ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται logistics hubs των 100.000- 200.000 τ.μ. - Οι πελάτες πάνε Βουλγαρία και Ρουμανία

Πολλοί Ινδοί χτυπάνε την πόρτα της Ελλάδας, αλλά δεν υπάρχουν υποδομές - Οι επιπτώσεις του e-commerce

 27/02/2024 15:35

Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται logistics hubs των 100.000- 200.000 τ.μ. - Οι πελάτες πάνε Βουλγαρία και Ρουμανία

Άννη Καρολίδου

Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται αποθήκες των 100.000 τ.μ. , των 200.000 τ.μ., για να τραβήξει μεγάλους, διεθνείς παίκτες του εμπορίου και, κατ’ επέκταση επενδυτές στα Logistics, αλλά «αν αύριο έπιανε στον ΟΛΘ ένα πλοίο με 10.000 containers, η πόλη θα αυτοκτονούσε, γιατί δεν υπάρχουν δρόμοι, δεν υπάρχουν υποδομές», τόνισε ο κ. Φώτης Κυριλλίδης, γενικός διευθυντής της Kuehne+Nagel Greece, ελληνικής θυγατρικής του Eλβετικού γίγαντα του κλάδου των μεταφορών και logistics.

O κ. Κυρριλίδης, μιλώντας από το 7ο Prodexpo North και το πάνελ « Οι τάσεις στα διεθνή logistics: Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης», μίλησε για τις τεράστιες χρονοκαθυστερήσεις σε ό,τι γίνεται, αν τελικώς γίνεται στη χώρα μας. Χαρακτηριστικά είπε ότι η αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, έχει γίνει γεφύρι της Άρτας, η Ενωτική Οδός της Σίνδου συζητείται επίσης για χρόνια, ενώ η ΒΙΠΕ Σίνδου, θα έπρεπε να έχει ήδη επεκταθεί στις «πλαϊνές εκτάσεις που είναι χωράφια».

«Υπάρχουν χώροι στη Θεσσαλονίκη, για μεγάλους, διεθνείς παίκτες, χρήστες αποθηκευτικών χώρων, που θα ζητήσουν 500.000 τ.μ. για τα εμπορεύματά τους», είπε ο κ. Κυρριλίδης προσθέτοντας: «Αυτό που δεν βρίσκουν στη Θεσσαλονίκη, οι διεθνείς παίκτες, το βρίσκουν γρήγορα στην Βουλγαρία και στη Ρουμανία, που μας παίρνουν δουλειές παρότι οι ξένοι προτιμούν την Ελλάδα για να μείνουν και να εργαστούν»

Ινδοί χτυπάνε την πόρτα της Ελλάδας

Ο κ. Κυριλλίδης δήλωσε ότι η Εταιρεία που εκπροσωπεί, δέχεται συνεχώς ερωτήματα από την Ινδία, για τη αποθήκευση εμπορευμάτων, αλλά στην Θεσσαλονίκη, δεν υπάρχουν οι χώροι και οι υποδομές.

Πολλά μικρά έργα γίνονται στη Θεσσαλονίκη, αλλά όχι του μεγέθους που θα προσέλκυαν μεγάλους χρήστες, μεγάλα φορτία. Μάλιστα η Θεσσαλονίκη, θα βρεθεί ακόμη σε δυσκολότερη θέση, αν μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η Σερβία.

Καταλήγοντας, ο κ. Κυριλλίδης, επέμεινε σε δύο σημεία. Κατασκευή των απαραίτητων υποδομών από το κράτος και, ταχύτερες διαδικασίες για την υλοποίηση των ιδιωτικών επενδύσεων.

Ανάπτυξη των Logistics με ρυθμό 4,7% το 2024

Ο κλάδος των Logistics στην Ελλάδα, θα αναπτυχθεί το 2024 με ρυθμούς ταχύτερους από ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη, λόγω της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η διείσδυση του e-commerce στους χώρους logistics στη χώρα μας θα πιάσει το 4,7% , όταν ο μέσος ρυθμός Ευρωπαϊκός ανάπτυξης θα διαμορφωθεί στο 3,5%. Όσο για τη Θεσσαλονίκη, έχει δύο μεγάλα ατού, είναι φθηνή και στο κόστος μίσθωσης χώρων logistics, αλλά και φθηνότερη, από πολλές άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, στο εργατικό κόστος, αλλά δεν έχει τα απαιτούμενα business infrastructure για διεθνείς χρήστες/μισθωτές αποθηκών και υπηρεσιών logistics.

Τα παραπάνω τόνισε ο κ. Pol Marfa, διευθυντής της CBRE για τα European Logistics Research – Global Thought Leadership, σημειώνοντας ωστόσο ότι η μεγαλύτερη διείσδυση του e-commerce στον κλάδου του 3PL οφείλεται στη χαμηλότερη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, που διαμορφώνεται στ 10,68% όταν στην Ε.Ε. είναι στο 15,85%.

Ο κ. Μarfa τόνισε ότι τα περιθώρια ανάπτυξης τόσο του ηλεκτρονικού εμπορίου, όσο και των logistics, είναι πολύ σημαντικά. Το e-commerce συνεχίζει να αναπτύσσεται, αλλά με βραδύτερους ρυθμούς από ότι στη διάρκεια της πανδημίας, . Οι ρυθμοί ανάπτυξης από τα 30%-34% της περιόδου του covid 19 , ελαττώθηκαν στο 16%.

Έτσι, τα Logistics επέστρεψαν , με την διεθνή αγορά να θέλει το outsourcing , όπως και περισσότερα logistics hubs κοντά στον καταναλωτή, οπότε οι διεθνείς παίκτες, μάλλον θα στραφούν να κάνουν και άλλα, μεγάλα, logistics centers στην Ευρώπη.

Τα έργα υποδομής

Ο κ. Δημήτρης Τσιτσάμης, πρόεδρος της ΕΕL Boρείου Ελλάδος αναφέρθηκε στη σύνδεση του ΟΛΘ με τον ΠΑΘΕ, έργο που έχει καθυστερήσει πάρα πολύ αλλά που πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του.

Για την ανάπτυξη των Logistics, κρίσιμη θα είναι η δημοπράτηση του έργου για τη δημιουργία logistics center στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, όπως και η κατασκευή της πολυσυζητημένης Ενωτικής Οδού στην Σίνδο.

Στα απαραίτητα έργα υποδομή, οπωσδήποτε πρέπει να συμπεριληφθεί και η σιδηροδρομική σύνδεση με τον 6ο Προβλήτα του ΟΛΘ.

Σημειώνεται ότι τη συζήτηση συντόνισε ο γενικός διευθυντής της ΑΤΡΙΑ Υπηρεσίες Ακινήτων, κ. Δημήτρης Τζιβράς

Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται αποθήκες των 100.000 τ.μ. , των 200.000 τ.μ., για να τραβήξει μεγάλους, διεθνείς παίκτες του εμπορίου και, κατ’ επέκταση επενδυτές στα Logistics, αλλά «αν αύριο έπιανε στον ΟΛΘ ένα πλοίο με 10.000 containers, η πόλη θα αυτοκτονούσε, γιατί δεν υπάρχουν δρόμοι, δεν υπάρχουν υποδομές», τόνισε ο κ. Φώτης Κυριλλίδης, γενικός διευθυντής της Kuehne+Nagel Greece, ελληνικής θυγατρικής του Eλβετικού γίγαντα του κλάδου των μεταφορών και logistics.

O κ. Κυρριλίδης, μιλώντας από το 7ο Prodexpo North και το πάνελ « Οι τάσεις στα διεθνή logistics: Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης», μίλησε για τις τεράστιες χρονοκαθυστερήσεις σε ό,τι γίνεται, αν τελικώς γίνεται στη χώρα μας. Χαρακτηριστικά είπε ότι η αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, έχει γίνει γεφύρι της Άρτας, η Ενωτική Οδός της Σίνδου συζητείται επίσης για χρόνια, ενώ η ΒΙΠΕ Σίνδου, θα έπρεπε να έχει ήδη επεκταθεί στις «πλαϊνές εκτάσεις που είναι χωράφια».

«Υπάρχουν χώροι στη Θεσσαλονίκη, για μεγάλους, διεθνείς παίκτες, χρήστες αποθηκευτικών χώρων, που θα ζητήσουν 500.000 τ.μ. για τα εμπορεύματά τους», είπε ο κ. Κυρριλίδης προσθέτοντας: «Αυτό που δεν βρίσκουν στη Θεσσαλονίκη, οι διεθνείς παίκτες, το βρίσκουν γρήγορα στην Βουλγαρία και στη Ρουμανία, που μας παίρνουν δουλειές παρότι οι ξένοι προτιμούν την Ελλάδα για να μείνουν και να εργαστούν»

Ινδοί χτυπάνε την πόρτα της Ελλάδας

Ο κ. Κυριλλίδης δήλωσε ότι η Εταιρεία που εκπροσωπεί, δέχεται συνεχώς ερωτήματα από την Ινδία, για τη αποθήκευση εμπορευμάτων, αλλά στην Θεσσαλονίκη, δεν υπάρχουν οι χώροι και οι υποδομές.

Πολλά μικρά έργα γίνονται στη Θεσσαλονίκη, αλλά όχι του μεγέθους που θα προσέλκυαν μεγάλους χρήστες, μεγάλα φορτία. Μάλιστα η Θεσσαλονίκη, θα βρεθεί ακόμη σε δυσκολότερη θέση, αν μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η Σερβία.

Καταλήγοντας, ο κ. Κυριλλίδης, επέμεινε σε δύο σημεία. Κατασκευή των απαραίτητων υποδομών από το κράτος και, ταχύτερες διαδικασίες για την υλοποίηση των ιδιωτικών επενδύσεων.

Ανάπτυξη των Logistics με ρυθμό 4,7% το 2024

Ο κλάδος των Logistics στην Ελλάδα, θα αναπτυχθεί το 2024 με ρυθμούς ταχύτερους από ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη, λόγω της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η διείσδυση του e-commerce στους χώρους logistics στη χώρα μας θα πιάσει το 4,7% , όταν ο μέσος ρυθμός Ευρωπαϊκός ανάπτυξης θα διαμορφωθεί στο 3,5%. Όσο για τη Θεσσαλονίκη, έχει δύο μεγάλα ατού, είναι φθηνή και στο κόστος μίσθωσης χώρων logistics, αλλά και φθηνότερη, από πολλές άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, στο εργατικό κόστος, αλλά δεν έχει τα απαιτούμενα business infrastructure για διεθνείς χρήστες/μισθωτές αποθηκών και υπηρεσιών logistics.

Τα παραπάνω τόνισε ο κ. Pol Marfa, διευθυντής της CBRE για τα European Logistics Research – Global Thought Leadership, σημειώνοντας ωστόσο ότι η μεγαλύτερη διείσδυση του e-commerce στον κλάδου του 3PL οφείλεται στη χαμηλότερη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, που διαμορφώνεται στ 10,68% όταν στην Ε.Ε. είναι στο 15,85%.

Ο κ. Μarfa τόνισε ότι τα περιθώρια ανάπτυξης τόσο του ηλεκτρονικού εμπορίου, όσο και των logistics, είναι πολύ σημαντικά. Το e-commerce συνεχίζει να αναπτύσσεται, αλλά με βραδύτερους ρυθμούς από ότι στη διάρκεια της πανδημίας, . Οι ρυθμοί ανάπτυξης από τα 30%-34% της περιόδου του covid 19 , ελαττώθηκαν στο 16%.

Έτσι, τα Logistics επέστρεψαν , με την διεθνή αγορά να θέλει το outsourcing , όπως και περισσότερα logistics hubs κοντά στον καταναλωτή, οπότε οι διεθνείς παίκτες, μάλλον θα στραφούν να κάνουν και άλλα, μεγάλα, logistics centers στην Ευρώπη.

Τα έργα υποδομής

Ο κ. Δημήτρης Τσιτσάμης, πρόεδρος της ΕΕL Boρείου Ελλάδος αναφέρθηκε στη σύνδεση του ΟΛΘ με τον ΠΑΘΕ, έργο που έχει καθυστερήσει πάρα πολύ αλλά που πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του.

Για την ανάπτυξη των Logistics, κρίσιμη θα είναι η δημοπράτηση του έργου για τη δημιουργία logistics center στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, όπως και η κατασκευή της πολυσυζητημένης Ενωτικής Οδού στην Σίνδο.

Στα απαραίτητα έργα υποδομή, οπωσδήποτε πρέπει να συμπεριληφθεί και η σιδηροδρομική σύνδεση με τον 6ο Προβλήτα του ΟΛΘ.

Σημειώνεται ότι τη συζήτηση συντόνισε ο γενικός διευθυντής της ΑΤΡΙΑ Υπηρεσίες Ακινήτων, κ. Δημήτρης Τζιβράς

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία