ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε λειτουργία το Β' εξάμηνο του 2024 (φωτ.)

Ενιαίο εισιτήριο σε όλα τα αστικά μέσα της πόλης - Ως τα μέσα Δεκεμβρίου θα έχει κατασκευαστεί η πλάκα οροφής στο Σταθμό Βενιζέλου και θα μπορούν να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών, σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής

 04/10/2023 11:19

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε λειτουργία το Β' εξάμηνο του 2024 (φωτ.)

Άννη Καρολίδου

Στο Β’ εξάμηνο του 2024 θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης και, έξι μήνες μετά η επέκταση προς Καλαμαριά, ενώ το εισιτήριο, που θα είναι ενιαίο για όλα τα αστικά μέσα συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, θα είναι φθηνότερο από το κόμιστρο του Μετρό της Αθήνας, δηλαδή θα κάτω από 1,20 ευρώ και, κοντά στην τιμή του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ.

Τα ανωτέρω δήλωσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία αυτή την ώρα ξεναγεί δημοσιογράφους στις εγκαταστάσεις του Αμαξοστασίου και Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας του Μετρό.

staikouras-metro-thessaloniki.jpg

Να σημειωθεί ότι η κατασκευή της βασικής γραμμής, μαζί με τις συμπληρωματικές συμβάσεις για τα αρχαιολογικά, πλησιάζει το 1,5 δισ. ευρώ. Η επέκταση προς Καλαμαριά, που έγινε με πέντε διαφορετικές συμβάσεις, έχει συνολικό κόστος 586 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας τη συνολικό επένδυση στο δίκτυο μετρό Θεσσαλονικης, κοντά στα 2,1 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με δηλώσεις του Υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου και του Διευθύνοντος Συμβούλου της Ελληνικό Μετρό, Νίκου Κουρέτα, ως τα μέσα Δεκεμβρίου θα έχει κατασκευαστεί η πλάκα οροφής στο Σταθμό Βενιζέλου και θα μπορούν να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών, σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής καθώς ήδη έχουν εγκατασταθεί στις αποβάθρες και οι θύρες ασφαλείας (PSD).

taxiaos-staikouras-metro-thessaloniki2.jpg


Το κατασκευαστικό έργο για τη βασική γραμμή έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί, Έχουν γίνει όλα τα έργα πολιτικού μηχανικού και μένουν ορισμένα μόνο φινιρίσματα στα αρχιτεκτονικά και, το integration των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων. Η Ελληνικό Μετρό, αποσύρει τις τελευταίες εργοταξιακές καταλήψεις και, ως το τέλος της χρονιάς θα απελευθερωθεί και η οδός Εγνατία, σε όλο της το πλάτος, στο ύψος του σταθμού Βενιζέλου.

taxiaos-staikouras-metro-thessaloniki.jpg

Τα έργα σε επίπεδο οδού, τελειώνουν τέλος 2023, τόσο στη βασική γραμμή, όσο και στην Επέκταση Καλαμαριάς.

Το μόνο έργο που μένει να εκτελεστεί και αναλαμβάνει να το υλοποιήσει η Ελληνικό Μετρό ΑΕ, είναι η κατασκευή του Σταθμού Μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία. Η ανάθεση του έργου θα γίνει την επόμενη εβδομάδα, με νόμο που θα περάσει από τη Βουλή.

Άμεσα θα εκκινήσει και ο διαγωνισμός για το ενιαίο εισιτήριο, με την Ελληνικό Μετρό Α.Ε. να αναλαμβάνει το διαγωνισμό αλλά μόνο όσον αφορά το κόμιστρο προς Καλαμαριά. 

Οι επόμενες επεκτάσεις

Ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι οι επόμενες επεκτάσεις του Μετρό θα κατασκευαστούν στα δυτικά του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, σε περιοχές πυκνοκατοικημένες που πρέπει να εξυπηρετηθούν αποτελεσματικότερα συγκοινωνιακά. 

Έχει εγκαταληφθεί η παλαιότερη σκέψη για μία κυκλική γραμμή βορειοδυτικά. Στόχος είναι το μετρό να φτάσει προς Σταυρούπολη αλλά και Εύοσμο, όπως και στο νοσοκομειακό hub που δημιουργείται στην περιοχή του πρώην Καταράσιου και των υφιστάμενων νοσοκομείων, Παπαγεωργίου και 424 ΓΣΝ. Σχετικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν από το ΥΠΟΜΕ, προς το τέλος του έτους.

Να σημειωθεί ότι από την υπογραφή της Σύμβασης Λειτουργίας και Συντήρησης με τον ανάδοχο, η Εταιρεία ΤΗΕΜΑ, θα πρέπει εντός 14 μηνών να θέσει σε εμπορική λειτουργία τη βασική γραμμή.


Στο Β’ εξάμηνο του 2024 θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης και, έξι μήνες μετά η επέκταση προς Καλαμαριά, ενώ το εισιτήριο, που θα είναι ενιαίο για όλα τα αστικά μέσα συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, θα είναι φθηνότερο από το κόμιστρο του Μετρό της Αθήνας, δηλαδή θα κάτω από 1,20 ευρώ και, κοντά στην τιμή του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ.

Τα ανωτέρω δήλωσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία αυτή την ώρα ξεναγεί δημοσιογράφους στις εγκαταστάσεις του Αμαξοστασίου και Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας του Μετρό.

staikouras-metro-thessaloniki.jpg

Να σημειωθεί ότι η κατασκευή της βασικής γραμμής, μαζί με τις συμπληρωματικές συμβάσεις για τα αρχαιολογικά, πλησιάζει το 1,5 δισ. ευρώ. Η επέκταση προς Καλαμαριά, που έγινε με πέντε διαφορετικές συμβάσεις, έχει συνολικό κόστος 586 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας τη συνολικό επένδυση στο δίκτυο μετρό Θεσσαλονικης, κοντά στα 2,1 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με δηλώσεις του Υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου και του Διευθύνοντος Συμβούλου της Ελληνικό Μετρό, Νίκου Κουρέτα, ως τα μέσα Δεκεμβρίου θα έχει κατασκευαστεί η πλάκα οροφής στο Σταθμό Βενιζέλου και θα μπορούν να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών, σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής καθώς ήδη έχουν εγκατασταθεί στις αποβάθρες και οι θύρες ασφαλείας (PSD).

taxiaos-staikouras-metro-thessaloniki2.jpg


Το κατασκευαστικό έργο για τη βασική γραμμή έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί, Έχουν γίνει όλα τα έργα πολιτικού μηχανικού και μένουν ορισμένα μόνο φινιρίσματα στα αρχιτεκτονικά και, το integration των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων. Η Ελληνικό Μετρό, αποσύρει τις τελευταίες εργοταξιακές καταλήψεις και, ως το τέλος της χρονιάς θα απελευθερωθεί και η οδός Εγνατία, σε όλο της το πλάτος, στο ύψος του σταθμού Βενιζέλου.

taxiaos-staikouras-metro-thessaloniki.jpg

Τα έργα σε επίπεδο οδού, τελειώνουν τέλος 2023, τόσο στη βασική γραμμή, όσο και στην Επέκταση Καλαμαριάς.

Το μόνο έργο που μένει να εκτελεστεί και αναλαμβάνει να το υλοποιήσει η Ελληνικό Μετρό ΑΕ, είναι η κατασκευή του Σταθμού Μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία. Η ανάθεση του έργου θα γίνει την επόμενη εβδομάδα, με νόμο που θα περάσει από τη Βουλή.

Άμεσα θα εκκινήσει και ο διαγωνισμός για το ενιαίο εισιτήριο, με την Ελληνικό Μετρό Α.Ε. να αναλαμβάνει το διαγωνισμό αλλά μόνο όσον αφορά το κόμιστρο προς Καλαμαριά. 

Οι επόμενες επεκτάσεις

Ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι οι επόμενες επεκτάσεις του Μετρό θα κατασκευαστούν στα δυτικά του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, σε περιοχές πυκνοκατοικημένες που πρέπει να εξυπηρετηθούν αποτελεσματικότερα συγκοινωνιακά. 

Έχει εγκαταληφθεί η παλαιότερη σκέψη για μία κυκλική γραμμή βορειοδυτικά. Στόχος είναι το μετρό να φτάσει προς Σταυρούπολη αλλά και Εύοσμο, όπως και στο νοσοκομειακό hub που δημιουργείται στην περιοχή του πρώην Καταράσιου και των υφιστάμενων νοσοκομείων, Παπαγεωργίου και 424 ΓΣΝ. Σχετικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν από το ΥΠΟΜΕ, προς το τέλος του έτους.

Να σημειωθεί ότι από την υπογραφή της Σύμβασης Λειτουργίας και Συντήρησης με τον ανάδοχο, η Εταιρεία ΤΗΕΜΑ, θα πρέπει εντός 14 μηνών να θέσει σε εμπορική λειτουργία τη βασική γραμμή.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία