ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

"Βροχή" τα online παράπονα στον δήμο Θεσσαλονίκης- Έρχεται ειδικός πενταψήφιος αριθμός

Τα αιτήματα για το 2020 πλησιάζουν τα 11.000- Μειωμένα σε σχέση με το 2019

 03/04/2021 08:00

"Βροχή" τα online παράπονα στον δήμο Θεσσαλονίκης- Έρχεται ειδικός πενταψήφιος αριθμός

Βαγγέλης Στολάκης

Πεταμένα ογκώδη αντικείμενα, εγκαταλελειμμένα οχήματα, δενδροφυτεύσεις και κοπή δέντρων, σπασμένα πλακάκια στα πεζοδρόμια, κακοσυντηρημένοι δρόμοι και άλλα πολλά, είναι ορισμένα από τα παράπονα των δημοτών Θεσσαλονίκης στον... δήμαρχο. Μόνο που τα παράπονα γίνονται ηλεκτρονικά μέσα από την εφαρμογή «Βελτιώνω την πόλη μου» του δήμου Θεσσαλονίκης.

Η πλατφόρμα του δήμου Θεσσαλονίκης δέχεται «βροχή» αιτημάτων. Ωστόσο, λόγω της "καραντίνας" αυτά φαίνεται πως μειώθηκαν.  Είναι χαρακτηριστικό ότι για το 2020, έτος της «καραντίνας» πλησίασαν τα 11.000, έναντι των περίπου 16.000 που καταγράφηκαν το 2019. 

Οι πολίτες, που εντοπίζουν μια προβληματική κατάσταση έχουν την δυνατότητα να κατοχυρώνουν ηλεκτρονικά (αλλά και τηλεφωνικά) το αίτημά τους, συνοδευόμενο από σχετικές φωτογραφίες. Τα αιτήματα στη συνέχεια «διαβάζουν» οι αρμόδιες υπηρεσίες, οι οποίες προχωρούν στην επίλυση των προβλημάτων, ενώ ο πολίτης μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη του αιτήματός του. 

Είναι χαρακτηριστικό πως το Α’ εξάμηνο του 2020 η υπηρεσία δέχτηκε 2.199 αιτήματα μέσω διαδικτύου και μέσω τηλεφώνου 2.957 αιτήματα. Για το Β’ εξάμηνο παρατηρείται αύξηση των αιτημάτων που υποβλήθηκαν μέσω internet τα οποία ανήλθαν στα 3.303 και πτώση των αντίστοιχων που υποβλήθηκαν μέσω τηλεφώνου (2.389 αιτήματα).

Όπως αναφέρει μάλιστα, στο makthes.gr ο αντιδήμαρχος Ε[ιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιώργος Αβαρλής ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ενώ στο α’ εξάμηνο του 2020 οι περισσότερες αιτήσεις κατοχυρώθηκαν τηλεφωνικά, στο β’ εξάμηνο έγινε ηλεκτρονικά μέσω υπολογιστή, κινητού τηλεφώνου ή tablet. «Αυτό δείχνει ότι λόγω της τηλεργασίας, της τηλεκπαίδευσης και συνολικά της στροφής προς την ηλεκτρονική διακυβέρνηση οι πολίτες εξοικειώθηκαν με τις νέες τεχνολογίες» σχολιάζει ο κ. Αβαρλής. Προαναγγέλλει μάλιστα, πως το προσεχές διάστημα θα δημιουργηθεί ειδικός πενταψήφιος αριθμός, στον οποίο οι πολίτες θα μπορούν να καλούν, να υποβάλλουν το αίτημά τους στον υπάλληλο και εκείνος με την σειρά του να το κατοχυρώνει στο σύστημα.

Η πλατφόρμα «Βελτιώνω την πόλη μου» του δήμου Θεσσαλονίκης λειτουργεί από το 2015, ενώ μέχρι σήμερα έχει δεχτεί περισσότερα από 60.000 αιτήματα. Σημειώνεται πως υπάρχει και εφαρμογή διαθέσιμη για κινητά τηλέφωνα λογισμικού Ios και Android. Οι υπηρεσίες που αναλαμβάνουν την διεκπεραίωση της πλειονότητας των εισερχόμενων αιτημάτων είναι η Διεύθυνση Ανακύκλωσης και Απορριμμάτων, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος, η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας, ενώ ακολουθούν Κατασκευών, Δημοτικών Προσόδων και Δημοτική Αστυνομία.


Οι 10 κατηγορίες με τα περισσότερα αιτήματα για το Α’ Εξάμηνο του 2020 είναι:

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Ε' Δημοτική Κοινότητα (Ανατολική Θεσσαλονίκη) 939

Ηλεκτροφωτισμός - Καμένες λάμπες 705

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Δ' Δημοτική Κοινότητα (Τούμπα) 486

Εγκαταλελειμμένα οχήματα 474

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Γ' Δημοτική Κοινότητα (Άνω πόλη) 324

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Α' Δημοτική Κοινότητα (Εμπορικό Κέντρο) 318

Δενδροφυτεύσεις - Κλαδεύσεις - Φυτώρια - Κοπή δένδρων 241

Οδόστρωμα - Πεζοδρόμια 238

Επισκευή κάδων - καλαθιών σκουπιδιών 196

Προβλήματα σαρώματος (σκούπισμα οδών, πεζοδρομίων & σχαρών φρεατίων αποχέτευσης) - Ε' Δημοτική Κοινότητα (Ανατολική Θεσσαλονίκη) 134

Οι κατηγορίες με τα λιγότερα αιτήματα για το ίδιο διάστημα έχουν ως εξής:

Αφισοκόλληση - Ε' Δημοτική Κοινότητα (Ανατολική Θεσσαλονίκη) 3

Προβλήματα σαρώματος (σκούπισμα οδών, πεζοδρομίων & σχαρών φρεατίων αποχέτευσης) - Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας 2

Υπό κατασκευή έργα της Διεύθυνσης Κατασκευών και Συντηρήσεων 2

Ειδικές θέσεις στάθμευσης (φορτοεκφόρτωσης, Α.Μ.Ε.Α, εξυπηρέτησης δημοσίων υπηρεσιών, κλπ) 2

Πλύσιμο κάδων - δρόμων - Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας 2

Αφισοκόλληση - Γ' Δημοτική Κοινότητα (Άνω πόλη) 2

Αποκομιδή απορριμμάτων 1

Για το δεύτερο εξάμηνο του 2020, η κατηγοριοποίηση των αιτημάτων που υποβλήθηκαν από τους πολίτες έχει ως εξής:

Οι 10 κατηγορίες με τα περισσότερα αιτήματα:

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Ε' Δημοτική Κοινότητα (Ανατολική Θεσσαλονίκη) 1209

Ηλεκτροφωτισμός - Καμένες λάμπες 635

Εγκαταλελειμμένα οχήματα 615

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Δ' Δημοτική Κοινότητα (Τούμπα) 528

Δενδροφυτεύσεις - Κλαδεύσεις - Φυτώρια - Κοπή δένδρων 279

Οδόστρωμα - Πεζοδρόμια 277

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Α' Δημοτική Κοινότητα (Εμπορικό Κέντρο) 262

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Γ' Δημοτική Κοινότητα (Άνω πόλη) 242

Προβλήματα σαρώματος (σκούπισμα οδών, πεζοδρομίων & σχαρών φρεατίων αποχέτευσης) - Ε' Δημοτική Κοινότητα (Ανατολική Θεσσαλονίκη) 136

Συντήρηση πάρκων και νησίδων πρασίνου 135

Οι κατηγορίες με τα λιγότερα αιτήματα είναι οι εξής:

Ειδικές θέσεις στάθμευσης (φορτοεκφόρτωσης, Α.Μ.Ε.Α, εξυπηρέτησης δημοσίων υπηρεσιών, κλπ) 3

Δημοτικές τουαλέτες 2

Αφισοκόλληση - Γ' Δημοτική Κοινότητα (Άνω πόλη) 2

Πλύσιμο κάδων - δρόμων 2

Προβλήματα σαρώματος (σκούπισμα οδών, πεζοδρομίων & σχαρών φρεατίων αποχέτευσης) - Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας 1

Υπό κατασκευή έργα της Διεύθυνσης Κατασκευών και Συντηρήσεων 1

Προβλήματα σαρώματος (σκούπισμα οδών, πεζοδρομίων & σχαρών φρεατίων αποχέτευσης) 1

Από τα στοιχεία που παρουσιάζει το makthes.gr ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει τέλος, το γεγονός ότι δυο συγκεκριμένοι χρήστες υπέβαλαν 497(1) αιτήματα ο καθένας μόνο το Α’ Εξάμηνο του περασμένου έτους.

Πεταμένα ογκώδη αντικείμενα, εγκαταλελειμμένα οχήματα, δενδροφυτεύσεις και κοπή δέντρων, σπασμένα πλακάκια στα πεζοδρόμια, κακοσυντηρημένοι δρόμοι και άλλα πολλά, είναι ορισμένα από τα παράπονα των δημοτών Θεσσαλονίκης στον... δήμαρχο. Μόνο που τα παράπονα γίνονται ηλεκτρονικά μέσα από την εφαρμογή «Βελτιώνω την πόλη μου» του δήμου Θεσσαλονίκης.

Η πλατφόρμα του δήμου Θεσσαλονίκης δέχεται «βροχή» αιτημάτων. Ωστόσο, λόγω της "καραντίνας" αυτά φαίνεται πως μειώθηκαν.  Είναι χαρακτηριστικό ότι για το 2020, έτος της «καραντίνας» πλησίασαν τα 11.000, έναντι των περίπου 16.000 που καταγράφηκαν το 2019. 

Οι πολίτες, που εντοπίζουν μια προβληματική κατάσταση έχουν την δυνατότητα να κατοχυρώνουν ηλεκτρονικά (αλλά και τηλεφωνικά) το αίτημά τους, συνοδευόμενο από σχετικές φωτογραφίες. Τα αιτήματα στη συνέχεια «διαβάζουν» οι αρμόδιες υπηρεσίες, οι οποίες προχωρούν στην επίλυση των προβλημάτων, ενώ ο πολίτης μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη του αιτήματός του. 

Είναι χαρακτηριστικό πως το Α’ εξάμηνο του 2020 η υπηρεσία δέχτηκε 2.199 αιτήματα μέσω διαδικτύου και μέσω τηλεφώνου 2.957 αιτήματα. Για το Β’ εξάμηνο παρατηρείται αύξηση των αιτημάτων που υποβλήθηκαν μέσω internet τα οποία ανήλθαν στα 3.303 και πτώση των αντίστοιχων που υποβλήθηκαν μέσω τηλεφώνου (2.389 αιτήματα).

Όπως αναφέρει μάλιστα, στο makthes.gr ο αντιδήμαρχος Ε[ιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιώργος Αβαρλής ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ενώ στο α’ εξάμηνο του 2020 οι περισσότερες αιτήσεις κατοχυρώθηκαν τηλεφωνικά, στο β’ εξάμηνο έγινε ηλεκτρονικά μέσω υπολογιστή, κινητού τηλεφώνου ή tablet. «Αυτό δείχνει ότι λόγω της τηλεργασίας, της τηλεκπαίδευσης και συνολικά της στροφής προς την ηλεκτρονική διακυβέρνηση οι πολίτες εξοικειώθηκαν με τις νέες τεχνολογίες» σχολιάζει ο κ. Αβαρλής. Προαναγγέλλει μάλιστα, πως το προσεχές διάστημα θα δημιουργηθεί ειδικός πενταψήφιος αριθμός, στον οποίο οι πολίτες θα μπορούν να καλούν, να υποβάλλουν το αίτημά τους στον υπάλληλο και εκείνος με την σειρά του να το κατοχυρώνει στο σύστημα.

Η πλατφόρμα «Βελτιώνω την πόλη μου» του δήμου Θεσσαλονίκης λειτουργεί από το 2015, ενώ μέχρι σήμερα έχει δεχτεί περισσότερα από 60.000 αιτήματα. Σημειώνεται πως υπάρχει και εφαρμογή διαθέσιμη για κινητά τηλέφωνα λογισμικού Ios και Android. Οι υπηρεσίες που αναλαμβάνουν την διεκπεραίωση της πλειονότητας των εισερχόμενων αιτημάτων είναι η Διεύθυνση Ανακύκλωσης και Απορριμμάτων, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος, η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας, ενώ ακολουθούν Κατασκευών, Δημοτικών Προσόδων και Δημοτική Αστυνομία.


Οι 10 κατηγορίες με τα περισσότερα αιτήματα για το Α’ Εξάμηνο του 2020 είναι:

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Ε' Δημοτική Κοινότητα (Ανατολική Θεσσαλονίκη) 939

Ηλεκτροφωτισμός - Καμένες λάμπες 705

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Δ' Δημοτική Κοινότητα (Τούμπα) 486

Εγκαταλελειμμένα οχήματα 474

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Γ' Δημοτική Κοινότητα (Άνω πόλη) 324

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Α' Δημοτική Κοινότητα (Εμπορικό Κέντρο) 318

Δενδροφυτεύσεις - Κλαδεύσεις - Φυτώρια - Κοπή δένδρων 241

Οδόστρωμα - Πεζοδρόμια 238

Επισκευή κάδων - καλαθιών σκουπιδιών 196

Προβλήματα σαρώματος (σκούπισμα οδών, πεζοδρομίων & σχαρών φρεατίων αποχέτευσης) - Ε' Δημοτική Κοινότητα (Ανατολική Θεσσαλονίκη) 134

Οι κατηγορίες με τα λιγότερα αιτήματα για το ίδιο διάστημα έχουν ως εξής:

Αφισοκόλληση - Ε' Δημοτική Κοινότητα (Ανατολική Θεσσαλονίκη) 3

Προβλήματα σαρώματος (σκούπισμα οδών, πεζοδρομίων & σχαρών φρεατίων αποχέτευσης) - Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας 2

Υπό κατασκευή έργα της Διεύθυνσης Κατασκευών και Συντηρήσεων 2

Ειδικές θέσεις στάθμευσης (φορτοεκφόρτωσης, Α.Μ.Ε.Α, εξυπηρέτησης δημοσίων υπηρεσιών, κλπ) 2

Πλύσιμο κάδων - δρόμων - Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας 2

Αφισοκόλληση - Γ' Δημοτική Κοινότητα (Άνω πόλη) 2

Αποκομιδή απορριμμάτων 1

Για το δεύτερο εξάμηνο του 2020, η κατηγοριοποίηση των αιτημάτων που υποβλήθηκαν από τους πολίτες έχει ως εξής:

Οι 10 κατηγορίες με τα περισσότερα αιτήματα:

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Ε' Δημοτική Κοινότητα (Ανατολική Θεσσαλονίκη) 1209

Ηλεκτροφωτισμός - Καμένες λάμπες 635

Εγκαταλελειμμένα οχήματα 615

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Δ' Δημοτική Κοινότητα (Τούμπα) 528

Δενδροφυτεύσεις - Κλαδεύσεις - Φυτώρια - Κοπή δένδρων 279

Οδόστρωμα - Πεζοδρόμια 277

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Α' Δημοτική Κοινότητα (Εμπορικό Κέντρο) 262

Περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων - Γ' Δημοτική Κοινότητα (Άνω πόλη) 242

Προβλήματα σαρώματος (σκούπισμα οδών, πεζοδρομίων & σχαρών φρεατίων αποχέτευσης) - Ε' Δημοτική Κοινότητα (Ανατολική Θεσσαλονίκη) 136

Συντήρηση πάρκων και νησίδων πρασίνου 135

Οι κατηγορίες με τα λιγότερα αιτήματα είναι οι εξής:

Ειδικές θέσεις στάθμευσης (φορτοεκφόρτωσης, Α.Μ.Ε.Α, εξυπηρέτησης δημοσίων υπηρεσιών, κλπ) 3

Δημοτικές τουαλέτες 2

Αφισοκόλληση - Γ' Δημοτική Κοινότητα (Άνω πόλη) 2

Πλύσιμο κάδων - δρόμων 2

Προβλήματα σαρώματος (σκούπισμα οδών, πεζοδρομίων & σχαρών φρεατίων αποχέτευσης) - Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας 1

Υπό κατασκευή έργα της Διεύθυνσης Κατασκευών και Συντηρήσεων 1

Προβλήματα σαρώματος (σκούπισμα οδών, πεζοδρομίων & σχαρών φρεατίων αποχέτευσης) 1

Από τα στοιχεία που παρουσιάζει το makthes.gr ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει τέλος, το γεγονός ότι δυο συγκεκριμένοι χρήστες υπέβαλαν 497(1) αιτήματα ο καθένας μόνο το Α’ Εξάμηνο του περασμένου έτους.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία