ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Π. Μπίλλιας: Το 2025 τα πρώτα έργα για το ενιαίο παραλιακό μέτωπο

O στόχος είναι το ΕΠΣ να πάρει τη μορφή προεδρικού διατάγματος εντός του 2023

 20/02/2023 19:25

Π. Μπίλλιας: Το 2025 τα πρώτα έργα για το ενιαίο παραλιακό μέτωπο

Σοφία Χριστοφορίδου

Το 2025 μπορούν να αρχίσουν τα πρώτα έργα που περιλαμβάνονται στο σχέδιο για την ενοποίηση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, με στόχο να ολοκληρωθούν το 2030, όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, μιλώντας σε εκδήλωση του KTIRIOfοrTHESS.

Τα έργα θα απαιτήσουν πόρους 500 εκατ. ευρώ, εκτίμησε ο κ. Μπίλλιας, οι οποίοι μπορούν να προέλθουν από το ΕΣΠΑ, με χρηματοδότηση από την ΕΤΕΠ ή και μέσω σύμπραξης με τον ιδιωτικό τομέα. Η περιοχή εφαρμογής του σχεδίου εκτείνεται σε μια ακτογραμμή περίπου 40χλμ που εκτείνεται στα διοικητικά όρια επτά δήμων. 

Με το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο (ΕΠΣ) που εκπόνησε η περιφέρεια δίνονται χρήσεις γης σε κάποιες περιοχές, αλλάζουν χρήσεις σε κάποιες άλλες και προβλέπονται έργα όπως αλιευτικά καταφύγια, περιπατητικές διαδρομές, πάρκα κ.α. «Το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο μας εξασφαλίζει την νομική ασφάλεια, την ασφάλεια δικαίου» εξήγησε ο κ. Μπίλλιας. 

Αφού διενεργήθηκε μια εκτεταμένη διαβούλευση - το ΕΠΣ στάλθηκε σε 160 φορείς και άτομα, και τελικά συμμετείχαν οι 70-80 με σχόλιά τους- η Περιφέρεια ενσωμάτωσε τις προτάσεις και το υπέβαλλε εκ νέου στο υπουργείο Περιβάλλοντος για να αποφανθεί ποιες από τις προτάσεις υιοθετεί και ποιες απορρίπτει. 

Προφανώς, η όλη διαδικασία θα επηρεαστεί από την προεκλογική περίοδο και τη διαδικασία των εκλογών, αλλά ο στόχος είναι το ΕΠΣ να πάρει τη μορφή προεδρικού διατάγματος εντός του 2023. Ένα από τα «αγκάθια» που προέκυψε κατά τη διαβούλευση είναι η παραχώρηση 50 στρεμμάτων από τη ΓΑΙΑΟΣΕ για τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου στον εμπορευματικό σταθμό.

Στόχος του συνολικού σχεδίου είναι όχι μόνο η περιβαλλοντική αναβάθμιση αλλά και η δημιουργία μιας περιοχής- υποδοχέα σχεδίων και έργων υπερτοπικής κλίμακας, προγραμμάτων αστικής ανάπλασης και περιβαλλοντικής προστασίας ανέφερε ο κ. Μπίλλιας, παρουσιάζοντας τις βασικές προβλέψεις του ΕΠΣ. 

Μετά την έκδοση του προεδρικού διατάγματος, θα γίνουν αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για τα πρώτα έργα στους οποίους θα κληθούν να συμμετάσχουν και μεγάλα αρχιτεκτονικά γραφεία του εξωτερικού.

mpilias-ekdikosi-ktirio.png

Στο χαιρετισμό του ο υφυπουργός Εσωτερικών Σταύρος Καλαφάτης αναφέρθηκε στο σχέδιο των 30 έργων που θα αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη του 2030, σημειώνοντας ότι «για πρώτη φορά όλοι οι φορείς της πόλης έχουμε τον ίδιο τρόπο αντίληψης» και ότι πλέον υπάρχουν και οι χρηματοδοτικοί πόροι για την υλοποίησή του.

Ανοίγοντας την εκδήλωση ο εκδότης του περιοδικού Πέτρος Παπαϊωάννου σχολίασε ότι τα τελευταία χρόνια δεν έχουν γίνει σημαντικά έργα, τα έργα συνεχώς καθυστερούν ή ακυρώνονται. 

Υποστήριξε ότι την απραξία δημιουργεί ένας κύκλος αντιδράσεων από πολίτες που βάζουν εμπόδια και πρόσθεσε ότι οι μειοψηφίες πρέπει να εκτίθενται και οι ενεργοί πολίτες να ενημερώνονται για τη σκοπιμότητα του κάθε έργου.

Το 2025 μπορούν να αρχίσουν τα πρώτα έργα που περιλαμβάνονται στο σχέδιο για την ενοποίηση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, με στόχο να ολοκληρωθούν το 2030, όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, μιλώντας σε εκδήλωση του KTIRIOfοrTHESS.

Τα έργα θα απαιτήσουν πόρους 500 εκατ. ευρώ, εκτίμησε ο κ. Μπίλλιας, οι οποίοι μπορούν να προέλθουν από το ΕΣΠΑ, με χρηματοδότηση από την ΕΤΕΠ ή και μέσω σύμπραξης με τον ιδιωτικό τομέα. Η περιοχή εφαρμογής του σχεδίου εκτείνεται σε μια ακτογραμμή περίπου 40χλμ που εκτείνεται στα διοικητικά όρια επτά δήμων. 

Με το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο (ΕΠΣ) που εκπόνησε η περιφέρεια δίνονται χρήσεις γης σε κάποιες περιοχές, αλλάζουν χρήσεις σε κάποιες άλλες και προβλέπονται έργα όπως αλιευτικά καταφύγια, περιπατητικές διαδρομές, πάρκα κ.α. «Το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο μας εξασφαλίζει την νομική ασφάλεια, την ασφάλεια δικαίου» εξήγησε ο κ. Μπίλλιας. 

Αφού διενεργήθηκε μια εκτεταμένη διαβούλευση - το ΕΠΣ στάλθηκε σε 160 φορείς και άτομα, και τελικά συμμετείχαν οι 70-80 με σχόλιά τους- η Περιφέρεια ενσωμάτωσε τις προτάσεις και το υπέβαλλε εκ νέου στο υπουργείο Περιβάλλοντος για να αποφανθεί ποιες από τις προτάσεις υιοθετεί και ποιες απορρίπτει. 

Προφανώς, η όλη διαδικασία θα επηρεαστεί από την προεκλογική περίοδο και τη διαδικασία των εκλογών, αλλά ο στόχος είναι το ΕΠΣ να πάρει τη μορφή προεδρικού διατάγματος εντός του 2023. Ένα από τα «αγκάθια» που προέκυψε κατά τη διαβούλευση είναι η παραχώρηση 50 στρεμμάτων από τη ΓΑΙΑΟΣΕ για τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου στον εμπορευματικό σταθμό.

Στόχος του συνολικού σχεδίου είναι όχι μόνο η περιβαλλοντική αναβάθμιση αλλά και η δημιουργία μιας περιοχής- υποδοχέα σχεδίων και έργων υπερτοπικής κλίμακας, προγραμμάτων αστικής ανάπλασης και περιβαλλοντικής προστασίας ανέφερε ο κ. Μπίλλιας, παρουσιάζοντας τις βασικές προβλέψεις του ΕΠΣ. 

Μετά την έκδοση του προεδρικού διατάγματος, θα γίνουν αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για τα πρώτα έργα στους οποίους θα κληθούν να συμμετάσχουν και μεγάλα αρχιτεκτονικά γραφεία του εξωτερικού.

mpilias-ekdikosi-ktirio.png

Στο χαιρετισμό του ο υφυπουργός Εσωτερικών Σταύρος Καλαφάτης αναφέρθηκε στο σχέδιο των 30 έργων που θα αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη του 2030, σημειώνοντας ότι «για πρώτη φορά όλοι οι φορείς της πόλης έχουμε τον ίδιο τρόπο αντίληψης» και ότι πλέον υπάρχουν και οι χρηματοδοτικοί πόροι για την υλοποίησή του.

Ανοίγοντας την εκδήλωση ο εκδότης του περιοδικού Πέτρος Παπαϊωάννου σχολίασε ότι τα τελευταία χρόνια δεν έχουν γίνει σημαντικά έργα, τα έργα συνεχώς καθυστερούν ή ακυρώνονται. 

Υποστήριξε ότι την απραξία δημιουργεί ένας κύκλος αντιδράσεων από πολίτες που βάζουν εμπόδια και πρόσθεσε ότι οι μειοψηφίες πρέπει να εκτίθενται και οι ενεργοί πολίτες να ενημερώνονται για τη σκοπιμότητα του κάθε έργου.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία