ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υπό κατάρρευση ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα: Πριν την τραγωδία στα Τέμπη ακινητοποιήθηκε άλλο τρένο γιατί έπεσε καλώδιο επάνω του

Οι επιβάτες τελικώς αναχώρησαν από τον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου με καθυστέρηση τριών ωρών με λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη, ενώ στο διάστημα που μεσολάβησε δεν τους επετράπη ούτε να κατέβουν από το τρένο

 02/03/2023 23:20

Υπό κατάρρευση ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα: Πριν την τραγωδία στα Τέμπη ακινητοποιήθηκε άλλο τρένο γιατί έπεσε καλώδιο επάνω του

Σημάδια κατάρρευσης εμφανίζουν οι σιδηροδρομικές μεταφορές σε όλα τα επίπεδα καθώς τον τελευταίο καιρό είναι καθημερινές οι βλάβες που ακινητοποιούν αμαξοστοιχίες σε διάφορα σημεία του δικτύου και γεννούν σοβαρά ερωτηματικά για την ποιότητα της συντήρησης στα τρένα, ενώ την Τρίτη καλώδιο ηλεκτροκίνησης κόπηκε και έπεσε πάνω σε αμαξοστοιχία (Intercity 56), στην οποία επέβαιναν 450 επιβάτες, όπως γράφει το ethnos.gr.

Οι επιβάτες τελικώς αναχώρησαν από τον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου με καθυστέρηση τριών ωρών με λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη, ενώ στο διάστημα που μεσολάβησε δεν τους επετράπη ούτε να κατέβουν από το τρένο καθώς υπήρχε ο κίνδυνος πιθανών διαρροών ρεύματος και τραυματισμού.

Επιβάτες ανέφεραν ότι ακούστηκε τεράστιος κρότος και για το λόγο αυτό κάποιοι μίλησαν για έκρηξη ή βραχυκύκλωμα.

Πηγές του ΟΣΕ διαβεβαίωναν το «ethnos.gr» ότι δεν υπήρχε περίπτωση να σημειωθεί ατύχημα με το ηλεκτροφόρο καλώδιο δεδομένου ότι δευτερόλεπτα μετά που θα κοπεί ένα καλώδιο υψηλής τάσης, πέφτουν οι ασφάλειες από το σύστημα και διακόπτεται η ρευματοδότηση. Δεν υπάρχει ωστόσο ακόμα σαφής εικόνα για το τί ακριβώς προκάλεσε την πτώση του καλωδίου.

Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι το καλώδιο των 25.000 βολτ που κόπηκε και έπεσε πάνω στο τρένο, αποτελεί από μόνο του σοβαρότατο κίνδυνο για επιβάτες και προσωπικό λόγω του βάρους του ακόμα και εάν δεν είναι πλέον υπό τάση.

Συνεχείς οι βλάβες

Το σημερινό περιστατικό ήρθε να προστεθεί σε αρκετά επεισόδια βλαβών και ταλαιπωρίας των επιβατών του σιδηροδρόμου το τελευταίο διάστημα. Μόλις την περασμένη Παρασκευή το «ethnos.gr» ανέφερε ότι σε αμαξοστοιχία της Hellenic Train, η οποία βρισκόταν εν κινήσει προσεγγίζοντας τον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, ξέσπασε φωτιά. Το τρένο με περίπου 30 επιβάτες αναγκάστηκε να ακινητοποιηθεί μέχρι να κατασβεστεί από πυροσβέστες η φωτιά που έπιασε σε ηλεκτρικά καλώδια.

Η Τρίτη αποδείχτηκε μια ακόμα δύσκολη μέρα για τον σιδηρόδρομο καθώς, όπως ενημέρωσε η εταιρία, η αμαξοστοιχία 2594 (ΛAPIΣA - ΘEΣΣAΛONIKH ) ακινητοποιήθηκε εξαιτίας τεχνικού προβλήματος κοντά στον σταθμό της Λάρισας.

Άλλη αμαξοστοιχία, το Ιντερσίτι 63 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα) παρουσίασε καθυστέρηση στην αναχώρησή της και παρέμενε στη Θεσσαλονίκη καθώς και αυτό το τρένο είχε βλάβη. Η εταιρία έως αυτήν την ώρα δεν έχει ενημερώσει για τη συνέχιση της διαδρομής για κανένα από τα δύο τρένα.

Οι απανωτές βλάβες στο τροχαίο υλικό φουντώνουν τη συζήτηση και για το επίπεδο συντήρησης των τρένων, από τον φορέα συντήρησης, ο οποίος ανήκει επίσης στη Hellenic Train. Οι αστοχίες ειδικά σε μηχανές είναι πλέον σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και ενίοτε συμβαίνουν σε παραπάνω τους ενός τρένα την ίδια μέρα. Εκ του αποτελέσματος προκύπτει ότι η κατάσταση του τροχαίου υλικού, το οποίο ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο και μισθώνεται από την Hellenic Train, βρίσκεται σε οριακό σημείο. Να σημειωθεί μάλιστα ότι τα συμβάντα σχετίζονται κυρίως με τις παλαιότερες αμαξοστοιχίες, τις οποίες από το παρελθόν δρομολογούσε η τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα τρένα αυτά εμφανίζουν σημαντική συχνότητα βλαβών συγκριτικά με το Λευκό Βέλος, το οποίο συντηρείται εκτός εταιρίας.

Πηγή: ethnos.gr

Σημάδια κατάρρευσης εμφανίζουν οι σιδηροδρομικές μεταφορές σε όλα τα επίπεδα καθώς τον τελευταίο καιρό είναι καθημερινές οι βλάβες που ακινητοποιούν αμαξοστοιχίες σε διάφορα σημεία του δικτύου και γεννούν σοβαρά ερωτηματικά για την ποιότητα της συντήρησης στα τρένα, ενώ την Τρίτη καλώδιο ηλεκτροκίνησης κόπηκε και έπεσε πάνω σε αμαξοστοιχία (Intercity 56), στην οποία επέβαιναν 450 επιβάτες, όπως γράφει το ethnos.gr.

Οι επιβάτες τελικώς αναχώρησαν από τον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου με καθυστέρηση τριών ωρών με λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη, ενώ στο διάστημα που μεσολάβησε δεν τους επετράπη ούτε να κατέβουν από το τρένο καθώς υπήρχε ο κίνδυνος πιθανών διαρροών ρεύματος και τραυματισμού.

Επιβάτες ανέφεραν ότι ακούστηκε τεράστιος κρότος και για το λόγο αυτό κάποιοι μίλησαν για έκρηξη ή βραχυκύκλωμα.

Πηγές του ΟΣΕ διαβεβαίωναν το «ethnos.gr» ότι δεν υπήρχε περίπτωση να σημειωθεί ατύχημα με το ηλεκτροφόρο καλώδιο δεδομένου ότι δευτερόλεπτα μετά που θα κοπεί ένα καλώδιο υψηλής τάσης, πέφτουν οι ασφάλειες από το σύστημα και διακόπτεται η ρευματοδότηση. Δεν υπάρχει ωστόσο ακόμα σαφής εικόνα για το τί ακριβώς προκάλεσε την πτώση του καλωδίου.

Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι το καλώδιο των 25.000 βολτ που κόπηκε και έπεσε πάνω στο τρένο, αποτελεί από μόνο του σοβαρότατο κίνδυνο για επιβάτες και προσωπικό λόγω του βάρους του ακόμα και εάν δεν είναι πλέον υπό τάση.

Συνεχείς οι βλάβες

Το σημερινό περιστατικό ήρθε να προστεθεί σε αρκετά επεισόδια βλαβών και ταλαιπωρίας των επιβατών του σιδηροδρόμου το τελευταίο διάστημα. Μόλις την περασμένη Παρασκευή το «ethnos.gr» ανέφερε ότι σε αμαξοστοιχία της Hellenic Train, η οποία βρισκόταν εν κινήσει προσεγγίζοντας τον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, ξέσπασε φωτιά. Το τρένο με περίπου 30 επιβάτες αναγκάστηκε να ακινητοποιηθεί μέχρι να κατασβεστεί από πυροσβέστες η φωτιά που έπιασε σε ηλεκτρικά καλώδια.

Η Τρίτη αποδείχτηκε μια ακόμα δύσκολη μέρα για τον σιδηρόδρομο καθώς, όπως ενημέρωσε η εταιρία, η αμαξοστοιχία 2594 (ΛAPIΣA - ΘEΣΣAΛONIKH ) ακινητοποιήθηκε εξαιτίας τεχνικού προβλήματος κοντά στον σταθμό της Λάρισας.

Άλλη αμαξοστοιχία, το Ιντερσίτι 63 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα) παρουσίασε καθυστέρηση στην αναχώρησή της και παρέμενε στη Θεσσαλονίκη καθώς και αυτό το τρένο είχε βλάβη. Η εταιρία έως αυτήν την ώρα δεν έχει ενημερώσει για τη συνέχιση της διαδρομής για κανένα από τα δύο τρένα.

Οι απανωτές βλάβες στο τροχαίο υλικό φουντώνουν τη συζήτηση και για το επίπεδο συντήρησης των τρένων, από τον φορέα συντήρησης, ο οποίος ανήκει επίσης στη Hellenic Train. Οι αστοχίες ειδικά σε μηχανές είναι πλέον σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και ενίοτε συμβαίνουν σε παραπάνω τους ενός τρένα την ίδια μέρα. Εκ του αποτελέσματος προκύπτει ότι η κατάσταση του τροχαίου υλικού, το οποίο ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο και μισθώνεται από την Hellenic Train, βρίσκεται σε οριακό σημείο. Να σημειωθεί μάλιστα ότι τα συμβάντα σχετίζονται κυρίως με τις παλαιότερες αμαξοστοιχίες, τις οποίες από το παρελθόν δρομολογούσε η τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα τρένα αυτά εμφανίζουν σημαντική συχνότητα βλαβών συγκριτικά με το Λευκό Βέλος, το οποίο συντηρείται εκτός εταιρίας.

Πηγή: ethnos.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία