ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Υπογράφηκε η Σύμβαση Λειτουργίας - Στην τελική ευθεία το έργο

Στο σταθμό Αγία Σοφία, μπήκαν οι υπογραφές από Ελληνικό Μετρό ΑΕ και ΤΗΕΜΑ ΑΕ

 04/10/2023 15:58

Μετρό Θεσσαλονίκης: Υπογράφηκε η Σύμβαση Λειτουργίας - Στην τελική ευθεία το έργο

Άννη Καρολίδου

“Σήμερα κάνουμε το τελικό βήμα για τη λειτουργία του Μετρό εντός του 2024, τηρώντας στο ακέραιο τη δέσμευσή μας ότι στη Θεσσαλονίκη θα έχουμε Και Μετρό Και Αρχαία”, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσία του οποίου μόλις πριν λίγο, υπογράφηκε η σύμβαση Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης για τα επόμενα 11 χρόνια.

Ωστόσο, το αίσθημα των κατοίκων της πόλης, εξέφρασε με τον πιο αντιπροσωπευτικό κι αυθόρμητο τρόπο, ο Θεσσαλονικιός υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, όταν στο τέλος της σύντομης ομιλίας του, είπε “παιδιά, τελειώνουμε”.

Να σημειωθεί ότι η σύμβαση μεταξύ της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και της ΤΗΕΜΑ Α.Ε., υπογράφηκε στον πλήρως κατασκευασμένο σταθμό της Αγίας Σοφίας, αφού προηγουμένως ο πρωθυπουργός αλλά και οι προσκεκλημένοι στην τελετή, είχαν την ευκαιρία να δούνε στο σκάμμα του Σταθμού το εντυπωσιακό, ανοικτό, αρχαιολογικό μουσείο, με αρχαιότητες που αποκαλύφθηκαν in situ.

H σύμβαση από πλευράς της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., υπογράφηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο και αντιπρόεδρο της Εταιρείας, Νίκο Κουρέτα. Για την ιταλογαλλική ΤΗΕΜΑ Α.Ε.και τις δύο εταιρείες - μετόχους, υπέγραψαν ο CEO της ιταλικής ΑΤΜ, Αrrigo Giana, ο CEO της γαλλικής EGIS στον τομέα Consulting & Operations , Renaud Beziade, όπως και ο γενικός διευθυντής της THEMA A.E., Carlo Bianco.

Nα σημειωθεί ότι η κοινοπραξία των δύο εταιρειών, ΑΤΜ και EGIS, αναλαμβάνει τη λειτουργία και συντήρηση της βασικής γραμμής αλλά και της επέκτασης προς Καλαμαριά, του Μετρό Θεσσαλονίκης, έχοντας καταθέσει προσφορά ύψους 250 εκατ. ευρώ, ποσό που θα καταληφθεί από πλευράς Ελληνικού Δημοσίου με πληρωμές διαθεσιμότητας.

384543827-846780666854133-121881169069898318-n-1.jpg


Μητσοτάκης: Και μετρό Και FlyOver

O πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης στη Θεσσαλονίκη, είναι πολλές και δεν εξαντλούνται στην ολοκλήρωση της κατασκευής του Μετρό. Έτσι, ο κ. Μητσοτάκης έκανε αναφορά και στο FlyOver, “ένα έργο που είχε σχεδιαστεί στο παρελθόν, αλλά δεν είχε προχωρήσει”

“Σήμερα βλέπουμε μία εικόνα, από το μέλλον της Θεσσαλονίκης, που πλέον γίνεται παρόν”, είπε ο πρωθυπουργός, ο οποίος συγχάρηκε τον τεχνικό κόσμο και τον κόσμο του πολιτισμού, που κατόρθωσαν συνεργαζόμενοι να δώσουν στην πόλη, Και Μετρό Και Αρχαία.

Τέλος, ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι ήταν σημαντική η απόφαση ανάθεσης της Λειτουργίας και Συντήρησης, σε ιδιώτες που διαθέτουν εξειδίκευση, λύση που είναι βέλτιστη λειτουργικά αλλά και οικονομικά για το Μετρό Θεσσαλονίκης.

384543795-1388184791736420-2386822379971382987-n-1.jpg


Το Μετρό, στην τελική ευθεία για τη λειτουργία

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Κουρέτας, είπε ότι πριν τέσσερα χρόνια, η εξέλιξη του έργου δεν ήταν καθόλου βέβαιη και πως χρειάστηκε από όλους τους εμπλεκόμενους να γίνει τεράστια προσπάθεια για την ολοκλήρωση του έργου, με την παράλληλη εξασφάλιση της προστασίας αλλά και της ανάδειξης των αρχαιοτήτων.

Ο κ. Κουρέτας μίλησε για “γενναία” απόφαση, ανάθεσης της λειτουργίας του Μετρό σε ιδιώτη, ο οποίος θα αναλάβει και τη συντήρηση του δικτύου Μετρό για τα επόμενα 11 χρόνια. Επίσης, αναφέρθηκε στον τρόπο διεξαγωγής του διαγωνισμού, που διεξήχθη υποδειγματικά και ολοκληρώθηκε με την ανάθεση του έργου, για να προσθέσει ότι τα έσοδα από τη λειτουργία του μέσου, που θα αποδίδονται στο ελληνικό δημόσιο.

384545841-1482019759316576-8295530526358592866-n-1.jpg


Ο κ. Ταχιάος, επέλεξε να στείλει ένα συγκεκριμένο μήνυμα στους Θεσσαλονικείς, λέγοντας ότι με την υπογραφή της Σύμβασης Λειτουργίας, εγκαινιάζεται η έξοδος από μία περιπέτεια και η είσοδος στην τελική ευθεία για τη λειτουργία του Μετρό.

Ο Υφυπουργός Υποδομών, που μέχρι πριν τρεις μήνες ήταν πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., ζήτησε “να τελειώνουμε με τη μιζέρια που ταλάνισε για χρόνια τη Θεσσαλονίκη”, ενώ ευχαρίστησε ιδιαίτερα την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και τον γενικό γραμματέα του ΥΠΠΟ Γεώργιο Διδασκάλου, καθώς “μαζί τους πετύχαμε να κλείσουμε τις πληγές που είχαν ανοίξει στην πόλη”.

Με το “παιδιά, τελειώνουμε”, έκλεισε την ομιλία του ο κ. Ταχιάος, ο οποίος ζήτησε από τους Θεσσαλονικείς, υπευθυνότητα και συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, στην περίοδο κατασκευής του Fly Over.

Aπό πλευράς της ΤΗΕΜΑ A.E. και των εταιρειών - μετόχων της, ο κ. Arrigo Giana, δήλωσε υπερήφανος για το έργο που ανατίθεται στην εταιρεία ειδικού σκοπού, λέγοντας ότι η ΑΤΜ διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση σύνθετων μεταφορικών συστημάτων ( Μιλάνο, Κοπεγχάγη), ενώ και η EGIS έχει μακρά και πλούσια εμπειρία σε έργα μεταφορών, σιδηροδρομικά και άλλα.

386445493-1070485050784116-1523835136342548156-n-1.jpg



Μενδώνη: Στη Θεσσαλονίκη η μεγαλύτερη αρχαιολογική έρευνα

Παίρνοντας το λόγο η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, αφού ευχαρίστησε για το έργο της την Εφορεία Πόλης Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι “η πολιτιστική κληρονομιά δεν φαλκιδεύει την αναπτυξιακή προοπτική της πατρίδας”.

Η υπουργός αναφέρθηκε στην έρευνα που συντελέστηκε για χρόνια και σε βάθη έως και 9 μέτρων, στα σημαντικά ευρήματα που αποκαλύφθηκαν- της ύστερης ρωμαϊκής και βυζαντινής εποχής- και μαρτυρούν την μακραίωνη ιστορία της Θεσσαλονίκης. Η έρευνα αυτή, που απέδωσε περισσότερα από 300.000 ευρήματα, δίνει στη Θεσσαλονίκη, δύο σταθμούς - μουσεία στο κέντρο της πόλης (Αγία Σοφία και Βενιζέλου), αλλά και δύο νέα μουσεία, που θα δημιουργηθούν για να φιλοξενήσουν ευρήματα του Μετρό, ένα στο Πάρκο Παύλου Μελά και, ένα δεύτερο, στο cross over του Μετρό. Το Μουσείο στο Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά, θα δημιουργηθεί ως το τέλος του 2025 και, στο cross over, θα ολοκληρωθεί το 2027.

384543809-1932959783772082-6240634628921537938-n-1.jpg


Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, επισήμανε ότι το Μετρό είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας για τη Θεσσαλονίκη.

Η βασική γραμμή θα τεθεί σε λειτουργία εντός του 2024 και ανά ώρα, ανά κατεύθυνση, υπολογίζεται ότι θα μετακινούνται με το Μετρό 18.000 επιβάτες. Όταν θα μπει σε λειτουργία και η Επέκταση προς Καλαμαριά, θα μετακινούνται με το Μετρό περί τις 314.000 επιβάτες την ημέρα, περιορίζοντας τον αριθμό των ΙΧ αυτοκινήτων που κινούνται στην πόλη, κατά 57.000, άρα και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων.

Ο κ. Σταϊκούρας, υποστήριξε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης, δεν είναι μόνο ένα απολύτως ασφαλές και λειτουργικό μεταφορικό μέσο, ούτε είναι μόνο ένα μέσο προβολής της πλούσιας ιστορίας της πόλης, αλλά θα αποδειχθεί και ένας αναπτυξιακός πυλώνας για τη Θεσσαλονίκη.

386886417-843948137229959-3813162259192106675-n-1.jpg


Παρόντες στην εκδήλωση ήταν ο αναπλ. υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών , Νίκος Παπαθανάσης, η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, οι γενικοί γραμματείς του ΥΠΟΜΕ κ.κ. Μαγουλάς και Ξιφαράς,  εκπρόσωποι των αναδόχων, κατασκευής και λειτουργίας, πρόεδροι Επιμελητηρίων, μεγάλος αριθμός εκπροσώπων του τεχνικού κόσμου.

metro-agia-sofia-5.jpg
metro-agia-sofia-2.jpg
metro-agia-sofia-10.jpg
metro-agia-sofia-8.jpg






“Σήμερα κάνουμε το τελικό βήμα για τη λειτουργία του Μετρό εντός του 2024, τηρώντας στο ακέραιο τη δέσμευσή μας ότι στη Θεσσαλονίκη θα έχουμε Και Μετρό Και Αρχαία”, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσία του οποίου μόλις πριν λίγο, υπογράφηκε η σύμβαση Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης για τα επόμενα 11 χρόνια.

Ωστόσο, το αίσθημα των κατοίκων της πόλης, εξέφρασε με τον πιο αντιπροσωπευτικό κι αυθόρμητο τρόπο, ο Θεσσαλονικιός υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, όταν στο τέλος της σύντομης ομιλίας του, είπε “παιδιά, τελειώνουμε”.

Να σημειωθεί ότι η σύμβαση μεταξύ της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και της ΤΗΕΜΑ Α.Ε., υπογράφηκε στον πλήρως κατασκευασμένο σταθμό της Αγίας Σοφίας, αφού προηγουμένως ο πρωθυπουργός αλλά και οι προσκεκλημένοι στην τελετή, είχαν την ευκαιρία να δούνε στο σκάμμα του Σταθμού το εντυπωσιακό, ανοικτό, αρχαιολογικό μουσείο, με αρχαιότητες που αποκαλύφθηκαν in situ.

H σύμβαση από πλευράς της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., υπογράφηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο και αντιπρόεδρο της Εταιρείας, Νίκο Κουρέτα. Για την ιταλογαλλική ΤΗΕΜΑ Α.Ε.και τις δύο εταιρείες - μετόχους, υπέγραψαν ο CEO της ιταλικής ΑΤΜ, Αrrigo Giana, ο CEO της γαλλικής EGIS στον τομέα Consulting & Operations , Renaud Beziade, όπως και ο γενικός διευθυντής της THEMA A.E., Carlo Bianco.

Nα σημειωθεί ότι η κοινοπραξία των δύο εταιρειών, ΑΤΜ και EGIS, αναλαμβάνει τη λειτουργία και συντήρηση της βασικής γραμμής αλλά και της επέκτασης προς Καλαμαριά, του Μετρό Θεσσαλονίκης, έχοντας καταθέσει προσφορά ύψους 250 εκατ. ευρώ, ποσό που θα καταληφθεί από πλευράς Ελληνικού Δημοσίου με πληρωμές διαθεσιμότητας.

384543827-846780666854133-121881169069898318-n-1.jpg


Μητσοτάκης: Και μετρό Και FlyOver

O πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης στη Θεσσαλονίκη, είναι πολλές και δεν εξαντλούνται στην ολοκλήρωση της κατασκευής του Μετρό. Έτσι, ο κ. Μητσοτάκης έκανε αναφορά και στο FlyOver, “ένα έργο που είχε σχεδιαστεί στο παρελθόν, αλλά δεν είχε προχωρήσει”

“Σήμερα βλέπουμε μία εικόνα, από το μέλλον της Θεσσαλονίκης, που πλέον γίνεται παρόν”, είπε ο πρωθυπουργός, ο οποίος συγχάρηκε τον τεχνικό κόσμο και τον κόσμο του πολιτισμού, που κατόρθωσαν συνεργαζόμενοι να δώσουν στην πόλη, Και Μετρό Και Αρχαία.

Τέλος, ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι ήταν σημαντική η απόφαση ανάθεσης της Λειτουργίας και Συντήρησης, σε ιδιώτες που διαθέτουν εξειδίκευση, λύση που είναι βέλτιστη λειτουργικά αλλά και οικονομικά για το Μετρό Θεσσαλονίκης.

384543795-1388184791736420-2386822379971382987-n-1.jpg


Το Μετρό, στην τελική ευθεία για τη λειτουργία

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Κουρέτας, είπε ότι πριν τέσσερα χρόνια, η εξέλιξη του έργου δεν ήταν καθόλου βέβαιη και πως χρειάστηκε από όλους τους εμπλεκόμενους να γίνει τεράστια προσπάθεια για την ολοκλήρωση του έργου, με την παράλληλη εξασφάλιση της προστασίας αλλά και της ανάδειξης των αρχαιοτήτων.

Ο κ. Κουρέτας μίλησε για “γενναία” απόφαση, ανάθεσης της λειτουργίας του Μετρό σε ιδιώτη, ο οποίος θα αναλάβει και τη συντήρηση του δικτύου Μετρό για τα επόμενα 11 χρόνια. Επίσης, αναφέρθηκε στον τρόπο διεξαγωγής του διαγωνισμού, που διεξήχθη υποδειγματικά και ολοκληρώθηκε με την ανάθεση του έργου, για να προσθέσει ότι τα έσοδα από τη λειτουργία του μέσου, που θα αποδίδονται στο ελληνικό δημόσιο.

384545841-1482019759316576-8295530526358592866-n-1.jpg


Ο κ. Ταχιάος, επέλεξε να στείλει ένα συγκεκριμένο μήνυμα στους Θεσσαλονικείς, λέγοντας ότι με την υπογραφή της Σύμβασης Λειτουργίας, εγκαινιάζεται η έξοδος από μία περιπέτεια και η είσοδος στην τελική ευθεία για τη λειτουργία του Μετρό.

Ο Υφυπουργός Υποδομών, που μέχρι πριν τρεις μήνες ήταν πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., ζήτησε “να τελειώνουμε με τη μιζέρια που ταλάνισε για χρόνια τη Θεσσαλονίκη”, ενώ ευχαρίστησε ιδιαίτερα την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και τον γενικό γραμματέα του ΥΠΠΟ Γεώργιο Διδασκάλου, καθώς “μαζί τους πετύχαμε να κλείσουμε τις πληγές που είχαν ανοίξει στην πόλη”.

Με το “παιδιά, τελειώνουμε”, έκλεισε την ομιλία του ο κ. Ταχιάος, ο οποίος ζήτησε από τους Θεσσαλονικείς, υπευθυνότητα και συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, στην περίοδο κατασκευής του Fly Over.

Aπό πλευράς της ΤΗΕΜΑ A.E. και των εταιρειών - μετόχων της, ο κ. Arrigo Giana, δήλωσε υπερήφανος για το έργο που ανατίθεται στην εταιρεία ειδικού σκοπού, λέγοντας ότι η ΑΤΜ διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση σύνθετων μεταφορικών συστημάτων ( Μιλάνο, Κοπεγχάγη), ενώ και η EGIS έχει μακρά και πλούσια εμπειρία σε έργα μεταφορών, σιδηροδρομικά και άλλα.

386445493-1070485050784116-1523835136342548156-n-1.jpg



Μενδώνη: Στη Θεσσαλονίκη η μεγαλύτερη αρχαιολογική έρευνα

Παίρνοντας το λόγο η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, αφού ευχαρίστησε για το έργο της την Εφορεία Πόλης Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι “η πολιτιστική κληρονομιά δεν φαλκιδεύει την αναπτυξιακή προοπτική της πατρίδας”.

Η υπουργός αναφέρθηκε στην έρευνα που συντελέστηκε για χρόνια και σε βάθη έως και 9 μέτρων, στα σημαντικά ευρήματα που αποκαλύφθηκαν- της ύστερης ρωμαϊκής και βυζαντινής εποχής- και μαρτυρούν την μακραίωνη ιστορία της Θεσσαλονίκης. Η έρευνα αυτή, που απέδωσε περισσότερα από 300.000 ευρήματα, δίνει στη Θεσσαλονίκη, δύο σταθμούς - μουσεία στο κέντρο της πόλης (Αγία Σοφία και Βενιζέλου), αλλά και δύο νέα μουσεία, που θα δημιουργηθούν για να φιλοξενήσουν ευρήματα του Μετρό, ένα στο Πάρκο Παύλου Μελά και, ένα δεύτερο, στο cross over του Μετρό. Το Μουσείο στο Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά, θα δημιουργηθεί ως το τέλος του 2025 και, στο cross over, θα ολοκληρωθεί το 2027.

384543809-1932959783772082-6240634628921537938-n-1.jpg


Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, επισήμανε ότι το Μετρό είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας για τη Θεσσαλονίκη.

Η βασική γραμμή θα τεθεί σε λειτουργία εντός του 2024 και ανά ώρα, ανά κατεύθυνση, υπολογίζεται ότι θα μετακινούνται με το Μετρό 18.000 επιβάτες. Όταν θα μπει σε λειτουργία και η Επέκταση προς Καλαμαριά, θα μετακινούνται με το Μετρό περί τις 314.000 επιβάτες την ημέρα, περιορίζοντας τον αριθμό των ΙΧ αυτοκινήτων που κινούνται στην πόλη, κατά 57.000, άρα και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων.

Ο κ. Σταϊκούρας, υποστήριξε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης, δεν είναι μόνο ένα απολύτως ασφαλές και λειτουργικό μεταφορικό μέσο, ούτε είναι μόνο ένα μέσο προβολής της πλούσιας ιστορίας της πόλης, αλλά θα αποδειχθεί και ένας αναπτυξιακός πυλώνας για τη Θεσσαλονίκη.

386886417-843948137229959-3813162259192106675-n-1.jpg


Παρόντες στην εκδήλωση ήταν ο αναπλ. υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών , Νίκος Παπαθανάσης, η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, οι γενικοί γραμματείς του ΥΠΟΜΕ κ.κ. Μαγουλάς και Ξιφαράς,  εκπρόσωποι των αναδόχων, κατασκευής και λειτουργίας, πρόεδροι Επιμελητηρίων, μεγάλος αριθμός εκπροσώπων του τεχνικού κόσμου.

metro-agia-sofia-5.jpg
metro-agia-sofia-2.jpg
metro-agia-sofia-10.jpg
metro-agia-sofia-8.jpg






ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία