Στηρίξτε τα τοπικά μέσα ενημέρωσης

 22/12/2019 20:00

Στην Αθήνα κάποιοι καλομαθημένοι εργαζόμενοι στο μετρό κινητοποιήθηκαν με αίτημα να μην ξεβολευτούν (να μην μετακινηθούν από αντιπαραγωγικές διοικητικές υπηρεσίες στα εκδοτήρια για να εξυπηρετούν τους ανθρώπους). Έμεινε το μετρό εκτός λειτουργίας για κάμποσες ώρες, ταλαιπωρώντας τους πολίτες που δεν ήξεραν πώς να πάνε στις δουλειές τους. (Εννοείται ότι τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ δούλευαν κανονικά).

Στις δικαιολογημένες διαμαρτυρίες και τις φωνές αγανάκτησης των πολιτών, προσέτρεξαν οι δημοσιογράφοι και τα τηλεοπτικά συνεργεία ώστε εφημερίδες, ραδιόφωνα, πόρταλ και κανάλια πανελλήνιας εμβέλειας να ασχοληθούν κατά κόρον με το ζήτημα, να αναδείξουν τα αίτια της ταλαιπωρίας των πολιτών, να καυτηριάσουν την ακραία και αναιτιολόγητη κινητοποίηση μιας μικρής μερίδας εργαζόμενων (λένε πως απέργησαν 21 άτομα) και να απαιτήσουν παρέμβαση της κυβέρνησης, του κράτους και των υπηρεσιών για να καταδειχτεί η ευθύνη των υπαιτίων και να μην επαναληφθεί στο μέλλον παρόμοια κατάσταση.

Πολύ καλά έκαναν οι πολίτες που αγανάκτησαν και ακόμη καλύτερα έκαναν τα μέσα ενημέρωσης που αντέδρασαν.

Στη Θεσσαλονίκη το φαινόμενο του εξευτελισμού των πολιτών είναι μόνιμο και διαρκές. Καθημερινά στοιβάζονται σε κάτι λεωφορεία, που τα αποκαλούν αστικά, χιλιάδες άνθρωποι. Σας διαβεβαιώ πως τα ζωντανά μεταφέρονται με καλύτερες συνθήκες. Η κατάσταση αυτή κρατάει χρόνια- πριν ακόμη από την… παρέμβαση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και την κρατικοποίηση του και έως τότε κρατικοδίαιτου -δήθεν ιδιωτικού- ΟΑΣΘ.

Η σταδιακή ωστόσο επιδείνωση των υπηρεσιών που προσφέρονται στους πολίτες, έχει ξεπεράσει τα ανεκτά όρια για χώρα που θέλει να λέγεται πολιτισμένη.

Ωστόσο, ουδείς, πλην των περιφερειακών ΜΜΕ, ασχολείται με το δράμα των Θεσσαλονικέων. Οι εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας, τα μεγάλα κανάλια και τα πόρταλ, αδιαφορούν για αυτό το μαρτύριο, απορροφημένα στον… αθηνοκεντρισμό τους.

Πρόκειται για μια ακόμη τρανή επιβεβαίωση της αναγκαιότητας οι κάτοικοι της περιοχής, να στηρίξουν τα μέσα ενημέρωσης του τόπου τους, συνειδητοποιώντας πως μόνον αυτά θα αναδείξουν τα προβλήματα και θα δυναμώσουν τις φωνές διεκδίκησης λύσεων.

Το μήνυμα προς την κυβέρνηση πρέπει να είναι πάνδημο και ηχηρότατο: όσο κι αν οι ευθύνες σας για τη σημερινή κατάσταση είναι περιορισμένες, οφείλετε να βρείτε ΤΩΡΑ μια λύση ανακούφισης και να δρομολογήσετε μια οριστική λύση το συντομότερο δυνατόν.

Δεν αντέχουμε άλλο. Η αξιοπρέπεια των ανθρώπων, δεν έχει κομματικό χαρακτήρα και δεν είναι διαπραγματεύσιμη.

(ΣΣ. Τα ίδια έγραφα και επί ΣΥΡΙΖΑ).

**********************************************************************************************************************

Με ξάφνιασε η συντριπτική πλειοψηφία με την οποία το ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) ενέκρινε την πρόταση για τροποποίηση του σχεδιασμού για τον σταθμό Βενιζέλου στο μετρό της Θεσσαλονίκης. Το 13-2, είναι μια απόφαση που δεν είναι εύκολο να αμφισβητηθεί.

Δεν παραγνωρίζω ότι η αλλαγή της κυβέρνησης και η συνεπακόλουθη μεταβολή της σύνθεσης των μελών του ΚΑΣ επηρέασε καθοριστικά την απόφαση, αλλά αλίμονο αν αποδεχτούμε ότι καθηγητές αρχαιολογίας παγκόσμιας αναγνώρισης και κορυφαίοι υπηρεσιακοί υπάλληλοι καριέρας του υπουργείου Πολιτισμού (έφοροι αρχαιοτήτων), «παίρνουν γραμμή» ελαφρά τη καρδία από τον Ταχιάο σήμερα ή τον Μυλόπουλο χθες.

Εκείνα που κατά την ταπεινή μου γνώμη βοήθησαν στο να γείρει η πλάστιγγα προς την επιλογή της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαίων και της εγκατάλειψης της in situ επιλογής, ήταν:

1. Το γεγονός πως η επιλογή ΣΥΡΙΖΑ-Μυλόπουλου-Σπίρτζη, κρίθηκε μη εφαρμόσιμη από τεχνικής άποψης. Η μη ύπαρξη σχετικής μελέτης, απέδειξε ότι η εν λόγω λύση ήταν στα κεφάλια κι όχι στα χαρτιά. Γι αυτό άλλωστε και τα προηγούμενα χρόνια δεν είχε προχωρήσει καθόλου.

2. Η «αποκάλυψη» ότι η προμελέτη που παρουσιάστηκε στο ΚΑΣ το 2017 και πάνω στην οποία στηρίχτηκε η αλλαγή του σχεδιασμού από την απόσπαση κι επανατοποθέτηση στο «παραμονή των αρχαίων στον χώρο», ήταν χωρίς υπογραφή μηχανικών. Ουδείς μηχανικός ανέλαβε την ευθύνη της υπογραφής της, ενώ και οι μηχανικοί της Αττικό Μετρό (επί προεδρίας Μυλόπουλου) την επέστρεψαν ως ανεφάρμοστη.

3. Η κατά τεκμήριο κι εκ του αποτελέσματος αποδεικνυόμενη, καλή προετοιμασία που είχε κάνει η σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό, που έπεισε το συμβούλιο αφενός για την ορθότητα της εισήγησής του και αφετέρου για τη δυνατότητα γρήγορης υλοποίησής της, ώστε να είναι ρεαλιστική η ολοκλήρωση της κατασκευής και η παράδοση του έργου εντός του 2023.

Η Αττικό Μετρό, η κυβέρνηση, η περιφέρεια, ο δήμος, το ΤΕΕ, η κατασκευάστρια εταιρεία, με ανακοινώσεις τους εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την απόφαση του ΚΑΣ, μιλώντας για ξεμπλοκάρισμα του έργου.

Την ίδια ώρα ωστόσο, φουντώνουν οι αντιδράσεις από τους υποστηρικτές της παραμονής των αρχαίων στην θέση τους, οι οποίοι προαναγγέλλουν προσφυγές στη δικαιοσύνη (ασφαλιστικά μέτρα και προσφυγή στο ΣτΕ) για να ακυρωθεί η απόφαση του σημερινού ΚΑΣ. Πλασάροντας το ερώτημα: «θέλεις να γίνει το μετρό με ανάδειξη των αρχαιοτήτων χωρίς αυτά να κινδυνέψουν;» και διατυπώνοντας το επιχείρημα πως η λύση που προτείνουν εκτός από καλύτερη για τα αρχαία είναι ταχύτερη και φτηνότερη, κατηγορούν τους αντίθετους πως κάνουν ό, τι κάνουν για να πάρει λεφτά ο εργολάβος.

Θαρρείς και θα υπήρχε κανείς που θα υποστήριζε το σχέδιο της απόσπασης κι επανατοποθέτησης των αρχαίων, αν υπήρχε μια πειστική μελέτη που αποδείκνυε ότι θα μπορούσε να προχωρήσει η λύση που δεν προχώρησε από εκείνους που την είχαν εισηγηθεί και ανέλαβαν να υλοποιήσουν χωρίς αποτέλεσμα. (Ωσάν να υπήρχε κανείς που θα απαντούσε αρνητικά στο ερώτημα αν θέλει να είναι υγιής, πλούσιος, όμορφος, δημοφιλής και ταλαντούχος).

Οι εμφανιζόμενοι ως υπερασπιστές της in situ παραμονής των αρχαίων, δεν διστάζουν να «διασύρουν» το σημερινό, εκθειάζοντας το προηγούμενο ΚΑΣ. Το φαινόμενο δεν είναι πρωτόγνωρο, ωστόσο, δεν παύει να εντυπωσιάζει κάθε φορά για τον υποκειμενισμό και την ιδιοτέλεια που αποκαλύπτει. Όταν το ΚΑΣ αποφάσιζε υπέρ της λύσης κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου με τις αρχαιότητες in situ ήταν ένα καταξιωμένο επιστημονικό όργανο που στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και της αποστολής του. Σήμερα που άλλαξε την απόφασή του, τα μέλη του ΚΑΣ μετατράπηκαν αιφνιδίως σε «δήθεν», σε ανθρωπάκια, τα οποία υπέκυψαν στα κελεύσματα και τους εκβιασμούς του πρωθυπουργού, που παίζουν το παιχνίδι του «εθνικού εργολάβου»- ο οποίος μέχρι χθες ήταν κι αυτός απολύτως σωστός αλλά τώρα χάλασε.

Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται το μετρό και τα αρχαία και με τον διχασμό που προωθείται κινδυνεύει να μείνει ΚΑΙ χωρίς μετρό ΚΑΙ με καταχωνιασμένα τα αρχαία της.

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 22/12/2019.

Στην Αθήνα κάποιοι καλομαθημένοι εργαζόμενοι στο μετρό κινητοποιήθηκαν με αίτημα να μην ξεβολευτούν (να μην μετακινηθούν από αντιπαραγωγικές διοικητικές υπηρεσίες στα εκδοτήρια για να εξυπηρετούν τους ανθρώπους). Έμεινε το μετρό εκτός λειτουργίας για κάμποσες ώρες, ταλαιπωρώντας τους πολίτες που δεν ήξεραν πώς να πάνε στις δουλειές τους. (Εννοείται ότι τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ δούλευαν κανονικά).

Στις δικαιολογημένες διαμαρτυρίες και τις φωνές αγανάκτησης των πολιτών, προσέτρεξαν οι δημοσιογράφοι και τα τηλεοπτικά συνεργεία ώστε εφημερίδες, ραδιόφωνα, πόρταλ και κανάλια πανελλήνιας εμβέλειας να ασχοληθούν κατά κόρον με το ζήτημα, να αναδείξουν τα αίτια της ταλαιπωρίας των πολιτών, να καυτηριάσουν την ακραία και αναιτιολόγητη κινητοποίηση μιας μικρής μερίδας εργαζόμενων (λένε πως απέργησαν 21 άτομα) και να απαιτήσουν παρέμβαση της κυβέρνησης, του κράτους και των υπηρεσιών για να καταδειχτεί η ευθύνη των υπαιτίων και να μην επαναληφθεί στο μέλλον παρόμοια κατάσταση.

Πολύ καλά έκαναν οι πολίτες που αγανάκτησαν και ακόμη καλύτερα έκαναν τα μέσα ενημέρωσης που αντέδρασαν.

Στη Θεσσαλονίκη το φαινόμενο του εξευτελισμού των πολιτών είναι μόνιμο και διαρκές. Καθημερινά στοιβάζονται σε κάτι λεωφορεία, που τα αποκαλούν αστικά, χιλιάδες άνθρωποι. Σας διαβεβαιώ πως τα ζωντανά μεταφέρονται με καλύτερες συνθήκες. Η κατάσταση αυτή κρατάει χρόνια- πριν ακόμη από την… παρέμβαση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και την κρατικοποίηση του και έως τότε κρατικοδίαιτου -δήθεν ιδιωτικού- ΟΑΣΘ.

Η σταδιακή ωστόσο επιδείνωση των υπηρεσιών που προσφέρονται στους πολίτες, έχει ξεπεράσει τα ανεκτά όρια για χώρα που θέλει να λέγεται πολιτισμένη.

Ωστόσο, ουδείς, πλην των περιφερειακών ΜΜΕ, ασχολείται με το δράμα των Θεσσαλονικέων. Οι εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας, τα μεγάλα κανάλια και τα πόρταλ, αδιαφορούν για αυτό το μαρτύριο, απορροφημένα στον… αθηνοκεντρισμό τους.

Πρόκειται για μια ακόμη τρανή επιβεβαίωση της αναγκαιότητας οι κάτοικοι της περιοχής, να στηρίξουν τα μέσα ενημέρωσης του τόπου τους, συνειδητοποιώντας πως μόνον αυτά θα αναδείξουν τα προβλήματα και θα δυναμώσουν τις φωνές διεκδίκησης λύσεων.

Το μήνυμα προς την κυβέρνηση πρέπει να είναι πάνδημο και ηχηρότατο: όσο κι αν οι ευθύνες σας για τη σημερινή κατάσταση είναι περιορισμένες, οφείλετε να βρείτε ΤΩΡΑ μια λύση ανακούφισης και να δρομολογήσετε μια οριστική λύση το συντομότερο δυνατόν.

Δεν αντέχουμε άλλο. Η αξιοπρέπεια των ανθρώπων, δεν έχει κομματικό χαρακτήρα και δεν είναι διαπραγματεύσιμη.

(ΣΣ. Τα ίδια έγραφα και επί ΣΥΡΙΖΑ).

**********************************************************************************************************************

Με ξάφνιασε η συντριπτική πλειοψηφία με την οποία το ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) ενέκρινε την πρόταση για τροποποίηση του σχεδιασμού για τον σταθμό Βενιζέλου στο μετρό της Θεσσαλονίκης. Το 13-2, είναι μια απόφαση που δεν είναι εύκολο να αμφισβητηθεί.

Δεν παραγνωρίζω ότι η αλλαγή της κυβέρνησης και η συνεπακόλουθη μεταβολή της σύνθεσης των μελών του ΚΑΣ επηρέασε καθοριστικά την απόφαση, αλλά αλίμονο αν αποδεχτούμε ότι καθηγητές αρχαιολογίας παγκόσμιας αναγνώρισης και κορυφαίοι υπηρεσιακοί υπάλληλοι καριέρας του υπουργείου Πολιτισμού (έφοροι αρχαιοτήτων), «παίρνουν γραμμή» ελαφρά τη καρδία από τον Ταχιάο σήμερα ή τον Μυλόπουλο χθες.

Εκείνα που κατά την ταπεινή μου γνώμη βοήθησαν στο να γείρει η πλάστιγγα προς την επιλογή της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαίων και της εγκατάλειψης της in situ επιλογής, ήταν:

1. Το γεγονός πως η επιλογή ΣΥΡΙΖΑ-Μυλόπουλου-Σπίρτζη, κρίθηκε μη εφαρμόσιμη από τεχνικής άποψης. Η μη ύπαρξη σχετικής μελέτης, απέδειξε ότι η εν λόγω λύση ήταν στα κεφάλια κι όχι στα χαρτιά. Γι αυτό άλλωστε και τα προηγούμενα χρόνια δεν είχε προχωρήσει καθόλου.

2. Η «αποκάλυψη» ότι η προμελέτη που παρουσιάστηκε στο ΚΑΣ το 2017 και πάνω στην οποία στηρίχτηκε η αλλαγή του σχεδιασμού από την απόσπαση κι επανατοποθέτηση στο «παραμονή των αρχαίων στον χώρο», ήταν χωρίς υπογραφή μηχανικών. Ουδείς μηχανικός ανέλαβε την ευθύνη της υπογραφής της, ενώ και οι μηχανικοί της Αττικό Μετρό (επί προεδρίας Μυλόπουλου) την επέστρεψαν ως ανεφάρμοστη.

3. Η κατά τεκμήριο κι εκ του αποτελέσματος αποδεικνυόμενη, καλή προετοιμασία που είχε κάνει η σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό, που έπεισε το συμβούλιο αφενός για την ορθότητα της εισήγησής του και αφετέρου για τη δυνατότητα γρήγορης υλοποίησής της, ώστε να είναι ρεαλιστική η ολοκλήρωση της κατασκευής και η παράδοση του έργου εντός του 2023.

Η Αττικό Μετρό, η κυβέρνηση, η περιφέρεια, ο δήμος, το ΤΕΕ, η κατασκευάστρια εταιρεία, με ανακοινώσεις τους εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την απόφαση του ΚΑΣ, μιλώντας για ξεμπλοκάρισμα του έργου.

Την ίδια ώρα ωστόσο, φουντώνουν οι αντιδράσεις από τους υποστηρικτές της παραμονής των αρχαίων στην θέση τους, οι οποίοι προαναγγέλλουν προσφυγές στη δικαιοσύνη (ασφαλιστικά μέτρα και προσφυγή στο ΣτΕ) για να ακυρωθεί η απόφαση του σημερινού ΚΑΣ. Πλασάροντας το ερώτημα: «θέλεις να γίνει το μετρό με ανάδειξη των αρχαιοτήτων χωρίς αυτά να κινδυνέψουν;» και διατυπώνοντας το επιχείρημα πως η λύση που προτείνουν εκτός από καλύτερη για τα αρχαία είναι ταχύτερη και φτηνότερη, κατηγορούν τους αντίθετους πως κάνουν ό, τι κάνουν για να πάρει λεφτά ο εργολάβος.

Θαρρείς και θα υπήρχε κανείς που θα υποστήριζε το σχέδιο της απόσπασης κι επανατοποθέτησης των αρχαίων, αν υπήρχε μια πειστική μελέτη που αποδείκνυε ότι θα μπορούσε να προχωρήσει η λύση που δεν προχώρησε από εκείνους που την είχαν εισηγηθεί και ανέλαβαν να υλοποιήσουν χωρίς αποτέλεσμα. (Ωσάν να υπήρχε κανείς που θα απαντούσε αρνητικά στο ερώτημα αν θέλει να είναι υγιής, πλούσιος, όμορφος, δημοφιλής και ταλαντούχος).

Οι εμφανιζόμενοι ως υπερασπιστές της in situ παραμονής των αρχαίων, δεν διστάζουν να «διασύρουν» το σημερινό, εκθειάζοντας το προηγούμενο ΚΑΣ. Το φαινόμενο δεν είναι πρωτόγνωρο, ωστόσο, δεν παύει να εντυπωσιάζει κάθε φορά για τον υποκειμενισμό και την ιδιοτέλεια που αποκαλύπτει. Όταν το ΚΑΣ αποφάσιζε υπέρ της λύσης κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου με τις αρχαιότητες in situ ήταν ένα καταξιωμένο επιστημονικό όργανο που στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και της αποστολής του. Σήμερα που άλλαξε την απόφασή του, τα μέλη του ΚΑΣ μετατράπηκαν αιφνιδίως σε «δήθεν», σε ανθρωπάκια, τα οποία υπέκυψαν στα κελεύσματα και τους εκβιασμούς του πρωθυπουργού, που παίζουν το παιχνίδι του «εθνικού εργολάβου»- ο οποίος μέχρι χθες ήταν κι αυτός απολύτως σωστός αλλά τώρα χάλασε.

Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται το μετρό και τα αρχαία και με τον διχασμό που προωθείται κινδυνεύει να μείνει ΚΑΙ χωρίς μετρό ΚΑΙ με καταχωνιασμένα τα αρχαία της.

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 22/12/2019.

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία