ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Η Θεσσαλονίκη «ανοίγει τα πανιά της» στην κρουαζιέρα - 70 προσεγγίσεις το 2023!

Ανερχόμενος προορισμός η πόλη - Οι προοπτικές της κρουαζιέρας στο επίκεντρο του 7ου Posidonia Sea Tourism Forum - Ταχεία ανάκαμψη για τον κλάδο που… ρίχνει άγκυρα σε νέα ρεκόρ

 25/04/2023 12:11

Στέφανος Μαχτσίρας

Στη θάλασσα που αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ταυτότητάς της στρέφεται η Θεσσαλονίκη, επιδιώκοντας να καταστεί σταθερός προορισμός για τις εταιρείες κρουαζιέρας, γεγονός που θα ενδυναμώσει την τοπική οικονομία.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναδεικνύεται σε σημαντικό κόμβο homeporting (αποτελεί δηλαδή λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών) για την Ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια, χάρη σε σημαντικές επενδύσεις και στο ριζικό λίφτινγκ των θαλάσσιων και αεροπορικών υποδομών.

«Το 2022 είχαμε 200% αύξηση στην κρουαζιέρα με 61 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων. Τα έσοδα από τον τουρισμό αυξήθηκαν κατά 15% από τις παραδοσιακές αγορές, είχαμε 140 εκατ. Ευρώ από τις κινηματογραφικές παραγωγές που φέραμε στην περιοχή. Πρόσφατα η μακεδονική κουζίνα αναδείχτηκε ανάμεσα στις τρεις κορυφαίες κουζίνες στο παγκόσμιο κύπελλο μαγειρικής», σημείωσε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας.

«Όσα έχουμε πετύχει δεν είναι το ταβάνι αλλά η βάση εκκίνησης για να έχουμε τουρισμό τεσσάρων εποχών 12 μήνες το χρόνο», επεσήμανε ενώ απευθυνόμενος στα στελέχη των εταιρειών κρουαζιέρας στάθηκε στην τοποθεσία του λιμανιού στην καρδιά της πόλης, στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και του αεροδρομίου και στη στρατηγική θέση της πόλης για πρόσβαση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Τους προέτρεψε να επενδύσουν στη Θεσσαλονίκη, «θα διαπιστώσετε σε 1-2 χρόνια πως θα είναι η καλύτερη επένδυση που θα έχετε κάνει», τόνισε χαρακτηριστικά.

«Τα μηνύματα από τις κρατήσεις είναι πολύ θετικά για το 2023, φαίνεται πως ξεπερνάμε ήδη τα νούμερα του 2022, η Θεσσαλονίκη αποτελεί φυσική πύλη προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, η πόλη αλλάζει όψη, βελτιώνεται συνεχώς», υποστήριξε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας ο οποίος έκανε ιδιαίτερη μνεία στα δυνατά χαρτιά της πόλης (πολιτισμός, ιστορία, γαστρονομία).

«Η Θεσσαλονίκη κάνει δυναμική επάνοδο στο χάρτη της κρουαζιέρας και του τουρισμού, το λιμάνι αναδεικνύεται σε hub στον τουρισμό, σε σχέση με το 2022 μας προτίμησαν πέντε νέες εταιρείες κρουαζιέρας. Η Θεσσαλονίκη είναι ο καλύτερος τόπος για να ζει και να εργάζεται κάποιος», ανέφερε.

«Για το 2023 είναι προγραμματισμένες 70 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη με τις μισές περίπου να είναι homeporting», σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος ο οποίος στάθηκε στις επενδύσεις αναβάθμισης των υποδομών του λιμένα.

«Ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία. Η Ευρώπη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στον τομές της κρουαζιέρας η οποία ξεπέρασε την καταιγίδα της πανδημίας. Φέτος αναμένεται οι επιβάτες κρουαζιέρας να φτάσουν τα 33 εκατομμύρια, πάνω και από τις επιδόσεις του 2019. Τα έσοδα από κρουαζιέρα στην Ελλάδα άγγιξαν το 1 δις. Ευρώ το 2022 με 15.000 νέες θέσεις απασχόλησης, το homeporting στη Θεσσαλονίκη αυξήθηκε κατά 54%», επεσήμανε ο Pierfrancesco Vago, πρόεδρος της εταιρείας – κολοσσού στην κρουαζιέρα, MSC.

«Κάθε επιβάτης κρουαζιέρας ξοδεύει κατά μέσο όρο 400 ευρώ που ενισχύουν τις τοπικές οικονομίες, η Ελλάδα συνεχώς ανακάμπτει, η Θεσσαλονίκη είναι στον χάρτη της κρουαζιέρας», πρόσθεσε.

«Η Ελλάδα είναι ναυτικό έθνος και πρέπει να οικοδομήσει τις δεξιότητες της νέας γενιάς των ναυτικών της», ανέφερε.

posidonia-2.jpg


Η κρουαζιέρα πρόσω ολοταχώς για νέα ρεκόρ

Κοινή συνισταμένη στις τοποθετήσεις κορυφαίων στελεχών των εταιρειών κρουαζιέρας ήταν οι βάσιμες προσδοκίες για νέες επιδόσεις ρεκόρ παγκοσμίως, με τους επιβάτες κρουαζιέρας να ξεπερνούν κατά 11% τις επιδόσεις του 2019 (29,7 εκατ).

Το λιμάνι του Πειραιά θα προσεγγίσουν το 2023 800 κρουαζιερόπλοια, εκ των οποίων το 80% θα είναι homeporting. Μετά το τσουνάμι της πανδημίας

Το 7ο Posidonia Sea Tourism Forum συγκεντρώσει ηγετικά στελέχη της κρουαζιέρας από όλο τον κόσμο για να συζητήσουν τις προκλήσεις του κλάδου και θα υπογραμμίσει τη σημασία της Νοτιοανατολικής Μεσογείου αλλά και της προώθησης νέων προορισμών, αναδεικνύοντας την επιτακτική ανάγκη νέοι και παλιοί προορισμοί να συμβαδίσουν με την ταχεία ανάπτυξη και τις αναδυόμενες τάσεις της βιομηχανίας.

Στη θάλασσα που αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ταυτότητάς της στρέφεται η Θεσσαλονίκη, επιδιώκοντας να καταστεί σταθερός προορισμός για τις εταιρείες κρουαζιέρας, γεγονός που θα ενδυναμώσει την τοπική οικονομία.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναδεικνύεται σε σημαντικό κόμβο homeporting (αποτελεί δηλαδή λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών) για την Ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια, χάρη σε σημαντικές επενδύσεις και στο ριζικό λίφτινγκ των θαλάσσιων και αεροπορικών υποδομών.

«Το 2022 είχαμε 200% αύξηση στην κρουαζιέρα με 61 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων. Τα έσοδα από τον τουρισμό αυξήθηκαν κατά 15% από τις παραδοσιακές αγορές, είχαμε 140 εκατ. Ευρώ από τις κινηματογραφικές παραγωγές που φέραμε στην περιοχή. Πρόσφατα η μακεδονική κουζίνα αναδείχτηκε ανάμεσα στις τρεις κορυφαίες κουζίνες στο παγκόσμιο κύπελλο μαγειρικής», σημείωσε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας.

«Όσα έχουμε πετύχει δεν είναι το ταβάνι αλλά η βάση εκκίνησης για να έχουμε τουρισμό τεσσάρων εποχών 12 μήνες το χρόνο», επεσήμανε ενώ απευθυνόμενος στα στελέχη των εταιρειών κρουαζιέρας στάθηκε στην τοποθεσία του λιμανιού στην καρδιά της πόλης, στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και του αεροδρομίου και στη στρατηγική θέση της πόλης για πρόσβαση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Τους προέτρεψε να επενδύσουν στη Θεσσαλονίκη, «θα διαπιστώσετε σε 1-2 χρόνια πως θα είναι η καλύτερη επένδυση που θα έχετε κάνει», τόνισε χαρακτηριστικά.

«Τα μηνύματα από τις κρατήσεις είναι πολύ θετικά για το 2023, φαίνεται πως ξεπερνάμε ήδη τα νούμερα του 2022, η Θεσσαλονίκη αποτελεί φυσική πύλη προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, η πόλη αλλάζει όψη, βελτιώνεται συνεχώς», υποστήριξε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας ο οποίος έκανε ιδιαίτερη μνεία στα δυνατά χαρτιά της πόλης (πολιτισμός, ιστορία, γαστρονομία).

«Η Θεσσαλονίκη κάνει δυναμική επάνοδο στο χάρτη της κρουαζιέρας και του τουρισμού, το λιμάνι αναδεικνύεται σε hub στον τουρισμό, σε σχέση με το 2022 μας προτίμησαν πέντε νέες εταιρείες κρουαζιέρας. Η Θεσσαλονίκη είναι ο καλύτερος τόπος για να ζει και να εργάζεται κάποιος», ανέφερε.

«Για το 2023 είναι προγραμματισμένες 70 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη με τις μισές περίπου να είναι homeporting», σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος ο οποίος στάθηκε στις επενδύσεις αναβάθμισης των υποδομών του λιμένα.

«Ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία. Η Ευρώπη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στον τομές της κρουαζιέρας η οποία ξεπέρασε την καταιγίδα της πανδημίας. Φέτος αναμένεται οι επιβάτες κρουαζιέρας να φτάσουν τα 33 εκατομμύρια, πάνω και από τις επιδόσεις του 2019. Τα έσοδα από κρουαζιέρα στην Ελλάδα άγγιξαν το 1 δις. Ευρώ το 2022 με 15.000 νέες θέσεις απασχόλησης, το homeporting στη Θεσσαλονίκη αυξήθηκε κατά 54%», επεσήμανε ο Pierfrancesco Vago, πρόεδρος της εταιρείας – κολοσσού στην κρουαζιέρα, MSC.

«Κάθε επιβάτης κρουαζιέρας ξοδεύει κατά μέσο όρο 400 ευρώ που ενισχύουν τις τοπικές οικονομίες, η Ελλάδα συνεχώς ανακάμπτει, η Θεσσαλονίκη είναι στον χάρτη της κρουαζιέρας», πρόσθεσε.

«Η Ελλάδα είναι ναυτικό έθνος και πρέπει να οικοδομήσει τις δεξιότητες της νέας γενιάς των ναυτικών της», ανέφερε.

posidonia-2.jpg


Η κρουαζιέρα πρόσω ολοταχώς για νέα ρεκόρ

Κοινή συνισταμένη στις τοποθετήσεις κορυφαίων στελεχών των εταιρειών κρουαζιέρας ήταν οι βάσιμες προσδοκίες για νέες επιδόσεις ρεκόρ παγκοσμίως, με τους επιβάτες κρουαζιέρας να ξεπερνούν κατά 11% τις επιδόσεις του 2019 (29,7 εκατ).

Το λιμάνι του Πειραιά θα προσεγγίσουν το 2023 800 κρουαζιερόπλοια, εκ των οποίων το 80% θα είναι homeporting. Μετά το τσουνάμι της πανδημίας

Το 7ο Posidonia Sea Tourism Forum συγκεντρώσει ηγετικά στελέχη της κρουαζιέρας από όλο τον κόσμο για να συζητήσουν τις προκλήσεις του κλάδου και θα υπογραμμίσει τη σημασία της Νοτιοανατολικής Μεσογείου αλλά και της προώθησης νέων προορισμών, αναδεικνύοντας την επιτακτική ανάγκη νέοι και παλιοί προορισμοί να συμβαδίσουν με την ταχεία ανάπτυξη και τις αναδυόμενες τάσεις της βιομηχανίας.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία