ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Η Ελλάδα χάνει ως 1 δισ. το χρόνο από το «αναξιοποίητο διαμάντι» του συνεδριακού τουρισμού

Το συνέδριο του HAPCO & DES- Αθήνα και Θεσσαλονίκη χρειάζονται μεγάλα συνεδριακά κέντρα - Εθνική στρατηγική και καμπάνια

 10/02/2024 08:00

Η Ελλάδα χάνει ως 1 δισ. το χρόνο από το «αναξιοποίητο διαμάντι» του συνεδριακού τουρισμού

Άννη Καρολίδου

Η Ελλάδα χάνει ετησίως άμεσο τζίρο από 500 εκατ. έως 1 δισ. ευρώ, επειδή δεν μπορεί να φιλοξενήσει διεθνή συνέδρια και εταιρικά events, με μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων, που έχουν κοινό υψηλού επιπέδου και εισοδήματος.

Παρά την έλλειψη ελληνικού μητρώου συνεδρίων, το νούμερο αυτό είναι ρεαλιστικό γιατί προέρχεται από τις διεθνείς προβλέψεις ζήτησης και διαθεσιμότητας για τα έτη 2024-2025. Και αυτό το σημαντικότατο έσοδο χάνεται για τη χώρα μας, λόγω έλλειψης υποδομών, διαθεσιμότητας, αλλά και εθνικού σχεδίου για τον συνεδριακό και επαγγελματικό τουρισμό.

Την παραπάνω δήλωση έκανε στο makthes.gr η κα. Σίσσυ Λυγνού, πρόεδρος του HAPCO & DES, του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Εκδηλώσεων και Oργανωτών Συνεδρίων, που πραγματοποίησε το 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο του στη Θεσσαλονίκη, με θέμα «Τhe future in now» και συμμετοχές από τους σημαντικότερους διεθνείς φορείς και operators του κλάδο.

«Πρόσφατα οι μετρήσεις του ICCA (Διεθνής Ένωση Εκθέσεων και Συνεδρίων) τοποθετούν την Ελλάδα ψηλότερα ως συνεδριακό προορισμό, αλλά πρέπει πολλά ακόμη να γίνουν. Υπάρχει επείγουσα ανάγκη για την αναβάθμιση των υποδομών, όπως ένα Συνεδριακό Κέντρο, τόσο στην Αθήνα, όσο και στη Θεσσαλονίκη, που θα μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερους από 4000 συνέδρους, μα και για άλλες υποστηρικτικές υποδομές, εθνική προβολή, συνεργασία για την ανάπτυξη του κλάδου σε εθνικό επίπεδο, εκπαίδευση των νέων» είπε η κα. Λυγνού και πρόσθεσε:

«Σημαντικό πρόβλημα είναι η περιορισμένη διαθεσιμότητα, που δεν αφορά μόνο δωμάτια φιλοξενίας σε περιόδους υψηλής τουριστικής ζήτησης, αλλά και χώρους φιλοξενίας μεγάλων gala. Θα μπορούσαν επίσης να αξιοποιηθούν χώροι πολιτισμού, μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι, για social events, όπως συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη».

Ανάγκη για καλύτερες υποδομές στη Θεσσαλονίκη

Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη η κα Λυγνού είπε ότι χρειάζεται καλύτερες συγκοινωνίες και οπωσδήποτε βελτίωση των υποδομών της.

«Μακάρι να προχωρήσει η ανάπλαση του εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου της ΔΕΘ, θα δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στη Βόρειο Ελλάδα.

«Έχουμε εξαιρετική συνεργασία με το Thessaloniki Convention Bureau με το οποίο, μαζί και με τον οργανισμό της Αθήνας, συνδημιουργήσαμε το Greek Meetings Alliance, στη θέση του μη υπάρχοντος εθνικού conventions bureau. Επίσης, με τη Θεσσαλονίκη και όλες τις μεγάλες πόλεις της Περιφέρειας, πρέπει να συνεργαστούμε καλύτερα για να αναβαθμίσουμε την προβολή τους».

Το «διαμάντι» του ελληνικού τουρισμού

Η ελληνική βιομηχανία Συνεδρίων και Εκδηλώσεων, είναι το «διαμάντι» του Ελληνικού Τουρισμού, που παραδόξως παραμένει ακόμη αναξιοποίητο. Και είναι διαμάντι ο Επαγγελματικός και Συνεδριακός Τουρισμός γιατί συμβάλλει έως και 7 φορές περισσότερο στην εθνική οικονομία από το μαζικό Τουρισμό, ευνοεί περισσότερα από 50 επαγγέλματα, δίνει τη λύση στην εποχικότητα και την απασχόληση, προσελκύει επισκέπτες υψηλών εισοδημάτων και επιπέδου και προβάλλει τη χώρα διεθνώς.

Ο συνεδριακός τουρισμός αφήνει ως 2 δισ. στην Ελλάδα

Η Ελλάδα, έχει άμεσο και έμμεσο εισόδημα από τον συνεδριακό και επαγγελματικό τουρισμό, ύψους 1,7 -2 δισ. (μετρήσεις του 2019). Η Ελλάδα, το 2019, ήταν στην 21η θέση στην παγκόσμια κατάταξη χωρών, οπότε πρέπει να γίνει πολλή δουλειά, ώστε να αποκτηθούν υποδομές για μεγάλα συνέδρια αλλά και να εξασφαλισθεί διαθεσιμότητα για τη φιλοξενία συνέδρων, σε διοργανώσεις άνω των 4.000-5.000 ατόμων.

Ο ΗΑPCO & DES, υποστηρίζει ότι ο συνεδριακός τουρισμός πρέπει να αποτελέσει μέρος της εθνικής στρατηγικής για τον Ελληνικό Τουρισμό και να έχει εθνική καμπάνια προβολής.

Σε συζητήσεις με Υπ. Τουρισμού και ΕΟΤ

«Τελευταία αρχίσαμε συζητήσεις με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, προκειμένου να δημιουργηθεί μία εθνική καμπάνια, κάτι που μας λείπει πάρα πολύ, όπως και εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τον συνεδριακό τουρισμό. Επιπλέον, πρέπει να δημιουργηθεί ένα εθνικό μητρώο συνεδρίων», υπογράμμισε η κα. Λυγνού.

Μετά το «πάγωμα» που είχε προκαλέσει η πανδημία στον τουρισμό MICE, το 2022 ο συνεδριακός και επαγγελματικός τουρισμός κινήθηκε ανοδικά, ενώ το 2023 πήγε ακόμη καλύτερα. Ο τουρισμός MICE είναι σε ανοδική τροχιά, κάτι που σε μεγαλύτερο βαθμό οφείλεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία και στο έργο των διοργανωτών εκδηλώσεων και συνεδρίων, οι οποίοι με δικά τους μέσα και πόρους, προβάλλουν την Ελλάδα σε μεγάλες ενώσεις και οργανισμούς που σκέπτονται να πραγματοποιήσουν τις εκδηλώσεις τους στη χώρα μας.

«Το 2024, περιμένουμε να είναι καλύτερο από το 2023 αλλά δυστυχώς οι κρατήσεις είναι του last minute. Bλέπουμε όμως πολλούς διεθνείς οργανισμούς, μεγάλες εταιρείες, που θέλουν να φιλοξενηθεί το συνέδριο τους στην Ελλάδα», δήλωσε η κα. Λυγνού κάνοντας μία αισιόδοξη πρόβλεψη για την πορεία της φετινής χρονιάς.

Ποιος είναι ο ΗΑPCO & DES

Ο HAPCO ιδρύθηκε το 1996, έχοντας ως κύρια επιδίωξη τη θεσμική εκπροσώπηση των επαγγελματιών διοργανωτών συνεδρίων και εκδηλώσεων και επιχειρήσεων από όλο το εύρος της συνεδριακής αγοράς. Μέσα από τα μέλη δ.σ. του HAPCO, βρίσκει έκφραση η Βιομηχανία MICE, καθώς εκπροσωπούνται πάνω από 20 εταιρικοί κλάδοι, πάνω από 90 εταιρίες - μέλη και περισσότερα από 50 επαγγέλματα, που εμπλέκονται στην οργάνωση συνεδρίων και εκδηλώσεων στη χώρα.

Το 2020, ο Σύνδεσμος προχώρησε σε συνένωση δυνάμεων με τους κορυφαίους DMC (DestinationManagement Companies/EventSpecialists) της χώρας, δημιουργώντας τον HAPCO & DES.

Η Ελλάδα χάνει ετησίως άμεσο τζίρο από 500 εκατ. έως 1 δισ. ευρώ, επειδή δεν μπορεί να φιλοξενήσει διεθνή συνέδρια και εταιρικά events, με μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων, που έχουν κοινό υψηλού επιπέδου και εισοδήματος.

Παρά την έλλειψη ελληνικού μητρώου συνεδρίων, το νούμερο αυτό είναι ρεαλιστικό γιατί προέρχεται από τις διεθνείς προβλέψεις ζήτησης και διαθεσιμότητας για τα έτη 2024-2025. Και αυτό το σημαντικότατο έσοδο χάνεται για τη χώρα μας, λόγω έλλειψης υποδομών, διαθεσιμότητας, αλλά και εθνικού σχεδίου για τον συνεδριακό και επαγγελματικό τουρισμό.

Την παραπάνω δήλωση έκανε στο makthes.gr η κα. Σίσσυ Λυγνού, πρόεδρος του HAPCO & DES, του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Εκδηλώσεων και Oργανωτών Συνεδρίων, που πραγματοποίησε το 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο του στη Θεσσαλονίκη, με θέμα «Τhe future in now» και συμμετοχές από τους σημαντικότερους διεθνείς φορείς και operators του κλάδο.

«Πρόσφατα οι μετρήσεις του ICCA (Διεθνής Ένωση Εκθέσεων και Συνεδρίων) τοποθετούν την Ελλάδα ψηλότερα ως συνεδριακό προορισμό, αλλά πρέπει πολλά ακόμη να γίνουν. Υπάρχει επείγουσα ανάγκη για την αναβάθμιση των υποδομών, όπως ένα Συνεδριακό Κέντρο, τόσο στην Αθήνα, όσο και στη Θεσσαλονίκη, που θα μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερους από 4000 συνέδρους, μα και για άλλες υποστηρικτικές υποδομές, εθνική προβολή, συνεργασία για την ανάπτυξη του κλάδου σε εθνικό επίπεδο, εκπαίδευση των νέων» είπε η κα. Λυγνού και πρόσθεσε:

«Σημαντικό πρόβλημα είναι η περιορισμένη διαθεσιμότητα, που δεν αφορά μόνο δωμάτια φιλοξενίας σε περιόδους υψηλής τουριστικής ζήτησης, αλλά και χώρους φιλοξενίας μεγάλων gala. Θα μπορούσαν επίσης να αξιοποιηθούν χώροι πολιτισμού, μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι, για social events, όπως συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη».

Ανάγκη για καλύτερες υποδομές στη Θεσσαλονίκη

Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη η κα Λυγνού είπε ότι χρειάζεται καλύτερες συγκοινωνίες και οπωσδήποτε βελτίωση των υποδομών της.

«Μακάρι να προχωρήσει η ανάπλαση του εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου της ΔΕΘ, θα δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στη Βόρειο Ελλάδα.

«Έχουμε εξαιρετική συνεργασία με το Thessaloniki Convention Bureau με το οποίο, μαζί και με τον οργανισμό της Αθήνας, συνδημιουργήσαμε το Greek Meetings Alliance, στη θέση του μη υπάρχοντος εθνικού conventions bureau. Επίσης, με τη Θεσσαλονίκη και όλες τις μεγάλες πόλεις της Περιφέρειας, πρέπει να συνεργαστούμε καλύτερα για να αναβαθμίσουμε την προβολή τους».

Το «διαμάντι» του ελληνικού τουρισμού

Η ελληνική βιομηχανία Συνεδρίων και Εκδηλώσεων, είναι το «διαμάντι» του Ελληνικού Τουρισμού, που παραδόξως παραμένει ακόμη αναξιοποίητο. Και είναι διαμάντι ο Επαγγελματικός και Συνεδριακός Τουρισμός γιατί συμβάλλει έως και 7 φορές περισσότερο στην εθνική οικονομία από το μαζικό Τουρισμό, ευνοεί περισσότερα από 50 επαγγέλματα, δίνει τη λύση στην εποχικότητα και την απασχόληση, προσελκύει επισκέπτες υψηλών εισοδημάτων και επιπέδου και προβάλλει τη χώρα διεθνώς.

Ο συνεδριακός τουρισμός αφήνει ως 2 δισ. στην Ελλάδα

Η Ελλάδα, έχει άμεσο και έμμεσο εισόδημα από τον συνεδριακό και επαγγελματικό τουρισμό, ύψους 1,7 -2 δισ. (μετρήσεις του 2019). Η Ελλάδα, το 2019, ήταν στην 21η θέση στην παγκόσμια κατάταξη χωρών, οπότε πρέπει να γίνει πολλή δουλειά, ώστε να αποκτηθούν υποδομές για μεγάλα συνέδρια αλλά και να εξασφαλισθεί διαθεσιμότητα για τη φιλοξενία συνέδρων, σε διοργανώσεις άνω των 4.000-5.000 ατόμων.

Ο ΗΑPCO & DES, υποστηρίζει ότι ο συνεδριακός τουρισμός πρέπει να αποτελέσει μέρος της εθνικής στρατηγικής για τον Ελληνικό Τουρισμό και να έχει εθνική καμπάνια προβολής.

Σε συζητήσεις με Υπ. Τουρισμού και ΕΟΤ

«Τελευταία αρχίσαμε συζητήσεις με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, προκειμένου να δημιουργηθεί μία εθνική καμπάνια, κάτι που μας λείπει πάρα πολύ, όπως και εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τον συνεδριακό τουρισμό. Επιπλέον, πρέπει να δημιουργηθεί ένα εθνικό μητρώο συνεδρίων», υπογράμμισε η κα. Λυγνού.

Μετά το «πάγωμα» που είχε προκαλέσει η πανδημία στον τουρισμό MICE, το 2022 ο συνεδριακός και επαγγελματικός τουρισμός κινήθηκε ανοδικά, ενώ το 2023 πήγε ακόμη καλύτερα. Ο τουρισμός MICE είναι σε ανοδική τροχιά, κάτι που σε μεγαλύτερο βαθμό οφείλεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία και στο έργο των διοργανωτών εκδηλώσεων και συνεδρίων, οι οποίοι με δικά τους μέσα και πόρους, προβάλλουν την Ελλάδα σε μεγάλες ενώσεις και οργανισμούς που σκέπτονται να πραγματοποιήσουν τις εκδηλώσεις τους στη χώρα μας.

«Το 2024, περιμένουμε να είναι καλύτερο από το 2023 αλλά δυστυχώς οι κρατήσεις είναι του last minute. Bλέπουμε όμως πολλούς διεθνείς οργανισμούς, μεγάλες εταιρείες, που θέλουν να φιλοξενηθεί το συνέδριο τους στην Ελλάδα», δήλωσε η κα. Λυγνού κάνοντας μία αισιόδοξη πρόβλεψη για την πορεία της φετινής χρονιάς.

Ποιος είναι ο ΗΑPCO & DES

Ο HAPCO ιδρύθηκε το 1996, έχοντας ως κύρια επιδίωξη τη θεσμική εκπροσώπηση των επαγγελματιών διοργανωτών συνεδρίων και εκδηλώσεων και επιχειρήσεων από όλο το εύρος της συνεδριακής αγοράς. Μέσα από τα μέλη δ.σ. του HAPCO, βρίσκει έκφραση η Βιομηχανία MICE, καθώς εκπροσωπούνται πάνω από 20 εταιρικοί κλάδοι, πάνω από 90 εταιρίες - μέλη και περισσότερα από 50 επαγγέλματα, που εμπλέκονται στην οργάνωση συνεδρίων και εκδηλώσεων στη χώρα.

Το 2020, ο Σύνδεσμος προχώρησε σε συνένωση δυνάμεων με τους κορυφαίους DMC (DestinationManagement Companies/EventSpecialists) της χώρας, δημιουργώντας τον HAPCO & DES.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία