ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ένα έργο που εργαλειοποιήθηκε πολιτικά από τα γεννοφάσκια του

Άρθρο του Νίκου Ταχιάου Προέδρου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., για την έρευνα της Populus Strategy and Insights που δημοσιεύει η "ΜτΚ"

 18/07/2021 19:28

Ένα έργο που εργαλειοποιήθηκε πολιτικά από τα γεννοφάσκια του


taxiaos.jpg

Το δημοσκοπικό εύρημα που αφορά το δίλημμα σχετικά με την μέθοδο κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου δεν μου φαίνεται καθόλου παράδοξο. Και ο ίδιος, εάν ήμουν ανεξοικείωτος σχετικά με το

ιστορικό της συγκεκριμένης υπόθεσης, τα dessous της και φυσικά την τεχνική πλευρά του εγχειρήματος, όπως οι περισσότεροι από τους συμπολίτες μας, θα συντασσόμουν αυθόρμητα με την πλειοψηφήσασα απάντηση.

Μόνο που τα έργα δεν εκτελούνται σύμφωνα με τις επιθυμίες των πολιτών, πολλώ δε μάλλον τις σκοπιμότητες των πολιτικών, αλλά με υιοθέτηση των ενδεδειγμένων και βιώσιμων λύσεων που υπαγορεύουν οι πραγματικές συνθήκες και η επιστήμη.

Ο κανόνας αυτός που ειδικά σε ό,τι αφορά πρόσωπα με κρίσιμο ρόλο στην υπαγόρευση και λήψη αποφάσεων, είχε παραβιασθεί κατά κόρον μέχρι το καλοκαίρι του 2019, επανήλθε προ διετίας στην επιχειρησιακή λειτουργία της Αττικό Μετρό Α.Ε., της οποίας ο υπηρεσιακός μηχανισμός είχε εξαρχής αντιληφθεί το αλυσιτελές της in situ κατασκευής, υιοθετήθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού και επικυρώθηκε με τις πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Ούτε, ως Θεσσαλονικιό, με ξενίζει η κρίσιμη θέση της ολοκλήρωσης του Μετρό στην ατζέντα όσων ζουν στο πολεοδομικό συγκρότημα. Ένα έργο που εργαλειοποιήθηκε πολιτικά από τα γεννοφάσκια του, ατύχησε για αντικειμενικούς λόγους καθώς στην πορεία κατέρρευσαν δύο από τις κατασκευαστικές εταιρίες που μετείχαν στην εκτέλεσή του και εντέλει, το 2015, σκόνταψε ξανά στην πολιτική εργαλειοποίηση του, είναι λογικό να έχει στοιχειώσει στην αντίληψη της πόλης όχι μόνο για το ίδιο, αλλά και για τον εαυτό της.

Επιλογή της σημερινής διοίκησης της Αττικό Μετρό Α.Ε., που υπακούει στις βασικές κατευθύνσεις που έδωσε η κυβέρνηση, είναι ο απεγκλωβισμός του έργου από την πολιτική και η αποφυγή του πειρασμού να υποβληθεί σε μία ακόμη κακοποίηση για επικοινωνιακούς λόγους, όπως αυτή που ζήσαμε στο πρόσφατο παρελθόν των κατ’ επίφαση εγκαινίων και των fake news.

Και ακριβώς επειδή η σύγχυση και η δυσπιστία των πολιτών δεν θεραπεύονται με επικοινωνία αλλά με έργα, θεμελιώδης προτεραιότητά μας είναι η κατασκευή του σταθμού με απόλυτη διασφάλιση της λειτουργικότητας του και της ακεραιότητας των αρχαιολογικών ευρημάτων που θα αναδειχθούν στο πρώτο επίπεδό του, ως ακριβώς ευρέθησαν και φυσικά η παράδοση σε λειτουργία του Μετρό όσο το δυνατόν κοντύτερα στην ημερομηνία που υπαγορεύει το ισχύον χρονοδιάγραμμά του, δηλαδή εντός του 2023.


Δείτε το Β' Μέρος της έρευνας «Βαρόμετρο της Βόρειας Ελλάδας (Northern Greece Insights- NGI)» της Populus Strategy and Insights όπως δημοσιεύτηκε στο makthes.gr

Δείτε το Α' Μέρος «Βαρόμετρο της Βόρειας Ελλάδας (Northern Greece Insights- NGI)» της Populus Strategy and Insights όπως δημοσιεύτηκε στο makthes.gr




taxiaos.jpg

Το δημοσκοπικό εύρημα που αφορά το δίλημμα σχετικά με την μέθοδο κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου δεν μου φαίνεται καθόλου παράδοξο. Και ο ίδιος, εάν ήμουν ανεξοικείωτος σχετικά με το

ιστορικό της συγκεκριμένης υπόθεσης, τα dessous της και φυσικά την τεχνική πλευρά του εγχειρήματος, όπως οι περισσότεροι από τους συμπολίτες μας, θα συντασσόμουν αυθόρμητα με την πλειοψηφήσασα απάντηση.

Μόνο που τα έργα δεν εκτελούνται σύμφωνα με τις επιθυμίες των πολιτών, πολλώ δε μάλλον τις σκοπιμότητες των πολιτικών, αλλά με υιοθέτηση των ενδεδειγμένων και βιώσιμων λύσεων που υπαγορεύουν οι πραγματικές συνθήκες και η επιστήμη.

Ο κανόνας αυτός που ειδικά σε ό,τι αφορά πρόσωπα με κρίσιμο ρόλο στην υπαγόρευση και λήψη αποφάσεων, είχε παραβιασθεί κατά κόρον μέχρι το καλοκαίρι του 2019, επανήλθε προ διετίας στην επιχειρησιακή λειτουργία της Αττικό Μετρό Α.Ε., της οποίας ο υπηρεσιακός μηχανισμός είχε εξαρχής αντιληφθεί το αλυσιτελές της in situ κατασκευής, υιοθετήθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού και επικυρώθηκε με τις πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Ούτε, ως Θεσσαλονικιό, με ξενίζει η κρίσιμη θέση της ολοκλήρωσης του Μετρό στην ατζέντα όσων ζουν στο πολεοδομικό συγκρότημα. Ένα έργο που εργαλειοποιήθηκε πολιτικά από τα γεννοφάσκια του, ατύχησε για αντικειμενικούς λόγους καθώς στην πορεία κατέρρευσαν δύο από τις κατασκευαστικές εταιρίες που μετείχαν στην εκτέλεσή του και εντέλει, το 2015, σκόνταψε ξανά στην πολιτική εργαλειοποίηση του, είναι λογικό να έχει στοιχειώσει στην αντίληψη της πόλης όχι μόνο για το ίδιο, αλλά και για τον εαυτό της.

Επιλογή της σημερινής διοίκησης της Αττικό Μετρό Α.Ε., που υπακούει στις βασικές κατευθύνσεις που έδωσε η κυβέρνηση, είναι ο απεγκλωβισμός του έργου από την πολιτική και η αποφυγή του πειρασμού να υποβληθεί σε μία ακόμη κακοποίηση για επικοινωνιακούς λόγους, όπως αυτή που ζήσαμε στο πρόσφατο παρελθόν των κατ’ επίφαση εγκαινίων και των fake news.

Και ακριβώς επειδή η σύγχυση και η δυσπιστία των πολιτών δεν θεραπεύονται με επικοινωνία αλλά με έργα, θεμελιώδης προτεραιότητά μας είναι η κατασκευή του σταθμού με απόλυτη διασφάλιση της λειτουργικότητας του και της ακεραιότητας των αρχαιολογικών ευρημάτων που θα αναδειχθούν στο πρώτο επίπεδό του, ως ακριβώς ευρέθησαν και φυσικά η παράδοση σε λειτουργία του Μετρό όσο το δυνατόν κοντύτερα στην ημερομηνία που υπαγορεύει το ισχύον χρονοδιάγραμμά του, δηλαδή εντός του 2023.


Δείτε το Β' Μέρος της έρευνας «Βαρόμετρο της Βόρειας Ελλάδας (Northern Greece Insights- NGI)» της Populus Strategy and Insights όπως δημοσιεύτηκε στο makthes.gr

Δείτε το Α' Μέρος «Βαρόμετρο της Βόρειας Ελλάδας (Northern Greece Insights- NGI)» της Populus Strategy and Insights όπως δημοσιεύτηκε στο makthes.gr



ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία