ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Φορτοεκφορτώσεις στην Αθήνα μόνο τα βράδια- Στη Θεσσαλονίκη η απόφαση που υπάρχει εδώ και χρόνια δεν εφαρμόζεται!

Σύμφωνα με τους ειδικούς η μη τήρηση και κυρίως η μη εφαρμογή του νόμου για το ωράριο φορτοεκφόρτωσης δημιουργεί ένα απίστευτο καθημερινό μποτιλιάρισμα και χάος στους δρόμους της πόλης

 18/12/2022 08:00

Φορτοεκφορτώσεις στην Αθήνα μόνο τα βράδια- Στη Θεσσαλονίκη η απόφαση που υπάρχει εδώ και χρόνια δεν εφαρμόζεται!

Βαγγέλης Στολάκης

Την ώρα που στην Αθήνα κάνουν βήματα και λαμβάνουν αποφάσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, που εντείνεται μέρα με τη μέρα, στη Θεσσαλονίκη αρκούμαστε σε διαμαρτυρίες και συσκέψεις επί συσκέψεων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η πρόσφατη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής που ομόφωνα αποφάσισε το νέο ωράριο λειτουργίας της τροφοδοσίας των καταστημάτων της αγοράς, που φέρνει μεγάλες αλλαγές. Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, τα μαγαζιά στην Αθήνα θα τροφοδοτούνται μόνο βράδυ, από τις 21:00 έως 09:00. Οι πλέον σημαντικές αλλαγές αφορούν την Αθήνα, όπου η φορτοεκφόρτωση μπορεί να πραγματοποιείται μόνο κατά τη διάρκεια της νύχτας. Από τον περιορισμό, όπως αποφασίστηκε, εξαιρούνται τα μικρά καταστήματα, για τα οποία θα επιτρέπεται η τροφοδοσία όλο το 24ωρο, μόνο με οχήματα μεικτού βάρους 2 τόνων και αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών έως 2,5 τόνων. Ο κανονισμός προβλέπει παρεμφερές ωράριο τροφοδοσίας και για τους λοιπούς δήμους της Αθήνας, ενώ η συγκεκριμένη απόφαση θα έχει άμεση ισχύ. «Στόχος μας η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και η εύρυθμη λειτουργία των εμπορικών κέντρων των δήμων της Αττικής. Περιφέρεια, δήμοι, Κεντρική Διοίκηση και εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου συνεργαζόμαστε στενά, προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή ένα ευρύτερο σχέδιο» ανέφερε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Πατούλης. Σημειώνεται πως για τη λήψη της συγκεκριμένης απόφασης είχε υποβληθεί σχετική πρόταση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων.

Σε αντίθεση με την Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια υπάρχει ειλημμένη απόφαση η οποία μάλιστα έχει δημοσιευτεί σε σχετικό ΦΕΚ σε ό,τι αφορά το ωράριο φορτοεκφορτώσεων, ωστόσο δεν έχει εφαρμοστεί.

Σύμφωνα με τους ειδικούς μάλιστα, συγκοινωνιολόγους, καθηγητές κ.α., η μη τήρηση και κυρίως η μη εφαρμογή του νόμου για το ωράριο φορτοεκφόρτωσης δημιουργεί ένα απίστευτο καθημερινό μποτιλιάρισμα και χάος στους δρόμους της πόλης.

Εξάλλου, παράνομη στάθμευση και στάση και φορτοεκφορτώσεις για την τροφοδοσία εμπορικών επιχειρήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους λόγους που επιβαρύνουν την κατάσταση, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Ειδικότερα στο ιστορικό εμπορικό κέντρο Θεσσαλονίκης, αν και υπάρχουν αποφάσεις τόσο του δημοτικού συμβουλίου, όσο και της Μητροπολιτικής Επιτροπής της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης για τις οποίες μάλιστα, εφόσον έγινε ο απαραίτητος έλεγχος νομιμότητας των αποφάσεων από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης και με την δημοσίευσή τους στο Φύλλο 6178 (αρ. απόφασης 57- 31 Δεκεμβρίου 2018) της Εφημερίδας της Κυβέρνησης αποτελούν νόμο του κράτους, που καθορίζουν το ωράριο φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων για την τροφοδοσία των καταστημάτων στο ιστορικό εμπορικό κέντρο, αυτές ουδέποτε τηρήθηκαν και ο νόμος ουδέποτε εφαρμόστηκε.

Οι αποφάσεις ορίζουν συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο τόσο τις καθημερινές όσο και τα Σαββατοκύριακα σε σημεία του ιστορικού εμπορικού κέντρου όσο και στους πεζοδρόμους, κατά το οποίο επιτρέπεται να πραγματοποιούνται οι εργασίας τροφοδοσίας των καταστημάτων. Το ωράριο ωστόσο όχι μόνο δεν εφαρμόστηκε ποτέ αλλά καταργείται στην πράξη σχεδόν καθημερινά.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα έχει αποτελέσει αντικείμενο έρευνας πολλές φορές της «ΜτΚ» και του makthes.gr. Στα ρεπορτάζ που η εφημερίδα μας έχει αναδείξει φιλοξενώντας τις απόψεις ειδικών, είναι κοινός τόπος πως η μη εφαρμογή του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης που έχει αποφασιστεί είναι από τους πρώτους λόγους, αν όχι ο βασικότερος, για τα μποτιλιαρίσματα και το χάος στους δρόμους της πόλης.

Δείτε παρακάτω το σχετικό ΦΕΚ που αφορά το ωράριο φορτοεκφόρτωσης στη Θεσσαλονίκη: 


320070737-1095857197768679-6844758285312168555-n.jpg
319364994-1130754424287398-8300897208128014847-n.jpg
319826969-545062547500850-2203866034397309996-n.jpg







Την ώρα που στην Αθήνα κάνουν βήματα και λαμβάνουν αποφάσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, που εντείνεται μέρα με τη μέρα, στη Θεσσαλονίκη αρκούμαστε σε διαμαρτυρίες και συσκέψεις επί συσκέψεων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η πρόσφατη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής που ομόφωνα αποφάσισε το νέο ωράριο λειτουργίας της τροφοδοσίας των καταστημάτων της αγοράς, που φέρνει μεγάλες αλλαγές. Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, τα μαγαζιά στην Αθήνα θα τροφοδοτούνται μόνο βράδυ, από τις 21:00 έως 09:00. Οι πλέον σημαντικές αλλαγές αφορούν την Αθήνα, όπου η φορτοεκφόρτωση μπορεί να πραγματοποιείται μόνο κατά τη διάρκεια της νύχτας. Από τον περιορισμό, όπως αποφασίστηκε, εξαιρούνται τα μικρά καταστήματα, για τα οποία θα επιτρέπεται η τροφοδοσία όλο το 24ωρο, μόνο με οχήματα μεικτού βάρους 2 τόνων και αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών έως 2,5 τόνων. Ο κανονισμός προβλέπει παρεμφερές ωράριο τροφοδοσίας και για τους λοιπούς δήμους της Αθήνας, ενώ η συγκεκριμένη απόφαση θα έχει άμεση ισχύ. «Στόχος μας η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και η εύρυθμη λειτουργία των εμπορικών κέντρων των δήμων της Αττικής. Περιφέρεια, δήμοι, Κεντρική Διοίκηση και εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου συνεργαζόμαστε στενά, προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή ένα ευρύτερο σχέδιο» ανέφερε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Πατούλης. Σημειώνεται πως για τη λήψη της συγκεκριμένης απόφασης είχε υποβληθεί σχετική πρόταση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων.

Σε αντίθεση με την Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια υπάρχει ειλημμένη απόφαση η οποία μάλιστα έχει δημοσιευτεί σε σχετικό ΦΕΚ σε ό,τι αφορά το ωράριο φορτοεκφορτώσεων, ωστόσο δεν έχει εφαρμοστεί.

Σύμφωνα με τους ειδικούς μάλιστα, συγκοινωνιολόγους, καθηγητές κ.α., η μη τήρηση και κυρίως η μη εφαρμογή του νόμου για το ωράριο φορτοεκφόρτωσης δημιουργεί ένα απίστευτο καθημερινό μποτιλιάρισμα και χάος στους δρόμους της πόλης.

Εξάλλου, παράνομη στάθμευση και στάση και φορτοεκφορτώσεις για την τροφοδοσία εμπορικών επιχειρήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους λόγους που επιβαρύνουν την κατάσταση, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Ειδικότερα στο ιστορικό εμπορικό κέντρο Θεσσαλονίκης, αν και υπάρχουν αποφάσεις τόσο του δημοτικού συμβουλίου, όσο και της Μητροπολιτικής Επιτροπής της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης για τις οποίες μάλιστα, εφόσον έγινε ο απαραίτητος έλεγχος νομιμότητας των αποφάσεων από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης και με την δημοσίευσή τους στο Φύλλο 6178 (αρ. απόφασης 57- 31 Δεκεμβρίου 2018) της Εφημερίδας της Κυβέρνησης αποτελούν νόμο του κράτους, που καθορίζουν το ωράριο φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων για την τροφοδοσία των καταστημάτων στο ιστορικό εμπορικό κέντρο, αυτές ουδέποτε τηρήθηκαν και ο νόμος ουδέποτε εφαρμόστηκε.

Οι αποφάσεις ορίζουν συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο τόσο τις καθημερινές όσο και τα Σαββατοκύριακα σε σημεία του ιστορικού εμπορικού κέντρου όσο και στους πεζοδρόμους, κατά το οποίο επιτρέπεται να πραγματοποιούνται οι εργασίας τροφοδοσίας των καταστημάτων. Το ωράριο ωστόσο όχι μόνο δεν εφαρμόστηκε ποτέ αλλά καταργείται στην πράξη σχεδόν καθημερινά.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα έχει αποτελέσει αντικείμενο έρευνας πολλές φορές της «ΜτΚ» και του makthes.gr. Στα ρεπορτάζ που η εφημερίδα μας έχει αναδείξει φιλοξενώντας τις απόψεις ειδικών, είναι κοινός τόπος πως η μη εφαρμογή του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης που έχει αποφασιστεί είναι από τους πρώτους λόγους, αν όχι ο βασικότερος, για τα μποτιλιαρίσματα και το χάος στους δρόμους της πόλης.

Δείτε παρακάτω το σχετικό ΦΕΚ που αφορά το ωράριο φορτοεκφόρτωσης στη Θεσσαλονίκη: 


320070737-1095857197768679-6844758285312168555-n.jpg
319364994-1130754424287398-8300897208128014847-n.jpg
319826969-545062547500850-2203866034397309996-n.jpg







ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία