ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Αποκάλυψη Ζέρβα: Η κυβέρνηση αγοράζει 180 μεταχειρισμένα λεωφορεία για τον ΟΑΣΘ

«Πυρ και μανία» ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης με την κριτική της αντιπολίτευσης του δήμου για την απόφασή του να αγοράσει 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία και να τα παραχωρήσει στον ΟΑΣΘ

 11/05/2020 16:48

Αποκάλυψη Ζέρβα: Η κυβέρνηση αγοράζει 180 μεταχειρισμένα λεωφορεία για τον ΟΑΣΘ
Φωτογραφία αρχείου

Δημήτρης Λαζόπουλος

Εντός των επόμενων ημερών υπογράφεται από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, η προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων για τον ΟΑΣΘ, όπως αποκάλυψε πριν από λίγο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, στην τηλεδιάσκεψη του Δημοτικού Συμβουλίου.

Ο Κ. Καραμανλής «υπέγραψε απόφαση πολυετούς υποχρέωσης και σε λίγες ημέρες βγαίνει στον «αέρα» ο διαγωνισμός για την αγορά τουλάχιστον 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων» είπε συγκεκριμένα ο κ. Ζέρβας.

Προηγουμένως είχε εκδηλώσει την αντίδρασή του στις τοποθετήσεις της αντιπολίτευσης για την απόφαση του δήμου να αγοράσει 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία για τον ΟΑΣΘ, όπως είχε αποκαλύψει η «Μακεδονία της Κυριακής» και το makthes.gr.

Κάποιοι «είτε δεν διάβασαν την προγραμματική σύμβαση, είτε δεν έχουν πολύ ουσιαστική επαφή με την πραγματικότητα», είπε ο δήμαρχος και άφησε αιχμές για ορισμένους δημοτικούς συμβούλους οι οποίοι είναι και βουλευτές, ή είχαν διατελέσει και υπουργοί Μεταφορών και δεν έχουν προσφέρει στη βελτίωση του ΟΑΣΘ.

«Πολλοί υπόσχονταν μεγάλες λύσεις. Εμείς φέραμε το θέμα στο επίκεντρο του πολιτικού διαλόγου. Τον Ιούλιο του 2019 είχα πει στον πρωθυπουργό να μην έρθει στην επόμενη ΔΕΘ, εάν δεν υπάρχει λύση για τον ΟΑΣΘ», αντέτεινε ο κ. Ζέρβας και υπενθύμισε πως συγκάλεσε «ειδική συνεδρίαση του Δ.Σ. για τον ΟΑΣΘ για να υπάρξουν δεσμευτικές αποφάσεις από πλευράς της κυβέρνησης και του οργανισμού». 

Τότε «παρουσιάστηκε επισήμως η αύξηση των οχημάτων μέσω των ΚΤΕΛ. Έχει υλοποιηθεί. Είχαμε μιλήσει για μίσθωση μεταχειρισμένων λεωφορείων», συνέχισε, υποστηρίζοντας ότι «δεν έχουμε μείνει απαθείς. Είχα πει για την αξιοποίηση του δικτύου των αδελφοποιημένων πόλεων. Είχα κάνει πράξη τη συνεργασία με την ελληνογερμανική συνέλευση. Απορώ γιατί παραξενεύονται μερικοί; Όλο αυτό το διάστημα γινόταν διαπραγμάτευση με πόλεις της Γερμανίας. Ο δήμος της Λειψίας έδειξε ενδιαφέρον. Δεν κρύψαμε τίποτα. Μιλήσαμε δημόσια και για το κόστος και για τη διαδικασία».

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης η προγραμματική σύμβαση με τον ΟΑΣΘ που ψηφίζεται σήμερα αφορά «50 οχήματα, ιδίου τύπου, Euro 4, μας έχουν δοθεί πλήρη στοιχεία για το καθένα και τα λεωφορεία αυτά λειτουργούν στο κοινό της Λειψίας, εν μέσω κορονοϊού. Δεν είναι παροπλισμένα. Δεν είναι σαπάκια. Άρα είναι αξιόπιστα λειτουργικά».

Επιπλέον θα τα αξιολογήσει από κοντά «η επιτροπή η οποία προκύπτει από την προγραμματική σύμβαση του δήμου με τον ΟΑΣΘ που ψηφίζουμε σήμερα. Θα πάνε στη Λειψία οι ειδικοί και θα αξιολογήσουν τα οχήματα» και το κατά πόσον συμφέρει να προχωρήσει η αγορά, υποστήριξε ο κ. Ζέρβας.

Σε ό,τι αφορά το κοστολόγιο, τα λεωφορεία κοστίζουν «11.500 ευρώ το ένα, χωρίς ΦΠΑ, με συγκεκριμένα τέλη ταξινόμησης. Κατά βάση το κόστος θα ανέλθει στις 550.000 ευρώ», είπε ο δήμαρχος, αλλά δεν κατέστησε σαφές από πού θα αντληθούν τα κονδύλια. «Δεν είναι σίγουρο ότι θα προέλθουν από τα ανταποδοτικά τέλη. Θα δούμε εκείνη τη στιγμή», ανέφερε ο κ. Ζέρβας.

Απαντώντας στο επιχείρημα της αντιπολίτευσης ότι δεν ενημερώθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο, ο δήμαρχος εξέφρασε την άποψη πως «ο ρόλος της διοίκησης είναι να αναζητά λύσεις ρεαλιστικές και κατά το δυνατό άμεσες. Η διοίκηση δεν συνδιοικεί. Ακολούθως καταθέτει στο Σώμα. Όσοι ονειρεύονται καθυστερήσεις, ή λαϊκά δικαστήρια, βρίσκουν αγανακτισμένους επιβάτες στις στάσεις και βλέπουν τη δικιά μας την πρόταση να έχει την αποδοχή του 90%».

Σε κάθε περίπτωση «σήμερα κάνουμε ένα πολύ σημαντικό βήμα. Εξασφαλίζουμε ένα πάντρεμα δήμου-ΟΑΣΘ. Προφανώς τα 50 λεωφορεία είναι μία «ασπιρίνη» για τη Θεσσαλονίκη, αλλά μαζί με τα 180 μεταχειρισμένα» που θα αγοραστούν από την κυβέρνηση και τα περίπου 100 που κυκλοφορούν από τα ΚΤΕΛ, «θα φτάσουν «τον μαγικό αριθμό των 550», δεσμεύθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Στον νέο ΟΑΣΘ μάλιστα ο δήμος θα έχει λόγο.

Τέλος ο Κ. Ζέρβας έστειλε το μήνυμα πως «σήμερα δεν «πουλάμε» πνεύμα, δεν κάνουμε πολιτική. Σήμερα μιλάμε για 50 λεωφορεία, για να κάνουμε τη ζωή των συμπολιτών μας καλύτερη».

Εντός των επόμενων ημερών υπογράφεται από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, η προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων για τον ΟΑΣΘ, όπως αποκάλυψε πριν από λίγο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, στην τηλεδιάσκεψη του Δημοτικού Συμβουλίου.

Ο Κ. Καραμανλής «υπέγραψε απόφαση πολυετούς υποχρέωσης και σε λίγες ημέρες βγαίνει στον «αέρα» ο διαγωνισμός για την αγορά τουλάχιστον 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων» είπε συγκεκριμένα ο κ. Ζέρβας.

Προηγουμένως είχε εκδηλώσει την αντίδρασή του στις τοποθετήσεις της αντιπολίτευσης για την απόφαση του δήμου να αγοράσει 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία για τον ΟΑΣΘ, όπως είχε αποκαλύψει η «Μακεδονία της Κυριακής» και το makthes.gr.

Κάποιοι «είτε δεν διάβασαν την προγραμματική σύμβαση, είτε δεν έχουν πολύ ουσιαστική επαφή με την πραγματικότητα», είπε ο δήμαρχος και άφησε αιχμές για ορισμένους δημοτικούς συμβούλους οι οποίοι είναι και βουλευτές, ή είχαν διατελέσει και υπουργοί Μεταφορών και δεν έχουν προσφέρει στη βελτίωση του ΟΑΣΘ.

«Πολλοί υπόσχονταν μεγάλες λύσεις. Εμείς φέραμε το θέμα στο επίκεντρο του πολιτικού διαλόγου. Τον Ιούλιο του 2019 είχα πει στον πρωθυπουργό να μην έρθει στην επόμενη ΔΕΘ, εάν δεν υπάρχει λύση για τον ΟΑΣΘ», αντέτεινε ο κ. Ζέρβας και υπενθύμισε πως συγκάλεσε «ειδική συνεδρίαση του Δ.Σ. για τον ΟΑΣΘ για να υπάρξουν δεσμευτικές αποφάσεις από πλευράς της κυβέρνησης και του οργανισμού». 

Τότε «παρουσιάστηκε επισήμως η αύξηση των οχημάτων μέσω των ΚΤΕΛ. Έχει υλοποιηθεί. Είχαμε μιλήσει για μίσθωση μεταχειρισμένων λεωφορείων», συνέχισε, υποστηρίζοντας ότι «δεν έχουμε μείνει απαθείς. Είχα πει για την αξιοποίηση του δικτύου των αδελφοποιημένων πόλεων. Είχα κάνει πράξη τη συνεργασία με την ελληνογερμανική συνέλευση. Απορώ γιατί παραξενεύονται μερικοί; Όλο αυτό το διάστημα γινόταν διαπραγμάτευση με πόλεις της Γερμανίας. Ο δήμος της Λειψίας έδειξε ενδιαφέρον. Δεν κρύψαμε τίποτα. Μιλήσαμε δημόσια και για το κόστος και για τη διαδικασία».

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης η προγραμματική σύμβαση με τον ΟΑΣΘ που ψηφίζεται σήμερα αφορά «50 οχήματα, ιδίου τύπου, Euro 4, μας έχουν δοθεί πλήρη στοιχεία για το καθένα και τα λεωφορεία αυτά λειτουργούν στο κοινό της Λειψίας, εν μέσω κορονοϊού. Δεν είναι παροπλισμένα. Δεν είναι σαπάκια. Άρα είναι αξιόπιστα λειτουργικά».

Επιπλέον θα τα αξιολογήσει από κοντά «η επιτροπή η οποία προκύπτει από την προγραμματική σύμβαση του δήμου με τον ΟΑΣΘ που ψηφίζουμε σήμερα. Θα πάνε στη Λειψία οι ειδικοί και θα αξιολογήσουν τα οχήματα» και το κατά πόσον συμφέρει να προχωρήσει η αγορά, υποστήριξε ο κ. Ζέρβας.

Σε ό,τι αφορά το κοστολόγιο, τα λεωφορεία κοστίζουν «11.500 ευρώ το ένα, χωρίς ΦΠΑ, με συγκεκριμένα τέλη ταξινόμησης. Κατά βάση το κόστος θα ανέλθει στις 550.000 ευρώ», είπε ο δήμαρχος, αλλά δεν κατέστησε σαφές από πού θα αντληθούν τα κονδύλια. «Δεν είναι σίγουρο ότι θα προέλθουν από τα ανταποδοτικά τέλη. Θα δούμε εκείνη τη στιγμή», ανέφερε ο κ. Ζέρβας.

Απαντώντας στο επιχείρημα της αντιπολίτευσης ότι δεν ενημερώθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο, ο δήμαρχος εξέφρασε την άποψη πως «ο ρόλος της διοίκησης είναι να αναζητά λύσεις ρεαλιστικές και κατά το δυνατό άμεσες. Η διοίκηση δεν συνδιοικεί. Ακολούθως καταθέτει στο Σώμα. Όσοι ονειρεύονται καθυστερήσεις, ή λαϊκά δικαστήρια, βρίσκουν αγανακτισμένους επιβάτες στις στάσεις και βλέπουν τη δικιά μας την πρόταση να έχει την αποδοχή του 90%».

Σε κάθε περίπτωση «σήμερα κάνουμε ένα πολύ σημαντικό βήμα. Εξασφαλίζουμε ένα πάντρεμα δήμου-ΟΑΣΘ. Προφανώς τα 50 λεωφορεία είναι μία «ασπιρίνη» για τη Θεσσαλονίκη, αλλά μαζί με τα 180 μεταχειρισμένα» που θα αγοραστούν από την κυβέρνηση και τα περίπου 100 που κυκλοφορούν από τα ΚΤΕΛ, «θα φτάσουν «τον μαγικό αριθμό των 550», δεσμεύθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Στον νέο ΟΑΣΘ μάλιστα ο δήμος θα έχει λόγο.

Τέλος ο Κ. Ζέρβας έστειλε το μήνυμα πως «σήμερα δεν «πουλάμε» πνεύμα, δεν κάνουμε πολιτική. Σήμερα μιλάμε για 50 λεωφορεία, για να κάνουμε τη ζωή των συμπολιτών μας καλύτερη».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία