ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη - Αδ. Γεωργιάδης: Πάνω από 70 δισ. ευρώ οι εξαγωγές τα επόμενα χρόνια

Τα συνεχή άλματα στις εξαγωγικές επιδόσεις της χώρας στο επίκεντρο του 9ου Export Summit του ΣΕΒΕ – Πρώτη περιφέρεια της χώρας σε εξαγωγές αγροτικών προϊόντων η Κ.Μακεδονία

 30/03/2023 10:30

Θεσσαλονίκη - Αδ. Γεωργιάδης: Πάνω από 70 δισ. ευρώ οι εξαγωγές τα επόμενα χρόνια

Στέφανος Μαχτσίρας

Πλώρη για τα 70 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια βάζουν οι εξαγωγές με την αναπτυξιακή δυναμική που προσδίδουν στην ελληνική οικονομία να είναι κάτι παραπάνω από καθοριστική.

Παρά την πανδημία, τον πόλεμο που ακολούθησε και τις πρωτοφανείς πληθωριστικές πιέσεις και ενώ ο ανταγωνισμός στις διεθνείς αγορές είναι πολύ σκληρός, οι Έλληνες εξαγωγείς κατάφεραν να φτάσουν τα υψηλότερα ιστορικά επίπεδα για το έτος 2022, φτάνοντας τα 55 δισ. ευρώ, δηλαδή το 25% του ΑΕΠ, στρατηγικός στόχος που είχε τεθεί πριν από χρόνια από τον ΣΕΒΕ.

«Η Ελλάδα το 2022 ξεπέρασε τα 54 δισ. ευρώ σε αξία εξαγωγών και βάζουμε πλώρη τα επόμενα χρόνια να ξεπεράσουμε τα 70 δισ. ευρώ. Ήδη ο πρώτος μήνας του 2023 είχαμε 34% αύξηση των εξαγωγών σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2022», επεσήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης σε διαδικτυακή του παρέμβαση, στο πλαίσιο του Export Summit του ΣΕΒΕ. «Το μέλλον της Ελλάδας είναι οι εξαγωγές, μόνο με μία ανταγωνιστική οικονομία δε θα ξαναζήσουμε τα προβλήματα του παρελθόντος», τόνισε.

diamantidis.jpg


«Κάθε τέσσερις μονάδες αύξηση των εξαγωγών σημαίνει μία μονάδα αύξηση στο ΑΕΠ που μεταφράζεται σε όφελος 2 δισ. ευρώ που μπορεί να διατεθεί σε μείωση των φόρων και μέτρα στήριξης της κοινωνίας», σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Σίμος Διαμαντίδης.

«Το 2022 φτάσαμε οι ελληνικές εξαγωγές των αγαθών να αντιπροσωπεύουν το 26,3% του ΑΕΠ, πριν μερικά χρόνια το ποσοστό αυτό ήταν μονοψήφιο. Οι εξαγωγές τρέχουν και μας δείχνουν το δρόμο της βιώσιμης ανάπτυξης, η συνεργασία είναι απαραίτητο στοιχείο για την εξωστρεφή επιχειρηματικότητα», επεσήμανε.

Ο κ.Διαμαντίδης αναφέρθηκε και στην πρωτοβουλία του ΣΕΒΕ για το μακεδονικό σήμα το οποίο μπορούν να το κατοχυρώσουν οι επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας, «σφραγίζοντας» με αυτό τον τρόπο τα προϊόντα τους. «Με καμπάνιες και συναυλίες στο εξωτερικό και την Ελλάδα θα προσπαθήσουμε να προωθήσουμε το σήμα για να καταλαβαίνουν οι καταναλωτές στο εξωτερικό πως τα προϊόντα που αγοράζουν είναι ελληνικά. Έχουν ήδη υποβληθεί 57 αιτήσεις από επιχειρήσεις ενώ έχουμε εγκρίνει 30 σήματα, περίπου 150 επιχειρήσεις έχουν ενδιαφερθεί, είμαστε καταδικασμένοι να επιτύχουμε», υποστήριξε.

«Είμαστε η πρώτη περιφέρεια της χώρας σε εξαγωγές αγροτικών προϊόντων», σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο Kώστας Γιουτίκας, αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

«Η Θεσσαλονίκη εξελίσσεται σε τεχνολογικό hub της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όλο και περισσότερες μεγάλες εταιρείες την επιλέγουν για να επενδύσουν διαβλέποντας τις προοπτικές της περιοχής. Η πόλη αλλάζει, ψηφιοποιείται και καινοτομεί», ανέφερε ο Μιχάλης Κούπκας, αντιδήμαρχος ηλεκτρονικής διακυβέρνησης του δήμου Θεσσαλονίκης.

«Παρά τις πολλαπλές κρίσεις η ελληνική επιχειρηματικότητα απέδειξε πως διαθέτει αξιοσημείωτες αντοχές, πλέον αλλάζει το παραγωγικό μοντέλο της χώρας, δεν μιλάμε μόνο για εξαγωγές υπηρεσιών», επεσήμανε μεταξύ άλλων η γενική γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, Βασιλική Λοΐζου.

Το 9ο Export Summit αποτελείται ενδεικτικά από θέματα σε πάνελ σχετικά με τις τάσεις που επικρατούν διεθνώς στο λιανεμπόριο τροφίμων και την HoReCa, στο λιανεμπόριο του κατασκευαστικού τομέα, καθώς και σε μεγάλα έργα, στην τεχνολογία και τις προοπτικές της, στον τομέα των χρηματοπιστωτικών και άλλων υπηρεσιών.

Στο δείπνο που θα παρατεθεί, οι επιχειρηματίες που εκπροσωπούν τέσσερις εμβληματικούς εξαγωγικούς ομίλους της Βόρειας Ελλάδας, τους Alumil, Kleemann, Κρι Κρι και Isomat, αναμένεται να παρουσιάσουν τα δικά τους success stories και δώσουν tips για την επίτευξη της επιτυχίας στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας.

Πλώρη για τα 70 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια βάζουν οι εξαγωγές με την αναπτυξιακή δυναμική που προσδίδουν στην ελληνική οικονομία να είναι κάτι παραπάνω από καθοριστική.

Παρά την πανδημία, τον πόλεμο που ακολούθησε και τις πρωτοφανείς πληθωριστικές πιέσεις και ενώ ο ανταγωνισμός στις διεθνείς αγορές είναι πολύ σκληρός, οι Έλληνες εξαγωγείς κατάφεραν να φτάσουν τα υψηλότερα ιστορικά επίπεδα για το έτος 2022, φτάνοντας τα 55 δισ. ευρώ, δηλαδή το 25% του ΑΕΠ, στρατηγικός στόχος που είχε τεθεί πριν από χρόνια από τον ΣΕΒΕ.

«Η Ελλάδα το 2022 ξεπέρασε τα 54 δισ. ευρώ σε αξία εξαγωγών και βάζουμε πλώρη τα επόμενα χρόνια να ξεπεράσουμε τα 70 δισ. ευρώ. Ήδη ο πρώτος μήνας του 2023 είχαμε 34% αύξηση των εξαγωγών σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2022», επεσήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης σε διαδικτυακή του παρέμβαση, στο πλαίσιο του Export Summit του ΣΕΒΕ. «Το μέλλον της Ελλάδας είναι οι εξαγωγές, μόνο με μία ανταγωνιστική οικονομία δε θα ξαναζήσουμε τα προβλήματα του παρελθόντος», τόνισε.

diamantidis.jpg


«Κάθε τέσσερις μονάδες αύξηση των εξαγωγών σημαίνει μία μονάδα αύξηση στο ΑΕΠ που μεταφράζεται σε όφελος 2 δισ. ευρώ που μπορεί να διατεθεί σε μείωση των φόρων και μέτρα στήριξης της κοινωνίας», σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Σίμος Διαμαντίδης.

«Το 2022 φτάσαμε οι ελληνικές εξαγωγές των αγαθών να αντιπροσωπεύουν το 26,3% του ΑΕΠ, πριν μερικά χρόνια το ποσοστό αυτό ήταν μονοψήφιο. Οι εξαγωγές τρέχουν και μας δείχνουν το δρόμο της βιώσιμης ανάπτυξης, η συνεργασία είναι απαραίτητο στοιχείο για την εξωστρεφή επιχειρηματικότητα», επεσήμανε.

Ο κ.Διαμαντίδης αναφέρθηκε και στην πρωτοβουλία του ΣΕΒΕ για το μακεδονικό σήμα το οποίο μπορούν να το κατοχυρώσουν οι επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας, «σφραγίζοντας» με αυτό τον τρόπο τα προϊόντα τους. «Με καμπάνιες και συναυλίες στο εξωτερικό και την Ελλάδα θα προσπαθήσουμε να προωθήσουμε το σήμα για να καταλαβαίνουν οι καταναλωτές στο εξωτερικό πως τα προϊόντα που αγοράζουν είναι ελληνικά. Έχουν ήδη υποβληθεί 57 αιτήσεις από επιχειρήσεις ενώ έχουμε εγκρίνει 30 σήματα, περίπου 150 επιχειρήσεις έχουν ενδιαφερθεί, είμαστε καταδικασμένοι να επιτύχουμε», υποστήριξε.

«Είμαστε η πρώτη περιφέρεια της χώρας σε εξαγωγές αγροτικών προϊόντων», σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο Kώστας Γιουτίκας, αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

«Η Θεσσαλονίκη εξελίσσεται σε τεχνολογικό hub της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όλο και περισσότερες μεγάλες εταιρείες την επιλέγουν για να επενδύσουν διαβλέποντας τις προοπτικές της περιοχής. Η πόλη αλλάζει, ψηφιοποιείται και καινοτομεί», ανέφερε ο Μιχάλης Κούπκας, αντιδήμαρχος ηλεκτρονικής διακυβέρνησης του δήμου Θεσσαλονίκης.

«Παρά τις πολλαπλές κρίσεις η ελληνική επιχειρηματικότητα απέδειξε πως διαθέτει αξιοσημείωτες αντοχές, πλέον αλλάζει το παραγωγικό μοντέλο της χώρας, δεν μιλάμε μόνο για εξαγωγές υπηρεσιών», επεσήμανε μεταξύ άλλων η γενική γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, Βασιλική Λοΐζου.

Το 9ο Export Summit αποτελείται ενδεικτικά από θέματα σε πάνελ σχετικά με τις τάσεις που επικρατούν διεθνώς στο λιανεμπόριο τροφίμων και την HoReCa, στο λιανεμπόριο του κατασκευαστικού τομέα, καθώς και σε μεγάλα έργα, στην τεχνολογία και τις προοπτικές της, στον τομέα των χρηματοπιστωτικών και άλλων υπηρεσιών.

Στο δείπνο που θα παρατεθεί, οι επιχειρηματίες που εκπροσωπούν τέσσερις εμβληματικούς εξαγωγικούς ομίλους της Βόρειας Ελλάδας, τους Alumil, Kleemann, Κρι Κρι και Isomat, αναμένεται να παρουσιάσουν τα δικά τους success stories και δώσουν tips για την επίτευξη της επιτυχίας στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία