ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Η αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου, νούμερο ένα έργο για τη Θεσσαλονίκη

Άρθρο του Πάρι Μπίλλια, Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας για την έρευνα της Populus Strategy and Insights που δημοσιεύει η "ΜτΚ"

 18/07/2021 21:00

Η αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου, νούμερο ένα έργο για τη Θεσσαλονίκη

mpilias.jpg

Η ολοκλήρωση του μετρό της Θεσσαλονίκης, ενός έργου το οποίο αποτελεί… βραχνά, είναι απολύτως λογικό να θεωρείται από τους πολίτες η σημαντικότερη παρέμβαση για τη Θεσσαλονίκη. Όμως πλέον, έπειτα και από την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προσωρινή απόσπαση των αρχαιολογικών ευρημάτων και την επανατοποθέτησή τους μετά την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου, το νερό μπήκε στ’ αυλάκι και ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την ολοκλήρωση του έργου.

Πράγματι, το μετρό είναι ένα σημαντικότατο έργο. Ωστόσο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θεωρούμε ότι υπάρχει ένα σπουδαιότερο έργο, ένα έργο σταθμός για τη Θεσσαλονίκη, που θα την αναμορφώσει απ’ άκρη σε άκρη της. Πρόκειται για την ενοποίηση, ανάπλαση και αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου, από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι, μήκους 40 χιλιομέτρων, το οποίο βρίσκεται δεύτερο στην κατάταξη.

Το έργο αυτό είναι τεράστιας σημασίας, θα αποτελέσει τη νέα ταυτότητα της πόλης και θα την οδηγήσει σε μία νέα εποχή. Κι αυτό καθώς αφενός θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των Θεσσαλονικέων, προσφέροντάς τους ελεύθερους χώρους περιπάτου, άθλησης, πολιτισμού, αφετέρου η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου θα αποτελέσει ένα αναπτυξιακό και τουριστικό έργο για τη Θεσσαλονίκη των επόμενων 50 ετών, που θα τη μετατρέψει σε πόλο έλξης για Έλληνες και ξένους τουρίστες. Γι’ αυτό και ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, το έχει στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων του, το πιστεύει και το προωθεί, ενώ εξαιρετικά σημαντικό είναι ότι το στηρίζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι, δηλαδή οι επτά παράκτιοι Δήμοι της Θεσσαλονίκης, καθώς και το ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Το προσεχές δίμηνο θα τεθεί σε διαβούλευση το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για την ανάπλαση και αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου. Με την διαβούλευση οι Θεσσαλονικείς θα μάθουν περισσότερα για το έργο αυτό, που προς ώρας ίσως φαντάζει μακρινό και είμαι βέβαιος ότι θα το «αγκαλιάσουν» και θα το αποδεχτούν σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Βέβαια, για την υλοποίηση του φιλόδοξου αυτού project, απαιτείται άμεσα η ίδρυση φορέα, ο οποίος θα το «τρέξει» στο σύνολό του, αναλαμβάνοντας την εκπόνηση των εξειδικευμένων μελετών, την διοργάνωση αρχιτεκτονικών διαγωνισμών, την εξεύρεση χρηματοδότησης, την υλοποίηση των έργων την λειτουργία και την συντήρηση του.

Όσον αφορά στο τρίτο στην σειρά κατάταξης έργο, το flyover, νιώθω ικανοποίηση για την δρομολόγησή του, καθώς πρόκειται για ένα έργο που όταν ήμουν πρόεδρος στο ΤΕΕ/ΤΚΜ είχε αποτελέσει πρότασή μας, το οποίο θα δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης σε ορίζοντα 30ετίας.

Δείτε το Β' Μέρος της έρευνας «Βαρόμετρο της Βόρειας Ελλάδας (Northern Greece Insights- NGI)» της Populus Strategy and Insights όπως δημοσιεύτηκε στο makthes.gr

Δείτε το Α' Μέρος «Βαρόμετρο της Βόρειας Ελλάδας (Northern Greece Insights- NGI)» της Populus Strategy and Insights όπως δημοσιεύτηκε στο makthes.gr



mpilias.jpg

Η ολοκλήρωση του μετρό της Θεσσαλονίκης, ενός έργου το οποίο αποτελεί… βραχνά, είναι απολύτως λογικό να θεωρείται από τους πολίτες η σημαντικότερη παρέμβαση για τη Θεσσαλονίκη. Όμως πλέον, έπειτα και από την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προσωρινή απόσπαση των αρχαιολογικών ευρημάτων και την επανατοποθέτησή τους μετά την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου, το νερό μπήκε στ’ αυλάκι και ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την ολοκλήρωση του έργου.

Πράγματι, το μετρό είναι ένα σημαντικότατο έργο. Ωστόσο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θεωρούμε ότι υπάρχει ένα σπουδαιότερο έργο, ένα έργο σταθμός για τη Θεσσαλονίκη, που θα την αναμορφώσει απ’ άκρη σε άκρη της. Πρόκειται για την ενοποίηση, ανάπλαση και αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου, από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι, μήκους 40 χιλιομέτρων, το οποίο βρίσκεται δεύτερο στην κατάταξη.

Το έργο αυτό είναι τεράστιας σημασίας, θα αποτελέσει τη νέα ταυτότητα της πόλης και θα την οδηγήσει σε μία νέα εποχή. Κι αυτό καθώς αφενός θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των Θεσσαλονικέων, προσφέροντάς τους ελεύθερους χώρους περιπάτου, άθλησης, πολιτισμού, αφετέρου η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου θα αποτελέσει ένα αναπτυξιακό και τουριστικό έργο για τη Θεσσαλονίκη των επόμενων 50 ετών, που θα τη μετατρέψει σε πόλο έλξης για Έλληνες και ξένους τουρίστες. Γι’ αυτό και ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, το έχει στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων του, το πιστεύει και το προωθεί, ενώ εξαιρετικά σημαντικό είναι ότι το στηρίζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι, δηλαδή οι επτά παράκτιοι Δήμοι της Θεσσαλονίκης, καθώς και το ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Το προσεχές δίμηνο θα τεθεί σε διαβούλευση το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για την ανάπλαση και αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου. Με την διαβούλευση οι Θεσσαλονικείς θα μάθουν περισσότερα για το έργο αυτό, που προς ώρας ίσως φαντάζει μακρινό και είμαι βέβαιος ότι θα το «αγκαλιάσουν» και θα το αποδεχτούν σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Βέβαια, για την υλοποίηση του φιλόδοξου αυτού project, απαιτείται άμεσα η ίδρυση φορέα, ο οποίος θα το «τρέξει» στο σύνολό του, αναλαμβάνοντας την εκπόνηση των εξειδικευμένων μελετών, την διοργάνωση αρχιτεκτονικών διαγωνισμών, την εξεύρεση χρηματοδότησης, την υλοποίηση των έργων την λειτουργία και την συντήρηση του.

Όσον αφορά στο τρίτο στην σειρά κατάταξης έργο, το flyover, νιώθω ικανοποίηση για την δρομολόγησή του, καθώς πρόκειται για ένα έργο που όταν ήμουν πρόεδρος στο ΤΕΕ/ΤΚΜ είχε αποτελέσει πρότασή μας, το οποίο θα δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης σε ορίζοντα 30ετίας.

Δείτε το Β' Μέρος της έρευνας «Βαρόμετρο της Βόρειας Ελλάδας (Northern Greece Insights- NGI)» της Populus Strategy and Insights όπως δημοσιεύτηκε στο makthes.gr

Δείτε το Α' Μέρος «Βαρόμετρο της Βόρειας Ελλάδας (Northern Greece Insights- NGI)» της Populus Strategy and Insights όπως δημοσιεύτηκε στο makthes.gr



ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία