ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Πιερρακάκης από Θεσσαλονίκη: Εθνικό πρόβλημα ο σχολικός εκφοβισμός - Η πλατφόρμα, τα μέτρα και η απαγόρευση των κινητών (βίντεο)

Ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, παρουσίασε την πλατφόρμα καταγγελιών για περιστατικά εκφοβισμού αλλά και του συνολικού σχεδίου της κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του φαινομένου

 09/04/2024 13:51

Πιερρακάκης από Θεσσαλονίκη: Εθνικό πρόβλημα ο σχολικός εκφοβισμός - Η πλατφόρμα, τα μέτρα και η απαγόρευση των κινητών (βίντεο)

Έλενα Καραβασίλη

Ως εθνικό πρόβλημα χαρακτήρισε τον σχολικό εκφοβισμό ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, στο πλαίσιο παρουσίασης της πλατφόρμας καταγγελιών για περιστατικά εκφοβισμού αλλά και του συνολικού σχεδίου της κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του φαινομένου, ολιστικά.

Όπως είπε η προσέγγιση της πλατφόρμας έχει νομοθετηθεί απο το 2023 όμως «μια πλατφόρμα δεν είναι μία πολιτική που συμπεριλαμβάνει αλλαγή στην κουλτούρα. Το πρώτο βήμα για να αντιμετωπίσεις ένα πρόβλημα είναι να το αναγνωρίσεις.

Όπως τόνισε και η υφυπουργός κ. Μακρή το θέμα δεν είναι ο αριθμός των περιστατικών. Αν δει κανείς την Pisa του Ο.Ο.Σ.Α θα διαπιστώσει ότι η Ελλάδα είναι ελαφρώς πάνω απο το μέσο όρο των χωρών αλλά θα διαπιστώσει και μία πρόοδο σε ότι αφορά στα παιδιά που λένε ότι έχουν δεχτεί εκφοβισμό. Απο την άλλη, αυξάνεται δραματικά η ένταση των περιστατικών αυτό είναι και το πρόβλημα».

Η πλατφόρμα στόχο έχει όπως είπε ο υπουργός, να πει ο κάθε μαθητής και μαθήτρια τη δική του ιστορία «πρέπει να ενοχοποιήσουμε τη βία στα σχολεία. Η ψηφιακή πλατφόρμα περιλαμβάνει πολλαπλές πλατφόρμες, με συστήματα αποτύπωσης, διαχείρισης των περιστατικών, διαθέτοντας ενημερωτικό και επιμορφωτικό υλικό. Γονείς και μαθητές μπορούν να καταγγείλουν επώνυμα τα περιστατικά και υπάρχει ένα πλήρες ερωτηματολόγιο για το είδος της βίας που έχει δεχτεί κανείς. Υπάρχει χρονοσήμανση για την ταχύτητα διαχείρισης του περιστατικού. Έχουν διαμορφωθεί επιτροπές στο επίπεδο του πρωθυπουργού με όλα τα συναρμόδια υπουργεία για τα πρωτόκολλα σύμφωνα με τα οποία θα κινούμαστε. Μέχρι πιο επίπεδο η διαχείριση αφορά στη σχολική μονάδα και απο που και μετά αναλαμβάνει δράση η αστυνομία και το υπουργείο Δικαιοσύνης».

Όπως είπε υπάρχει τετραμελής επιτροπή στη διεύθυνση εκπαίδευσης όπου συμμετέχουν ψυχολόγοι και κοινωνικοί οι οποία διπλασιάστηκαν όπως είπε απο 2.000 σε 4.000. Σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση θα υπάρχει αρωγή του υπουργείου Παιδείας απο ειδικούς. «Διαμορφώνουμε προγράμματα επιμόρφωσης και αποτύπωσης με το Πανεπιστήμιο Κρήτης όπου το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κάνει μία πιο εκτενή έρευνα και αποτύπωση του προβλήματος και αναπτύσσουμε ψηφιακό και ενημερωτικό υλικό το οποίο απο τον Ιούνιο θα στοχευθεί στη σχολική κοινότητα, καταρχήν σε 684 συμβούλους εκπαιδευσης, σε τετραμελείς ομάδες δράσεις σε κάθε διεύθυνση και στους διευθυντές των 14.000 σχολικών μονάδων και στους υπεύθυνους καθηγητές που θα συμμετέχουν στις ομάδες αυτές».

pierrakakis.jpg


Αλλαγές στα προγράμματα σπουδών

Όπως είπε ο υπουργός εντός του σχολείου θα γίνουν δράσεις με αλλαγές στα προγράμματα σπουδών και την ύπαρξη ενός πλαισίου κανόνων και συνεπειών που θα αναπτυχθεί στα σχολεία. «Πρέπει να καλλιεργήσουμε μία κουλτούρα κοινωνικού κεφαλαίου σεβασμού, αποδοχής και αλληλεγγύης μέσα στα σχολεία. Στόχος είναι να δωσουμε εργαλεία στους εκπαιδευτικούς. Έτσι, απο τον Σεπτέμβριο εντάσσουμε δράσεις ενεργού πολίτη. Από το νηπιαγωγείο μέχρι και την Ά Λυκείου. Θα αφορούν σε θέματα για το πως δουλεύουμε σε ομάδες, ανάπτυξης εθελοντικών δράσεων στο πλαίσιο του σχολείου και της κοινότητας μας και της πολης μας. Είναι μια οριζόντια εκπαιδευτική παρέμβαση για μία ώρα την εβδομάδα που θα υλοποιηθεί σε πολλές περιοχές και ήδη εφαρμόζεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Ταυτόχρονα θα εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας ακόμα περισσότερο σε δεξιότητες ζωής όπως η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης, της συναισθηματικής νοημοσύνης, τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε αυτό που σκεφτόμαστε. Ακόμα και οι σχολικές εκδρομές θα ενταχθούν σε αυτή τη λογική της αποστολής και λύσης συγκεκριμένων ζητημάτων με στόχο την ανάπτυξη κουλτούρας ενός ενεργού πολίτη. Απο την αντιμετώπιση μίας κρίσης πολιτικής προστασίας μέχρι του να είμαστε κλιματικοί πρεσβευτές. Όλα αυτά θα κωδικοποιηθούν σε συγκεκριμένες δράσεις και θα ενταχθούν στα προγράμματα σπουδών των σχολείων».

Σε εφαρμογή τον Σεπτέμβριο ο κανονισμός λειτουργίας των σχολείων

Από τον Σεπτέμβριο οι γονείς θα πρέπει να υπογράφουν τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου προκειμένου να μπορούν να πάνε στο σχολείο. «Ο κανονισμός αυτός θα έχει ολοκληρωθεί το καλοκαίρι , πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Είναι πολύ βασικό για να διαμορφώσουμε την κουλτούρα ότι το προνόμιο πάει μαζί με την υποχρέωση».

Απο τον Σεπτέμβριο, οι απουσίες ψηφιοποιούνται όπου θα αποτυπώνονται στο myschool. «Διαπιστώνουμε ότι τα τελευταία χρόνια οι απουσίες έχουν αυξηθεί παρά πολύ και το φαινόμενο αυτό πρέπει να θεραπευτεί. Θα διατεθεί μία εφαρμογή σε κάθε οικογένεια το eparents όπου θα μπορεί κανείς να δει την εξέλιξη του μαθητή, απο τους βαθμούς μέχρι τις απουσίες. Επίσης η ευελιξία που υπήρχε για διαγραφή απουσιών απο τον σύλλογο καθηγητών θα πρέπει να εξαλειφθεί και θα απαγορευτείς με ρητές εξαιρέσεις. Απο τον Σεπτέμβριο θα υπάρχουν δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες απουσίες που μετά απο δυο μέρες οι γίνεις θα πρέπει να προσκομίζουν ιατρική γνωμάτευση για να τις δικαιολογήσουν».

Άμεσα όπως είπε ο κ. Πιερρακάκης τίθεται σε εφαρμογή η δυνατότητα πενθήμερης αποβολής που θα είναι στη διακριτική ευχέρεια του συλλογου καθηγητών και του διευθυντή. Επίσης ο Σύλλογος διδασκόντων θα μπορεί να αλλάξει τάξη σε ένα παιδί εάν το κρίνει απαραίτητο και η γνώμη του συμβούλου εκπαιδευσης θα αρκεί πλέον για την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος ενός μαθητή. «Τα εργαλεία αυτά μας ζητήθηκαν απο τους εκπαιδευτικούς και άμεσα, απο αυτήν την εβδομάδα θα υπογράφει η σχετική υπουργική απόφαση».

Οι ζημιές θα πληρώνονται

Ο καθένας που κάνει μία ζημιά θα έχει το «ανήκειν της πράξης του» τόνισε ο κ. Πιερρακάκης. «Αν κάποιος κάνει μία ζημιά, ηθελημένο βανδαλισμό, θα υπάρχει ρητά διατυπωμένη διαδικασία όπου θα βεβαιώνεται το κόστος στην οικογένεια, διότι προνόμια και υποχρέωση πάνε μαζί ώστε να διαμορφωθεί η κουλτούρα του πολίτη, όπως την θελουμε και την αντιλαμβανόμαστε».

Επιπλέον, μπαίνει τέλος στη χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια του σχολείου. «Έχουμε διαπιστώσει ότι το κινητό με τα πολύ βαριά περιστατικά εκφοβισμού πάνε μαζί. Αυτό τον κύκλο πρέπει να τον σπάσουμε και για αυτό ορίζουμε συνέπειες. Σε χρήση κινητού σε τέτοια περαστικά αυτοτελώς ο σύλλογος μπορεί να επιβάλει αποβολή απο μία έως πέντε ημέρες και δεν θα ανεχτούμε να δημοσιεύονται προσωπικές στιγμές παιδιών. Έτσι εάν υπάρξει διαρροή στο διαδίκτυο προσωπικών δεδομένων παιδιού, σε ευαίσθητες στιγμές του σε περιστατικά εκφοβισμού και βίας, θα υπάρχει ακαριαία αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για όποιον το διαπράττει».

Ο υπουργός τέλος τόνισε ότι τα μέτρα αυτά έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα, έχουν γίνει με ειδικούς και «Όλα απο κοινού πιστεύουμε ότι έχουν τις προϋποθέσεις να ξεκινήσουν να σπάνε αυτό το απόστημα κι επειδή είναι ένα θέμα εθνικό, είμαστε όλοι στην ίδια πλευρά, εθνικά θα συστρατευτούμε για να βοηθήσουμε αυτή τη γενιά».

Την εκδήλωση συντόνισε η υφυπουργός Ζέττα Μακρή τονίζοντας απο την πλευρά της πως το υπουργείο λαμβάνει μέτρα που έρχονται συμπληρωματικά στα μέτρα που νομοθετήθηκαν κατα την προηγούμενη τετραετία όπου θεσπίστηκε ο σύμβουλος σχολικής ζωής, προσλήφθηκαν κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι, διδάσκεται βιωματικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα και εφαρμόζονται 160 νέα προγράμματα σπουδών. «Δεν είναι τόσο ο αριθμός των περιστατικών που μας ωθεί να πάρουμε νέες πρωτοβουλίες αλλά, η βιαιότητα, η ευρηματικότητα και η σκληρότητα όσων εμπλέκονται. Αυτά τα περιστατικά μας δημιουργούν την υποχρέωση να δράσουμε και να αντιδράσουμε. Τα μέτρα αυτά θα προλαμβάνουν και θα ανιχνεύουμε τέτοιες συμπεριφορές και θα αντιμετωπίζονται με τον καλύτερο επιστημονικό και παιδαγωγικό τρόπο, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς μας και τους γονείς».

Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου δήλωσε: «H στήριξη που παρέχει το Ίδρυμα Ωνάση στην καμπάνια του Υπουργείου Παιδείας εναντίον του σχολικού εκφοβισμού βασίζεται στο όραμα που έχουμε για την παιδεία. Μια παιδεία που δεν αποκλείει, που αγωνίζεται κατά του φόβου, που συνδυάζει τη γνώση με την συμπερίληψη. Για το Ίδρυμα Ωνάση η καμπάνια ευαισθητοποίησης για τον σχολικό εκφοβισμό είναι ζήτημα παιδείας και πολιτισμού. H καμπάνια αυτή είναι μέρος της προσπάθειας που κάνουμε για να αλλάξουν νοοτροπίες: στα δικαιώματα των γυναικών και της LGTBQ, για την κλιματική κρίση, για τα εμβόλια, για την δωρεά οργάνων, για τα σοβαρά κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινωνία μας».

Ως εθνικό πρόβλημα χαρακτήρισε τον σχολικό εκφοβισμό ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, στο πλαίσιο παρουσίασης της πλατφόρμας καταγγελιών για περιστατικά εκφοβισμού αλλά και του συνολικού σχεδίου της κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του φαινομένου, ολιστικά.

Όπως είπε η προσέγγιση της πλατφόρμας έχει νομοθετηθεί απο το 2023 όμως «μια πλατφόρμα δεν είναι μία πολιτική που συμπεριλαμβάνει αλλαγή στην κουλτούρα. Το πρώτο βήμα για να αντιμετωπίσεις ένα πρόβλημα είναι να το αναγνωρίσεις.

Όπως τόνισε και η υφυπουργός κ. Μακρή το θέμα δεν είναι ο αριθμός των περιστατικών. Αν δει κανείς την Pisa του Ο.Ο.Σ.Α θα διαπιστώσει ότι η Ελλάδα είναι ελαφρώς πάνω απο το μέσο όρο των χωρών αλλά θα διαπιστώσει και μία πρόοδο σε ότι αφορά στα παιδιά που λένε ότι έχουν δεχτεί εκφοβισμό. Απο την άλλη, αυξάνεται δραματικά η ένταση των περιστατικών αυτό είναι και το πρόβλημα».

Η πλατφόρμα στόχο έχει όπως είπε ο υπουργός, να πει ο κάθε μαθητής και μαθήτρια τη δική του ιστορία «πρέπει να ενοχοποιήσουμε τη βία στα σχολεία. Η ψηφιακή πλατφόρμα περιλαμβάνει πολλαπλές πλατφόρμες, με συστήματα αποτύπωσης, διαχείρισης των περιστατικών, διαθέτοντας ενημερωτικό και επιμορφωτικό υλικό. Γονείς και μαθητές μπορούν να καταγγείλουν επώνυμα τα περιστατικά και υπάρχει ένα πλήρες ερωτηματολόγιο για το είδος της βίας που έχει δεχτεί κανείς. Υπάρχει χρονοσήμανση για την ταχύτητα διαχείρισης του περιστατικού. Έχουν διαμορφωθεί επιτροπές στο επίπεδο του πρωθυπουργού με όλα τα συναρμόδια υπουργεία για τα πρωτόκολλα σύμφωνα με τα οποία θα κινούμαστε. Μέχρι πιο επίπεδο η διαχείριση αφορά στη σχολική μονάδα και απο που και μετά αναλαμβάνει δράση η αστυνομία και το υπουργείο Δικαιοσύνης».

Όπως είπε υπάρχει τετραμελής επιτροπή στη διεύθυνση εκπαίδευσης όπου συμμετέχουν ψυχολόγοι και κοινωνικοί οι οποία διπλασιάστηκαν όπως είπε απο 2.000 σε 4.000. Σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση θα υπάρχει αρωγή του υπουργείου Παιδείας απο ειδικούς. «Διαμορφώνουμε προγράμματα επιμόρφωσης και αποτύπωσης με το Πανεπιστήμιο Κρήτης όπου το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κάνει μία πιο εκτενή έρευνα και αποτύπωση του προβλήματος και αναπτύσσουμε ψηφιακό και ενημερωτικό υλικό το οποίο απο τον Ιούνιο θα στοχευθεί στη σχολική κοινότητα, καταρχήν σε 684 συμβούλους εκπαιδευσης, σε τετραμελείς ομάδες δράσεις σε κάθε διεύθυνση και στους διευθυντές των 14.000 σχολικών μονάδων και στους υπεύθυνους καθηγητές που θα συμμετέχουν στις ομάδες αυτές».

pierrakakis.jpg


Αλλαγές στα προγράμματα σπουδών

Όπως είπε ο υπουργός εντός του σχολείου θα γίνουν δράσεις με αλλαγές στα προγράμματα σπουδών και την ύπαρξη ενός πλαισίου κανόνων και συνεπειών που θα αναπτυχθεί στα σχολεία. «Πρέπει να καλλιεργήσουμε μία κουλτούρα κοινωνικού κεφαλαίου σεβασμού, αποδοχής και αλληλεγγύης μέσα στα σχολεία. Στόχος είναι να δωσουμε εργαλεία στους εκπαιδευτικούς. Έτσι, απο τον Σεπτέμβριο εντάσσουμε δράσεις ενεργού πολίτη. Από το νηπιαγωγείο μέχρι και την Ά Λυκείου. Θα αφορούν σε θέματα για το πως δουλεύουμε σε ομάδες, ανάπτυξης εθελοντικών δράσεων στο πλαίσιο του σχολείου και της κοινότητας μας και της πολης μας. Είναι μια οριζόντια εκπαιδευτική παρέμβαση για μία ώρα την εβδομάδα που θα υλοποιηθεί σε πολλές περιοχές και ήδη εφαρμόζεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Ταυτόχρονα θα εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας ακόμα περισσότερο σε δεξιότητες ζωής όπως η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης, της συναισθηματικής νοημοσύνης, τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε αυτό που σκεφτόμαστε. Ακόμα και οι σχολικές εκδρομές θα ενταχθούν σε αυτή τη λογική της αποστολής και λύσης συγκεκριμένων ζητημάτων με στόχο την ανάπτυξη κουλτούρας ενός ενεργού πολίτη. Απο την αντιμετώπιση μίας κρίσης πολιτικής προστασίας μέχρι του να είμαστε κλιματικοί πρεσβευτές. Όλα αυτά θα κωδικοποιηθούν σε συγκεκριμένες δράσεις και θα ενταχθούν στα προγράμματα σπουδών των σχολείων».

Σε εφαρμογή τον Σεπτέμβριο ο κανονισμός λειτουργίας των σχολείων

Από τον Σεπτέμβριο οι γονείς θα πρέπει να υπογράφουν τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου προκειμένου να μπορούν να πάνε στο σχολείο. «Ο κανονισμός αυτός θα έχει ολοκληρωθεί το καλοκαίρι , πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Είναι πολύ βασικό για να διαμορφώσουμε την κουλτούρα ότι το προνόμιο πάει μαζί με την υποχρέωση».

Απο τον Σεπτέμβριο, οι απουσίες ψηφιοποιούνται όπου θα αποτυπώνονται στο myschool. «Διαπιστώνουμε ότι τα τελευταία χρόνια οι απουσίες έχουν αυξηθεί παρά πολύ και το φαινόμενο αυτό πρέπει να θεραπευτεί. Θα διατεθεί μία εφαρμογή σε κάθε οικογένεια το eparents όπου θα μπορεί κανείς να δει την εξέλιξη του μαθητή, απο τους βαθμούς μέχρι τις απουσίες. Επίσης η ευελιξία που υπήρχε για διαγραφή απουσιών απο τον σύλλογο καθηγητών θα πρέπει να εξαλειφθεί και θα απαγορευτείς με ρητές εξαιρέσεις. Απο τον Σεπτέμβριο θα υπάρχουν δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες απουσίες που μετά απο δυο μέρες οι γίνεις θα πρέπει να προσκομίζουν ιατρική γνωμάτευση για να τις δικαιολογήσουν».

Άμεσα όπως είπε ο κ. Πιερρακάκης τίθεται σε εφαρμογή η δυνατότητα πενθήμερης αποβολής που θα είναι στη διακριτική ευχέρεια του συλλογου καθηγητών και του διευθυντή. Επίσης ο Σύλλογος διδασκόντων θα μπορεί να αλλάξει τάξη σε ένα παιδί εάν το κρίνει απαραίτητο και η γνώμη του συμβούλου εκπαιδευσης θα αρκεί πλέον για την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος ενός μαθητή. «Τα εργαλεία αυτά μας ζητήθηκαν απο τους εκπαιδευτικούς και άμεσα, απο αυτήν την εβδομάδα θα υπογράφει η σχετική υπουργική απόφαση».

Οι ζημιές θα πληρώνονται

Ο καθένας που κάνει μία ζημιά θα έχει το «ανήκειν της πράξης του» τόνισε ο κ. Πιερρακάκης. «Αν κάποιος κάνει μία ζημιά, ηθελημένο βανδαλισμό, θα υπάρχει ρητά διατυπωμένη διαδικασία όπου θα βεβαιώνεται το κόστος στην οικογένεια, διότι προνόμια και υποχρέωση πάνε μαζί ώστε να διαμορφωθεί η κουλτούρα του πολίτη, όπως την θελουμε και την αντιλαμβανόμαστε».

Επιπλέον, μπαίνει τέλος στη χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια του σχολείου. «Έχουμε διαπιστώσει ότι το κινητό με τα πολύ βαριά περιστατικά εκφοβισμού πάνε μαζί. Αυτό τον κύκλο πρέπει να τον σπάσουμε και για αυτό ορίζουμε συνέπειες. Σε χρήση κινητού σε τέτοια περαστικά αυτοτελώς ο σύλλογος μπορεί να επιβάλει αποβολή απο μία έως πέντε ημέρες και δεν θα ανεχτούμε να δημοσιεύονται προσωπικές στιγμές παιδιών. Έτσι εάν υπάρξει διαρροή στο διαδίκτυο προσωπικών δεδομένων παιδιού, σε ευαίσθητες στιγμές του σε περιστατικά εκφοβισμού και βίας, θα υπάρχει ακαριαία αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για όποιον το διαπράττει».

Ο υπουργός τέλος τόνισε ότι τα μέτρα αυτά έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα, έχουν γίνει με ειδικούς και «Όλα απο κοινού πιστεύουμε ότι έχουν τις προϋποθέσεις να ξεκινήσουν να σπάνε αυτό το απόστημα κι επειδή είναι ένα θέμα εθνικό, είμαστε όλοι στην ίδια πλευρά, εθνικά θα συστρατευτούμε για να βοηθήσουμε αυτή τη γενιά».

Την εκδήλωση συντόνισε η υφυπουργός Ζέττα Μακρή τονίζοντας απο την πλευρά της πως το υπουργείο λαμβάνει μέτρα που έρχονται συμπληρωματικά στα μέτρα που νομοθετήθηκαν κατα την προηγούμενη τετραετία όπου θεσπίστηκε ο σύμβουλος σχολικής ζωής, προσλήφθηκαν κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι, διδάσκεται βιωματικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα και εφαρμόζονται 160 νέα προγράμματα σπουδών. «Δεν είναι τόσο ο αριθμός των περιστατικών που μας ωθεί να πάρουμε νέες πρωτοβουλίες αλλά, η βιαιότητα, η ευρηματικότητα και η σκληρότητα όσων εμπλέκονται. Αυτά τα περιστατικά μας δημιουργούν την υποχρέωση να δράσουμε και να αντιδράσουμε. Τα μέτρα αυτά θα προλαμβάνουν και θα ανιχνεύουμε τέτοιες συμπεριφορές και θα αντιμετωπίζονται με τον καλύτερο επιστημονικό και παιδαγωγικό τρόπο, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς μας και τους γονείς».

Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου δήλωσε: «H στήριξη που παρέχει το Ίδρυμα Ωνάση στην καμπάνια του Υπουργείου Παιδείας εναντίον του σχολικού εκφοβισμού βασίζεται στο όραμα που έχουμε για την παιδεία. Μια παιδεία που δεν αποκλείει, που αγωνίζεται κατά του φόβου, που συνδυάζει τη γνώση με την συμπερίληψη. Για το Ίδρυμα Ωνάση η καμπάνια ευαισθητοποίησης για τον σχολικό εκφοβισμό είναι ζήτημα παιδείας και πολιτισμού. H καμπάνια αυτή είναι μέρος της προσπάθειας που κάνουμε για να αλλάξουν νοοτροπίες: στα δικαιώματα των γυναικών και της LGTBQ, για την κλιματική κρίση, για τα εμβόλια, για την δωρεά οργάνων, για τα σοβαρά κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινωνία μας».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία