ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Η ανάπλαση της ΔΕΘ Helexpo πάει για το 2030, εφόσον βρεθούν τα 286 εκατ. για το έργο

Για την κατασκευή του νέου εκθεσιακού θα χρειαστούν 5 έως 7 χρόνια - Τζήκας: «Ή ανάπλαση ή νεκροταφείο κτιρίων στη ΔΕΘ»

 20/02/2023 20:28

Θεσσαλονίκη: Η ανάπλαση της ΔΕΘ Helexpo πάει για το 2030, εφόσον βρεθούν τα 286 εκατ. για το έργο

Άννη Καρολίδου

Πέντε ως επτά χρόνια θα χρειαστούν  για να κατασκευαστεί το νέο εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ- Ηelexpo, οπότε, αν τελικά προχωρήσει το έργο των 286 εκατ. ευρώ, με ΣΔΙΤ, η «νέα ΔΕΘ» θα είναι έτοιμη μάλλον το 2031 και όχι το 2026 όπως σχεδίαζε η διοίκηση του εθνικού εκθεσιακού φορέα, που ήθελε να εγκαινιάσει το λεγόμενο ConfEx Park, στην επέτειο των 100 χρόνων της Έκθεσης.

Η διοίκηση της ΔΕΘ- Helexpo, φαίνεται να προσγειώνεται στους πιο ρεαλιστικούς χρόνους που επιβάλλει η πραγματικότητα. Όπως είπε ο πρόεδρός της κ. Τάσος Τζήκας, στην εκδήλωση «ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ 2030» που διοργάνωσε το τεχνικό περιοδικό ΚTIRIO, για την ανάπλαση της ΔΕΘ θα χρειάζονταν πέντε χρόνια, αλλά επειδή η Έκθεση θα συνεχίσει παράλληλα να λειτουργεί, τελικά οι εργασίες μάλλον θα διαρκέσουν επτά χρόνια. Αυτά βεβαίως αφού προηγουμένως κλείσει το χρηματοδοτικό σχήμα του έργου, σε συνεργασία με το μέτοχο της εταιρείας που είναι το Υπερταμείο(ΕΕΣΥΠ), προϋπόθεση για να προχωρήσουν οι μελέτες πέραν του σταδίου της προμελέτης. 

Η εξασφάλιση, από ιδιωτικά κεφάλαια και δημόσιο χρήμα, αυτών τα 286 εκατ. ευρώ, για την ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου, θα τροφοδοτήσει μία οικονομική δραστηριότητα της τάξης των 350-400 εκατ. ευρώ στη διάρκεια των πέντε ή επτά ετών κατασκευής και, 1.000 θέσεις εργασίας το χρόνο.

tzikas.jpg

Ανάπλαση ή αλλιώς ....νεκροταφείο κτιρίων το εκθεσιακό

Ο κ. Τζήκας υπερασπίστηκε την απόφαση για ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου στο χώρο που βρίσκεται, λέγοντας ότι η απομάκρυνση της ΔΕΘ από το κέντρο της πόλης, θα την αποδυνάμωνε επιχειρηματικά. Όσοι δε, είπε, υποστηρίζουν την μεταφορά της στη Σίνδο, έχουν μία μονοθεματική προσέγγιση και άποψη, γι’ αυτό και λανθασμένη.

Αν δεν γίνει η ανάπλαση του εκθεσιακού, αν απομακρυνθεί η ΔΕΘ, η πόλη δεν θα θα ωφεληθεί, γιατί, όπως τόνισε ο κ. Τζήκας, η έκταση των 165 στρέμματα θα γίνει νεκροταφείο κτιρίων κι’ αυτό επειδή διάφοροι φορείς, το Πανεπιστήμιο, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, φορείς που δεν έχουν αξιοπρεπή στέγη, θα αρχίσουν να διεκδικούν κομμάτια του ακινήτου, μοιράζοντας τα υποβαθμισμένα κτιριακά ιμάτια της.

Αντίθετα, υποστήριξε ο πρόεδρος της ΔΕΘ Ηelexpo, η ανάπλαση του εκθεσιακού θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής στην πόλη επειδή σχεδόν το 55% της έκτασης θα είναι ένα αστικό πάρκο υψηλής ποιότητας, με έντονο το υδάτινο στοιχείο.

Όπως είπε ο κ. Τζήκας, η ΔΕΘ- Helexpo, από τα 165 στρέμματα του εκθεσιακού, δίνει 90 στρέμματα στην πόλη, συγκεκριμένα 77 στρέμματα για χώρους πρασίνου και 13 στρέμματα περιμετρικά του εκθεσιακού, που παραχωρεί στο Δήμο για τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων.

Το νέο εκθεσιακό, θα έχει τέσσερα εκθεσιακά περίπτερα , μαζί με το συνεδριακό, συνολικής δόμησης 47.000 τ.μ. και 1.100 θέσεις πάρκινγκ, business center και ξενοδοχείο boutique. Τα κτίρια θα είναι βιοκλιματικά σχεδιασμένα, και θα συνδέονται με υπέργειους διαδρόμους για την κίνηση των επισκεπτών.

tasios.jpg

Τάσιος: Η ΔΕΘ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Ανοικτά υπέρ της ανάπλασης του εκθεσιακού της ΔΕΘ τάχθηκε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος, λέγοντας πολύ χαρακτηριστικά «ποια Σίνδος; ρωτήστε και εμάς που πηγαίνουμε στις εκθέσεις του εξωτερικού».

Ο κ. Τάσιος ανέδειξε τα προβλήματα και τις ελλείψεις στη διασύνδεση ειδικά της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας με την κεντρική Ευρώπη, λέγοντας ότι θα πρέπει σιδηροδρομικά να διασυνδεθεί η Θεσσαλονίκη με τις Κεντροευρωπαϊκές, χώρες, αλλά και το αεροδρόμιο «Μακεδονία» με το δίκτυο του μετρό.

Ο Χαλκιδικιώτης πρόεδρος της Π.Ο.Ξ, επανέφερε το αίτημα για σύνδεση της Χαλκιδικής και συγκεκριμένα, των Νέων Μουδανιών με τη Θεσσαλονίκη, με προαστιακό σιδηρόδρομο, έργο που μπορεί να προωθεί στο πλαίσιο της νέας προγραμματικής περιόδου, όπως υποστήριξε.

Τέλος, μιλώντας για τη δυναμική του θαλάσσιου τουρισμού, είπε ότι αρκεί να δούμε την εντυπωσιακή ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο η πόλη δεν πρέπει να τρέφει μεγάλες φιλοδοξίες για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της με το Νότιο Αιγαίο, λόγω των μεγάλων αποστάσεων.

Τέλος, πρόσθεσε ότι  υπάρχουν έργα που μπορούν και πρέπει να γίνουν. «Η Θεσσαλονίκη», πρόσθεσε ο κ. Τάσιος χαρακτηριστικά, «δεν έχει μία μαρίνα της προκοπής, ούτε η Χαλκιδική έχει. Είναι εξαιρετική η προσέγγιση για την αξιοποίηση του ενιαίου παράκτιου μετώπου της Θεσσαλονίκης, αλλά δεν αρκεί».

Πέντε ως επτά χρόνια θα χρειαστούν  για να κατασκευαστεί το νέο εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ- Ηelexpo, οπότε, αν τελικά προχωρήσει το έργο των 286 εκατ. ευρώ, με ΣΔΙΤ, η «νέα ΔΕΘ» θα είναι έτοιμη μάλλον το 2031 και όχι το 2026 όπως σχεδίαζε η διοίκηση του εθνικού εκθεσιακού φορέα, που ήθελε να εγκαινιάσει το λεγόμενο ConfEx Park, στην επέτειο των 100 χρόνων της Έκθεσης.

Η διοίκηση της ΔΕΘ- Helexpo, φαίνεται να προσγειώνεται στους πιο ρεαλιστικούς χρόνους που επιβάλλει η πραγματικότητα. Όπως είπε ο πρόεδρός της κ. Τάσος Τζήκας, στην εκδήλωση «ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ 2030» που διοργάνωσε το τεχνικό περιοδικό ΚTIRIO, για την ανάπλαση της ΔΕΘ θα χρειάζονταν πέντε χρόνια, αλλά επειδή η Έκθεση θα συνεχίσει παράλληλα να λειτουργεί, τελικά οι εργασίες μάλλον θα διαρκέσουν επτά χρόνια. Αυτά βεβαίως αφού προηγουμένως κλείσει το χρηματοδοτικό σχήμα του έργου, σε συνεργασία με το μέτοχο της εταιρείας που είναι το Υπερταμείο(ΕΕΣΥΠ), προϋπόθεση για να προχωρήσουν οι μελέτες πέραν του σταδίου της προμελέτης. 

Η εξασφάλιση, από ιδιωτικά κεφάλαια και δημόσιο χρήμα, αυτών τα 286 εκατ. ευρώ, για την ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου, θα τροφοδοτήσει μία οικονομική δραστηριότητα της τάξης των 350-400 εκατ. ευρώ στη διάρκεια των πέντε ή επτά ετών κατασκευής και, 1.000 θέσεις εργασίας το χρόνο.

tzikas.jpg

Ανάπλαση ή αλλιώς ....νεκροταφείο κτιρίων το εκθεσιακό

Ο κ. Τζήκας υπερασπίστηκε την απόφαση για ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου στο χώρο που βρίσκεται, λέγοντας ότι η απομάκρυνση της ΔΕΘ από το κέντρο της πόλης, θα την αποδυνάμωνε επιχειρηματικά. Όσοι δε, είπε, υποστηρίζουν την μεταφορά της στη Σίνδο, έχουν μία μονοθεματική προσέγγιση και άποψη, γι’ αυτό και λανθασμένη.

Αν δεν γίνει η ανάπλαση του εκθεσιακού, αν απομακρυνθεί η ΔΕΘ, η πόλη δεν θα θα ωφεληθεί, γιατί, όπως τόνισε ο κ. Τζήκας, η έκταση των 165 στρέμματα θα γίνει νεκροταφείο κτιρίων κι’ αυτό επειδή διάφοροι φορείς, το Πανεπιστήμιο, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, φορείς που δεν έχουν αξιοπρεπή στέγη, θα αρχίσουν να διεκδικούν κομμάτια του ακινήτου, μοιράζοντας τα υποβαθμισμένα κτιριακά ιμάτια της.

Αντίθετα, υποστήριξε ο πρόεδρος της ΔΕΘ Ηelexpo, η ανάπλαση του εκθεσιακού θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής στην πόλη επειδή σχεδόν το 55% της έκτασης θα είναι ένα αστικό πάρκο υψηλής ποιότητας, με έντονο το υδάτινο στοιχείο.

Όπως είπε ο κ. Τζήκας, η ΔΕΘ- Helexpo, από τα 165 στρέμματα του εκθεσιακού, δίνει 90 στρέμματα στην πόλη, συγκεκριμένα 77 στρέμματα για χώρους πρασίνου και 13 στρέμματα περιμετρικά του εκθεσιακού, που παραχωρεί στο Δήμο για τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων.

Το νέο εκθεσιακό, θα έχει τέσσερα εκθεσιακά περίπτερα , μαζί με το συνεδριακό, συνολικής δόμησης 47.000 τ.μ. και 1.100 θέσεις πάρκινγκ, business center και ξενοδοχείο boutique. Τα κτίρια θα είναι βιοκλιματικά σχεδιασμένα, και θα συνδέονται με υπέργειους διαδρόμους για την κίνηση των επισκεπτών.

tasios.jpg

Τάσιος: Η ΔΕΘ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Ανοικτά υπέρ της ανάπλασης του εκθεσιακού της ΔΕΘ τάχθηκε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος, λέγοντας πολύ χαρακτηριστικά «ποια Σίνδος; ρωτήστε και εμάς που πηγαίνουμε στις εκθέσεις του εξωτερικού».

Ο κ. Τάσιος ανέδειξε τα προβλήματα και τις ελλείψεις στη διασύνδεση ειδικά της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας με την κεντρική Ευρώπη, λέγοντας ότι θα πρέπει σιδηροδρομικά να διασυνδεθεί η Θεσσαλονίκη με τις Κεντροευρωπαϊκές, χώρες, αλλά και το αεροδρόμιο «Μακεδονία» με το δίκτυο του μετρό.

Ο Χαλκιδικιώτης πρόεδρος της Π.Ο.Ξ, επανέφερε το αίτημα για σύνδεση της Χαλκιδικής και συγκεκριμένα, των Νέων Μουδανιών με τη Θεσσαλονίκη, με προαστιακό σιδηρόδρομο, έργο που μπορεί να προωθεί στο πλαίσιο της νέας προγραμματικής περιόδου, όπως υποστήριξε.

Τέλος, μιλώντας για τη δυναμική του θαλάσσιου τουρισμού, είπε ότι αρκεί να δούμε την εντυπωσιακή ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο η πόλη δεν πρέπει να τρέφει μεγάλες φιλοδοξίες για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της με το Νότιο Αιγαίο, λόγω των μεγάλων αποστάσεων.

Τέλος, πρόσθεσε ότι  υπάρχουν έργα που μπορούν και πρέπει να γίνουν. «Η Θεσσαλονίκη», πρόσθεσε ο κ. Τάσιος χαρακτηριστικά, «δεν έχει μία μαρίνα της προκοπής, ούτε η Χαλκιδική έχει. Είναι εξαιρετική η προσέγγιση για την αξιοποίηση του ενιαίου παράκτιου μετώπου της Θεσσαλονίκης, αλλά δεν αρκεί».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία