ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

«Πυρ» ομαδόν κατά Ζέρβα για την αγορά οχημάτων υπέρ του ΟΑΣΘ

Σύσσωμη η αντιπολίτευση ζήτησε περισσότερες λεπτομέρειες για την προγραμματική σύμβαση με τον ΟΑΣΘ ενώ ασκήθηκε κριτική για τη μεταφορά πόρων από τα δημοτικά τέλη

 11/05/2020 16:12

«Πυρ» ομαδόν κατά Ζέρβα για την αγορά οχημάτων υπέρ του ΟΑΣΘ
Φωτογραφία αρχείου

Δημήτρης Λαζόπουλος

Εκτός ελέγχου βγήκε η συζήτηση στην τηλεδιάσκεψη του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης ανάμεσα στον δήμο για τον ΟΑΣΘ, προκειμένου ο πρώτος να αγοράσει 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία από τον αδελφοποιημένο δήμο της Λειψίας στη Γερμανία και να τα παραχωρήσει στον οργανισμό, όπως πρώτη είχε αποκαλύψει η «Μακεδονία της Κυριακής» και το makthes.gr.

Γ. Ορφανός: Δουλεύετε μυστικά

«Δουλεύετε μυστικά και κρυφά λες και είμαστε αντίπαλοι και δεν ενδιαφερόμαστε για το καλό της πόλης», είπε ο επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον», Γιώργος Ορφανός. Σημείωσε πως δεν είναι ο ρόλος του δήμου Θεσσαλονίκης να αγοράζει λεωφορεία, αλλά της κυβέρνησης. «Είναι ο μοναδικός δήμος που μπήκε στη διαδικασία να αγοράσει οχήματα. Πιστεύετε ότι με 50 λεωφορεία θα αλλάξετε τη ζωή των συμπολιτών μας;», διερωτήθηκε ο κ. Ορφανός και πρόσθεσε: «κανείς δεν είπε στον πολίτη, ότι τα χρήματα θα τα πάρουν από την τσέπη του. Δεν βγαίνετε «παλικαρίσια» να πείτε κάποια πράγματα, αντιθέτως βάζετε μπροστά τον κορονοϊό».

«Δεν υπάρχει μία μελέτη», δήλωσε ο Β. Γάκης

Κριτική στη στάση του δήμου ο οποίος δεν ενημέρωσε για την πρόθεσή του το Δ.Σ., άσκησε ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Βασίλης Γάκης. Αν και έχει ταχθεί θετικά στην αγορά, υποστήριξε πως δεν θα ψηφίσει την προγραμματική σύμβαση, καθώς δεν υφίσταται ολοκληρωμένη ενημέρωση. «Δεν είναι δυνατόν να μαθαίνουμε από τον Τύπο ότι θα κοστίσουν αυτά τα άχρηστα, στην ουσία κατεστραμμένα λεωφορεία 10.000, ή 12.000 ευρώ και να μην υπάρχει μια εισήγηση, μια μελέτη, ένα σχέδιο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γάκης. 

Κ. Νοτοπούλου: Τραγέλαφος και ντροπιαστική συζήτηση

Για τραγέλαφο και ντροπιαστική συζήτηση για τη Θεσσαλονίκη μίλησε η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης με την παράταξη «Θεσσαλονίκη Μαζί», Κατερίνα Νοτοπούλου, ενώ εκτίμησε πως υπάρχει «ένα καλοστημένο σχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ, την οποία ο κ. Ζέρβας, έχει «προσκυνήσει», καθιστώντας την πόλη έρμαιο στις πολιτικές αποφάσεις».

Υπό αυτό το πρίσμα «εμείς συμμέτοχους σε μια προσπάθεια να καταστήσετε τη Θεσσαλονίκη ξανά πρωτεύουσα της μιζέριας, δεν θα μας έχετε. Δεν θα είμαστε μαζί σε ένα σχέδιο απαξίωσης. Είμαστε στο να μπει τέλος στο σκάνδαλο του ΟΑΣΘ», ξεκαθάρισε η κ. Νοτοπούλου.

Σπ. Βούγιας: Δεν περνούν έτσι τέτοιου είδους προτάσεις

Παράδοξο χαρακτήρισε ο επικεφαλής της «ΠΟΛΗχρωμης Θεσσαλονίκης, Σπύρος Βούγιας, το γεγονός ότι η διεύθυνση ανακύκλωσης και διαχείρισης απορριμμάτων του δήμου Θεσσαλονίκης ανέλαβε τη μελέτη της αγοράς των 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων από τον γερμανικό δήμο Λειψίας.

«Υπάρχει μία πρόταση που επί χρόνια καταθέτουμε» ανέφερε ο κ. Βούγιας, εξηγώντας ότι θα μπορούσε η δημοτική συγκοινωνία να καλύψει δύο γραμμές οι οποίες να ξεκινούν, συμβολικά, από το δημαρχείο. Η μία θα αφορά «διαδρομές που θα ξεκινούν κάθε τέταρτο από το δημαρχιακό μέγαρο και το δεύτερο θα καλύπτει τα κενά του ΟΑΣΘ», όπως η Άνω Πόλη, όπου τα οχήματα του ΟΑΣΘ αντιμετωπίζουν προβλήματα προσβασιμότητας λόγω μεγέθους, πρόσθεσε ο κ. Βούγιας

Σε κάθε περίπτωση το θέμα δεν τελειώνει εδώ, διαμήνυσε ο κ. Βούγιας, συμπληρώνοντας πως «δεν περνούν έτσι τέτοιου είδους προτάσεις που δεν στέκουν πολιτικά, νομικά, ούτε δημοκρατικά. Δεν μπορεί να ρίχνει ο δήμος τέτοια πυροτεχνήματα και να λέει ότι φταίει η κακή αντιπολίτευση».

Δεσμεύσεις Ζέρβα με Γερμανία και κυβέρνηση «βλέπει» ο Σ. Ζαριανόπουλος

Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Σωτήρης Ζαριανόπουλος, εκτίμησε πως «έχει πάρει τις δεσμεύσεις της η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης. Τα έχει συζητήσει ο κ. Ζέρβας με τον κ. Μπάρτλε (σ.σ. Γερμανός υφυπουργός)» όταν επισκέφθηκε πρόσφατα τη Γερμανία στο πλαίσιο της Ελληνογερμανικής Συνέλευσης. «Να τον πάρουμε εμείς να του ζητήσουμε την άδεια για αναβολή» της συζήτησης, είπε δηκτικά ο κ. Ζαριανόπουλος.

Κατά την άποψή του, «η χρήση του θέματος είναι άκρως επικοινωνιακή από τη διοίκηση του δήμου από τη μία πλευρά, αλλά και άκρως ουσιαστική για την ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ». Απευθυνόμενος στη διοίκηση ο κ. Ζαριανόπουλος υπενθύμισε ότι «μέσα στο 2020 θα αποσυρθούν 92 λεωφορεία του ΟΑΣΘ λόγω παλαιότητας» και με βάση την πρόθεση για αγορά 50 λεωφορείων από τον δήμο «μας βγάζει μείον 40. Άρα, τι ανάγκες θα καλύψετε;».

«Αντί να πιέσετε προς την κυβέρνηση για να αποδώσει τα παρανόμως παρακρατηθέντα από τους δήμους, Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους κτλ», ο δήμος σπεύδει στα χρήματα των δημοτικών τελών, παρατήρησε ο κ. Ζαριανόπουλος ενώ δεν παρέλειψε να τονίζει πως βάσει νόμου στη Θεσσαλονίκη πρέπει να κυκλοφορούν 525 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν 180.

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, ο κ. Ζαριανόπουλος κατήγγειλε ότι «μέσα στη σύμβαση προβλέπεται να επέμβει ο δήμος και να επιβάλλει ο δήμος να δοθεί η συντήρηση σε ιδιωτικό συνεργείο, ξεκινώντας ουσιαστικά την ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ». 

«Δεν υπάρχει να δηλώνεται ευθαρσώς μία σύμβαση η οποία δεν έχει κανένα νούμερο. Τι να ψηφίσουμε δηλαδή; είμαστε σοβαροί;», διερωτήθηκε ο κ. Ζαριανόπουλος.

Τα χρήματα για την αγορά των 50 οχημάτων «φεύγουν από τα ανταποδοτικά τέλη», ανέφερε ο ίδιος και επισήμανε ότι «το επόμενο διάστημα θα είναι πολύ μειωμένα λόγω κρίσης, ανεργίας, κλεισίματος καταστημάτων. Ποιος είναι αυτός που έρχεται να πάρει τα χρήματα που καλύπτουν βασικές ανάγκες για να τα δώσει στην κυβέρνηση και στον δήμο Λειψίας;». «Ετοιμάζουν business.  Εμείς θα κάνουμε τα πάντα για να ενημερώσουμε τον κόσμο της Θεσσαλονίκης για αυτό το έγκλημα», κατέληξε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης».

Οικολογικά οχήματα ζήτησε ο Μ. Τρεμόπουλος

Ο επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία Αλληλεγγύη», Μιχάλης Τρεμόπουλος, δήλωσε ότι «ο δήμος θα έπρεπε να έχει εμπλακεί στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης εδώ και δεκαετίες». Ανατρέχοντας στο παρελθόν είπε ότι «το έχει πράξει στη διάρκεια του Μεσοπολέμου, όταν είχε έρθει σε σύγκρουση τότε με την ιδιωτική βελγική εταιρεία του τραμ και είχε διεκδικήσει να έχει λόγο». Σημείωσε βέβαια πως η παράταξή του βλέπει θετικά την εμπλοκή του δήμου στις συγκοινωνίες, ωστόσο ζήτησε τα λεωφορεία να είναι οικολογικά, δηλαδή ηλεκτρικά, ή στη χειρότερη περίπτωση να κινούνται με φυσικό αέριο προκειμένου να αφήνουν το ελάχιστο δυνατό αποτύπωμα στο περιβάλλον.

Α. Γαζάκης: Ανήθικο να παίρνεις από τους δημότες και να τα δίνεις στην κυβέρνηση

Τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός πως δεν γνωστοποιήθηκε η πρόθεση του δήμου σε καμία από τις συνεδριάσεις του Δ.Σ. εξέφρασε ο επικεφαλής της «Πόλης Ανάποδα-Δύναμη Ανατροπής», Αντώνης Γαζάκης. «Είναι μία πρόταση που ούτε καν στην εισήγηση δεν λέει πόσο θα κοστίσει όλη αυτή η ιστορία στον δήμο και από πού θα αντληθούν οι πόροι. Καλούμαστε να βασιστούμε στις δηλώσεις ότι τα χρήματα αυτά θα είναι από τα ανταποδοτικά τέλη», παρατήρησε ο κ. Γαζάκης.

Σύμφωνα με τον ίδιο η ενίσχυση του ΟΑΣΘ είναι ευθύνη της εκάστοτε κυβέρνησης, καθώς αποτελεί κρατική εταιρεία. 

Για τον Κ. Ζέρβα ο κ. Γαζάκης ισχυρίστηκε πως «δεν έχουμε δει, δημόσια, να συγκρουστεί με αυτή την κυβέρνηση. Να απαιτήσει να λυθεί το πρόβλημα», με την αγορά νέων λεωφορείων μέσω του διαγωνισμού ο οποίος ακούγεται. αλλά δεν έχει ξεκινήσει, όπως είπε.

«Ο δήμος δεν μπορεί να τα δίνει όπου θέλει για να καλύπτει «τρύπες», διατράνωσε ο κ. Γαζάκης για τα χρήματα από τα δημοτικά τέλη και σχολίασε την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία η κυβέρνηση «έλυσε τα χέρια» του δήμου για τη μεταφορά πόρων από το αποθεματικό των δημοτικών τελών για την αγορά των λεωφορείων: «Δεν ξέρω κατά πόσο είναι νόμιμο, ξέρω όμως ότι δεν είναι ηθικό, όταν κάποιος παίρνει χρήματα από τους δημότες και τα δίνει στην κυβέρνηση», δήλωσε ο κ. Γαζάκης και πρόσθεσε μάλιστα ότι τα χρήματα αυτά θα έπρεπε να διοχετευθούν για την κάλυψη βασικών αναγκών των δημοτών, για προσλήψεις σε υπηρεσίες που είναι υποστελεχωμένες.

Γ. Ρακκάς: Το μοντέλο διακυβέρνησης Ζέρβα υποβαθμίσει το ρόλο του Δημοτικού Συμβουλίου

«Υπάρχει όντως πρόβλημα στη διαδικασία, καθώς διαβάζουμε ότι από το Σεπτέμβριο του 2019 υπήρχαν συζητήσεις για αυτή την υπόθεση. Το Δ.Σ. έμεινε έξω από αυτή τη διαδικασία», σημείωσε ο επικεφαλής της παράταξης «Μένουμε Θεσσαλονίκη», Γιώργος Ρακκάς.

«Αυτό το μοντέλο διακυβέρνησης όπου το Δ.Σ. μαθαίνει από τις εφημερίδες που αφορούν ένα σημαντικό ζήτημα, όχι μόνο υποβαθμίζει το ρόλο του Σώματος και της αντιπολίτευσης, αλλά υποβαθμίζει και το ίδιο το θέμα», επέμεινε.

Εκτός ελέγχου βγήκε η συζήτηση στην τηλεδιάσκεψη του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης ανάμεσα στον δήμο για τον ΟΑΣΘ, προκειμένου ο πρώτος να αγοράσει 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία από τον αδελφοποιημένο δήμο της Λειψίας στη Γερμανία και να τα παραχωρήσει στον οργανισμό, όπως πρώτη είχε αποκαλύψει η «Μακεδονία της Κυριακής» και το makthes.gr.

Γ. Ορφανός: Δουλεύετε μυστικά

«Δουλεύετε μυστικά και κρυφά λες και είμαστε αντίπαλοι και δεν ενδιαφερόμαστε για το καλό της πόλης», είπε ο επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον», Γιώργος Ορφανός. Σημείωσε πως δεν είναι ο ρόλος του δήμου Θεσσαλονίκης να αγοράζει λεωφορεία, αλλά της κυβέρνησης. «Είναι ο μοναδικός δήμος που μπήκε στη διαδικασία να αγοράσει οχήματα. Πιστεύετε ότι με 50 λεωφορεία θα αλλάξετε τη ζωή των συμπολιτών μας;», διερωτήθηκε ο κ. Ορφανός και πρόσθεσε: «κανείς δεν είπε στον πολίτη, ότι τα χρήματα θα τα πάρουν από την τσέπη του. Δεν βγαίνετε «παλικαρίσια» να πείτε κάποια πράγματα, αντιθέτως βάζετε μπροστά τον κορονοϊό».

«Δεν υπάρχει μία μελέτη», δήλωσε ο Β. Γάκης

Κριτική στη στάση του δήμου ο οποίος δεν ενημέρωσε για την πρόθεσή του το Δ.Σ., άσκησε ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Βασίλης Γάκης. Αν και έχει ταχθεί θετικά στην αγορά, υποστήριξε πως δεν θα ψηφίσει την προγραμματική σύμβαση, καθώς δεν υφίσταται ολοκληρωμένη ενημέρωση. «Δεν είναι δυνατόν να μαθαίνουμε από τον Τύπο ότι θα κοστίσουν αυτά τα άχρηστα, στην ουσία κατεστραμμένα λεωφορεία 10.000, ή 12.000 ευρώ και να μην υπάρχει μια εισήγηση, μια μελέτη, ένα σχέδιο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γάκης. 

Κ. Νοτοπούλου: Τραγέλαφος και ντροπιαστική συζήτηση

Για τραγέλαφο και ντροπιαστική συζήτηση για τη Θεσσαλονίκη μίλησε η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης με την παράταξη «Θεσσαλονίκη Μαζί», Κατερίνα Νοτοπούλου, ενώ εκτίμησε πως υπάρχει «ένα καλοστημένο σχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ, την οποία ο κ. Ζέρβας, έχει «προσκυνήσει», καθιστώντας την πόλη έρμαιο στις πολιτικές αποφάσεις».

Υπό αυτό το πρίσμα «εμείς συμμέτοχους σε μια προσπάθεια να καταστήσετε τη Θεσσαλονίκη ξανά πρωτεύουσα της μιζέριας, δεν θα μας έχετε. Δεν θα είμαστε μαζί σε ένα σχέδιο απαξίωσης. Είμαστε στο να μπει τέλος στο σκάνδαλο του ΟΑΣΘ», ξεκαθάρισε η κ. Νοτοπούλου.

Σπ. Βούγιας: Δεν περνούν έτσι τέτοιου είδους προτάσεις

Παράδοξο χαρακτήρισε ο επικεφαλής της «ΠΟΛΗχρωμης Θεσσαλονίκης, Σπύρος Βούγιας, το γεγονός ότι η διεύθυνση ανακύκλωσης και διαχείρισης απορριμμάτων του δήμου Θεσσαλονίκης ανέλαβε τη μελέτη της αγοράς των 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων από τον γερμανικό δήμο Λειψίας.

«Υπάρχει μία πρόταση που επί χρόνια καταθέτουμε» ανέφερε ο κ. Βούγιας, εξηγώντας ότι θα μπορούσε η δημοτική συγκοινωνία να καλύψει δύο γραμμές οι οποίες να ξεκινούν, συμβολικά, από το δημαρχείο. Η μία θα αφορά «διαδρομές που θα ξεκινούν κάθε τέταρτο από το δημαρχιακό μέγαρο και το δεύτερο θα καλύπτει τα κενά του ΟΑΣΘ», όπως η Άνω Πόλη, όπου τα οχήματα του ΟΑΣΘ αντιμετωπίζουν προβλήματα προσβασιμότητας λόγω μεγέθους, πρόσθεσε ο κ. Βούγιας

Σε κάθε περίπτωση το θέμα δεν τελειώνει εδώ, διαμήνυσε ο κ. Βούγιας, συμπληρώνοντας πως «δεν περνούν έτσι τέτοιου είδους προτάσεις που δεν στέκουν πολιτικά, νομικά, ούτε δημοκρατικά. Δεν μπορεί να ρίχνει ο δήμος τέτοια πυροτεχνήματα και να λέει ότι φταίει η κακή αντιπολίτευση».

Δεσμεύσεις Ζέρβα με Γερμανία και κυβέρνηση «βλέπει» ο Σ. Ζαριανόπουλος

Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Σωτήρης Ζαριανόπουλος, εκτίμησε πως «έχει πάρει τις δεσμεύσεις της η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης. Τα έχει συζητήσει ο κ. Ζέρβας με τον κ. Μπάρτλε (σ.σ. Γερμανός υφυπουργός)» όταν επισκέφθηκε πρόσφατα τη Γερμανία στο πλαίσιο της Ελληνογερμανικής Συνέλευσης. «Να τον πάρουμε εμείς να του ζητήσουμε την άδεια για αναβολή» της συζήτησης, είπε δηκτικά ο κ. Ζαριανόπουλος.

Κατά την άποψή του, «η χρήση του θέματος είναι άκρως επικοινωνιακή από τη διοίκηση του δήμου από τη μία πλευρά, αλλά και άκρως ουσιαστική για την ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ». Απευθυνόμενος στη διοίκηση ο κ. Ζαριανόπουλος υπενθύμισε ότι «μέσα στο 2020 θα αποσυρθούν 92 λεωφορεία του ΟΑΣΘ λόγω παλαιότητας» και με βάση την πρόθεση για αγορά 50 λεωφορείων από τον δήμο «μας βγάζει μείον 40. Άρα, τι ανάγκες θα καλύψετε;».

«Αντί να πιέσετε προς την κυβέρνηση για να αποδώσει τα παρανόμως παρακρατηθέντα από τους δήμους, Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους κτλ», ο δήμος σπεύδει στα χρήματα των δημοτικών τελών, παρατήρησε ο κ. Ζαριανόπουλος ενώ δεν παρέλειψε να τονίζει πως βάσει νόμου στη Θεσσαλονίκη πρέπει να κυκλοφορούν 525 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν 180.

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, ο κ. Ζαριανόπουλος κατήγγειλε ότι «μέσα στη σύμβαση προβλέπεται να επέμβει ο δήμος και να επιβάλλει ο δήμος να δοθεί η συντήρηση σε ιδιωτικό συνεργείο, ξεκινώντας ουσιαστικά την ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ». 

«Δεν υπάρχει να δηλώνεται ευθαρσώς μία σύμβαση η οποία δεν έχει κανένα νούμερο. Τι να ψηφίσουμε δηλαδή; είμαστε σοβαροί;», διερωτήθηκε ο κ. Ζαριανόπουλος.

Τα χρήματα για την αγορά των 50 οχημάτων «φεύγουν από τα ανταποδοτικά τέλη», ανέφερε ο ίδιος και επισήμανε ότι «το επόμενο διάστημα θα είναι πολύ μειωμένα λόγω κρίσης, ανεργίας, κλεισίματος καταστημάτων. Ποιος είναι αυτός που έρχεται να πάρει τα χρήματα που καλύπτουν βασικές ανάγκες για να τα δώσει στην κυβέρνηση και στον δήμο Λειψίας;». «Ετοιμάζουν business.  Εμείς θα κάνουμε τα πάντα για να ενημερώσουμε τον κόσμο της Θεσσαλονίκης για αυτό το έγκλημα», κατέληξε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης».

Οικολογικά οχήματα ζήτησε ο Μ. Τρεμόπουλος

Ο επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία Αλληλεγγύη», Μιχάλης Τρεμόπουλος, δήλωσε ότι «ο δήμος θα έπρεπε να έχει εμπλακεί στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης εδώ και δεκαετίες». Ανατρέχοντας στο παρελθόν είπε ότι «το έχει πράξει στη διάρκεια του Μεσοπολέμου, όταν είχε έρθει σε σύγκρουση τότε με την ιδιωτική βελγική εταιρεία του τραμ και είχε διεκδικήσει να έχει λόγο». Σημείωσε βέβαια πως η παράταξή του βλέπει θετικά την εμπλοκή του δήμου στις συγκοινωνίες, ωστόσο ζήτησε τα λεωφορεία να είναι οικολογικά, δηλαδή ηλεκτρικά, ή στη χειρότερη περίπτωση να κινούνται με φυσικό αέριο προκειμένου να αφήνουν το ελάχιστο δυνατό αποτύπωμα στο περιβάλλον.

Α. Γαζάκης: Ανήθικο να παίρνεις από τους δημότες και να τα δίνεις στην κυβέρνηση

Τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός πως δεν γνωστοποιήθηκε η πρόθεση του δήμου σε καμία από τις συνεδριάσεις του Δ.Σ. εξέφρασε ο επικεφαλής της «Πόλης Ανάποδα-Δύναμη Ανατροπής», Αντώνης Γαζάκης. «Είναι μία πρόταση που ούτε καν στην εισήγηση δεν λέει πόσο θα κοστίσει όλη αυτή η ιστορία στον δήμο και από πού θα αντληθούν οι πόροι. Καλούμαστε να βασιστούμε στις δηλώσεις ότι τα χρήματα αυτά θα είναι από τα ανταποδοτικά τέλη», παρατήρησε ο κ. Γαζάκης.

Σύμφωνα με τον ίδιο η ενίσχυση του ΟΑΣΘ είναι ευθύνη της εκάστοτε κυβέρνησης, καθώς αποτελεί κρατική εταιρεία. 

Για τον Κ. Ζέρβα ο κ. Γαζάκης ισχυρίστηκε πως «δεν έχουμε δει, δημόσια, να συγκρουστεί με αυτή την κυβέρνηση. Να απαιτήσει να λυθεί το πρόβλημα», με την αγορά νέων λεωφορείων μέσω του διαγωνισμού ο οποίος ακούγεται. αλλά δεν έχει ξεκινήσει, όπως είπε.

«Ο δήμος δεν μπορεί να τα δίνει όπου θέλει για να καλύπτει «τρύπες», διατράνωσε ο κ. Γαζάκης για τα χρήματα από τα δημοτικά τέλη και σχολίασε την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία η κυβέρνηση «έλυσε τα χέρια» του δήμου για τη μεταφορά πόρων από το αποθεματικό των δημοτικών τελών για την αγορά των λεωφορείων: «Δεν ξέρω κατά πόσο είναι νόμιμο, ξέρω όμως ότι δεν είναι ηθικό, όταν κάποιος παίρνει χρήματα από τους δημότες και τα δίνει στην κυβέρνηση», δήλωσε ο κ. Γαζάκης και πρόσθεσε μάλιστα ότι τα χρήματα αυτά θα έπρεπε να διοχετευθούν για την κάλυψη βασικών αναγκών των δημοτών, για προσλήψεις σε υπηρεσίες που είναι υποστελεχωμένες.

Γ. Ρακκάς: Το μοντέλο διακυβέρνησης Ζέρβα υποβαθμίσει το ρόλο του Δημοτικού Συμβουλίου

«Υπάρχει όντως πρόβλημα στη διαδικασία, καθώς διαβάζουμε ότι από το Σεπτέμβριο του 2019 υπήρχαν συζητήσεις για αυτή την υπόθεση. Το Δ.Σ. έμεινε έξω από αυτή τη διαδικασία», σημείωσε ο επικεφαλής της παράταξης «Μένουμε Θεσσαλονίκη», Γιώργος Ρακκάς.

«Αυτό το μοντέλο διακυβέρνησης όπου το Δ.Σ. μαθαίνει από τις εφημερίδες που αφορούν ένα σημαντικό ζήτημα, όχι μόνο υποβαθμίζει το ρόλο του Σώματος και της αντιπολίτευσης, αλλά υποβαθμίζει και το ίδιο το θέμα», επέμεινε.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία