ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Οri Lahav: Κοντά στα 1,2 τρισ. δολάρια η βιομηχανία των διεθνών συνεδρίων και εταιρικών events

Το 2024 είναι η χρονιά που η βιομηχανία των διεθνών συνεδρίων και μεγάλων επιχειρηματικών events, θα πιάσει τις οικονομικές επιδόσεις του 2019, της τελευταίας προ covid χρονιάς

 12/02/2024 07:00

Οri Lahav: Κοντά στα 1,2 τρισ. δολάρια  η βιομηχανία των διεθνών συνεδρίων και  εταιρικών events

Άννη Καρολίδου

Το 2024 είναι η χρονιά που η βιομηχανία των διεθνών συνεδρίων και μεγάλων επιχειρηματικών events, θα πιάσει τις οικονομικές επιδόσεις του 2019, της τελευταίας προ covid χρονιάς, δηλαδή τα 1,15 τρις δολάρια σε άμεσες εισπράξεις για τον κλάδο MICE και τα 2,8 τρις δολάρια σε έμμεσο παραγόμενο εισόδημα.

Σε αυτή την τεράστια βιομηχανία, που βρίσκεται στην πρώτη 20άδα των μεγαλυτέρων κλάδων παγκοσμίως, ο ελληνικός συνεδριακός και επαγγελματικός τουρισμός, έχει ένα πολύ περιορισμένο μερίδιο, της τάξης περίπου του 1%, αλλά και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, αν δημιουργηθούν υποδομές για μεγάλα συνέδρια, δοθούν κίνητρα στους διοργανωτές και, γίνει δυναμική προβολή στην Αμερικανική αγορά.

Τα παραπάνω τόνισε στο makthes.gr o Ori Lahav, CEO του Kenes Group, ενός από τους μεγαλυτέρους παγκοσμίως PCO’s (σ.σ.διοργανωτές συνεδρίων) και τέως πρόεδρος (2020-2023) της IAPCO, της International Association of Professional Congress Organizers. O κ. Lahav είχε έρθει στη Θεσσαλονίκη για το 13ο συνέδριο του HAPCO & DES (8-9/2/2024).

Nα σημειωθεί ότι το Kenes Group, το οποίο και εκπροσώπησε, ιδρύθηκε το 1965 στο Ισραήλ, έχει έδρα τη Γενεύη κι’ έχει διοργανώσει πάνω από 3.800 συνέδρια σε περισσότερες από 100 πόλεις σε όλο τον κόσμο, ενώ παρέχει ετησίως υπηρεσίες σε περισσότερους από 220.000 συνέδρους.

Η Ελλάδα, όπως είπε, μπορεί σε μία αγορά υψηλών απαιτήσεων και έντονα ανταγωνιστική, να εκμεταλλευτεί την δυναμική ανάκαμψη του κλάδου MICE , διεθνώς, για να αναπτύξει τον συνεδριακό της τουρισμό.

Κούρασε το virtual, κλειδί η βιωσιμότητα

«Το virtual στα μεγάλα events κούρασε και οικονομικά δεν καλύπτει τα κόστη. Οι μεγάλες διοργανώσεις επιστρέφουν και πλέον, το κλειδί σε όλα- υποδομές, υπηρεσίες- θα είναι η sustainability, η βιωσιμότητα», επισήμανε ο κ. Lahav.

H Eλλάδα έχει τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης σαν προορισμός φιλοξενίας διεθνών συνεδρίων και εταιρικών events. Aπό το 2022 , μετά την πανδημία, τόσο η Θεσσαλονίκη, όσο και άλλες ελληνικές πόλεις, άρχισαν να ανακάμπτουν δυναμικά, κάτι που δείχνει την προοπτική ανάπτυξης που έχουν στον τουρισμό MICE.

«Oι διοργανωτές διεθνών events, προκειμένου να παρέχουν τις υπηρεσίες που ζητούν οι πελάτες τους- φορείς, οργανισμοί και εταιρείες- κατευθύνονται σε προορισμούς που διαθέτουν καλές υποδομές, εύκολη προσβασιμότητα, ελκυστικό κόστος, ενώ πλέον δίνουν σημασία και στη βιωσιμότητα/sustainability. Είναι οι συνεδριακοί χώροι, τα ξενοδοχεία sustainable; Η βιωσιμότητα θα γίνει ένας κρίσιμος παράγοντας για τη βιομηχανία MICE στο μέλλον», επισήμανε ο Ori Lahav.

Η Ελλάδα λοιπόν, πρέπει να βελτιώσει τις υποδομές της, συνεδριακές και λοιπές υποστηρικτικές, για να προσελκύσει μεγαλύτερα συνέδρια και να φιλοξενήσει τις εκδηλώσεις που συνοδεύουν μία μεγάλη διοργάνωση, αρκετών χιλιάδων ατόμων.

Η επίδραση του covid-19

«H πανδημία κατάφερε μεγάλο πλήγμα στον κλάδο των συνεδρίων, ο οποίος έχει ανακάμψει δυναμικά και εκτιμούμε ότι το 2024 θα πιάσει οπωσδήποτε τις επιδόσεις του 2019, δηλαδή άμεσα έσοδα άνω του 1,5 τρις. δολάρια σε διεθνείς διοργανώσεις και, έμμεσο εισόδημα 2,8 τρις. δολάρια.

«Ωστόσο υπήρξε και η άλλη επίπτωση. Πέραν του ότι πάρα πολλά συνέδρια γίνονται υβριδικά, είναι και μικρότερου μεγέθους. Ό,τι στο παρελθόν ήταν τμήμα ενός μεγάλου συνεδρίου, τώρα διοργανώνεται σαν ξεχωριστό συνέδριο ή εταιρική συνάντηση. Εν τούτοις, μεγάλες εταιρείες υλοποιούν πολύ μεγάλα συνέδρια, με χιλιάδες συμμετέχοντες, αν και πράγματι βλέπουμε περισσότερες σε αριθμό διοργανώσεις, με μικρότερο αριθμό συνέδρων.

«Kαι 2023 τα περισσότερα συνέδρια και εταιρικά events ήταν υβριδικά αλλά εκτιμώ πως φέτος και το 2025 θα δούμε ότι οι διοργανώσεις θα γίνονται και πάλι με φυσική παρουσία , για τον πρόσθετο λόγο ότι η εικονική συμμετοχή δεν θα μπορεί να καλύψει το κόστος διοργάνωσης».

Ανταγωνισμός και κίνητρα ενίσχυσης

Η ελληνική βιομηχανία ΜΙCE, κατ’ εκτίμηση του Ori Lahav, ίσως αντιπροσωπεύει το 1% της αγοράς των διεθνών, μεγάλων συνεδρίων και εταιρικών events. Σήμερα η Ελλάδα μπορεί να προσελκύσει μία διοργάνωση των 2.000 ατόμων, μάξιμουμ 2.500 ατόμων που γίνεται πιθανότατα σε συνδυασμό με κάποιο εκθεσιακό γεγονός. Αλλά υπάρχουν πολλές διοργανώσεις για 3.000 ως και 5.000 συνέδρους, που δεν μπορούν να επιλέξουν την Ελλάδα ως προορισμό οπότε μοιραία θα κατευθυνθούν σε άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς, ενδεχομένως της νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου, όπως Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία αλλά και Τουρκία.

«Σε ο,τι αφορά τον ανταγωνισμό, η κυβέρνηση ή η τοπική αυτοδιοίκηση, θα μπορούσε να στηρίξει τις συνεδριακές διοργανώσεις, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες και πόλεις, όπου δίνονται κίνητρα για να προσελκυσθούν σύνεδροι. Για παράδειγμα, ορισμένοι προορισμοί παραχωρούν σχεδόν δωρεάν συνεδριακούς χώρους ή στις περιπτώσεις που προσελκύεται πάνω από ένας συγκεκριμένος αριθμός συνέδρων, υπάρχει κάποια χρηματική επιστροφή στο διοργανωτή, κάτι που δεν βλέπουμε στην Ελλάδα», ο πρόσθεσε ο CEO του Kenes Group.

Οι Αμερικανοί αγαπούν τη Μεσόγειο

O κ. Lahav πιστεύει ότι η Ελλάδα μπορεί να προσελκύει μεγάλες διοργανώσεις, από όλη τη διεθνή αγορά και όχι μόνο την Ευρωπαϊκή. Σίγουρα, είπε, πρέπει να βάλει στο στόχαστρο μεγάλες Αμερικανικές επιχειρήσεις και οργανισμούς, καθώς οι Αμερικανοί αγαπούν τη Μεσόγειο, το κλίμα, τη γαστρονομία της, το ιστορικό και πολιτισμικό ενδιαφέρον που έχει.

Οι κλιματολογικές συνθήκες είναι στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ελληνικού συνεδριακού τουρισμού καθώς η βιομηχανία MICE προσπαθεί να επεκτείνει την περίοδο διοργάνωσης των συνεδρίων, γιατί η διαθεσιμότητα στις υποδομές φιλοξενίας, από τον Ιούνιο μέχρι και το Σεπτέμβριο – Οκτώβριο, λόγω της θερινής σεζόν, είναι περιορισμένη. Οπότε προσπαθούν να προγραμματίζουν διοργανώσεις στις αρχές της άνοιξης αλλά και μετά το φθινόπωρο, ως το Δεκέμβριο.

Το μέγεθος της βιομηχανίας MICE με στοιχεία 2019

Το 2023 ήταν μία ακόμη χρονιά ανάκαμψης, μετά το 2022, αλλά φαίνεται πως το 2024 ο κλάδος θα πιάσει τις επιδόσεις του 2019.

Το 2019 , 180 χώρες φιλοξένησαν διεθνείς διοργανώσεις, με 1,6 δις. συνέδρους.

Τα εταιρικά γεγονότα δημιούργησαν έσοδα άνω του 1,15 τρις. δολάρια για τον κλάδο και υποστήριξαν παγκόσμια 10,9 εκατ. θέσεις .

Το έμμεσο εισόδημα που δημιουργήθηκε έφτασε τα 2,8 τρις δολάρια ενώ υποστηρίχθηκαν 27,5 εκατ. θέσεις εργασίας.

Οι 50 χώρες που είναι ψηλότερα στο τουρισμό MICE, είχαν έσοδα 1,11 τρις δολάρια , δηλαδή το 96,5% της συνολικής «πίτας». Προορισμοί που βρίσκονται ψηλότερα στα μεγάλα διεθνή συνέδρια είναι πόλεις της Άπω Ανατολής και της Ασίας, ενώ στην Ευρώπη, πολύ δυνατές είναι η Μαδρίτη και η Βαρκελώνη στην Ισπανία, η Λισαβόνα στην Πορτογαλία, το Λονδίνο, η Κωνσταντινούπολη, το Βερολίνο, Παρίσι και Μιλάνο, αλλά και το Δουβλίνο.

Το 2024 είναι η χρονιά που η βιομηχανία των διεθνών συνεδρίων και μεγάλων επιχειρηματικών events, θα πιάσει τις οικονομικές επιδόσεις του 2019, της τελευταίας προ covid χρονιάς, δηλαδή τα 1,15 τρις δολάρια σε άμεσες εισπράξεις για τον κλάδο MICE και τα 2,8 τρις δολάρια σε έμμεσο παραγόμενο εισόδημα.

Σε αυτή την τεράστια βιομηχανία, που βρίσκεται στην πρώτη 20άδα των μεγαλυτέρων κλάδων παγκοσμίως, ο ελληνικός συνεδριακός και επαγγελματικός τουρισμός, έχει ένα πολύ περιορισμένο μερίδιο, της τάξης περίπου του 1%, αλλά και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, αν δημιουργηθούν υποδομές για μεγάλα συνέδρια, δοθούν κίνητρα στους διοργανωτές και, γίνει δυναμική προβολή στην Αμερικανική αγορά.

Τα παραπάνω τόνισε στο makthes.gr o Ori Lahav, CEO του Kenes Group, ενός από τους μεγαλυτέρους παγκοσμίως PCO’s (σ.σ.διοργανωτές συνεδρίων) και τέως πρόεδρος (2020-2023) της IAPCO, της International Association of Professional Congress Organizers. O κ. Lahav είχε έρθει στη Θεσσαλονίκη για το 13ο συνέδριο του HAPCO & DES (8-9/2/2024).

Nα σημειωθεί ότι το Kenes Group, το οποίο και εκπροσώπησε, ιδρύθηκε το 1965 στο Ισραήλ, έχει έδρα τη Γενεύη κι’ έχει διοργανώσει πάνω από 3.800 συνέδρια σε περισσότερες από 100 πόλεις σε όλο τον κόσμο, ενώ παρέχει ετησίως υπηρεσίες σε περισσότερους από 220.000 συνέδρους.

Η Ελλάδα, όπως είπε, μπορεί σε μία αγορά υψηλών απαιτήσεων και έντονα ανταγωνιστική, να εκμεταλλευτεί την δυναμική ανάκαμψη του κλάδου MICE , διεθνώς, για να αναπτύξει τον συνεδριακό της τουρισμό.

Κούρασε το virtual, κλειδί η βιωσιμότητα

«Το virtual στα μεγάλα events κούρασε και οικονομικά δεν καλύπτει τα κόστη. Οι μεγάλες διοργανώσεις επιστρέφουν και πλέον, το κλειδί σε όλα- υποδομές, υπηρεσίες- θα είναι η sustainability, η βιωσιμότητα», επισήμανε ο κ. Lahav.

H Eλλάδα έχει τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης σαν προορισμός φιλοξενίας διεθνών συνεδρίων και εταιρικών events. Aπό το 2022 , μετά την πανδημία, τόσο η Θεσσαλονίκη, όσο και άλλες ελληνικές πόλεις, άρχισαν να ανακάμπτουν δυναμικά, κάτι που δείχνει την προοπτική ανάπτυξης που έχουν στον τουρισμό MICE.

«Oι διοργανωτές διεθνών events, προκειμένου να παρέχουν τις υπηρεσίες που ζητούν οι πελάτες τους- φορείς, οργανισμοί και εταιρείες- κατευθύνονται σε προορισμούς που διαθέτουν καλές υποδομές, εύκολη προσβασιμότητα, ελκυστικό κόστος, ενώ πλέον δίνουν σημασία και στη βιωσιμότητα/sustainability. Είναι οι συνεδριακοί χώροι, τα ξενοδοχεία sustainable; Η βιωσιμότητα θα γίνει ένας κρίσιμος παράγοντας για τη βιομηχανία MICE στο μέλλον», επισήμανε ο Ori Lahav.

Η Ελλάδα λοιπόν, πρέπει να βελτιώσει τις υποδομές της, συνεδριακές και λοιπές υποστηρικτικές, για να προσελκύσει μεγαλύτερα συνέδρια και να φιλοξενήσει τις εκδηλώσεις που συνοδεύουν μία μεγάλη διοργάνωση, αρκετών χιλιάδων ατόμων.

Η επίδραση του covid-19

«H πανδημία κατάφερε μεγάλο πλήγμα στον κλάδο των συνεδρίων, ο οποίος έχει ανακάμψει δυναμικά και εκτιμούμε ότι το 2024 θα πιάσει οπωσδήποτε τις επιδόσεις του 2019, δηλαδή άμεσα έσοδα άνω του 1,5 τρις. δολάρια σε διεθνείς διοργανώσεις και, έμμεσο εισόδημα 2,8 τρις. δολάρια.

«Ωστόσο υπήρξε και η άλλη επίπτωση. Πέραν του ότι πάρα πολλά συνέδρια γίνονται υβριδικά, είναι και μικρότερου μεγέθους. Ό,τι στο παρελθόν ήταν τμήμα ενός μεγάλου συνεδρίου, τώρα διοργανώνεται σαν ξεχωριστό συνέδριο ή εταιρική συνάντηση. Εν τούτοις, μεγάλες εταιρείες υλοποιούν πολύ μεγάλα συνέδρια, με χιλιάδες συμμετέχοντες, αν και πράγματι βλέπουμε περισσότερες σε αριθμό διοργανώσεις, με μικρότερο αριθμό συνέδρων.

«Kαι 2023 τα περισσότερα συνέδρια και εταιρικά events ήταν υβριδικά αλλά εκτιμώ πως φέτος και το 2025 θα δούμε ότι οι διοργανώσεις θα γίνονται και πάλι με φυσική παρουσία , για τον πρόσθετο λόγο ότι η εικονική συμμετοχή δεν θα μπορεί να καλύψει το κόστος διοργάνωσης».

Ανταγωνισμός και κίνητρα ενίσχυσης

Η ελληνική βιομηχανία ΜΙCE, κατ’ εκτίμηση του Ori Lahav, ίσως αντιπροσωπεύει το 1% της αγοράς των διεθνών, μεγάλων συνεδρίων και εταιρικών events. Σήμερα η Ελλάδα μπορεί να προσελκύσει μία διοργάνωση των 2.000 ατόμων, μάξιμουμ 2.500 ατόμων που γίνεται πιθανότατα σε συνδυασμό με κάποιο εκθεσιακό γεγονός. Αλλά υπάρχουν πολλές διοργανώσεις για 3.000 ως και 5.000 συνέδρους, που δεν μπορούν να επιλέξουν την Ελλάδα ως προορισμό οπότε μοιραία θα κατευθυνθούν σε άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς, ενδεχομένως της νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου, όπως Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία αλλά και Τουρκία.

«Σε ο,τι αφορά τον ανταγωνισμό, η κυβέρνηση ή η τοπική αυτοδιοίκηση, θα μπορούσε να στηρίξει τις συνεδριακές διοργανώσεις, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες και πόλεις, όπου δίνονται κίνητρα για να προσελκυσθούν σύνεδροι. Για παράδειγμα, ορισμένοι προορισμοί παραχωρούν σχεδόν δωρεάν συνεδριακούς χώρους ή στις περιπτώσεις που προσελκύεται πάνω από ένας συγκεκριμένος αριθμός συνέδρων, υπάρχει κάποια χρηματική επιστροφή στο διοργανωτή, κάτι που δεν βλέπουμε στην Ελλάδα», ο πρόσθεσε ο CEO του Kenes Group.

Οι Αμερικανοί αγαπούν τη Μεσόγειο

O κ. Lahav πιστεύει ότι η Ελλάδα μπορεί να προσελκύει μεγάλες διοργανώσεις, από όλη τη διεθνή αγορά και όχι μόνο την Ευρωπαϊκή. Σίγουρα, είπε, πρέπει να βάλει στο στόχαστρο μεγάλες Αμερικανικές επιχειρήσεις και οργανισμούς, καθώς οι Αμερικανοί αγαπούν τη Μεσόγειο, το κλίμα, τη γαστρονομία της, το ιστορικό και πολιτισμικό ενδιαφέρον που έχει.

Οι κλιματολογικές συνθήκες είναι στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ελληνικού συνεδριακού τουρισμού καθώς η βιομηχανία MICE προσπαθεί να επεκτείνει την περίοδο διοργάνωσης των συνεδρίων, γιατί η διαθεσιμότητα στις υποδομές φιλοξενίας, από τον Ιούνιο μέχρι και το Σεπτέμβριο – Οκτώβριο, λόγω της θερινής σεζόν, είναι περιορισμένη. Οπότε προσπαθούν να προγραμματίζουν διοργανώσεις στις αρχές της άνοιξης αλλά και μετά το φθινόπωρο, ως το Δεκέμβριο.

Το μέγεθος της βιομηχανίας MICE με στοιχεία 2019

Το 2023 ήταν μία ακόμη χρονιά ανάκαμψης, μετά το 2022, αλλά φαίνεται πως το 2024 ο κλάδος θα πιάσει τις επιδόσεις του 2019.

Το 2019 , 180 χώρες φιλοξένησαν διεθνείς διοργανώσεις, με 1,6 δις. συνέδρους.

Τα εταιρικά γεγονότα δημιούργησαν έσοδα άνω του 1,15 τρις. δολάρια για τον κλάδο και υποστήριξαν παγκόσμια 10,9 εκατ. θέσεις .

Το έμμεσο εισόδημα που δημιουργήθηκε έφτασε τα 2,8 τρις δολάρια ενώ υποστηρίχθηκαν 27,5 εκατ. θέσεις εργασίας.

Οι 50 χώρες που είναι ψηλότερα στο τουρισμό MICE, είχαν έσοδα 1,11 τρις δολάρια , δηλαδή το 96,5% της συνολικής «πίτας». Προορισμοί που βρίσκονται ψηλότερα στα μεγάλα διεθνή συνέδρια είναι πόλεις της Άπω Ανατολής και της Ασίας, ενώ στην Ευρώπη, πολύ δυνατές είναι η Μαδρίτη και η Βαρκελώνη στην Ισπανία, η Λισαβόνα στην Πορτογαλία, το Λονδίνο, η Κωνσταντινούπολη, το Βερολίνο, Παρίσι και Μιλάνο, αλλά και το Δουβλίνο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία