ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Μαγνητίζει επιχειρήσεις το Επιχειρηματικό Πάρκο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ενδιαφέρον από εταιρείες της κυκλικής οικονομίας, φαρμακοβιομηχανίες, υλικών οδοποιίας- Νέοι όροι δόμησης και η σύνδεση με τραίνο

 27/11/2023 07:00

Θεσσαλονίκη: Μαγνητίζει επιχειρήσεις το Επιχειρηματικό Πάρκο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Άννη Καρολίδου

Ήρθε η ανάκαμψη της εθνικής οικονομία, το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα επιχειρηματικά πάρκα και, ο καιρός για να αναπτυχθεί το Επιχειρηματικό Πάρκο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στον Άγιο Αθανάσιο Θεσσαλονίκης. Από τις αρχές του 2022, ενδιαφέρον εγκατάστασης στο ΕΠ.ΠΑ.ΘΕ., έχουν δείξει περισσότερες από πέντε επιχειρήσεις ενώ μία έχει ήδη υπογράψει προσύμφωνο αγοράς οικοπέδου και, μία ακόμη, είναι στη διαδικασία υπογραφής προσυμφώνου.

Η κινητικότητα που υπάρχει είναι αυξανόμενη, όπως είπε στο makthes.gr η μηχανικός και υπεύθυνη πωλήσεων του ΕΠΠΑΘΕ, Ρένα Καραμπερίδου, καθώς το Πάρκο κατασκευάστηκε με προδιαγραφές σύγχρονων υποδομών για την οργανωμένη λειτουργία βιομηχανικών επιχειρήσεων, ενώ διαθέτει σιδηροδρομικό σταθμό αποκλειστικής χρήσης και φυσικά συνδέεται με το δίκτυο του ΟΣΕ.

Ήδη προσύμφωνο αγοράς οικοπέδου έκτασης περίπου 5,5 στρεμμάτων, υπέγραψε νεοσύστατη καινοτόμος ελληνική εταιρεία που παράγει ζωοτροφές από υποπροϊόντα της βιομηχανίας τροφίμων, ενώ στη διαδικασία υπογραφής προσυμφώνου, είναι και εταιρεία που θέλει να αγοράσει 20 στρέμματα. Η εταιρεία αυτή είναι ελληνική, επίσης νεοσύστατη, που ασχολείται με την κατασκευή φωτοβολταϊκών πάνελς.

Πέραν των δύο παραπάνω εταιρειών της πράσινης και κυκλικής οικονομίας, ενδιαφέρον εγκατάστασης στο ΕΠΠΑΘΕ έχουν εκδηλώσει μεταξύ άλλων, φαρμακοβιομηχανίες, εταιρεία παραγωγής κουφωμάτων όπως και επιχείρηση ασφαλτικών προϊόντων.

Το ιστορικό της επένδυσης

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, για το πρώτο ιδιωτικό βιομηχανικό πάρκο στη χώρα μας, το ΕΠΠΑΘΕ των 1.000 στρεμμάτων, επένδυσε 32 εκατ. ευρώ, έχοντας εξασφαλίσει και χρηματοδότηση 8 εκατ. από το Γ’ ΚΠΣ και το ελληνικό δημόσιο. Έτσι, έγινε και δημιουργήθηκε ένα σύγχρονων υποδομών Επιχειρηματικό Πάρκο Τύπου Β’ ( μέσης και χαμηλής όχλησης), το οποίο όμως είχε την ατυχία να ολοκληρωθεί και να εγκαινιασθεί το Νοέμβριο του 2008, δηλαδή λίγο πριν το ξέσπασμα της διεθνούς οικονομικής κρίσης, που μετά ακολουθήθηκε, στην Ελλάδα, από μία σχεδόν 10ετή περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης.

Όμως πλέον οι οικονομικές συνθήκες αλλάζουν ενώ και οι προοπτικές ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης, προσελκύουν επενδύσεις στη μεταποίηση όπως επίσης στις υποδομές logistics και υποστήριξης του διεθνούς εμπορίου.

Προς το παρόν στο ΕΠΠΑΘΕ είναι εγκατεστημένη η χαρτοβιομηχανία ΜΕΛ Α.Ε. ( εταιρεία του PAK Group) και η εταιρεία χημικών ΙΝΤΕΡΚΑΠΑ ΕΠΕ. Στο Πάρκο επρόκειτο να δημιουργήσει μία μονάδα μεταποίησης χάρτου και η πρώην ΧΑΡΤΕΛ, επένδυση η οποία δεν πραγματοποιήθηκε καθώς, όπως είναι γνωστό, η εταιρεία λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπισε, εξαγοράσθηκε τελικά το 2020 από τον όμιλο INDEVCO (Unipak Hellas), που συνεχίζει να λειτουργεί τα εργοστάσια σε Καλοχώρι και Σίνδο.

ΕΠΠΑΘΕ, υποδομές και όροι δόμησης

Το ΕΠΠΑΘΕ δημιουργήθηκε στη Δυτική Θεσσαλονίκη, στην Κάτω Γέφυρα του Αγίου Αθανασίου, σε μία περιοχή που φιλοξενεί αρκετές επιχειρήσεις ( Isomat, METRO logistics κ.αλ) καθώς βρίσκεται σε προνομιακή θέση. Συγκεκριμένα το Πάρκο είναι κοντά στον κόμβο του αυτοκινητόδρομου Μαλγάρων – Ευζώνων ( Εγνατία Οδός ) και της ε.ο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, με το συγκεκριμένο άξονα να αναβαθμίζεται μέσω διαγωνισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη. Πέραν αυτών, το ΕΠΠΑΘΕ είναι σε μικρή απόσταση από το ΝΣΣ Θεσσαλονίκης ( 20 χλμ.), τον ΟΛΘ και διαθέτει και σιδηροδρομική σύνδεση.

Το Πάρκο αναπτύχθηκε σε έκταση περίπου 1.000 στρεμμάτων, με τα βιομηχανικά οικόπεδα να καλύπτουν 684 στρέμματα, ενώ τα διαθέσιμα προς πώληση οικόπεδα είναι περίπου 220 στρέμματα. Διαθέτει train cargo terminal, ολοκληρωμένο δίκτυο υποδομών, ευρυζωνικό δίκτυο επικοινωνιών και μονάδα βιολογικού καθαρισμού λυμάτων. Το Πάρκο στόχευε στην προσέλκυση μεταποιητικών εταιρειών, αλλά μπορεί να φιλοξενήσει και εταιρείες άλλων αντικειμένων όπως π.χ. logistics.

«Οι εταιρείες που εγκαθίστανται στο ΕΠΠΑΘΕ, έχουν την ασφάλεια δικαίου που τους παρέχεται από ένα οργανωμένο Πάρκο , όπως και οικονομικά κίνητρα στην υλοποίηση των αναπτυξιακών τους σχεδίων. Ωστόσο», όπως υπογράμμισε η κα. Καραμπερίδου, «τo σημαντικότερο ίσως πλεονέκτημα του Πάρκου, είναι η ύπαρξη σιδηροδρομικού σταθμού και η σύνδεσή του με το δίκτυο του ΟΣΕ. Μάλιστα , από το σιδηρόδρομο, θα μπορούν να εξυπηρετηθούν και άλλες επιχειρήσεις, με απευθείας σύνδεση των εγκαταστάσεών τους, καθώς υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη από τον ΟΣΕ για την επέκταση των γραμμών, εντός του Πάρκου, ώστε να φθάνουν σε κάθε οικοδομικό τετράγωνο ( από 20 έως 120 στρέμματα )».

Στην παρούσα φάση, όπως οφείλει ο φορέας διαχείρισης, έχουν αρχίσει οι μελετητικές διαδικασίες προκειμένου το ΕΠΠΑΘΕ να προσαρμοσθεί στις απαιτήσεις του νέου νόμου για τα Επιχειρηματικά Πάρκα. Η προσαρμογή αυτή θα είναι προς όφελος των επιχειρήσεων που εγκαθίστανται, καθώς αυξάνονται τα ποσοστά δόμησης και κάλυψης.

Έτσι, όταν με τον ν.3982/2011, ο συντελεστής δόμησης ήταν 1,6 και το ποσοστό κάλυψης 0,6 με τον ν. 4982/2022, ο συντελεστής δόμησης αυξάνεται στο 2 και η κάλυψη στο 0,7.

Όπως επισήμανε καταλήγοντας η κα. Καραμπερίδου, οι επιχειρήσεις συνειδητοποιούν πλέον τα πολλαπλά οφέλη που υπάρχουν από την ένταξή τους σε οργανωμένα επιχειρηματικά πάρκα, όχι μόνο σε αυτή καθαυτή τη λειτουργία τους, αλλά και στην εξασφάλιση χρηματοδοτήσεων και στην μελλοντική προσέλκυση συνεργασιών και επενδυτών.

eppathe-xartis.jpg


Ήρθε η ανάκαμψη της εθνικής οικονομία, το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα επιχειρηματικά πάρκα και, ο καιρός για να αναπτυχθεί το Επιχειρηματικό Πάρκο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στον Άγιο Αθανάσιο Θεσσαλονίκης. Από τις αρχές του 2022, ενδιαφέρον εγκατάστασης στο ΕΠ.ΠΑ.ΘΕ., έχουν δείξει περισσότερες από πέντε επιχειρήσεις ενώ μία έχει ήδη υπογράψει προσύμφωνο αγοράς οικοπέδου και, μία ακόμη, είναι στη διαδικασία υπογραφής προσυμφώνου.

Η κινητικότητα που υπάρχει είναι αυξανόμενη, όπως είπε στο makthes.gr η μηχανικός και υπεύθυνη πωλήσεων του ΕΠΠΑΘΕ, Ρένα Καραμπερίδου, καθώς το Πάρκο κατασκευάστηκε με προδιαγραφές σύγχρονων υποδομών για την οργανωμένη λειτουργία βιομηχανικών επιχειρήσεων, ενώ διαθέτει σιδηροδρομικό σταθμό αποκλειστικής χρήσης και φυσικά συνδέεται με το δίκτυο του ΟΣΕ.

Ήδη προσύμφωνο αγοράς οικοπέδου έκτασης περίπου 5,5 στρεμμάτων, υπέγραψε νεοσύστατη καινοτόμος ελληνική εταιρεία που παράγει ζωοτροφές από υποπροϊόντα της βιομηχανίας τροφίμων, ενώ στη διαδικασία υπογραφής προσυμφώνου, είναι και εταιρεία που θέλει να αγοράσει 20 στρέμματα. Η εταιρεία αυτή είναι ελληνική, επίσης νεοσύστατη, που ασχολείται με την κατασκευή φωτοβολταϊκών πάνελς.

Πέραν των δύο παραπάνω εταιρειών της πράσινης και κυκλικής οικονομίας, ενδιαφέρον εγκατάστασης στο ΕΠΠΑΘΕ έχουν εκδηλώσει μεταξύ άλλων, φαρμακοβιομηχανίες, εταιρεία παραγωγής κουφωμάτων όπως και επιχείρηση ασφαλτικών προϊόντων.

Το ιστορικό της επένδυσης

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, για το πρώτο ιδιωτικό βιομηχανικό πάρκο στη χώρα μας, το ΕΠΠΑΘΕ των 1.000 στρεμμάτων, επένδυσε 32 εκατ. ευρώ, έχοντας εξασφαλίσει και χρηματοδότηση 8 εκατ. από το Γ’ ΚΠΣ και το ελληνικό δημόσιο. Έτσι, έγινε και δημιουργήθηκε ένα σύγχρονων υποδομών Επιχειρηματικό Πάρκο Τύπου Β’ ( μέσης και χαμηλής όχλησης), το οποίο όμως είχε την ατυχία να ολοκληρωθεί και να εγκαινιασθεί το Νοέμβριο του 2008, δηλαδή λίγο πριν το ξέσπασμα της διεθνούς οικονομικής κρίσης, που μετά ακολουθήθηκε, στην Ελλάδα, από μία σχεδόν 10ετή περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης.

Όμως πλέον οι οικονομικές συνθήκες αλλάζουν ενώ και οι προοπτικές ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης, προσελκύουν επενδύσεις στη μεταποίηση όπως επίσης στις υποδομές logistics και υποστήριξης του διεθνούς εμπορίου.

Προς το παρόν στο ΕΠΠΑΘΕ είναι εγκατεστημένη η χαρτοβιομηχανία ΜΕΛ Α.Ε. ( εταιρεία του PAK Group) και η εταιρεία χημικών ΙΝΤΕΡΚΑΠΑ ΕΠΕ. Στο Πάρκο επρόκειτο να δημιουργήσει μία μονάδα μεταποίησης χάρτου και η πρώην ΧΑΡΤΕΛ, επένδυση η οποία δεν πραγματοποιήθηκε καθώς, όπως είναι γνωστό, η εταιρεία λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπισε, εξαγοράσθηκε τελικά το 2020 από τον όμιλο INDEVCO (Unipak Hellas), που συνεχίζει να λειτουργεί τα εργοστάσια σε Καλοχώρι και Σίνδο.

ΕΠΠΑΘΕ, υποδομές και όροι δόμησης

Το ΕΠΠΑΘΕ δημιουργήθηκε στη Δυτική Θεσσαλονίκη, στην Κάτω Γέφυρα του Αγίου Αθανασίου, σε μία περιοχή που φιλοξενεί αρκετές επιχειρήσεις ( Isomat, METRO logistics κ.αλ) καθώς βρίσκεται σε προνομιακή θέση. Συγκεκριμένα το Πάρκο είναι κοντά στον κόμβο του αυτοκινητόδρομου Μαλγάρων – Ευζώνων ( Εγνατία Οδός ) και της ε.ο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, με το συγκεκριμένο άξονα να αναβαθμίζεται μέσω διαγωνισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη. Πέραν αυτών, το ΕΠΠΑΘΕ είναι σε μικρή απόσταση από το ΝΣΣ Θεσσαλονίκης ( 20 χλμ.), τον ΟΛΘ και διαθέτει και σιδηροδρομική σύνδεση.

Το Πάρκο αναπτύχθηκε σε έκταση περίπου 1.000 στρεμμάτων, με τα βιομηχανικά οικόπεδα να καλύπτουν 684 στρέμματα, ενώ τα διαθέσιμα προς πώληση οικόπεδα είναι περίπου 220 στρέμματα. Διαθέτει train cargo terminal, ολοκληρωμένο δίκτυο υποδομών, ευρυζωνικό δίκτυο επικοινωνιών και μονάδα βιολογικού καθαρισμού λυμάτων. Το Πάρκο στόχευε στην προσέλκυση μεταποιητικών εταιρειών, αλλά μπορεί να φιλοξενήσει και εταιρείες άλλων αντικειμένων όπως π.χ. logistics.

«Οι εταιρείες που εγκαθίστανται στο ΕΠΠΑΘΕ, έχουν την ασφάλεια δικαίου που τους παρέχεται από ένα οργανωμένο Πάρκο , όπως και οικονομικά κίνητρα στην υλοποίηση των αναπτυξιακών τους σχεδίων. Ωστόσο», όπως υπογράμμισε η κα. Καραμπερίδου, «τo σημαντικότερο ίσως πλεονέκτημα του Πάρκου, είναι η ύπαρξη σιδηροδρομικού σταθμού και η σύνδεσή του με το δίκτυο του ΟΣΕ. Μάλιστα , από το σιδηρόδρομο, θα μπορούν να εξυπηρετηθούν και άλλες επιχειρήσεις, με απευθείας σύνδεση των εγκαταστάσεών τους, καθώς υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη από τον ΟΣΕ για την επέκταση των γραμμών, εντός του Πάρκου, ώστε να φθάνουν σε κάθε οικοδομικό τετράγωνο ( από 20 έως 120 στρέμματα )».

Στην παρούσα φάση, όπως οφείλει ο φορέας διαχείρισης, έχουν αρχίσει οι μελετητικές διαδικασίες προκειμένου το ΕΠΠΑΘΕ να προσαρμοσθεί στις απαιτήσεις του νέου νόμου για τα Επιχειρηματικά Πάρκα. Η προσαρμογή αυτή θα είναι προς όφελος των επιχειρήσεων που εγκαθίστανται, καθώς αυξάνονται τα ποσοστά δόμησης και κάλυψης.

Έτσι, όταν με τον ν.3982/2011, ο συντελεστής δόμησης ήταν 1,6 και το ποσοστό κάλυψης 0,6 με τον ν. 4982/2022, ο συντελεστής δόμησης αυξάνεται στο 2 και η κάλυψη στο 0,7.

Όπως επισήμανε καταλήγοντας η κα. Καραμπερίδου, οι επιχειρήσεις συνειδητοποιούν πλέον τα πολλαπλά οφέλη που υπάρχουν από την ένταξή τους σε οργανωμένα επιχειρηματικά πάρκα, όχι μόνο σε αυτή καθαυτή τη λειτουργία τους, αλλά και στην εξασφάλιση χρηματοδοτήσεων και στην μελλοντική προσέλκυση συνεργασιών και επενδυτών.

eppathe-xartis.jpg


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία