ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέμπη: Απειλεί τον ΟΣΕ με πρόστιμο η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (βίντεο)

Μετά το δυστύχημα, η ΡΑΣ κατηγορεί τον ΟΣΕ για λάθη, εγκληματικές παραλείψεις και ελλιπή εκπαίδευση τόσο των σταθμαρχών όσο κ των κλειδούχων

 20/03/2023 17:46

Τέμπη: Απειλεί τον ΟΣΕ με πρόστιμο η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (βίντεο)

Ο πόλεμος ανακοινώσεων ανάμεσα στον ΟΣΕ και την ΡΑΣ που δημιουργήθηκε το 2018 για να κάνει ελέγχους στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, γεννά ερωτήματα και φωτίζει, όπως φαίνεται, ακόμα ένα κομμάτι στο γενικότερο μπάχαλο των όσων συνέβαιναν για χρόνια, πριν την εθνική τραγωδία στα Τέμπη.

Μετά το δυστύχημα, η ΡΑΣ κατηγορεί τον ΟΣΕ για λάθη, εγκληματικές παραλείψεις και ελλιπή εκπαίδευση τόσο των σταθμαρχών όσο κ των κλειδούχων. Η Αρχή όμως όχι μόνο δεν το είχε επισημάνει ποτέ μέχρι πρότινος, αλλά μέσα από πορίσματα έκανε λόγο για συνεχείς ελέγχους, ακόμα και στις σήραγγες, χωρίς ποτέ να αναφερθεί τίποτα το μεμπτό.

Η ΡΑΣ, που τώρα απειλεί με πρόστιμο τον ΟΣΕ, εξηγούσε στο τελευταίο της πόρισμα τον λόγο της δημιουργίας της.

«Η παρούσα έκθεση έχει σκοπό, κυρίως, να παράσχει αποδείξεις της συνεχούς προσπάθειας της Ελλάδας για την εναρμόνισή της, σε σχέση με τα άλλα κράτη μέλη της ΕΕ, στα ακόλουθα θέματα: Βελτίωση των επιδόσεων ασφάλειας. Πρόοδος στην ανάπτυξη της διαλειτουργικότητας».

Με απλά λόγια, η ΡΑΣ είναι μια πενταμελής επιτροπή που έβαζε υπογραφές σε πορίσματα για ελέγχους στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με στόχο όπως φαίνεται να πέσει στάχτη στα μάτια των Ευρωπαίων, που από κάποια στιγμή και μετά είχαν διαπιστώσει το χάος και είχαν αρχίσει να στέλνουν πρόστιμα.

«Η ΡΑΣ προωθεί το κανονιστικό πλαίσιο της ΕΕ για τους σιδηροδρόμους, παρακολουθεί την ανάπτυξη της ασφάλειας και της διαλειτουργικότητας του σιδηροδρομικού συστήματος στην Ελλάδα, επισημαίνοντας προβλήματα και ορθές πρακτικές».

Το πόρισμα της ΡΑΣ

Μετά την εθνική τραγωδία, η ΡΑΣ έσπευσε να διαχωρίσει τη θέση της από τον ΟΣΕ.

«Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με τα έως σήμερα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, διαβλέπει ισχυρές ενδείξεις ότι ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ο Διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΟΣΕ) σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα (σταθμάρχες – κλειδούχους) υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής».

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ

Ο ΟΣΕ απάντησε πως η ΡΑΣ γνώριζε το πρόγραμμα εκπαίδευσης από τον Ιούλιο του 2022. Αντέδρασε όπως επισημαίνεται μετά την εθνική τραγωδία σε μια προσπάθεια να διαχωρίσει τη θέση της.

«Είναι εξαιρετικά δυσάρεστο εν μέσω μιας πολύ δύσκολης και οδυνηρής συγκυρίας για την ελληνική κοινωνία και τον ελληνικό σιδηρόδρομο, επίσημοι φορείς να εκφράζουν απόψεις και να λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς ενδελεχή διερεύνηση και τεκμηρίωση των αναφερομένων σε αυτές, ειδικά όταν έχουν υπάρξει κοινωνοί σε αυτά επί των οποίων αποφαίνονται».

Η σύγκρουση ανάμεσα στην διοίκηση του ΟΣΕ και την ΡΑΣ βρίσκεται σε εξέλιξη, όπως και η μεγάλη έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που άφησε πίσω 57 νεκρούς και μια ολόκληρη χώρα πληγωμένη.

Σχετικά Άρθρα

Ο πόλεμος ανακοινώσεων ανάμεσα στον ΟΣΕ και την ΡΑΣ που δημιουργήθηκε το 2018 για να κάνει ελέγχους στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, γεννά ερωτήματα και φωτίζει, όπως φαίνεται, ακόμα ένα κομμάτι στο γενικότερο μπάχαλο των όσων συνέβαιναν για χρόνια, πριν την εθνική τραγωδία στα Τέμπη.

Μετά το δυστύχημα, η ΡΑΣ κατηγορεί τον ΟΣΕ για λάθη, εγκληματικές παραλείψεις και ελλιπή εκπαίδευση τόσο των σταθμαρχών όσο κ των κλειδούχων. Η Αρχή όμως όχι μόνο δεν το είχε επισημάνει ποτέ μέχρι πρότινος, αλλά μέσα από πορίσματα έκανε λόγο για συνεχείς ελέγχους, ακόμα και στις σήραγγες, χωρίς ποτέ να αναφερθεί τίποτα το μεμπτό.

Η ΡΑΣ, που τώρα απειλεί με πρόστιμο τον ΟΣΕ, εξηγούσε στο τελευταίο της πόρισμα τον λόγο της δημιουργίας της.

«Η παρούσα έκθεση έχει σκοπό, κυρίως, να παράσχει αποδείξεις της συνεχούς προσπάθειας της Ελλάδας για την εναρμόνισή της, σε σχέση με τα άλλα κράτη μέλη της ΕΕ, στα ακόλουθα θέματα: Βελτίωση των επιδόσεων ασφάλειας. Πρόοδος στην ανάπτυξη της διαλειτουργικότητας».

Με απλά λόγια, η ΡΑΣ είναι μια πενταμελής επιτροπή που έβαζε υπογραφές σε πορίσματα για ελέγχους στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με στόχο όπως φαίνεται να πέσει στάχτη στα μάτια των Ευρωπαίων, που από κάποια στιγμή και μετά είχαν διαπιστώσει το χάος και είχαν αρχίσει να στέλνουν πρόστιμα.

«Η ΡΑΣ προωθεί το κανονιστικό πλαίσιο της ΕΕ για τους σιδηροδρόμους, παρακολουθεί την ανάπτυξη της ασφάλειας και της διαλειτουργικότητας του σιδηροδρομικού συστήματος στην Ελλάδα, επισημαίνοντας προβλήματα και ορθές πρακτικές».

Το πόρισμα της ΡΑΣ

Μετά την εθνική τραγωδία, η ΡΑΣ έσπευσε να διαχωρίσει τη θέση της από τον ΟΣΕ.

«Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με τα έως σήμερα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, διαβλέπει ισχυρές ενδείξεις ότι ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ο Διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΟΣΕ) σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα (σταθμάρχες – κλειδούχους) υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής».

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ

Ο ΟΣΕ απάντησε πως η ΡΑΣ γνώριζε το πρόγραμμα εκπαίδευσης από τον Ιούλιο του 2022. Αντέδρασε όπως επισημαίνεται μετά την εθνική τραγωδία σε μια προσπάθεια να διαχωρίσει τη θέση της.

«Είναι εξαιρετικά δυσάρεστο εν μέσω μιας πολύ δύσκολης και οδυνηρής συγκυρίας για την ελληνική κοινωνία και τον ελληνικό σιδηρόδρομο, επίσημοι φορείς να εκφράζουν απόψεις και να λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς ενδελεχή διερεύνηση και τεκμηρίωση των αναφερομένων σε αυτές, ειδικά όταν έχουν υπάρξει κοινωνοί σε αυτά επί των οποίων αποφαίνονται».

Η σύγκρουση ανάμεσα στην διοίκηση του ΟΣΕ και την ΡΑΣ βρίσκεται σε εξέλιξη, όπως και η μεγάλη έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που άφησε πίσω 57 νεκρούς και μια ολόκληρη χώρα πληγωμένη.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία