόθηκε αρκετός χρόνος στον κ. Ταγγίρη προκειμένου να παρουσιάσει τα προβλήματα τα οποία ταλανίζουν τον ΟΑΣΘ (έλλειψη οδηγών κ.λπ.), ενώ η ηγεσία του ΟΣΕΘ αναφέρθηκε στον αναβαθμισμένο συντονιστικό ρόλο που θα πρέπει να έχει ο Οργανισμός ενόψει της λειτουργίας και του δεύτερου δημόσιου μέσου μεταφοράς (μετρό).

Όπως δήλωσαν νωρίτερα, πριν από τη συνάντηση οι αρμόδιοι υφυπουργοί, τα ζητήματα αυτά θα απασχολήσουν εκ νέου τη σύσκεψη η οποία πρόκειται να πραγματοποιηθεί την προσεχή εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή αυτή τη φορά και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα.

Πότε τελειώνει το μετρό

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή η οποία παρακολουθεί με κάθε λεπτομέρεια την πορεία των εργασιών κατασκευής του μετρό, οι δύο βασικές εκκρεμότητες που υπάρχουν σήμερα, αυτές που αφορούν τους σταθμούς Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου στους οποίους εντοπίστηκαν οι σπουδαιότερες αρχαιότητες, πρόκειται να τελειώσουν πριν από το τέλος του 2023. Σύμφωνα με την ίδια πηγή ο σταθμός της Αγίας Σοφίας θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως πριν από τα εγκαίνια της Διεθνούς Εκθέσεως. Συγκεκριμένα, η ημερομηνία την οποία έχουν κυκλώσει στο ημερολόγιο, ως καταληκτική για τον συγκεκριμένο σταθμό είναι η 1η Σεπτεμβρίου.

Με εντατικούς ρυθμούς, παρά τις υψηλές θερμοκρασίες, συνεχίζονται οι εργασίες στον πλέον πολύπαθο σταθμό, της Βενιζέλου. Εκεί, εξελίσσονται ταυτόχρονα, τόσο το εγχείρημα επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων οι οποίες είχαν αποσπαστεί προσωρινά προκειμένου να κατασκευαστεί ο σταθμός, όσο και το εναπομείναν κατασκευαστικό κομμάτι. Οι εργασίες έχουν προχωρήσει πολύ. Αυτές τις ημέρες τοποθετούνται οι κυλιόμενες σκάλες στα επίπεδα από -2 έως -4 όπου βρίσκονται οι αποβάθρες, που αποτελούν και το κύριο, λειτουργικό μέρος του σταθμού. Εάν δεν υπάρξει κάποιο απρόοπτο, ο σταθμός Βενιζέλου θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως πριν από το τέλος του χρόνου. Σύμφωνα, μάλιστα, με τις σημερινές εκτιμήσεις, η πιθανότερη ημερομηνία παράδοσης είναι η 30η Νοεμβρίου.

Έως τότε θα έχουν ολοκληρωθεί και οι τελευταίες εργασίες στους υπόλοιπους έντεκα σταθμούς της βασικής γραμμής του μετρό όπου τοποθετούνται αυτήν την περίοδο τα ακυρωτικά μηχανήματα. Παράλληλα, συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό οι δοκιμαστικές διαδρομές σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής, και σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει μεγάλη ικανοποίηση από την ποιότητα κύλισης των συρμών πάνω στις σιδηροτροχιές. “Δεν υπάρχει καμία σχέση με τους κραδασμούς και το θόρυβο που αισθάνεται και ακούει ο επιβάτης στο μετρό της Αθήνας”, αναφέρει χαρακτηριστικά στέλεχος που έχει γνώση των δεδομένων που έχουν προκύψει από τις δοκιμαστικές διαδρομές. Σημειώνεται ότι από το φθινόπωρο υπολογίζεται να ξεκινήσουν και τα δοκιμαστικά δρομολόγια, υπό την ευθύνη της ιταλογαλλικής κοινοπραξίας ATM – EGIS, η οποία ανακηρύχθηκε ανάδοχος του έργου. Η σχετική σύμβαση παραχώρησης της λειτουργίας του μετρό στην κοινοπραξία για τα πρώτα έντεκα χρόνια πρόκειται να υπογραφεί προς τον Σεπτέμβριο, αφού προηγουμένως λάβει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο οποίο έχει σταλεί την περασμένη Δευτέρα, καθώς και της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής.

Όλα τα ανοιχτά ζητήματα τα οποία αφορούν στις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης (και τα οποία αναδεικνύει λεπτομερώς σε πολυσέλιδο δημοσίευμά της η αυριανή Μακεδονία), απασχόλησαν τη συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Αμαξοστάσιο του μετρό, στην Πυλαία.

Σε αυτήν μετείχαν οι υφυπουργοί Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, Εσωτερικών (Μακεδονίας Θράκης), Ευστάθιος Κωνσταντινίδης ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Κουρέτας, ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Καλογερούδης και Γιάννης Τόσκας αντιστοίχως, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, καθώς και ο επικεφαλής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας,Τάκης Κορακίτης.

Σύμφωνα με πληροφορίες η συζήτηση, η οποία διήρκεσε περί τις δυόμισι ώρες, είχε ενημερωτικό και διαπιστωτικό κυρίως χαρακτήρα. Επικεντρώθηκε στα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει ο ΟΑΣΘ, καθώς και στις ενέργειες που πρέπει να γίνουν για να επιτευχθεί το “πάντρεμα” μεταξύ ΟΑΣΘ και μετρό προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα συνδυαστικών μετακινήσεων. Κρίσιμα ζητήματα ως προς αυτό, όπως ειπώθηκε, είναι η ύπαρξη ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου και η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ ώστε να λειτουργούν τροφοδοτικά προς το μετρό. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στη συνάντηση δόθηκε αρκετός χρόνος στον κ. Ταγγίρη προκειμένου να παρουσιάσει τα προβλήματα τα οποία ταλανίζουν τον ΟΑΣΘ (έλλειψη οδηγών κ.λπ.), ενώ η ηγεσία του ΟΣΕΘ αναφέρθηκε στον αναβαθμισμένο συντονιστικό ρόλο που θα πρέπει να έχει ο Οργανισμός ενόψει της λειτουργίας και του δεύτερου δημόσιου μέσου μεταφοράς (μετρό).

Όπως δήλωσαν νωρίτερα, πριν από τη συνάντηση οι αρμόδιοι υφυπουργοί, τα ζητήματα αυτά θα απασχολήσουν εκ νέου τη σύσκεψη η οποία πρόκειται να πραγματοποιηθεί την προσεχή εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή αυτή τη φορά και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα.

Πότε τελειώνει το μετρό

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή η οποία παρακολουθεί με κάθε λεπτομέρεια την πορεία των εργασιών κατασκευής του μετρό, οι δύο βασικές εκκρεμότητες που υπάρχουν σήμερα, αυτές που αφορούν τους σταθμούς Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου στους οποίους εντοπίστηκαν οι σπουδαιότερες αρχαιότητες, πρόκειται να τελειώσουν πριν από το τέλος του 2023. Σύμφωνα με την ίδια πηγή ο σταθμός της Αγίας Σοφίας θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως πριν από τα εγκαίνια της Διεθνούς Εκθέσεως. Συγκεκριμένα, η ημερομηνία την οποία έχουν κυκλώσει στο ημερολόγιο, ως καταληκτική για τον συγκεκριμένο σταθμό είναι η 1η Σεπτεμβρίου.

Με εντατικούς ρυθμούς, παρά τις υψηλές θερμοκρασίες, συνεχίζονται οι εργασίες στον πλέον πολύπαθο σταθμό, της Βενιζέλου. Εκεί, εξελίσσονται ταυτόχρονα, τόσο το εγχείρημα επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων οι οποίες είχαν αποσπαστεί προσωρινά προκειμένου να κατασκευαστεί ο σταθμός, όσο και το εναπομείναν κατασκευαστικό κομμάτι. Οι εργασίες έχουν προχωρήσει πολύ. Αυτές τις ημέρες τοποθετούνται οι κυλιόμενες σκάλες στα επίπεδα από -2 έως -4 όπου βρίσκονται οι αποβάθρες, που αποτελούν και το κύριο, λειτουργικό μέρος του σταθμού. Εάν δεν υπάρξει κάποιο απρόοπτο, ο σταθμός Βενιζέλου θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως πριν από το τέλος του χρόνου. Σύμφωνα, μάλιστα, με τις σημερινές εκτιμήσεις, η πιθανότερη ημερομηνία παράδοσης είναι η 30η Νοεμβρίου.

Έως τότε θα έχουν ολοκληρωθεί και οι τελευταίες εργασίες στους υπόλοιπους έντεκα σταθμούς της βασικής γραμμής του μετρό όπου τοποθετούνται αυτήν την περίοδο τα ακυρωτικά μηχανήματα. Παράλληλα, συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό οι δοκιμαστικές διαδρομές σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής, και σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει μεγάλη ικανοποίηση από την ποιότητα κύλισης των συρμών πάνω στις σιδηροτροχιές. “Δεν υπάρχει καμία σχέση με τους κραδασμούς και το θόρυβο που αισθάνεται και ακούει ο επιβάτης στο μετρό της Αθήνας”, αναφέρει χαρακτηριστικά στέλεχος που έχει γνώση των δεδομένων που έχουν προκύψει από τις δοκιμαστικές διαδρομές. Σημειώνεται ότι από το φθινόπωρο υπολογίζεται να ξεκινήσουν και τα δοκιμαστικά δρομολόγια, υπό την ευθύνη της ιταλογαλλικής κοινοπραξίας ATM – EGIS, η οποία ανακηρύχθηκε ανάδοχος του έργου. Η σχετική σύμβαση παραχώρησης της λειτουργίας του μετρό στην κοινοπραξία για τα πρώτα έντεκα χρόνια πρόκειται να υπογραφεί προς τον Σεπτέμβριο, αφού προηγουμένως λάβει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο οποίο έχει σταλεί την περασμένη Δευτέρα, καθώς και της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία