ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Πρόεδρος ΟΑΣΘ στο makthes.gr: Δεν ήταν ακατάλληλο το λεωφορείο που ανεφλέγη

Ο Γ. Σκόδρας υποστηρίζει μέσω του makthes.gr ότι ερευνώνται τα αίτια του συμβάντος-Τι λέει για τις πληρότητες των λεωφορείων και την πορεία ενίσχυσης του στόλου

 07/11/2020 13:00

Πρόεδρος ΟΑΣΘ στο makthes.gr: Δεν ήταν ακατάλληλο το λεωφορείο που ανεφλέγη
Φωτογραφία αρχείου από ένα εκ των μεταχειρισμένων λεωφορείων του δήμου Λειψίας

Δημήτρης Λαζόπουλος

«Ερευνούμε τα πραγματικά αίτια της βλάβης» απαντά στο mkthes.gr ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, μετά το χθεσινό, Παρασκευή, συμβάν κατά τη διάρκεια του οποίου ανεφλέγη ένα από τα μεταχειρισμένα οχήματα που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον δήμο Λειψίας και παραχώρησε στον ΟΑΣΘ για την ενίσχυση της αστικής συγκοινωνίας.

Δεν υπάρχει ακαταλληλότητα

Όπως υποστηρίζει ο κ. Σκόδρας, «δεν είναι θέμα ακατάλληλου λεωφορείου», καθώς τα 50 οχήματα που αγόρασε ο δήμος ελέγχθηκαν από μεικτό κλιμάκιο του δήμου και του ΟΑΣΘ σε ταξίδι στη Λειψία, ενώ τα τέσσερα εξ' αυτών τα οποία βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη και έχουν ταξινομηθεί στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ, έχουν ελεγχθεί από τους μηχανικούς του οργανισμού. «Λεωφορεία που διανύουν 250 χιλιόμετρα κάθε ημέρα, πάντα υπάρχει πιθανότητα να εμφανίσουνε βλάβες. Για αυτό λαμβάνουμε μέτρα», λέει ο ίδιος χαρακτηριστικά.

«Κάθε λεωφορείο για να βγει σε κυκλοφορία το πρωί, ελέγχεται τεχνικά, αλλά πάντα υπάρχει το απρόοπτο», επιμένει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ και διαβεβαιώνει ότι σε κανέναν από τα 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία δεν έχουν εντοπιστεί βλάβες.

Σχολιάζοντας την ανακοίνωση του δήμου, ο οποίος κατηγορεί τον ΟΑΣΘ ότι παραβίασε τη μεταξύ τους συμφωνία η οποία προβλέπει τη χρησιμοποίηση αυτών των οχημάτων μόνο εντός του πολεοδομικού ιστού, ο κ. Σκόδρας παραδέχεται ότι έγινε λάθος και το λεωφορείο «βρέθηκε σε ένα σημείο που δεν έπρεπε να βρεθεί. Άλλες οδηγίες είχανε δοθεί. Θα το δούμε και αυτό. Οι συμφωνίες πρέπει να τηρούνται».

Επιπλέον ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ αναφέρει ότι δεν υπάρχει θέμα διαφωνίας με τον δήμο.

Τηρούνται οι πληρότητες στα λεωφορεία

«Από τον Ιούνιο ο επιβατικός φόρτος ήταν πάρα πολύ χαμηλός και αυτό αποτυπώνεται ανάγλυφα στα έσοδα του ΟΑΣΘ» τα οποία σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα καταγράφουν πτώση 30% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2019, ενώ για τον Απρίλιο κατά τη διάρκεια της καραντίνας τα έσοδα έφτασαν μόλις τις 180.000 ευρώ.

Τους τελευταίους μήνες «βλέπω τα λεωφορεία μέσα στην πόλη να κυκλοφορούνε άδεια. Έχει μέσα έναν επιβάτη, δύο επιβάτες. Δεν υπάρχει θέμα πληρότητας και ούτε πριν υπήρχε αλλιώς η αστυνομία θα επέβαλε πρόστιμα. Δεν έχουμε επιβολή προστίμων. Ένα-δυο είχαμε για μάσκα στον οδηγό», θεωρεί ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ. Ωστόσο παραδέχεται ότι ορισμένες στιγμές της ημέρας δεν αποκλείονται φαινόμενα συνωστισμού, τα οποία καταγγέλλουν πολίτες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο «δράκος» με τα λεωφορεία χωρίς παράθυρα

«Κάθε παραμύθι πρέπει να έχει έναν δράκο. Ο δράκος εδώ είναι τα λεωφορεία με μία πόρτα και τα παράθυρα που δεν ανοίγουν. Από το 2006 και μετά όλοι οι κατασκευαστές στον πλανήτη κατασκευάζουν λεωφορεία με φινιστρίνια χωρίς ανοιγόμενα παράθυρα γιατί υπάρχουν πλέον σύγχρονα κλιματιστικά μηχανήματα που ανανεώνουν τον αέρα. Η δυνατότητα αυτών είναι 3.000 κυβικά μέτρα φρέσκου αέρα την ώρα», το οποίο σημαίνει ότι «κάθε ενάμιση λεπτό όλος ο αέρας στο εσωτερικό του λεωφορείου ανανεώνεται με φρέσκο», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Σκόδρας.

Η πορεία ενίσχυσης του στόλου

Πέραν των 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης για τον ΟΑΣΘ, ο οργανισμός αναμένει ακόμη 180 μεταχειρισμένα λεωφορεία μέχρι τέλος του έτους, ενώ ο καινούργιος διαγωνισμός για μίσθωση λεωφορείων θα τελειώσει αρχές του 2021 και σταδιακά θα αρχίσουν να έρχονται και άλλα λεωφορεία.

Συνολικά ο ΟΑΣΘ μετρά σήμερα 230-250 λειτουργικά λεωφορεία και μαζί με τα 180 μισθωμένα, τα 50 του δήμου Θεσσαλονίκης και τα 125 λεωφορεία των ΚΤΕΛ, τα προσεχή Χριστούγεννα φιλοδοξεί να διαθέτει περίπου 600 λεωφορεία τα οποία θα θέσει σε κυκλοφορία, συνοψίζει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

Υπερασπιζόμενος την κατάσταση, ο κ. Σκόδρας αναφέρει ότι ο διαγωνισμός για τα μισθωμένα λεωφορεία τελείωσε σε μόλις τέσσερις μήνες και διερωτάται «τι πρέπει να κάνουμε τελικά;», παραπέμποντας στα άδεια ταμεία που παρέλαβε η νέα διοίκηση του οργανισμού.

«Ερευνούμε τα πραγματικά αίτια της βλάβης» απαντά στο mkthes.gr ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, μετά το χθεσινό, Παρασκευή, συμβάν κατά τη διάρκεια του οποίου ανεφλέγη ένα από τα μεταχειρισμένα οχήματα που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον δήμο Λειψίας και παραχώρησε στον ΟΑΣΘ για την ενίσχυση της αστικής συγκοινωνίας.

Δεν υπάρχει ακαταλληλότητα

Όπως υποστηρίζει ο κ. Σκόδρας, «δεν είναι θέμα ακατάλληλου λεωφορείου», καθώς τα 50 οχήματα που αγόρασε ο δήμος ελέγχθηκαν από μεικτό κλιμάκιο του δήμου και του ΟΑΣΘ σε ταξίδι στη Λειψία, ενώ τα τέσσερα εξ' αυτών τα οποία βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη και έχουν ταξινομηθεί στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ, έχουν ελεγχθεί από τους μηχανικούς του οργανισμού. «Λεωφορεία που διανύουν 250 χιλιόμετρα κάθε ημέρα, πάντα υπάρχει πιθανότητα να εμφανίσουνε βλάβες. Για αυτό λαμβάνουμε μέτρα», λέει ο ίδιος χαρακτηριστικά.

«Κάθε λεωφορείο για να βγει σε κυκλοφορία το πρωί, ελέγχεται τεχνικά, αλλά πάντα υπάρχει το απρόοπτο», επιμένει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ και διαβεβαιώνει ότι σε κανέναν από τα 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία δεν έχουν εντοπιστεί βλάβες.

Σχολιάζοντας την ανακοίνωση του δήμου, ο οποίος κατηγορεί τον ΟΑΣΘ ότι παραβίασε τη μεταξύ τους συμφωνία η οποία προβλέπει τη χρησιμοποίηση αυτών των οχημάτων μόνο εντός του πολεοδομικού ιστού, ο κ. Σκόδρας παραδέχεται ότι έγινε λάθος και το λεωφορείο «βρέθηκε σε ένα σημείο που δεν έπρεπε να βρεθεί. Άλλες οδηγίες είχανε δοθεί. Θα το δούμε και αυτό. Οι συμφωνίες πρέπει να τηρούνται».

Επιπλέον ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ αναφέρει ότι δεν υπάρχει θέμα διαφωνίας με τον δήμο.

Τηρούνται οι πληρότητες στα λεωφορεία

«Από τον Ιούνιο ο επιβατικός φόρτος ήταν πάρα πολύ χαμηλός και αυτό αποτυπώνεται ανάγλυφα στα έσοδα του ΟΑΣΘ» τα οποία σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα καταγράφουν πτώση 30% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2019, ενώ για τον Απρίλιο κατά τη διάρκεια της καραντίνας τα έσοδα έφτασαν μόλις τις 180.000 ευρώ.

Τους τελευταίους μήνες «βλέπω τα λεωφορεία μέσα στην πόλη να κυκλοφορούνε άδεια. Έχει μέσα έναν επιβάτη, δύο επιβάτες. Δεν υπάρχει θέμα πληρότητας και ούτε πριν υπήρχε αλλιώς η αστυνομία θα επέβαλε πρόστιμα. Δεν έχουμε επιβολή προστίμων. Ένα-δυο είχαμε για μάσκα στον οδηγό», θεωρεί ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ. Ωστόσο παραδέχεται ότι ορισμένες στιγμές της ημέρας δεν αποκλείονται φαινόμενα συνωστισμού, τα οποία καταγγέλλουν πολίτες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο «δράκος» με τα λεωφορεία χωρίς παράθυρα

«Κάθε παραμύθι πρέπει να έχει έναν δράκο. Ο δράκος εδώ είναι τα λεωφορεία με μία πόρτα και τα παράθυρα που δεν ανοίγουν. Από το 2006 και μετά όλοι οι κατασκευαστές στον πλανήτη κατασκευάζουν λεωφορεία με φινιστρίνια χωρίς ανοιγόμενα παράθυρα γιατί υπάρχουν πλέον σύγχρονα κλιματιστικά μηχανήματα που ανανεώνουν τον αέρα. Η δυνατότητα αυτών είναι 3.000 κυβικά μέτρα φρέσκου αέρα την ώρα», το οποίο σημαίνει ότι «κάθε ενάμιση λεπτό όλος ο αέρας στο εσωτερικό του λεωφορείου ανανεώνεται με φρέσκο», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Σκόδρας.

Η πορεία ενίσχυσης του στόλου

Πέραν των 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης για τον ΟΑΣΘ, ο οργανισμός αναμένει ακόμη 180 μεταχειρισμένα λεωφορεία μέχρι τέλος του έτους, ενώ ο καινούργιος διαγωνισμός για μίσθωση λεωφορείων θα τελειώσει αρχές του 2021 και σταδιακά θα αρχίσουν να έρχονται και άλλα λεωφορεία.

Συνολικά ο ΟΑΣΘ μετρά σήμερα 230-250 λειτουργικά λεωφορεία και μαζί με τα 180 μισθωμένα, τα 50 του δήμου Θεσσαλονίκης και τα 125 λεωφορεία των ΚΤΕΛ, τα προσεχή Χριστούγεννα φιλοδοξεί να διαθέτει περίπου 600 λεωφορεία τα οποία θα θέσει σε κυκλοφορία, συνοψίζει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

Υπερασπιζόμενος την κατάσταση, ο κ. Σκόδρας αναφέρει ότι ο διαγωνισμός για τα μισθωμένα λεωφορεία τελείωσε σε μόλις τέσσερις μήνες και διερωτάται «τι πρέπει να κάνουμε τελικά;», παραπέμποντας στα άδεια ταμεία που παρέλαβε η νέα διοίκηση του οργανισμού.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία