ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Κ. Ζέρβας: Τροποποιούμε τον Ο.Ε.Υ. για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Γ. Αβαρλής, έκανε ειδική μνεία στις νέες διευθύνσεις Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εσωτερικού Ελέγχου, καθώς και στην αποσυμφόρηση των πολεοδομικών υπηρεσιών

 20/01/2021 19:54

Κ. Ζέρβας: Τροποποιούμε τον Ο.Ε.Υ. για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών

Δημήτρης Λαζόπουλος

Με την τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών του δήμου Θεσσαλονίκης «μοναδικός μας γνώμονας είναι η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, χωρίς να φοβόμαστε την ευθύνη», υποστήριξε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, μιλώντας σήμερα, Τετάρτη, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου συζητούνται οι τροποποιήσεις του Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών του δήμου, τις οποίες πρώτο είχαν παρουσιάσει η «Μακεδονία της Κυριακής» και το makthes.gr.

Οι υπηρεσίες αντιμετωπίζουν προβλήματα τα οποία προκαλούν σύγχυση και αναποτελεσματικότητα, σημείωσε ο δήμαρχος και υπενθύμισε πως είναι  δομημένες με βάση τον Ο.Ε.Υ. του 2012, και από τότε έχουν αλλάξει οι ανάγκες της εποχής.

«Με τις τροποποιήσεις επιτυγχάνεται η οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών και η αποφυγή της επικάλυψης των αρμοδιοτήτων, καταπολεμώντας τη διασπορά ομοειδών αντικειμένων σε διαφορετικές μονάδες», υποστήριξε ο κ. Ζέρβας και ακολούθως ενημέρωσε πως για τη δημιουργία δομών που «εξασφαλίζουν τη δυνατότητα συντονισμού και παρακολούθησης της εξέλιξης του δημοτικού έργου και των αποφάσεων του δήμου μας».

Ο Κ. Ζέρβας συνόψισε τις βασικότερες αλλαγές που επέρχονται στον Ο.Ε.Υ. με τις προς ψήφιση τροποποιήσεις:

  1. Δημιουργείται ξεχωριστή διεύθυνση ανακύκλωσης και κυκλικής οικονομίας με στόχο «να είμαστε ο πρώτος δήμος της χώρας που θα προχωρήσει στην προώθηση-επαναχρησιμοποίηση των αντικειμένων, ανταποκρινόμενοι στο κυρίαρχο αίτημα για την προστασία του περιβάλλοντος, για τη μείωση του όγκου των απορριμμάτων», δεσμεύθηκε ο δήμαρχος
  2. Συγκροτείται αυτόνομη διεύθυνση Παιδείας, ώστε να υποδεχτεί τις μεταβιβαζόμενες αρμοδιότητες που αναμένονται από το υπουργείο Παιδείας και να προχωρήσει σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την «πολύπαθη σχολική στέγη», τόνισε ο ίδιος
  3. Δημιουργείται διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου η οποία θα ελέγχει τις λειτουργίες και διαδικασίες όλων των υπηρεσιών του δήμου, ώστε να ανατροφοδοτούνται με επισημάνσεις για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους
  4. Δημιουργείται διεύθυνση προμηθειών και αποθηκών, τομέας που «αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα μέχρι σήμερα» και πλέον «θα διασφαλίζει τη νομική και τεχνική αρτιότητα των προκηρύξεων των διαγωνισμών με παράλληλο εξορθολογισμό της δαπάνης και του ελέγχου των αποθεμάτων», διαβεβαίωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης
  5. Διαχωρίζονται οι υπηρεσίες Τοπογραφίας, Γεωχωρικών Δεδομένων και Απαλλοτριώσεων, από τις αμιγώς πολεοδομικές υπηρεσίες, ώστε να αποφορτιστεί το έργο των υπαλλήλων που αφορά το κομμάτι της έκδοσης αδειών δόμησης και τον έλεγχο κατά την κατασκευή.  
  6. Συστήνεται αυτοτελές τμήμα επιχειρησιακού σχεδιασμού για την επιτάχυνση της εμπλοκής του δήμου σε ευρωπαϊκά προγράμματα, ώστε να μη χάνονται κονδύλια και να μην καθυστερούν έργα
  7. Αυτοτελές τμήμα διεθνών σχέσεων και απόδημου ελληνισμού για την «ανάδειξη του ρόλου της Θεσσαλονίκης σε διεθνές επίπεδο, όπως της αξίζει» και επιπλέον για την ενίσχυση των δεσμών με Έλληνες της διασποράς και με τις κοινότητες σε χώρες του εξωτερικού, όπου σήμερα διαβιούν Έλληνες, όπως είπε ο δήμαρχος
  8. Καταργείται η μία εκ των δύο θέσεων γενικών διευθυντών, καθώς έχουν δημιουργηθεί εμπλοκές στη συνεργασία μεταξύ των διευθύνσεων
  9. Στις ειδικότητες προϊσταμένων ο δήμος προχωρά στον καθορισμό τους, εφαρμόζοντας τον νόμο αλλά και αποδεχόμενος το αίτημα υπαλλήλων τεχνολογικής εκπαίδευσης, με το να υπάρχει πρόβλεψη Π.Ε., ή Τ.Ε. σε ποσοστό περίπου 60% επί των θέσεων ευθύνης διευθύνσεων και τμημάτων, δήλωσε ο κ. Ζέρβας. Στόχος αυτής της απόφασης, όπως υποστήριξε ο δήμαρχος, είναι να κριθούν όσο το δυνατόν περισσότερες ειδικότητες που μπορούν να εκτελέσουν τα καθήκοντα της εκάστοτε μονάδας και στο τέλος να υπάρξει ένα λειτουργικό σχήμα που «στηρίζεται στη σύγχρονη λογική του management, της πολυσύνθετης δημόσιας διοίκησης και της νομοθεσίας» και μάλιστα δίχως «καμία φωτογραφική διάταξη» και κανέναν αποκλεισμό, δεσμεύθηκε ο ίδιος.

Ο αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιώργος Αβαρλής, υποστήριξε με τη σειρά του πως βασικό ζητούμενο των τροποποιήσεων είναι ο νέος Ο.Ε.Υ. «να μπορεί να ανταποκριθεί στις σημερινές ανάγκες του δήμου. Από το 2012 ήρθε η ώρα να γίνουν οι όποιες αλλαγές». 

Απαντώντας στην κριτική που έχει ασκηθεί από την πλευρά των εργαζομένων, ο κ. Αβαρλής απάντησε πως πριν καταρτιστούν οι τροποποιήσεις, συστήθηκε πενταμελής επιτροπή χωρίς κομματικά και παραταξιακά κριτήρια, η οποία επισκέφθηκε όλες τις υπηρεσίες, προκειμένου να σχηματίσουν τις προτάσεις τους επί των αλλαγών.

«Στόχος είναι η ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του δημότη, η ενίσχυση της διαφάνειας και του ελέγχου, η βελτίωση της καθημερινής λειτουργίας των υπηρεσιών με τη χρήση νέων τεχνολογιών, η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των στελεχών του δήμου και η ευταξία στην πόλη», διαμήνυσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.

Η προτεινόμενη νέα δομή αποτελείται από 27 διευθύνσεις έναντι 22 σήμερα, από 108 τμήματα έναντι 116 σήμερα, ενώ τα αυτοτελή τμήματα παραμένουν εννέα, ενημέρωσε ο κ. Αβαρλής.

Ο αντιδήμαρχος έκανε ειδική μνεία στη νέα διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου: Η διοίκηση «θέλει να ασκήσει τον απόλυτο έλεγχο νομιμότητας, όλων των δραστηριοτήτων» και μάλιστα θα «έχει διευρυμένο πλαίσιο δράσης», είπε χαρακτηριστικά.

Σε ό,τι αφορά τη διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, εκεί χωρίζονται τα τμήματα, ώστε οι υπάλληλοι που ασχολούνται με τα λογισμικά του δήμου να μην απασχολούνται σε άλλες εργασίες και να εστιάσουν στην εξέλιξη και αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών του δήμου και το εσωτερικό σύστημα, διευκρίνισε ο κ. Αβαρλής. Άλλωστε, το επόμενο διάστημα, η διοίκηση του δήμου επιδιώκει να σχεδιάσει μία πλατφόρμα, στο πρότυπο του TAXIS, όπου ο κάθε πολίτης θα έχει την καρτέλα του, παρακολουθώντας όλες τις συναλλαγές και οφειλές του προς τον δήμο, υπενθύμισε ο αντιδήμαρχος.

Ακόμη, με τον νέο ΟΕΥ συστήνεται υπηρεσιακή μονάδα για τη στήριξη και ένταξη των μεταναστών και προσφύγων στον δήμο Θεσσαλονίκης. «Εμείς δεν θέλουμε να ξανάχουμε εικόνες ρακένδυτων μετανστών στους δρόμους της πόλης μας. Θα επιδιώκουμε να βρίσκουμε λύσεις», ανέφερε ο αντιδήμαρχος.

Εξάλλου, ο κ. Ζέρβας υπογράμμισε ότι πριν τη σημερινή ψηφοφορία για τις τροποποιήσεις του Ο.Ε.Υ. είχε προηγηθεί «εξαντλητικός διάλογος». Οι υπηρεσίες κατέθεσαν προτάσεις για την τροποποίηση του Ο.Ε.Υ. Μετά την ενσωμάτωση των σχετικών προτάσεων καταρτίστηκε ο νέος Ο.Ε.Υ. και ακολούθως στις 5 Δεκεμβρίου διαβιβάστηκαν σε όλους τους συλλόγους εργαζομένων, προκειμένου οι τελευταίοι να προβούν σε επισημάνσεις, πολλές εκ των οποίων εντάχθηκαν τελικά στο τελικό κείμενο, ανέφερε ο κ. Ζέρβας. Στις 8 Ιανουαρίου όλοι σύλλογοι εργαζομένων έλαβαν γνώση των αλλαγών στις διευθύνσεις και στις αρμοδιότητες.

«Ουδέποτε έγινε τόσο εξαντλητικός διάλογος μεταξύ διοίκησης, υπηρεσιακής ιεραρχίας και συλλόγων εργαζομένων, ως αυτή τη φορά», επέμεινε ο δήμαρχος.


Με την τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών του δήμου Θεσσαλονίκης «μοναδικός μας γνώμονας είναι η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, χωρίς να φοβόμαστε την ευθύνη», υποστήριξε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, μιλώντας σήμερα, Τετάρτη, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου συζητούνται οι τροποποιήσεις του Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών του δήμου, τις οποίες πρώτο είχαν παρουσιάσει η «Μακεδονία της Κυριακής» και το makthes.gr.

Οι υπηρεσίες αντιμετωπίζουν προβλήματα τα οποία προκαλούν σύγχυση και αναποτελεσματικότητα, σημείωσε ο δήμαρχος και υπενθύμισε πως είναι  δομημένες με βάση τον Ο.Ε.Υ. του 2012, και από τότε έχουν αλλάξει οι ανάγκες της εποχής.

«Με τις τροποποιήσεις επιτυγχάνεται η οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών και η αποφυγή της επικάλυψης των αρμοδιοτήτων, καταπολεμώντας τη διασπορά ομοειδών αντικειμένων σε διαφορετικές μονάδες», υποστήριξε ο κ. Ζέρβας και ακολούθως ενημέρωσε πως για τη δημιουργία δομών που «εξασφαλίζουν τη δυνατότητα συντονισμού και παρακολούθησης της εξέλιξης του δημοτικού έργου και των αποφάσεων του δήμου μας».

Ο Κ. Ζέρβας συνόψισε τις βασικότερες αλλαγές που επέρχονται στον Ο.Ε.Υ. με τις προς ψήφιση τροποποιήσεις:

  1. Δημιουργείται ξεχωριστή διεύθυνση ανακύκλωσης και κυκλικής οικονομίας με στόχο «να είμαστε ο πρώτος δήμος της χώρας που θα προχωρήσει στην προώθηση-επαναχρησιμοποίηση των αντικειμένων, ανταποκρινόμενοι στο κυρίαρχο αίτημα για την προστασία του περιβάλλοντος, για τη μείωση του όγκου των απορριμμάτων», δεσμεύθηκε ο δήμαρχος
  2. Συγκροτείται αυτόνομη διεύθυνση Παιδείας, ώστε να υποδεχτεί τις μεταβιβαζόμενες αρμοδιότητες που αναμένονται από το υπουργείο Παιδείας και να προχωρήσει σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την «πολύπαθη σχολική στέγη», τόνισε ο ίδιος
  3. Δημιουργείται διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου η οποία θα ελέγχει τις λειτουργίες και διαδικασίες όλων των υπηρεσιών του δήμου, ώστε να ανατροφοδοτούνται με επισημάνσεις για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους
  4. Δημιουργείται διεύθυνση προμηθειών και αποθηκών, τομέας που «αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα μέχρι σήμερα» και πλέον «θα διασφαλίζει τη νομική και τεχνική αρτιότητα των προκηρύξεων των διαγωνισμών με παράλληλο εξορθολογισμό της δαπάνης και του ελέγχου των αποθεμάτων», διαβεβαίωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης
  5. Διαχωρίζονται οι υπηρεσίες Τοπογραφίας, Γεωχωρικών Δεδομένων και Απαλλοτριώσεων, από τις αμιγώς πολεοδομικές υπηρεσίες, ώστε να αποφορτιστεί το έργο των υπαλλήλων που αφορά το κομμάτι της έκδοσης αδειών δόμησης και τον έλεγχο κατά την κατασκευή.  
  6. Συστήνεται αυτοτελές τμήμα επιχειρησιακού σχεδιασμού για την επιτάχυνση της εμπλοκής του δήμου σε ευρωπαϊκά προγράμματα, ώστε να μη χάνονται κονδύλια και να μην καθυστερούν έργα
  7. Αυτοτελές τμήμα διεθνών σχέσεων και απόδημου ελληνισμού για την «ανάδειξη του ρόλου της Θεσσαλονίκης σε διεθνές επίπεδο, όπως της αξίζει» και επιπλέον για την ενίσχυση των δεσμών με Έλληνες της διασποράς και με τις κοινότητες σε χώρες του εξωτερικού, όπου σήμερα διαβιούν Έλληνες, όπως είπε ο δήμαρχος
  8. Καταργείται η μία εκ των δύο θέσεων γενικών διευθυντών, καθώς έχουν δημιουργηθεί εμπλοκές στη συνεργασία μεταξύ των διευθύνσεων
  9. Στις ειδικότητες προϊσταμένων ο δήμος προχωρά στον καθορισμό τους, εφαρμόζοντας τον νόμο αλλά και αποδεχόμενος το αίτημα υπαλλήλων τεχνολογικής εκπαίδευσης, με το να υπάρχει πρόβλεψη Π.Ε., ή Τ.Ε. σε ποσοστό περίπου 60% επί των θέσεων ευθύνης διευθύνσεων και τμημάτων, δήλωσε ο κ. Ζέρβας. Στόχος αυτής της απόφασης, όπως υποστήριξε ο δήμαρχος, είναι να κριθούν όσο το δυνατόν περισσότερες ειδικότητες που μπορούν να εκτελέσουν τα καθήκοντα της εκάστοτε μονάδας και στο τέλος να υπάρξει ένα λειτουργικό σχήμα που «στηρίζεται στη σύγχρονη λογική του management, της πολυσύνθετης δημόσιας διοίκησης και της νομοθεσίας» και μάλιστα δίχως «καμία φωτογραφική διάταξη» και κανέναν αποκλεισμό, δεσμεύθηκε ο ίδιος.

Ο αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιώργος Αβαρλής, υποστήριξε με τη σειρά του πως βασικό ζητούμενο των τροποποιήσεων είναι ο νέος Ο.Ε.Υ. «να μπορεί να ανταποκριθεί στις σημερινές ανάγκες του δήμου. Από το 2012 ήρθε η ώρα να γίνουν οι όποιες αλλαγές». 

Απαντώντας στην κριτική που έχει ασκηθεί από την πλευρά των εργαζομένων, ο κ. Αβαρλής απάντησε πως πριν καταρτιστούν οι τροποποιήσεις, συστήθηκε πενταμελής επιτροπή χωρίς κομματικά και παραταξιακά κριτήρια, η οποία επισκέφθηκε όλες τις υπηρεσίες, προκειμένου να σχηματίσουν τις προτάσεις τους επί των αλλαγών.

«Στόχος είναι η ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του δημότη, η ενίσχυση της διαφάνειας και του ελέγχου, η βελτίωση της καθημερινής λειτουργίας των υπηρεσιών με τη χρήση νέων τεχνολογιών, η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των στελεχών του δήμου και η ευταξία στην πόλη», διαμήνυσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.

Η προτεινόμενη νέα δομή αποτελείται από 27 διευθύνσεις έναντι 22 σήμερα, από 108 τμήματα έναντι 116 σήμερα, ενώ τα αυτοτελή τμήματα παραμένουν εννέα, ενημέρωσε ο κ. Αβαρλής.

Ο αντιδήμαρχος έκανε ειδική μνεία στη νέα διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου: Η διοίκηση «θέλει να ασκήσει τον απόλυτο έλεγχο νομιμότητας, όλων των δραστηριοτήτων» και μάλιστα θα «έχει διευρυμένο πλαίσιο δράσης», είπε χαρακτηριστικά.

Σε ό,τι αφορά τη διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, εκεί χωρίζονται τα τμήματα, ώστε οι υπάλληλοι που ασχολούνται με τα λογισμικά του δήμου να μην απασχολούνται σε άλλες εργασίες και να εστιάσουν στην εξέλιξη και αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών του δήμου και το εσωτερικό σύστημα, διευκρίνισε ο κ. Αβαρλής. Άλλωστε, το επόμενο διάστημα, η διοίκηση του δήμου επιδιώκει να σχεδιάσει μία πλατφόρμα, στο πρότυπο του TAXIS, όπου ο κάθε πολίτης θα έχει την καρτέλα του, παρακολουθώντας όλες τις συναλλαγές και οφειλές του προς τον δήμο, υπενθύμισε ο αντιδήμαρχος.

Ακόμη, με τον νέο ΟΕΥ συστήνεται υπηρεσιακή μονάδα για τη στήριξη και ένταξη των μεταναστών και προσφύγων στον δήμο Θεσσαλονίκης. «Εμείς δεν θέλουμε να ξανάχουμε εικόνες ρακένδυτων μετανστών στους δρόμους της πόλης μας. Θα επιδιώκουμε να βρίσκουμε λύσεις», ανέφερε ο αντιδήμαρχος.

Εξάλλου, ο κ. Ζέρβας υπογράμμισε ότι πριν τη σημερινή ψηφοφορία για τις τροποποιήσεις του Ο.Ε.Υ. είχε προηγηθεί «εξαντλητικός διάλογος». Οι υπηρεσίες κατέθεσαν προτάσεις για την τροποποίηση του Ο.Ε.Υ. Μετά την ενσωμάτωση των σχετικών προτάσεων καταρτίστηκε ο νέος Ο.Ε.Υ. και ακολούθως στις 5 Δεκεμβρίου διαβιβάστηκαν σε όλους τους συλλόγους εργαζομένων, προκειμένου οι τελευταίοι να προβούν σε επισημάνσεις, πολλές εκ των οποίων εντάχθηκαν τελικά στο τελικό κείμενο, ανέφερε ο κ. Ζέρβας. Στις 8 Ιανουαρίου όλοι σύλλογοι εργαζομένων έλαβαν γνώση των αλλαγών στις διευθύνσεις και στις αρμοδιότητες.

«Ουδέποτε έγινε τόσο εξαντλητικός διάλογος μεταξύ διοίκησης, υπηρεσιακής ιεραρχίας και συλλόγων εργαζομένων, ως αυτή τη φορά», επέμεινε ο δήμαρχος.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία