ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Σταϊκούρας: Η Ελλάδα γέφυρα, Ινδίας και Ευρώπης- Δέκα εμβληματικά έργα για τη Θεσσαλονίκη

Ο "Νέος ΟΑΣΘ" και η λειτουργία του Μετρό τον Νοέμβριο του 2024- Το 2025 η σύνδεση ΟΛΘ με ΠΑΘΕ

 27/02/2024 12:25

Σταϊκούρας: Η Ελλάδα γέφυρα, Ινδίας και Ευρώπης- Δέκα εμβληματικά έργα για τη Θεσσαλονίκη

Άννη Καρολίδου

Η Ελλάδα μπορεί να λειτουργήσει σαν γέφυρα της Ινδίας με την Ευρώπη, σε μία περίοδο που όλο και περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες δείχνουν ενδιαφέρον για τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, δήλωσε από τη Θεσσαλονίκη ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Μιλώντας από το 7ο Prodexpo North, ο Υπουργός έβαλε τις υποδομές σε υπερτοπικές ράγες, αλλά αναπόδραστα μίλησε και για τα έργα που αφορούν τη Θεσσαλονίκη. Έτσι, αναφέρθηκε στις σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη με τη δημιουργία «Νέου ΟΑΣΘ», λειτουργία του Μετρό το Νοέμβριο του 2024, αλλά και κατασκευή του «αναγκαίου» έργου του Fly Over ως τις 14 Μαΐου 2027, μίλησε από το βήμα 7ου Prodexpo North, o υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος αναφέρθηκε και στο ενδιαφέρον της Ινδίας, για

Ο Υπουργός, κατέθεσε ένα Δεκάλογο για σημαντικά έργα υποδομών, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου και σύνδεσης των λιμανιών της βόρειας Ελλάδας με το σιδηρόδρομο και τους δύο νέους Διευρωπαϊκούς άξονες, των Δυτικών Βαλκανίων και, τον ανατολικό, των ‘3 Seas Corridor’.

«Άλλες χώρες έχουν εντοπίσει και αναδείξει τη σημασία των λιμανιών της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης», επισήμανε που αναφέρθηκε στις ενέργειες της κυβέρνησης για να εξασφαλίσει πόρους για την υλοποίηση έργων στο σιδηρόδρομο, ενώ , όπως ήταν αναμενόμενο, έκανε ξεχωριστή αναφορά στα έργα που αφορούσαν άμεσα και ευνοούν έμμεσα τη Θεσσαλονίκη.

«Αν στο επόμενο Prodexpo North συζητάμε για το Μετρό, τότε θα έχουμε αποτύχει. Το Μετρό, είναι βέβαιο ότι θα λειτουργήσει τον Νοέμβριο», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας ο οποίος περνώντας στο «μεγάλο ασθενή» των δικτύων μαζικών μεταφορών στη χώρα μας, στο σιδηρόδρομο, είπε ότι η Ελλάδα έχει καταθέσει πρόταση για την χρηματοδότηση από το πρόγραμμα CEF 2, έργων 1 δις. ευρώ.

Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, «πλήρη αποτύπωση στη Θεσσαλονίκη, βρίσκουν τα προβλήματα που διαχρονικά επέμεναν στη χώρα μας και κατέληγαν σε μεγάλες καθυστερήσεις έργων υποδομών, αλλά και στην υπολειτουργία των δημοσίων συγκοινωνιών», αλλά, όπως πρόσθεσε ο Υπουργός, «πρέπει να είμαστε και θα είμαστε αξιόπιστοι στα χρονοδιαγράμματα των έργων».

Οι δέκα παρεμβάσεις του ΥΠΟΜΕ:

Ο κ. Σταϊκούρας, έκανε αναφορά σε «δέκα παρεμβάσεις» για έργα υποδομών που αφορούν τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τη Βόρεια Ελλάδα.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης. Θα παραδοθεί το Νοέμβριο του 2024. Σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής διεξάγονται δοκιμαστικά δρομολόγια και οι εργασίες Επέκτασης της Καλαμαριάς θα ολοκληρωθούν στους επόμενους 6-8 μήνες. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε τις μελέτες για να προχωρήσουμε στις δημοπρατήσεις των επεκτάσεων προς Εύοσμο και Κορδελιό. Προσεχώς θα ανακοινωθεί το αναλυτικό πρόγραμμα και οι θέσεις των σταθμών των επεκτάσεων. Σχεδιάζεται και γραμμή προς Χαριλάου και Τούμπα.

Το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη. Πρόκειται για μία νέα περιφερειακή οδό, που θα δέχεται ως 10.000 οχήματα/ ώρα. Οι συμβατικές υποχρεώσεις ξεκίνησαν από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης του έργου, που χαιρετίσθηκε από το σύνολο των φορέων της πόλης. Η παράδοση του έργου τοποθετήθηκε για τις 14 Μαϊου του 2027.

Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκης- Έδεσσας. Αναβάθμιση άξονα μήκους 80 χλμ. Το έργο θα γίνει με ΣΔΙΤ, 30ετούς διάρκειας, με την κατασκευαστική περίοδο να διαρκεί τρία χρόνια, ενώ η περίοδος συντήρησης και λειτουργίας θα διαρκεί 27 έτη. Προσωρινός ανάδοχος αναμένεται να αναδειχθεί τέλος 2024

Κάθετος Άξονας Δράμα- Αμφίπολη. Το έργο θα κατασκευαστεί επίσης με ΣΔΙΤ, ίδιας διάρκειας. Ο ανταγωνιστικός διάλογος, στο πλαίσιο του διαγωνισμού, ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2024. Ο προσωρινός ανάδοχος αναμένεται να ανακοινωθεί στο Α’ τρίμηνο του 2025.

staikoura-prodexpo1.jpg


Ολοκλήρωση οδικής σύνδεσης ΟΛΘ με ΠΑΘΕ. Το έργο που εκκρεμεί από το 2000, έχει υλοποιηθεί περίπου το 40% του φυσικού αντικειμένου και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2025.

Cluster δικαστικών μεγάρων στην Κεντρική Μακεδονία. Επίσης θα κατασκευαστούν μέσω ΣΔΙΤ, νέα μέγαρα, ενώ το Δικαστικό Μέγαρο της Θεσσαλονίκης θα ανακατασκευαστεί. Σε εξέλιξη οι ενέργειες για ωρίμανση των οικοπέδων στα οποία θα ανεγερθούν τα Δικαστικά Μέγαρα.

Υλοποίηση 17 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, τα 16 από τα οποία στη Θεσσαλονίκη. Μεριμνά

Σύνδεση, απευθείας, του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το Σιδηρόδρομο. Είναι σε εξέλιξη η Β’ Φάση του διαγωνισμού, δηλαδή του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Ενίσχυση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων της βορείου Ελλάδος, μέσω των νέων Διευρωπαϊκών Διαδρόμων, με την Κεντρική Ευρώπη. «Τα έργα αυτά αποτελούν μοναδική ευκαιρία για τη Βόρειο Ελλάδα. Είμαστε σε συζητήσεις με Βουλγαρία , Ρουμανία και Ουκρανία, για να ενισχυθεί ο σιδηροδρομικός άξονας που ξεκινά από Αλεξανδρούπολη και μπορεί να φτάσει στην Ουκρανία.

«Πήγαμε με τον πρωθυπουργό στη Σερβία. Είναι ευκαιρία να αξιοποιήσουμε τον σιδηροδρομικό άξονα που ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη, πηγαίνει Ειδομένη, Σκόπια, Βελιγράδι, Βουδαπέστη. Άλλωστε είδαμε τις προάλλες και το ενδιαφέρον των Ινδών για το νέο διάδρομο μεταφορών, που ξεκινά από την Ινδία και φθάνει ως την Ευρώπη. Άρα υπάρχει τεράστια ανάγκη Ευρωπαϊκών χωρών, να κατέβουν στα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, όπως και άλλων χωρών, όπως η Ινδία, να εξάγουν προϊόντα στην Ευρώπη. Άρα πρέπει να ξεκινήσουμε τους δύο Διευρωπαϊκούς Διαδρόμους, τον διάδρομο 3Seas, με τον οποίο η Ελλάδα συνδέεται μέσω Προμαχώνα και Αλεξανδρούπολης, με τη Βουλγαρία και τις βορειότερες χώρες και, τον άλλο διάδρομο, των Δυτικών Βαλκανίων, ο οποίος περνάει από την Ειδομένη».

Τέλος Ιανουαρίου, η Ελλάδα κατέθεσε πρόταση για έργα 1 δις. στο CEF 2, για αναβάθμιση και επέκταση των σιδηροδρομικών υποδομών. Το μισό ποσό αφορά την Αλεξανδρούπολη και τη σύνδεσή της με τα Βαλκάνια και ένα έργο αφορά τη βελτίωση της σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τον Προμαχώνα.

΄Οσον αφορά τη σύνδεση Θεσσαλονίκης – Ειδομένης ο Υπουργός είπε ότι γίνονται από τον ΟΣΕ έργα 40 εκατ. ευρώ, αναβάθμισης της υφιστάμενης γραμμής, κάτι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη των logistics στη περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Αστικές συγκοινωνίες. Σήμερα πραγματοποιείται σύσκεψη στον ΟΑΣΘ για βελτίωση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών. Δημιουργούνται οι υποδομές, για να υπάρχουν στους δρόμους, το Μάϊο , 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, που θα έρθουν στην πόλη την επόμενη εβδομάδα. Επίσης, δημιουργήθηκαν οι υποδομές φόρτισης στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ.

Ο κ. Σταϊκούρας πρόσθεσε ότι η Θεσσαλονίκη θα πάρει ακόμη 250 καινούργια λεωφορεία, στο πλαίσιο νέου διαγωνισμού για την προμήθεια 750 λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πέραν της προμήθειας νέων οχημάτων, ο ΟΑΣΘ ενισχύθηκε με 150 οδηγούς, ενώ υπάρχει πρόταση για την πρόσληψη επιπλέον 40 οδηγών.

Ο Υπουργός αναφέρθηκε και σε μία πολυετή εκκρεμότητα που αφορά τον ΟΑΣΘ. Όπως είπε, «χρειάζεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ, να δούμε πως θα δημιουργήσουμε ένα Νέο ΟΑΣΘ, αλλά και να δούμε τι έργο θα πρέπει να αποδοθεί στους ιδιώτες, όπως αντίστοιχα και στον ΟΣΥ της Αθήνας, για να έχουμε αποτελεσματικές συγκοινωνίες».

Η Ελλάδα μπορεί να λειτουργήσει σαν γέφυρα της Ινδίας με την Ευρώπη, σε μία περίοδο που όλο και περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες δείχνουν ενδιαφέρον για τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, δήλωσε από τη Θεσσαλονίκη ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Μιλώντας από το 7ο Prodexpo North, ο Υπουργός έβαλε τις υποδομές σε υπερτοπικές ράγες, αλλά αναπόδραστα μίλησε και για τα έργα που αφορούν τη Θεσσαλονίκη. Έτσι, αναφέρθηκε στις σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη με τη δημιουργία «Νέου ΟΑΣΘ», λειτουργία του Μετρό το Νοέμβριο του 2024, αλλά και κατασκευή του «αναγκαίου» έργου του Fly Over ως τις 14 Μαΐου 2027, μίλησε από το βήμα 7ου Prodexpo North, o υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος αναφέρθηκε και στο ενδιαφέρον της Ινδίας, για

Ο Υπουργός, κατέθεσε ένα Δεκάλογο για σημαντικά έργα υποδομών, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου και σύνδεσης των λιμανιών της βόρειας Ελλάδας με το σιδηρόδρομο και τους δύο νέους Διευρωπαϊκούς άξονες, των Δυτικών Βαλκανίων και, τον ανατολικό, των ‘3 Seas Corridor’.

«Άλλες χώρες έχουν εντοπίσει και αναδείξει τη σημασία των λιμανιών της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης», επισήμανε που αναφέρθηκε στις ενέργειες της κυβέρνησης για να εξασφαλίσει πόρους για την υλοποίηση έργων στο σιδηρόδρομο, ενώ , όπως ήταν αναμενόμενο, έκανε ξεχωριστή αναφορά στα έργα που αφορούσαν άμεσα και ευνοούν έμμεσα τη Θεσσαλονίκη.

«Αν στο επόμενο Prodexpo North συζητάμε για το Μετρό, τότε θα έχουμε αποτύχει. Το Μετρό, είναι βέβαιο ότι θα λειτουργήσει τον Νοέμβριο», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας ο οποίος περνώντας στο «μεγάλο ασθενή» των δικτύων μαζικών μεταφορών στη χώρα μας, στο σιδηρόδρομο, είπε ότι η Ελλάδα έχει καταθέσει πρόταση για την χρηματοδότηση από το πρόγραμμα CEF 2, έργων 1 δις. ευρώ.

Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, «πλήρη αποτύπωση στη Θεσσαλονίκη, βρίσκουν τα προβλήματα που διαχρονικά επέμεναν στη χώρα μας και κατέληγαν σε μεγάλες καθυστερήσεις έργων υποδομών, αλλά και στην υπολειτουργία των δημοσίων συγκοινωνιών», αλλά, όπως πρόσθεσε ο Υπουργός, «πρέπει να είμαστε και θα είμαστε αξιόπιστοι στα χρονοδιαγράμματα των έργων».

Οι δέκα παρεμβάσεις του ΥΠΟΜΕ:

Ο κ. Σταϊκούρας, έκανε αναφορά σε «δέκα παρεμβάσεις» για έργα υποδομών που αφορούν τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τη Βόρεια Ελλάδα.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης. Θα παραδοθεί το Νοέμβριο του 2024. Σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής διεξάγονται δοκιμαστικά δρομολόγια και οι εργασίες Επέκτασης της Καλαμαριάς θα ολοκληρωθούν στους επόμενους 6-8 μήνες. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε τις μελέτες για να προχωρήσουμε στις δημοπρατήσεις των επεκτάσεων προς Εύοσμο και Κορδελιό. Προσεχώς θα ανακοινωθεί το αναλυτικό πρόγραμμα και οι θέσεις των σταθμών των επεκτάσεων. Σχεδιάζεται και γραμμή προς Χαριλάου και Τούμπα.

Το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη. Πρόκειται για μία νέα περιφερειακή οδό, που θα δέχεται ως 10.000 οχήματα/ ώρα. Οι συμβατικές υποχρεώσεις ξεκίνησαν από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης του έργου, που χαιρετίσθηκε από το σύνολο των φορέων της πόλης. Η παράδοση του έργου τοποθετήθηκε για τις 14 Μαϊου του 2027.

Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκης- Έδεσσας. Αναβάθμιση άξονα μήκους 80 χλμ. Το έργο θα γίνει με ΣΔΙΤ, 30ετούς διάρκειας, με την κατασκευαστική περίοδο να διαρκεί τρία χρόνια, ενώ η περίοδος συντήρησης και λειτουργίας θα διαρκεί 27 έτη. Προσωρινός ανάδοχος αναμένεται να αναδειχθεί τέλος 2024

Κάθετος Άξονας Δράμα- Αμφίπολη. Το έργο θα κατασκευαστεί επίσης με ΣΔΙΤ, ίδιας διάρκειας. Ο ανταγωνιστικός διάλογος, στο πλαίσιο του διαγωνισμού, ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2024. Ο προσωρινός ανάδοχος αναμένεται να ανακοινωθεί στο Α’ τρίμηνο του 2025.

staikoura-prodexpo1.jpg


Ολοκλήρωση οδικής σύνδεσης ΟΛΘ με ΠΑΘΕ. Το έργο που εκκρεμεί από το 2000, έχει υλοποιηθεί περίπου το 40% του φυσικού αντικειμένου και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2025.

Cluster δικαστικών μεγάρων στην Κεντρική Μακεδονία. Επίσης θα κατασκευαστούν μέσω ΣΔΙΤ, νέα μέγαρα, ενώ το Δικαστικό Μέγαρο της Θεσσαλονίκης θα ανακατασκευαστεί. Σε εξέλιξη οι ενέργειες για ωρίμανση των οικοπέδων στα οποία θα ανεγερθούν τα Δικαστικά Μέγαρα.

Υλοποίηση 17 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, τα 16 από τα οποία στη Θεσσαλονίκη. Μεριμνά

Σύνδεση, απευθείας, του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το Σιδηρόδρομο. Είναι σε εξέλιξη η Β’ Φάση του διαγωνισμού, δηλαδή του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Ενίσχυση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων της βορείου Ελλάδος, μέσω των νέων Διευρωπαϊκών Διαδρόμων, με την Κεντρική Ευρώπη. «Τα έργα αυτά αποτελούν μοναδική ευκαιρία για τη Βόρειο Ελλάδα. Είμαστε σε συζητήσεις με Βουλγαρία , Ρουμανία και Ουκρανία, για να ενισχυθεί ο σιδηροδρομικός άξονας που ξεκινά από Αλεξανδρούπολη και μπορεί να φτάσει στην Ουκρανία.

«Πήγαμε με τον πρωθυπουργό στη Σερβία. Είναι ευκαιρία να αξιοποιήσουμε τον σιδηροδρομικό άξονα που ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη, πηγαίνει Ειδομένη, Σκόπια, Βελιγράδι, Βουδαπέστη. Άλλωστε είδαμε τις προάλλες και το ενδιαφέρον των Ινδών για το νέο διάδρομο μεταφορών, που ξεκινά από την Ινδία και φθάνει ως την Ευρώπη. Άρα υπάρχει τεράστια ανάγκη Ευρωπαϊκών χωρών, να κατέβουν στα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, όπως και άλλων χωρών, όπως η Ινδία, να εξάγουν προϊόντα στην Ευρώπη. Άρα πρέπει να ξεκινήσουμε τους δύο Διευρωπαϊκούς Διαδρόμους, τον διάδρομο 3Seas, με τον οποίο η Ελλάδα συνδέεται μέσω Προμαχώνα και Αλεξανδρούπολης, με τη Βουλγαρία και τις βορειότερες χώρες και, τον άλλο διάδρομο, των Δυτικών Βαλκανίων, ο οποίος περνάει από την Ειδομένη».

Τέλος Ιανουαρίου, η Ελλάδα κατέθεσε πρόταση για έργα 1 δις. στο CEF 2, για αναβάθμιση και επέκταση των σιδηροδρομικών υποδομών. Το μισό ποσό αφορά την Αλεξανδρούπολη και τη σύνδεσή της με τα Βαλκάνια και ένα έργο αφορά τη βελτίωση της σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τον Προμαχώνα.

΄Οσον αφορά τη σύνδεση Θεσσαλονίκης – Ειδομένης ο Υπουργός είπε ότι γίνονται από τον ΟΣΕ έργα 40 εκατ. ευρώ, αναβάθμισης της υφιστάμενης γραμμής, κάτι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη των logistics στη περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Αστικές συγκοινωνίες. Σήμερα πραγματοποιείται σύσκεψη στον ΟΑΣΘ για βελτίωση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών. Δημιουργούνται οι υποδομές, για να υπάρχουν στους δρόμους, το Μάϊο , 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, που θα έρθουν στην πόλη την επόμενη εβδομάδα. Επίσης, δημιουργήθηκαν οι υποδομές φόρτισης στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ.

Ο κ. Σταϊκούρας πρόσθεσε ότι η Θεσσαλονίκη θα πάρει ακόμη 250 καινούργια λεωφορεία, στο πλαίσιο νέου διαγωνισμού για την προμήθεια 750 λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πέραν της προμήθειας νέων οχημάτων, ο ΟΑΣΘ ενισχύθηκε με 150 οδηγούς, ενώ υπάρχει πρόταση για την πρόσληψη επιπλέον 40 οδηγών.

Ο Υπουργός αναφέρθηκε και σε μία πολυετή εκκρεμότητα που αφορά τον ΟΑΣΘ. Όπως είπε, «χρειάζεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ, να δούμε πως θα δημιουργήσουμε ένα Νέο ΟΑΣΘ, αλλά και να δούμε τι έργο θα πρέπει να αποδοθεί στους ιδιώτες, όπως αντίστοιχα και στον ΟΣΥ της Αθήνας, για να έχουμε αποτελεσματικές συγκοινωνίες».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία