ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ψηφιακός μετασχηματισμός ΟΑΣΘ: Έντονο παρασκήνιο και ζυμώσεις με Ζέρβα και άλλους, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Γράφει ο Σαλονικιός

Πρόκειται για έναν... διακομματικό διαγωνισμό τον οποίο είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δια του Νίκου Παππά, τον ολοκλήρωσε η σημερινή

 26/10/2022 08:00

Ψηφιακός μετασχηματισμός ΟΑΣΘ: Έντονο παρασκήνιο και ζυμώσεις με Ζέρβα και άλλους, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Γράφει ο Σαλονικιός

O Σαλονικιός

Για τον πολύπαθο διαγωνισμό των 39 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) ο οποίος αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ έχουμε γράψει επανειλημμένως. Ο διαγωνισμός έχει μετατραπεί σε σίριαλ, ισάξιο θα έλεγα των πολύ πετυχημένων που προβάλλονται στα διάφορα κανάλια τη φετινή τηλεοπτική σεζόν. Επανέρχομαι στο θέμα γιατί χθες είχαμε ένα ακόμη επεισόδιο αυτού του σίριαλ το οποίο, σε αντίθεση με τα τηλεοπτικά, εξελίσσεται αποκλειστικά και μόνο στο παρασκήνιο. Όμως ο Σαλονικιός έχει αυτιά και μάτια παντού και σας ενημερώνει.

Για όσους δεν κατέχουν το θέμα, θυμίζω ότι πρόκειται για έναν... διακομματικό διαγωνισμό τον οποίο είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δια του Νίκου Παππά, τον ολοκλήρωσε η σημερινή, η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία υπογράφηκε τον Φεβρουάριο του 2021, το έργο έπρεπε να παραδοθεί ως τις 7 Μαρτίου του 2023, αλλά ακόμη δεν έχει καν ξεκινήσει. Η δυστοκία οφείλεται στα εγγενή σοβαρά προβλήματα, πολιτικά, νομικά και τεχνικά, τα οποία είχε εξ αρχής ο διαγωνισμός και για τα οποία δεν έχουν βρεθεί ακόμα λύσεις, παρά τις αλλεπάλληλες συσκέψεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ένα από τα προβλήματα είναι ότι ορισμένα απ' όσα προβλέπονται στη σύμβαση προς υλοποίηση, υπάρχουν ήδη και λειτουργούν στον ΟΑΣΘ, συνεπώς δεν θα ήταν δυνατόν να υλοποιηθούν εκ νέου. Το ζήτημα αυτό είχε απασχολήσει σύσκεψη η οποία είχε γίνει πριν από περίπου έναν μήνα στα γραφεία του ΟΑΣΘ. Εκεί είχε συμφωνηθεί να εκπονηθεί ένα μνημόνιο κατανόησης στο οποίο να περιγράφεται, μεταξύ άλλων, ποια τμήματα του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης δεν θα εκτελεστούν μιας και τα έχει ήδη ο ΟΑΣΘ. Στη συνέχεια το μνημόνιο αυτό θα το ενέκρινε κάθε ένας από τους εμπλεκόμενους φορείς (ΟΑΣΘ, ΟΣΕΘ, Κοινωνία της Πληροφορίας).

Χθες λοιπόν, είχε οριστεί διοικητικό συμβούλιο στο ΟΑΣΘ και ένα από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης ήταν και η αποδοχή αυτού του μνημονίου. Όπως όμως, πληροφορούμαι, τα πράγματα δεν πήγαν καλά με αποτέλεσμα να αναγκαστεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης να αποσύρει το θέμα. Μάλιστα, όπως με ενημερώνουν αρμόδιες πηγές (προσέξτε σας παρακαλώ τον πληθυντικό) στη διάρκεια του χθεσινού πρωινού υπήρξαν πολλές και έντονες ζυμώσεις στο παρασκήνιο προκειμένου να πεισθούν τα μέλη του δ.σ. του ΟΑΣΘ να ψηφίσουν υπέρ της αποδοχής του μνημονίου.

Πληροφορούμαι ότι τουλάχιστον πέντε από τα εννέα μέλη του δ.σ. είχαν επιφυλάξεις ή αντιρρήσεις. Ένας εξ αυτών είναι ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας με τον οποίο ο Ταγγίρης είχε χθες περισσότερες της μιας τηλεφωνικές επικοινωνίες χωρίς ωστόσο να καταφέρει να τον πείσει καθώς ο δήμαρχος θεωρεί ότι “η σύμβαση έχει κάποια τρωτά σημεία”. Αντιρρήσεις, μαθαίνω, έχει και ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας στο δ.σ., ο Παντελής Καζαντζίδης, ενώ επιφυλακτικός εμφανίστηκε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων Μάκης Άγγος.
Υπήρξε επίσης και μία συνάντηση η οποία έγινε στο γραφείο του Ταγγίρη, με τους Γιάννη Ρεντζεπέρη και Θόδωρο Τζιαμπάζη που είναι στο δ.σ., η οποία επίσης απέβη άκαρπη. Όπως, μάλιστα, μου μεταφέρουν, κάποια στιγμή ανέβηκαν οι τόνοι μεταξύ του Ταγγίρη και του Ρεντζεπέρη.

Κατόπιν αυτών, το θέμα παραπέμφθηκε για το επόμενο δ.σ. με την ελπίδα ότι το “μασάζ” που θα γίνει στο μεταξύ, θα αποδώσει. Το κλίμα, πάντως, που εισπράττω εγώ από τους “αντιρρησίες” είναι πως αν δεν αλλάξουν κάποια πράγματα στο μνημόνιο, κυρίως, εάν δεν “ελαφρυνθεί” κάπως με την αφαίρεση μέρους του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης, τότε δύσκολα θα αλλάξουν γνώμη. Ίδωμεν...

Για τον πολύπαθο διαγωνισμό των 39 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) ο οποίος αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ έχουμε γράψει επανειλημμένως. Ο διαγωνισμός έχει μετατραπεί σε σίριαλ, ισάξιο θα έλεγα των πολύ πετυχημένων που προβάλλονται στα διάφορα κανάλια τη φετινή τηλεοπτική σεζόν. Επανέρχομαι στο θέμα γιατί χθες είχαμε ένα ακόμη επεισόδιο αυτού του σίριαλ το οποίο, σε αντίθεση με τα τηλεοπτικά, εξελίσσεται αποκλειστικά και μόνο στο παρασκήνιο. Όμως ο Σαλονικιός έχει αυτιά και μάτια παντού και σας ενημερώνει.

Για όσους δεν κατέχουν το θέμα, θυμίζω ότι πρόκειται για έναν... διακομματικό διαγωνισμό τον οποίο είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δια του Νίκου Παππά, τον ολοκλήρωσε η σημερινή, η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία υπογράφηκε τον Φεβρουάριο του 2021, το έργο έπρεπε να παραδοθεί ως τις 7 Μαρτίου του 2023, αλλά ακόμη δεν έχει καν ξεκινήσει. Η δυστοκία οφείλεται στα εγγενή σοβαρά προβλήματα, πολιτικά, νομικά και τεχνικά, τα οποία είχε εξ αρχής ο διαγωνισμός και για τα οποία δεν έχουν βρεθεί ακόμα λύσεις, παρά τις αλλεπάλληλες συσκέψεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ένα από τα προβλήματα είναι ότι ορισμένα απ' όσα προβλέπονται στη σύμβαση προς υλοποίηση, υπάρχουν ήδη και λειτουργούν στον ΟΑΣΘ, συνεπώς δεν θα ήταν δυνατόν να υλοποιηθούν εκ νέου. Το ζήτημα αυτό είχε απασχολήσει σύσκεψη η οποία είχε γίνει πριν από περίπου έναν μήνα στα γραφεία του ΟΑΣΘ. Εκεί είχε συμφωνηθεί να εκπονηθεί ένα μνημόνιο κατανόησης στο οποίο να περιγράφεται, μεταξύ άλλων, ποια τμήματα του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης δεν θα εκτελεστούν μιας και τα έχει ήδη ο ΟΑΣΘ. Στη συνέχεια το μνημόνιο αυτό θα το ενέκρινε κάθε ένας από τους εμπλεκόμενους φορείς (ΟΑΣΘ, ΟΣΕΘ, Κοινωνία της Πληροφορίας).

Χθες λοιπόν, είχε οριστεί διοικητικό συμβούλιο στο ΟΑΣΘ και ένα από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης ήταν και η αποδοχή αυτού του μνημονίου. Όπως όμως, πληροφορούμαι, τα πράγματα δεν πήγαν καλά με αποτέλεσμα να αναγκαστεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης να αποσύρει το θέμα. Μάλιστα, όπως με ενημερώνουν αρμόδιες πηγές (προσέξτε σας παρακαλώ τον πληθυντικό) στη διάρκεια του χθεσινού πρωινού υπήρξαν πολλές και έντονες ζυμώσεις στο παρασκήνιο προκειμένου να πεισθούν τα μέλη του δ.σ. του ΟΑΣΘ να ψηφίσουν υπέρ της αποδοχής του μνημονίου.

Πληροφορούμαι ότι τουλάχιστον πέντε από τα εννέα μέλη του δ.σ. είχαν επιφυλάξεις ή αντιρρήσεις. Ένας εξ αυτών είναι ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας με τον οποίο ο Ταγγίρης είχε χθες περισσότερες της μιας τηλεφωνικές επικοινωνίες χωρίς ωστόσο να καταφέρει να τον πείσει καθώς ο δήμαρχος θεωρεί ότι “η σύμβαση έχει κάποια τρωτά σημεία”. Αντιρρήσεις, μαθαίνω, έχει και ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας στο δ.σ., ο Παντελής Καζαντζίδης, ενώ επιφυλακτικός εμφανίστηκε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων Μάκης Άγγος.
Υπήρξε επίσης και μία συνάντηση η οποία έγινε στο γραφείο του Ταγγίρη, με τους Γιάννη Ρεντζεπέρη και Θόδωρο Τζιαμπάζη που είναι στο δ.σ., η οποία επίσης απέβη άκαρπη. Όπως, μάλιστα, μου μεταφέρουν, κάποια στιγμή ανέβηκαν οι τόνοι μεταξύ του Ταγγίρη και του Ρεντζεπέρη.

Κατόπιν αυτών, το θέμα παραπέμφθηκε για το επόμενο δ.σ. με την ελπίδα ότι το “μασάζ” που θα γίνει στο μεταξύ, θα αποδώσει. Το κλίμα, πάντως, που εισπράττω εγώ από τους “αντιρρησίες” είναι πως αν δεν αλλάξουν κάποια πράγματα στο μνημόνιο, κυρίως, εάν δεν “ελαφρυνθεί” κάπως με την αφαίρεση μέρους του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης, τότε δύσκολα θα αλλάξουν γνώμη. Ίδωμεν...

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία