ΑΠΟΨΕΙΣ

Μετά το σταθμό Βενιζέλου, έρχεται η ώρα του Χατζηπαναγή

 15/07/2020 13:00

Σφοδρή κριτική δέχτηκαν όσοι παρενέβησαν στο Συμβούλιο Επικρατείας για να διατηρηθούν οι αρχαιότητες που βρέθηκαν στον σταθμό Βενιζέλου.

Ομολογώ ότι συμμερίζομαι την κριτική, αλλά διαφωνώ πλήρως με το περιεχόμενο αυτής της κριτικής.

Διότι είμαι πεπεισμένος ότι αυτοί οι ευαίσθητοι άνθρωποι μας χρωστάνε μία συγγνώμη.

Όχι για τους ταπεινούς λόγους που αναδεικνύει ο Ζέρβας, ότι δηλαδή θα καθυστερήσει το μετρό και διάφορα άλλα ασήμαντα.

Αλλά γιατί άργησαν να παρέμβουν.

Διότι γιατί να σώσουμε τις αρχαιότητες, όπως βρέθηκαν μόνο στον σταθμό Βενιζέλου και να μην τις σώσουμε και στον σταθμό της Αγίας Σοφίας;

Εκεί παρατηρώ με θλίψη μου μία ολιγωρία.

Πήγαν απολίτιστοι τεχνοκράτες και ξήλωσαν τις αρχαιότητες από τον Σταθμό Αγίας Σοφίας και τις έβαλαν σε κουτιά για να τις φυλάξουν και δεν προσέφυγε κανένας για να εμποδιστεί το ανοσιούργημα!

Αν δεν παραδεχτούμε ότι άλλης συμπεριφοράς τυγχάνουν οι αρχαιότητες σε σταθμούς με ονόματα θρησκειολογικής προέλευσης και άλλης με πολιτικά ονόματα, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι υπάρχουν αρχαιότητες διαφόρων διαβαθμίσεων ακόμη και αν είναι ίδιες..

Κι όλα αυτά την ώρα που ο Μητσοτάκης θέλει να κάνει περιφερειακό flyover για να τρέχουν τα αυτοκίνητα και κανείς δεν τον ρώτησε «γιατί κύριε Πρόεδρε δεν χρηματοδοτείτε την υπόγεια σύνδεση του δρόμου που βρέθηκε στον σταθμό Αγίας Σοφίας με εκείνον του σταθμού της Βενιζέλου»;

Αν γίνει αυτό, η Εγνατία,o σύγχρονος επίγειος θα είναι απλώς flyover του αρχαίου ρωμαϊκού δρόμου.

Επάνω θα τρέχουν τα αυτοκίνητα και εμείς κάτω θα περπατάμε στον ρωμαϊκό decumanus maximus, προστατευμένοι από βροχές και ήλιο.

Αυτό θα έκανε τη Θεσσαλονίκη μία πόλη πρότυπο σε όλη την υφήλιο, αλλά δυστυχώς στην πόλη έχει κυριαρχήσει ο ραγιαδισμός. Ένας κυνικός ρεαλισμός του νεοπλουτισμού που τυφλωμένος από τα υλικά αγαθά, δεν τολμά να επενδύσει στην ιστορία.

Πιθανόν κάποιοι να φοβούνται. Διότι αν ξεκινήσουμε να αντιμετωπίζουμε έτσι την μακραίωνη ιστορία μας, αν αρχίσουμε να επενδύουμε στο παρελθόν, μπορεί κάποια μέρα, αφού αναβιώσουμε τον υπόγειο Decumanus maximus,να αναβιώσουμε και έναν νέο Χατζηπαναγή και να σαρώσουμε τα πρωταθλήματα και τα champions league.

Αυτό τρέμουν στη Ρεάλ και στη Μπαρτσελόνα. Αυτό φοβούνται και οι άραβες που έχουν αγοράσει την Παρί Σεν Ζερμέν...

Αυτοί δεν μας αφήνουν να κάνουμε το μετρό των ονείρων μας...

Διότι τόσο που θα κόστιζε ο σταθμός Βενιζέλου με τα αρχαία in situ μόνο για πολλά όνειρα και λίγες μελέτες είναι...

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 12.07.2020.