ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Self Shopping: Ψώνια με τον έξυπνο ψηφιακό βοηθό της «Μασούτης»

Διαλέγεις, σκανάρεις και... δεν χάνεις το λογαριασμό στα ψώνια - Self check out χωρίς καθυστερήσεις σε ουρές

 16/02/2023 07:00

 Self Shopping: Ψώνια με τον έξυπνο ψηφιακό βοηθό της «Μασούτης»

Άννη Καρολίδου

Η «Μασούτης» αγαπάει την τεχνολογία και από τις αρχές Φεβρουαρίου, προτείνει στους πελάτες της το Self Shopping, έναν ψηφιακό τρόπο ολοκλήρωσης των αγορών τους, χωρίς την μεσολάβηση προσωπικού της εταιρείας. Η αρχή έγινε από το Grand Μασούτης της Θέρμης και ως το καλοκαίρι ο έξυπνος ψηφιακός βοηθός αγορών, θα είναι διαθέσιμος και στα 379 καταστήματα της λιανεμπορικής αλυσίδας. 

Ο καταναλωτής «διαβάζει» με ένα μικρό scanner τις τιμές των προϊόντων κατά την ώρα που τα επιλέγει, παρακολουθώντας βήμα- βήμα το λογαριασμό των αγορών που κάνει, προσθαφαιρώντας είδη και ποσότητες καθώς ψωνίζει, ενώ με την ολοκλήρωση των προμηθειών του, κάνει μόνος του το check out, πληρώνει με «πλαστικό» χρήμα και η απόδειξη αποστέλλεται ηλεκτρονικά στο mail του.

Η χρήση του Self Shopping είναι εύκολη, διασκεδαστική και βολική, γιατί το σκανεράκι «αναπαύεται» στην ειδική βάση που υπάρχει στη χειρολαβή των καροτσιών, έτσι, όταν ο πελάτης ψωνίζει, δεν είναι αναγκασμένος να το κρατάει όλη την ώρα στο χέρι. Ο καταναλωτής διαλέγει το προϊόν που θέλει, σημαδεύει το barcode που είναι στη συσκευασία και στην οθόνη του μικρού φορητού τερματικού εμφανίζεται η τιμή, η έκπτωση στην αρχική τιμή εφ’ όσον υπάρχει, ενώ όσο συνεχίζει να ψωνίζει, τσεκάρει το σύνολο των αγορών του σε είδη, τεμάχια αλλά και δαπάνη.

Όμως, όπως εξήγησαν στελέχη της «Μασούτης» στο makthes.gr, όποιος δε θέλει να χρησιμοποιεί το σκάνερ, μπορεί να χρησιμοποιεί το masoutis app από το κινητό του, αφού προηγουμένως κάνει check in στο κατάστημα που βρίσκεται.

self-shopping-scanner.jpg
self-shopping-karotsi.jpg

Tα «συν» του Self Shopping

Το συγκεκριμένο σύστημα του Self Shopping- λύση διαδεδομένη στην Ιταλία και τη Σουηδία- υπερέχει στα εξής σημεία, σε σύγκριση με άλλες μεθόδους self check out.

Πρώτα και κύρια, ο πελάτης έχει συνεχώς τον απόλυτο έλεγχο της συναλλαγής του και παρακολουθεί πως διαμορφώνεται η αξία του καλαθιού του, ενόσω ψωνίζει. Έτσι, δεν ξεφεύγει από το ποσό που θέλει να διαθέσει. Να σημειωθεί ότι το έξυπνο σύστημα συνυπολογίζει τις πιθανές εκπτώσεις που θα εφαρμοστούν στη συναλλαγή, είτε είναι εκπτώσεις ειδών, είτε εκπτώσεις από κάποια προσωποποιημένη ενέργεια.

Κατά δεύτερο, στα γνωστά αυτόματα ταμεία, δημιουργούνται ουρές σε ώρες αυξημένης αγοραστικής κίνησης, επειδή οι πελάτες πρέπει να σκανάρουν τα προϊόντα στα ταμεία, κάτι που δεν συμβαίνει με το Self Shopping αφού αυτό σκανάρει τα είδη την ώρα που επιλέγονται.

Για να επωφεληθεί ο πελάτης από το Self Shopping, θα πρέπει να έχει την mascard και, την πρώτη φορά που θα κάνει χρήση του συστήματος, να ταυτοποιηθεί δίνοντας από το κινητό του τηλέφωνο το ονοματεπώνυμό του, τον αριθμό του τηλεφώνου και το e-mail του. Μετά την καταχώρηση των στοιχείων, αποστέλλεται στον πελάτη ένας αριθμός pin, o oποίος αφού πληκτρολογηθεί, ολοκληρώνεται και η ταυτοποίηση. Αν ο πελάτης ξεχάσει το pin, υπάρχει επιλογή για την επαναποστολή του.

self-shopping-kiosk.jpg


Επέκταση του e-shop- μία νέα υπηρεσία

Το Self Shopping, είναι μία επέκταση του e-shop της «Μασούτης». Βασίζεται στην πλατφόρμα του e-shop, αναπτύχθηκε δε εσωτερικά, από τη Διεύθυνση Πληροφορικής της εταιρείας, στην οποία σημειωτέον απασχολούνται πάνω από 35 άτομα. Το Self Shopping, τρέχει στο ιντερνετικό cloud, στην πλατφόρμα Azure της Microsoft.

To Self Shopping εγκαταστάθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου, πιλοτικά, στο Grand Μασούτης της Θέρμης, αλλά άμεσα θα αρχίσει να τοποθετείται και σε άλλα καταστήματα, με στόχο ως το καλοκαίρι να είναι διαθέσιμο σε όλα τα σούπερ μάρκετ της «Μασούτης».

Όπως επισημάνθηκε στο makthes.gr, η ενεργοποίηση του Self Shopping δεν συνδέεται με μειώσεις στο απασχολούμενο προσωπικό. Στην εταιρεία, την τελευταία 25ετία, έχουν εισαχθεί «βουνά» τεχνολογίας χωρίς ποτέ, καμία από αυτές, να οδηγήσει σε μείωση θέσεων εργασίας.

Πέραν αυτού, οι καταναλωτές επιστρέφουν στις συνήθειες που είχαν προ πανδημίας, όταν δηλαδή έμπαιναν συχνότερα στα σούπερ μάρκετ κι έκαναν πολλές αλλά μικρότερες συναλλαγές, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κίνηση στα ταμεία όπως και η διεκπεραίωση άλλων εργασιών στις σάλες των καταστημάτων (π.χ. ανατροφοδοσία προϊόντων στα ράφια), κάτι που συνεπάγεται τουλάχιστον τη διατήρηση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας.

Να σημειωθεί ότι η «Μασούτης» απασχολεί πάνω από 10.000 άτομα προσωπικό και το καλοκαίρι, με τους εποχικούς, θα φτάσει στις 11.000.

Η «Μασούτης» αγαπάει την τεχνολογία και από τις αρχές Φεβρουαρίου, προτείνει στους πελάτες της το Self Shopping, έναν ψηφιακό τρόπο ολοκλήρωσης των αγορών τους, χωρίς την μεσολάβηση προσωπικού της εταιρείας. Η αρχή έγινε από το Grand Μασούτης της Θέρμης και ως το καλοκαίρι ο έξυπνος ψηφιακός βοηθός αγορών, θα είναι διαθέσιμος και στα 379 καταστήματα της λιανεμπορικής αλυσίδας. 

Ο καταναλωτής «διαβάζει» με ένα μικρό scanner τις τιμές των προϊόντων κατά την ώρα που τα επιλέγει, παρακολουθώντας βήμα- βήμα το λογαριασμό των αγορών που κάνει, προσθαφαιρώντας είδη και ποσότητες καθώς ψωνίζει, ενώ με την ολοκλήρωση των προμηθειών του, κάνει μόνος του το check out, πληρώνει με «πλαστικό» χρήμα και η απόδειξη αποστέλλεται ηλεκτρονικά στο mail του.

Η χρήση του Self Shopping είναι εύκολη, διασκεδαστική και βολική, γιατί το σκανεράκι «αναπαύεται» στην ειδική βάση που υπάρχει στη χειρολαβή των καροτσιών, έτσι, όταν ο πελάτης ψωνίζει, δεν είναι αναγκασμένος να το κρατάει όλη την ώρα στο χέρι. Ο καταναλωτής διαλέγει το προϊόν που θέλει, σημαδεύει το barcode που είναι στη συσκευασία και στην οθόνη του μικρού φορητού τερματικού εμφανίζεται η τιμή, η έκπτωση στην αρχική τιμή εφ’ όσον υπάρχει, ενώ όσο συνεχίζει να ψωνίζει, τσεκάρει το σύνολο των αγορών του σε είδη, τεμάχια αλλά και δαπάνη.

Όμως, όπως εξήγησαν στελέχη της «Μασούτης» στο makthes.gr, όποιος δε θέλει να χρησιμοποιεί το σκάνερ, μπορεί να χρησιμοποιεί το masoutis app από το κινητό του, αφού προηγουμένως κάνει check in στο κατάστημα που βρίσκεται.

self-shopping-scanner.jpg
self-shopping-karotsi.jpg

Tα «συν» του Self Shopping

Το συγκεκριμένο σύστημα του Self Shopping- λύση διαδεδομένη στην Ιταλία και τη Σουηδία- υπερέχει στα εξής σημεία, σε σύγκριση με άλλες μεθόδους self check out.

Πρώτα και κύρια, ο πελάτης έχει συνεχώς τον απόλυτο έλεγχο της συναλλαγής του και παρακολουθεί πως διαμορφώνεται η αξία του καλαθιού του, ενόσω ψωνίζει. Έτσι, δεν ξεφεύγει από το ποσό που θέλει να διαθέσει. Να σημειωθεί ότι το έξυπνο σύστημα συνυπολογίζει τις πιθανές εκπτώσεις που θα εφαρμοστούν στη συναλλαγή, είτε είναι εκπτώσεις ειδών, είτε εκπτώσεις από κάποια προσωποποιημένη ενέργεια.

Κατά δεύτερο, στα γνωστά αυτόματα ταμεία, δημιουργούνται ουρές σε ώρες αυξημένης αγοραστικής κίνησης, επειδή οι πελάτες πρέπει να σκανάρουν τα προϊόντα στα ταμεία, κάτι που δεν συμβαίνει με το Self Shopping αφού αυτό σκανάρει τα είδη την ώρα που επιλέγονται.

Για να επωφεληθεί ο πελάτης από το Self Shopping, θα πρέπει να έχει την mascard και, την πρώτη φορά που θα κάνει χρήση του συστήματος, να ταυτοποιηθεί δίνοντας από το κινητό του τηλέφωνο το ονοματεπώνυμό του, τον αριθμό του τηλεφώνου και το e-mail του. Μετά την καταχώρηση των στοιχείων, αποστέλλεται στον πελάτη ένας αριθμός pin, o oποίος αφού πληκτρολογηθεί, ολοκληρώνεται και η ταυτοποίηση. Αν ο πελάτης ξεχάσει το pin, υπάρχει επιλογή για την επαναποστολή του.

self-shopping-kiosk.jpg


Επέκταση του e-shop- μία νέα υπηρεσία

Το Self Shopping, είναι μία επέκταση του e-shop της «Μασούτης». Βασίζεται στην πλατφόρμα του e-shop, αναπτύχθηκε δε εσωτερικά, από τη Διεύθυνση Πληροφορικής της εταιρείας, στην οποία σημειωτέον απασχολούνται πάνω από 35 άτομα. Το Self Shopping, τρέχει στο ιντερνετικό cloud, στην πλατφόρμα Azure της Microsoft.

To Self Shopping εγκαταστάθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου, πιλοτικά, στο Grand Μασούτης της Θέρμης, αλλά άμεσα θα αρχίσει να τοποθετείται και σε άλλα καταστήματα, με στόχο ως το καλοκαίρι να είναι διαθέσιμο σε όλα τα σούπερ μάρκετ της «Μασούτης».

Όπως επισημάνθηκε στο makthes.gr, η ενεργοποίηση του Self Shopping δεν συνδέεται με μειώσεις στο απασχολούμενο προσωπικό. Στην εταιρεία, την τελευταία 25ετία, έχουν εισαχθεί «βουνά» τεχνολογίας χωρίς ποτέ, καμία από αυτές, να οδηγήσει σε μείωση θέσεων εργασίας.

Πέραν αυτού, οι καταναλωτές επιστρέφουν στις συνήθειες που είχαν προ πανδημίας, όταν δηλαδή έμπαιναν συχνότερα στα σούπερ μάρκετ κι έκαναν πολλές αλλά μικρότερες συναλλαγές, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κίνηση στα ταμεία όπως και η διεκπεραίωση άλλων εργασιών στις σάλες των καταστημάτων (π.χ. ανατροφοδοσία προϊόντων στα ράφια), κάτι που συνεπάγεται τουλάχιστον τη διατήρηση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας.

Να σημειωθεί ότι η «Μασούτης» απασχολεί πάνω από 10.000 άτομα προσωπικό και το καλοκαίρι, με τους εποχικούς, θα φτάσει στις 11.000.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία