ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Αυτές είναι οι δέκα νέες συνδέσεις εξωτερικού με το αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Οι διεθνείς προορισμοί έφτασαν τους 73

 20/03/2023 10:00

Θεσσαλονίκη: Αυτές είναι οι δέκα νέες συνδέσεις εξωτερικού με το αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Άννη Καρολίδου

Δέκα τουριστικές αγορές του εξωτερικού, έρχονται να προστεθούν, για πρώτη φορά, στις θερινές συνδέσεις του Αεροδρομίου Μακεδονία, ενώ δύο ακόμη αεροπορικές εταιρείες ανοίγουν τα φτερά τους για τη Θεσσαλονίκη, φέρνοντας στη βόρειο Ελλάδα Νορβηγούς και Αυστριακούς τουρίστες.

Ως σήμερα, το κοντέρ με τις επιβεβαιωμένες συνδέσεις, έχει ανεβεί στον αριθμό 73 , όταν πέρυσι το καλοκαίρι, οι συνδέσεις του «Μακεδονία» με το εξωτερικό, ήταν 63. Και βεβαίως, υπάρχει η ελπίδα αλλά και η πιθανότητα, αν τα νούμερα της επιβατικής κίνησης είναι ικανοποιητικά, κάποια από τα θερινά δρομολόγια να συνεχιστούν και κατά τη χειμερινή περίοδο.

Ελληνικές και ξένες εταιρείες στο επόμενο διάστημα και οπωσδήποτε πριν το Πάσχα, θα συνδέσουν αεροπορικώς τη Θεσσαλονίκη με νέες δεξαμενές «άντλησης» Ευρωπαίων τουριστών, από την Κεντρική, τη Βόρεια αλλά και την Ανατολική Ευρώπη-Καύκασο.

Οι δύο εταιρείες που εγκαινιάζουν τις πρώτες τους διεθνείς πτήσεις από το «Μακεδονία», είναι η Norwegian και η Marathon Airlines. Η Norwegian, νορβηγική low cost εταιρεία που είναι όμως και ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Νορβηγίας, συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Όσλο. Η Marathon Airlines, ελληνική επιχείρηση, συνδέει το «Μακεδονία» με την Αυστρία και συγκεκριμένα με το Ίνσμπουργκ.

Στις 73 οι διεθνείς συνδέσεις του «Μακεδονία»

Κατά τη φετινή θερινή περίοδο το «Μακεδονία» θα συνδέεται με 73 προορισμούς του εξωτερικού, έναντι των 63 πέρυσι, σύμφωνα με τις επιβεβαιωμένες νέες διεθνείς συνδέσεις, ενώ ο αριθμός των συνδέσεων ενδέχεται να ανεβεί αν επιβεβαιωθούν από αεροπορικές εταιρείες και τα άλλα slots που έχουν ζητηθεί.

Όλοι ελπίζουν σε μία καλύτερη χρονιά από πλευράς επιβατικής κίνησης, οπωσδήποτε καλύτερης από το μάλλον απογοητευτικό 2022, μία χρονιά κατά την οποία, το «Μακεδονία» έμεινε μακριά (-14,2%) από τις επιδόσεις του 2019, δηλαδή της τελευταίας προ covid χρονιάς για τον ελληνικό τουρισμό.

Οι διεθνείς πτήσεις φέτος, για το «Μακεδονία» είναι περισσότερες και τα μηνύματα για τη φετινή τουριστική σεζόν είναι θετικά για την Ελλάδα. Όπως δήλωσε στο makthes.gr o γενικός διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece κ. Γιώργος Βήλος: «είμαστε αισιόδοξοι για τη φετινή σεζόν, εκτιμούμε ότι η φετινή χρονιά για τη Θεσσαλονίκη θα είναι σε επίπεδα παρόμοια με εκείνα του 2019».

Οι καινούργιες συνδέσεις με το εξωτερικό

Συγκεκριμένα, όπως πληροφορήθηκε το makthes.gr, η Aegean μπαίνει πολύ δυνατά στη θερινή περίοδο , καθώς προσθέτει πέντε νέες συνδέσεις για το  «Μακεδονία». Η εταιρεία συνδέει για πρώτη φορά με απευθείας πτήσεις, τη Θεσσαλονίκη με την πρωτεύουσα της Γεωργίας, την Τιφλίδα, όπως επίσης με το Ερεβάν της Αρμενίας, με την Κολωνία της Γερμανίας, με το Βουκουρέστι της Ρουμανίας και με την Βαρκελώνη της Ισπανίας. Οι πέντε αυτές νέες συνδέσεις προστίθενται στις εννέα διεθνείς, που ήδη είχε δρομολογημένες από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

Ο επίσης ελληνικός αερομεταφορέας SKY Express, βάζει πτήση από τη Θεσσαλονίκη για τη Λάρνακα, σύνδεση που θεωρείται νέα, καθώς πέρυσι το καλοκαίρι πτήσεις στο συγκεκριμένο δρομολόγιο, έγιναν μόνο για ένα μήνα.

Η Eurowings, η γερμανική low cost αεροπορική εταιρεία που ήδη πετάει από τη Θεσσαλονίκη για πολλούς ευρωπαϊκούς προορισμούς, συμπεριλαμβάνει στο πτητικό της πρόγραμμα και δύο νέες συνδέσεις για το «Μακεδονία», με Γκρατς και Ζάλτσμπουργκ στην Αυστρία.

Μία ακόμη γερμανική αεροπορική εταιρεία, που εκτελεί πτήσεις charter, η Sundair, έρχεται να συνδέσει το αεροδρόμιο Μακεδονία με τη Βρέμη, τη μεγάλη αυτή πόλη της βόρειας Γερμανίας, κάνοντας έτσι πιο εύκολο το ταξίδι για τα οργανωμένα γκρουπ των βορειογερμανών, που θέλουν να κάνουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα.

Τέλος, η Smartwings, τσέχικη low cost αεροπορική εταιρεία, φέρνει τους Τσέχους τουρίστες πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη, καθώς αρχίζει πτήσεις που θα συνδέσουν το «Μακεδονία» με την Οστράβα.

Το αναβαθμισμένο «Μακεδονία»

Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, το «Μακεδονία», είναι το μεγαλύτερο από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, ένα αεροδρόμιο σύγχρονο πλέον, στο οποίο έχουν επενδυθεί περί τα 100 εκατ. ευρώ από τη Fraport. Τεράστια όμως ήταν και η επένδυση από το ελληνικό κράτος, αφού διατέθηκαν πάνω 150 εκατ. ευρώ για την επέκταση του διαδρόμου 10/28 και τα συνοδά έργα, ώστε τώρα να λέμε ότι το «Μακεδονία» μπορεί να υποδεχθεί και υπερατλαντικές πτήσεις.

Το «Μακεδονία» και η Fraport Greece, όπως κι όλοι οι τουριστικοί φορείς της βόρειας Ελλάδας, ελπίζουν ότι και με τις νέες πτήσεις που μπαίνουν στη φετινή θερινή περίοδο, το Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης θα μπορέσει να γυρίσει τα μάλλον απογοητευτικά αποτελέσματα της κίνησης κατά το 2022.

Ωστόσο, δεν πρέπει οι εμπλεκόμενοι φορείς και οι χιλιάδες των τουριστικών επιχειρηματιών να παραβλέπουν, την πιεστική ανάγκη ανάδειξης της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού, όπως και την παράλληλη δημιουργία brand για άλλους, πολύ ξεχωριστούς προορισμούς της Κεντρικής Μακεδονίας, γιατί, όπως έχει άλλωστε επισημανθεί, τα περσινά αποτελέσματα δεν οφείλονταν αποκλειστικά στον πόλεμο στην Ουκρανία και στο «κλείσιμο» της ρωσικής και της ουκρανικής αγοράς.

Δέκα τουριστικές αγορές του εξωτερικού, έρχονται να προστεθούν, για πρώτη φορά, στις θερινές συνδέσεις του Αεροδρομίου Μακεδονία, ενώ δύο ακόμη αεροπορικές εταιρείες ανοίγουν τα φτερά τους για τη Θεσσαλονίκη, φέρνοντας στη βόρειο Ελλάδα Νορβηγούς και Αυστριακούς τουρίστες.

Ως σήμερα, το κοντέρ με τις επιβεβαιωμένες συνδέσεις, έχει ανεβεί στον αριθμό 73 , όταν πέρυσι το καλοκαίρι, οι συνδέσεις του «Μακεδονία» με το εξωτερικό, ήταν 63. Και βεβαίως, υπάρχει η ελπίδα αλλά και η πιθανότητα, αν τα νούμερα της επιβατικής κίνησης είναι ικανοποιητικά, κάποια από τα θερινά δρομολόγια να συνεχιστούν και κατά τη χειμερινή περίοδο.

Ελληνικές και ξένες εταιρείες στο επόμενο διάστημα και οπωσδήποτε πριν το Πάσχα, θα συνδέσουν αεροπορικώς τη Θεσσαλονίκη με νέες δεξαμενές «άντλησης» Ευρωπαίων τουριστών, από την Κεντρική, τη Βόρεια αλλά και την Ανατολική Ευρώπη-Καύκασο.

Οι δύο εταιρείες που εγκαινιάζουν τις πρώτες τους διεθνείς πτήσεις από το «Μακεδονία», είναι η Norwegian και η Marathon Airlines. Η Norwegian, νορβηγική low cost εταιρεία που είναι όμως και ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Νορβηγίας, συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Όσλο. Η Marathon Airlines, ελληνική επιχείρηση, συνδέει το «Μακεδονία» με την Αυστρία και συγκεκριμένα με το Ίνσμπουργκ.

Στις 73 οι διεθνείς συνδέσεις του «Μακεδονία»

Κατά τη φετινή θερινή περίοδο το «Μακεδονία» θα συνδέεται με 73 προορισμούς του εξωτερικού, έναντι των 63 πέρυσι, σύμφωνα με τις επιβεβαιωμένες νέες διεθνείς συνδέσεις, ενώ ο αριθμός των συνδέσεων ενδέχεται να ανεβεί αν επιβεβαιωθούν από αεροπορικές εταιρείες και τα άλλα slots που έχουν ζητηθεί.

Όλοι ελπίζουν σε μία καλύτερη χρονιά από πλευράς επιβατικής κίνησης, οπωσδήποτε καλύτερης από το μάλλον απογοητευτικό 2022, μία χρονιά κατά την οποία, το «Μακεδονία» έμεινε μακριά (-14,2%) από τις επιδόσεις του 2019, δηλαδή της τελευταίας προ covid χρονιάς για τον ελληνικό τουρισμό.

Οι διεθνείς πτήσεις φέτος, για το «Μακεδονία» είναι περισσότερες και τα μηνύματα για τη φετινή τουριστική σεζόν είναι θετικά για την Ελλάδα. Όπως δήλωσε στο makthes.gr o γενικός διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece κ. Γιώργος Βήλος: «είμαστε αισιόδοξοι για τη φετινή σεζόν, εκτιμούμε ότι η φετινή χρονιά για τη Θεσσαλονίκη θα είναι σε επίπεδα παρόμοια με εκείνα του 2019».

Οι καινούργιες συνδέσεις με το εξωτερικό

Συγκεκριμένα, όπως πληροφορήθηκε το makthes.gr, η Aegean μπαίνει πολύ δυνατά στη θερινή περίοδο , καθώς προσθέτει πέντε νέες συνδέσεις για το  «Μακεδονία». Η εταιρεία συνδέει για πρώτη φορά με απευθείας πτήσεις, τη Θεσσαλονίκη με την πρωτεύουσα της Γεωργίας, την Τιφλίδα, όπως επίσης με το Ερεβάν της Αρμενίας, με την Κολωνία της Γερμανίας, με το Βουκουρέστι της Ρουμανίας και με την Βαρκελώνη της Ισπανίας. Οι πέντε αυτές νέες συνδέσεις προστίθενται στις εννέα διεθνείς, που ήδη είχε δρομολογημένες από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

Ο επίσης ελληνικός αερομεταφορέας SKY Express, βάζει πτήση από τη Θεσσαλονίκη για τη Λάρνακα, σύνδεση που θεωρείται νέα, καθώς πέρυσι το καλοκαίρι πτήσεις στο συγκεκριμένο δρομολόγιο, έγιναν μόνο για ένα μήνα.

Η Eurowings, η γερμανική low cost αεροπορική εταιρεία που ήδη πετάει από τη Θεσσαλονίκη για πολλούς ευρωπαϊκούς προορισμούς, συμπεριλαμβάνει στο πτητικό της πρόγραμμα και δύο νέες συνδέσεις για το «Μακεδονία», με Γκρατς και Ζάλτσμπουργκ στην Αυστρία.

Μία ακόμη γερμανική αεροπορική εταιρεία, που εκτελεί πτήσεις charter, η Sundair, έρχεται να συνδέσει το αεροδρόμιο Μακεδονία με τη Βρέμη, τη μεγάλη αυτή πόλη της βόρειας Γερμανίας, κάνοντας έτσι πιο εύκολο το ταξίδι για τα οργανωμένα γκρουπ των βορειογερμανών, που θέλουν να κάνουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα.

Τέλος, η Smartwings, τσέχικη low cost αεροπορική εταιρεία, φέρνει τους Τσέχους τουρίστες πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη, καθώς αρχίζει πτήσεις που θα συνδέσουν το «Μακεδονία» με την Οστράβα.

Το αναβαθμισμένο «Μακεδονία»

Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, το «Μακεδονία», είναι το μεγαλύτερο από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, ένα αεροδρόμιο σύγχρονο πλέον, στο οποίο έχουν επενδυθεί περί τα 100 εκατ. ευρώ από τη Fraport. Τεράστια όμως ήταν και η επένδυση από το ελληνικό κράτος, αφού διατέθηκαν πάνω 150 εκατ. ευρώ για την επέκταση του διαδρόμου 10/28 και τα συνοδά έργα, ώστε τώρα να λέμε ότι το «Μακεδονία» μπορεί να υποδεχθεί και υπερατλαντικές πτήσεις.

Το «Μακεδονία» και η Fraport Greece, όπως κι όλοι οι τουριστικοί φορείς της βόρειας Ελλάδας, ελπίζουν ότι και με τις νέες πτήσεις που μπαίνουν στη φετινή θερινή περίοδο, το Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης θα μπορέσει να γυρίσει τα μάλλον απογοητευτικά αποτελέσματα της κίνησης κατά το 2022.

Ωστόσο, δεν πρέπει οι εμπλεκόμενοι φορείς και οι χιλιάδες των τουριστικών επιχειρηματιών να παραβλέπουν, την πιεστική ανάγκη ανάδειξης της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού, όπως και την παράλληλη δημιουργία brand για άλλους, πολύ ξεχωριστούς προορισμούς της Κεντρικής Μακεδονίας, γιατί, όπως έχει άλλωστε επισημανθεί, τα περσινά αποτελέσματα δεν οφείλονταν αποκλειστικά στον πόλεμο στην Ουκρανία και στο «κλείσιμο» της ρωσικής και της ουκρανικής αγοράς.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία