ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μασούτης: Επενδύσεις 75 εκατ. ευρώ μέσα σε 12 μήνες - Ανακοινώνεται συνεργασία με τη Skroutz

Το σερί των εξαγορών και η επέκταση στη νότια και τη νησιωτική Ελλάδα. Έρχονται πρόσθετες επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ, σχέδιο για dark store στη Θεσσαλονίκη

 24/01/2023 07:00

Μασούτης: Επενδύσεις 75 εκατ. ευρώ μέσα σε 12 μήνες - Ανακοινώνεται συνεργασία με τη Skroutz

Άννη Καρολίδου

Πολύ δυναμικά έκανε ποδαρικό στο 2023 η «Μασούτης Α.Ε.», με τη μεγάλη λιανεμπορική αλυσίδα, η οποία έρχεται από ένα σερί εξαγορών το 2022 που ξεπέρασαν τα 50 εκατ. ευρώ, να προσθέτει δύο ακόμη καταστήματα της «Γέγος», στο δίκτυο της στην Αττική. Για εξαγορές, ανακαινίσεις καταστημάτων και οργανική ανάπτυξη, η «Μασούτης», επένδυσε πάνω από 75 εκατ. ευρώ, σε λιγότερο από 12 μήνες.

Η πιο φρέσκια όμως είδηση που αφορά στη «Μασούτης» και την οποία αποκαλύπτει το makthes.gr, αφορά τη συνεργασία της μεγάλης βορειοελλαδικής λιανεμπορικής με τη «Skroutz», την  πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών, της οποίας smart lockers θα εγκατασταθούν, σε πρώτη φάση, σε 18 καταστήματα της «Μασούτης» στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Η «Μασούτης» δεν είναι η εταιρεία των διθυραμβικών ανακοινώσεων, αλλά στο τελευταίο 12μηνο, πρόσθεσε από εξαγορές 41 καταστήματα στο δίκτυό της, μέσω του μεγάλου deal με τη συνεταιριστική ΣΥΝ.ΚΑ, της εξαγοράς της «Αφοι Δεναξά» και των δύο καταστημάτων της «Γέγος» σε Κερατέα και Αργυρούπολη, συμφωνία που έκλεισε μόλις πριν τρεις ημέρες.

Εξαγορές και οργανική ανάπτυξη

Επιπλέον, μέσω οργανικής ανάπτυξης δημιούργησε το dark store στην Αττική για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων, άνοιξε σούπερ μάρκετ σε Ελευθερούπολη, Ναύπακτο και Ιωάννινα, αυξάνοντας έτσι τα καταστήματα του πανελλαδικού της δικτύου σε 377 και, ενισχύοντας τη θέση της σε Αττική, Αιγαίο και Ιόνιο. Πέραν αυτού, η «Μασούτης», απέκτησε μερίδιο 50% του ΣΥΝΚΑ που έχει ισχυρή παρουσία στην Κρήτη, με αποτέλεσμα ο τζίρος της το 2022 να ξεπερνά τα 1,1 δις. ευρώ ( με έσοδα από ΣΥΝΚΑ), έναντι 883,5 εκατ. ευρώ το 2021.

Το 2022 δεν ήταν εύκολη χρονιά για τις επιχειρήσεις και, εν προκειμένω για το οργανωμένο λιανεμπόριο, λόγω της μεγάλης αύξησης του ενεργειακού κόστους, άρα και του κόστους λειτουργίας και, μείωσης της κατανάλωσης (σ.σ. σε όγκους όπως και στα επώνυμα προϊόντα) λόγω των πληθωριστικών πιέσεων. Οι εξελίξεις αυτές συμπίεσαν τα αποτελέσματα και της «Μασούτης».

Εν τούτοις η «Μασούτης», αξιοποίησε την δυσχερή συγκυρία, που προξένησε ασφυκτικές χρηματοοικονομικές συνθήκες για αρκετές μικρές και μικρομεσαίες εταιρείες του κλάδου και, προχώρησε σε σημαντικές εξαγορές, οι οποίες δεν περιορίστηκαν στην επέκταση της εμπορικής της δραστηριότητας. Η εταιρεία απέκτησε και πολλά ακίνητα (σ.σ. καταστήματα), με αποτέλεσμα να έχει στο χαρτοφυλάκιο της ακίνητα αξίας άνω των 250 εκατ. ευρώ.

H συμφωνία με τη Family Supermarkets

Σε αυτές τις αγορές ακινήτων, περιλαμβάνεται και η απόκτηση του ακινήτου της Family Supermarkets στον Πολύγυρο Χαλκιδικής, ενώ η «Μασούτης» αναμένει την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της συμφωνίας με την «Family», για την απόκτηση 10 σούπερ μάρκετ από τα 17 της εν λόγω αλυσίδας.

Το δίκτυο της «Μασούτης» θα ενισχυθεί έτι περαιτέρω, με τέσσερα νέα καταστήματα που θα δημιουργηθούν στην Αττική. Στόχος της εταιρείας είναι, ως τον Οκτώβριο να λειτουργήσει το μεγάλο κατάστημα (2.500 τ.μ.), που κατασκευάζεται στη Γλυφάδα ενώ θα ακολουθήσουν και ακόμη τρία μεγάλα καταστήματα, ένα εκ των οποίων θα γίνει στα βορειοδυτικά της Αθήνας, στην περιοχή «Τρεις Γέφυρες».

Εν τω μεταξύ τα στελέχη της «Μασούτης» συνεχίζουν τα σκανάρουν την περιοχή της πρωτεύουσας, προκειμένου να εντοπίσουν κατάλληλη έκταση για τη δημιουργία μεγάλου κέντρου αποθηκεύσεων και lοgistics που θα εξυπηρετεί την τροφοδοσία των καταστημάτων της νοτίως της Λαμίας και στα νησιά.

Υπενθυμίζεται ότι η μεγάλη κάθοδος της «Μασούτης» στη νότιο Ελλάδα και δη στην Αττική, ξεκίνησε την άνοιξη του 2018, όταν εξαγόρασε την «Προμηθευτική», που τότε είχε 57 καταστήματα στο δίκτυό της. Έτσι, απάντησε το 2018 η «Μασούτης» στον ανταγωνισμό που είχε αρχίσει να την πιέζει στην βόρειο Ελλάδα και , έκτοτε, συνέχισε να επεκτείνεται πανελλαδικά.

Οι εξαγορές του 2022

Μέσω του deal με τον συνεταιριστικό ΣΥΝΚΑ (σ.σ. Μάϊος 2022), η «Μασούτης» το 2022 απέκτησε 33 καταστήματα σε Κέρκυρα και νησιά του Αιγαίου. 

Συγκεκριμένα η συμφωνία προέβλεπε μεταβίβαση υποκαταστημάτων που βρίσκονται σε νησιά του Αιγαίου και μεταβίβαση καταστημάτων της Κέρκυρας, από τις «Γαλαξίας Α.Ε.» και «Μαρκάτο Α.Ε.» στη «Μασούτης ΑΕ». Στην Κρήτη τα σούπερ μάρκετ του ΣΥΝΚΑ διατήρησαν την ταυτότητά τους και η «Μασούτης», απέκτησε μερίδιο 50% της εταιρείας.

Αρχές Δεκεμβρίου 2022 εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού η απόκτηση της Θηραϊκής «Αφοι Δεναξά», που είχε έξι (6) καταστήματα σε Σαντορίνη, Μύκονο, Σκιάθο και Αττική ( Παλαιό Φάληρο, Θρακομακεδόνες). Τελευταία προσθήκη στο δίκτυο της «Μασούτης», ήταν η απόκτηση, λίαν προσφάτως, δύο καταστημάτων της «Γέγος» στη νότια Αττική.

Πέραν του συνολικού τιμήματος των εξαγορών, που σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες ξεπέρασε τα 50 εκατ. ευρώ, στο τελευταίο 12μηνο η «Μασούτης» επένδυσε περί τα 25 εκατ. ευρώ σε ανακαινίσεις, ενώ άλλα 25 εκατ. ευρώ και πλέον θα επενδυθούν σε βάθος διετίας, για την ανάπτυξη στη νότιο Ελλάδα, με την εταιρεία να σχεδιάζει τη δημιουργία dark store και στη Θεσσαλονίκη.

Η «Μασούτης», στην οποία λειτούργησε πολύ αποτελεσματικά το «καλάθι του νοικοκυριού» με αποτέλεσμα να πιεσθούν οι τιμές για τον καταναλωτή προς τα κάτω, επιδιώκει να διατηρήσει ανταγωνιστικό το καλάθι του ελληνικού νοικοκυριού, ανεξαρτήτως κυβερνητικών μέτρων, μέσω συγκράτησης των τιμών και περαιτέρω ενίσχυσης των προσφορών.

Επίσης, θα υλοποιήσει ενέργειες για τη μείωση του ενεργειακού κόστους με: αναβάθμιση εξοπλισμού, τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στα καταστήματα και τις εγκαταστάσεις της και, συνέχιση των ανακαινίσεων για «έξυπνα» ενεργειακά καταστήματα.

Η «Μασούτης», την τελευταία διετία μετεξέλιξε το e-shop της σε market place, καθώς μέσα από το masoutis.gr προωθούνται και τα προϊόντα 11 εταιρειών – συνεργατών της. Μάλιστα μέσα στο 2023 θα προστεθούν και άλλοι συνεργάτες στο market place της «Μασούτης», ενώ η λιανεμπορική συνεργάζεται με τις εταιρείες online delivery, Box και Wolt Market ( σ.σ. για ορισμένα καταστήματα), για τις παραδόσεις των ηλεκτρονικών αγορών πελατών της.

Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η νέα συνεργασία που ανακοινώνεται αυτές τις ημέρες και αφορά στην τοποθέτηση smart lockers της «Skroutz» σε καταστήματα της «Μασούτης».

Πολύ δυναμικά έκανε ποδαρικό στο 2023 η «Μασούτης Α.Ε.», με τη μεγάλη λιανεμπορική αλυσίδα, η οποία έρχεται από ένα σερί εξαγορών το 2022 που ξεπέρασαν τα 50 εκατ. ευρώ, να προσθέτει δύο ακόμη καταστήματα της «Γέγος», στο δίκτυο της στην Αττική. Για εξαγορές, ανακαινίσεις καταστημάτων και οργανική ανάπτυξη, η «Μασούτης», επένδυσε πάνω από 75 εκατ. ευρώ, σε λιγότερο από 12 μήνες.

Η πιο φρέσκια όμως είδηση που αφορά στη «Μασούτης» και την οποία αποκαλύπτει το makthes.gr, αφορά τη συνεργασία της μεγάλης βορειοελλαδικής λιανεμπορικής με τη «Skroutz», την  πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών, της οποίας smart lockers θα εγκατασταθούν, σε πρώτη φάση, σε 18 καταστήματα της «Μασούτης» στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Η «Μασούτης» δεν είναι η εταιρεία των διθυραμβικών ανακοινώσεων, αλλά στο τελευταίο 12μηνο, πρόσθεσε από εξαγορές 41 καταστήματα στο δίκτυό της, μέσω του μεγάλου deal με τη συνεταιριστική ΣΥΝ.ΚΑ, της εξαγοράς της «Αφοι Δεναξά» και των δύο καταστημάτων της «Γέγος» σε Κερατέα και Αργυρούπολη, συμφωνία που έκλεισε μόλις πριν τρεις ημέρες.

Εξαγορές και οργανική ανάπτυξη

Επιπλέον, μέσω οργανικής ανάπτυξης δημιούργησε το dark store στην Αττική για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων, άνοιξε σούπερ μάρκετ σε Ελευθερούπολη, Ναύπακτο και Ιωάννινα, αυξάνοντας έτσι τα καταστήματα του πανελλαδικού της δικτύου σε 377 και, ενισχύοντας τη θέση της σε Αττική, Αιγαίο και Ιόνιο. Πέραν αυτού, η «Μασούτης», απέκτησε μερίδιο 50% του ΣΥΝΚΑ που έχει ισχυρή παρουσία στην Κρήτη, με αποτέλεσμα ο τζίρος της το 2022 να ξεπερνά τα 1,1 δις. ευρώ ( με έσοδα από ΣΥΝΚΑ), έναντι 883,5 εκατ. ευρώ το 2021.

Το 2022 δεν ήταν εύκολη χρονιά για τις επιχειρήσεις και, εν προκειμένω για το οργανωμένο λιανεμπόριο, λόγω της μεγάλης αύξησης του ενεργειακού κόστους, άρα και του κόστους λειτουργίας και, μείωσης της κατανάλωσης (σ.σ. σε όγκους όπως και στα επώνυμα προϊόντα) λόγω των πληθωριστικών πιέσεων. Οι εξελίξεις αυτές συμπίεσαν τα αποτελέσματα και της «Μασούτης».

Εν τούτοις η «Μασούτης», αξιοποίησε την δυσχερή συγκυρία, που προξένησε ασφυκτικές χρηματοοικονομικές συνθήκες για αρκετές μικρές και μικρομεσαίες εταιρείες του κλάδου και, προχώρησε σε σημαντικές εξαγορές, οι οποίες δεν περιορίστηκαν στην επέκταση της εμπορικής της δραστηριότητας. Η εταιρεία απέκτησε και πολλά ακίνητα (σ.σ. καταστήματα), με αποτέλεσμα να έχει στο χαρτοφυλάκιο της ακίνητα αξίας άνω των 250 εκατ. ευρώ.

H συμφωνία με τη Family Supermarkets

Σε αυτές τις αγορές ακινήτων, περιλαμβάνεται και η απόκτηση του ακινήτου της Family Supermarkets στον Πολύγυρο Χαλκιδικής, ενώ η «Μασούτης» αναμένει την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της συμφωνίας με την «Family», για την απόκτηση 10 σούπερ μάρκετ από τα 17 της εν λόγω αλυσίδας.

Το δίκτυο της «Μασούτης» θα ενισχυθεί έτι περαιτέρω, με τέσσερα νέα καταστήματα που θα δημιουργηθούν στην Αττική. Στόχος της εταιρείας είναι, ως τον Οκτώβριο να λειτουργήσει το μεγάλο κατάστημα (2.500 τ.μ.), που κατασκευάζεται στη Γλυφάδα ενώ θα ακολουθήσουν και ακόμη τρία μεγάλα καταστήματα, ένα εκ των οποίων θα γίνει στα βορειοδυτικά της Αθήνας, στην περιοχή «Τρεις Γέφυρες».

Εν τω μεταξύ τα στελέχη της «Μασούτης» συνεχίζουν τα σκανάρουν την περιοχή της πρωτεύουσας, προκειμένου να εντοπίσουν κατάλληλη έκταση για τη δημιουργία μεγάλου κέντρου αποθηκεύσεων και lοgistics που θα εξυπηρετεί την τροφοδοσία των καταστημάτων της νοτίως της Λαμίας και στα νησιά.

Υπενθυμίζεται ότι η μεγάλη κάθοδος της «Μασούτης» στη νότιο Ελλάδα και δη στην Αττική, ξεκίνησε την άνοιξη του 2018, όταν εξαγόρασε την «Προμηθευτική», που τότε είχε 57 καταστήματα στο δίκτυό της. Έτσι, απάντησε το 2018 η «Μασούτης» στον ανταγωνισμό που είχε αρχίσει να την πιέζει στην βόρειο Ελλάδα και , έκτοτε, συνέχισε να επεκτείνεται πανελλαδικά.

Οι εξαγορές του 2022

Μέσω του deal με τον συνεταιριστικό ΣΥΝΚΑ (σ.σ. Μάϊος 2022), η «Μασούτης» το 2022 απέκτησε 33 καταστήματα σε Κέρκυρα και νησιά του Αιγαίου. 

Συγκεκριμένα η συμφωνία προέβλεπε μεταβίβαση υποκαταστημάτων που βρίσκονται σε νησιά του Αιγαίου και μεταβίβαση καταστημάτων της Κέρκυρας, από τις «Γαλαξίας Α.Ε.» και «Μαρκάτο Α.Ε.» στη «Μασούτης ΑΕ». Στην Κρήτη τα σούπερ μάρκετ του ΣΥΝΚΑ διατήρησαν την ταυτότητά τους και η «Μασούτης», απέκτησε μερίδιο 50% της εταιρείας.

Αρχές Δεκεμβρίου 2022 εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού η απόκτηση της Θηραϊκής «Αφοι Δεναξά», που είχε έξι (6) καταστήματα σε Σαντορίνη, Μύκονο, Σκιάθο και Αττική ( Παλαιό Φάληρο, Θρακομακεδόνες). Τελευταία προσθήκη στο δίκτυο της «Μασούτης», ήταν η απόκτηση, λίαν προσφάτως, δύο καταστημάτων της «Γέγος» στη νότια Αττική.

Πέραν του συνολικού τιμήματος των εξαγορών, που σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες ξεπέρασε τα 50 εκατ. ευρώ, στο τελευταίο 12μηνο η «Μασούτης» επένδυσε περί τα 25 εκατ. ευρώ σε ανακαινίσεις, ενώ άλλα 25 εκατ. ευρώ και πλέον θα επενδυθούν σε βάθος διετίας, για την ανάπτυξη στη νότιο Ελλάδα, με την εταιρεία να σχεδιάζει τη δημιουργία dark store και στη Θεσσαλονίκη.

Η «Μασούτης», στην οποία λειτούργησε πολύ αποτελεσματικά το «καλάθι του νοικοκυριού» με αποτέλεσμα να πιεσθούν οι τιμές για τον καταναλωτή προς τα κάτω, επιδιώκει να διατηρήσει ανταγωνιστικό το καλάθι του ελληνικού νοικοκυριού, ανεξαρτήτως κυβερνητικών μέτρων, μέσω συγκράτησης των τιμών και περαιτέρω ενίσχυσης των προσφορών.

Επίσης, θα υλοποιήσει ενέργειες για τη μείωση του ενεργειακού κόστους με: αναβάθμιση εξοπλισμού, τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στα καταστήματα και τις εγκαταστάσεις της και, συνέχιση των ανακαινίσεων για «έξυπνα» ενεργειακά καταστήματα.

Η «Μασούτης», την τελευταία διετία μετεξέλιξε το e-shop της σε market place, καθώς μέσα από το masoutis.gr προωθούνται και τα προϊόντα 11 εταιρειών – συνεργατών της. Μάλιστα μέσα στο 2023 θα προστεθούν και άλλοι συνεργάτες στο market place της «Μασούτης», ενώ η λιανεμπορική συνεργάζεται με τις εταιρείες online delivery, Box και Wolt Market ( σ.σ. για ορισμένα καταστήματα), για τις παραδόσεις των ηλεκτρονικών αγορών πελατών της.

Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η νέα συνεργασία που ανακοινώνεται αυτές τις ημέρες και αφορά στην τοποθέτηση smart lockers της «Skroutz» σε καταστήματα της «Μασούτης».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία