ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Βραβείο σε διδακτικό εργαλείο του ΑΠΘ που συνδυάζει εικονική πραγματικότητα και τρισδιάστατη εκτύπωση στην ιατρική εκπαίδευση

Η εργασία αυτή αξιολογήθηκε μεταξύ άλλων 150 από όλο τον κόσμο και απέσπασε το βραβείο «Εξαιρετικής Συνεισφοράς στην Έρευνα (Outstanding Contribution to Research Award)» του Διεθνούς Συνεδρίου «Immersive Learning Research Network (iLRN)»

 18/07/2023 15:02

Βραβείο σε διδακτικό εργαλείο του ΑΠΘ που συνδυάζει εικονική πραγματικότητα και τρισδιάστατη εκτύπωση στην ιατρική εκπαίδευση

Ενα διδακτικό εργαλείο που αξιοποιεί τις δυνατότητες της εικονικής πραγματικότητας και της τρισδιάστατης εκτύπωσης στην ιατρική εκπαίδευση και την ανατομία δημιουργήθηκε στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας του Εργαστηρίου Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του Τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ. 

Η εργασία αυτή αξιολογήθηκε μεταξύ άλλων 150 από όλο τον κόσμο και απέσπασε το βραβείο «Εξαιρετικής Συνεισφοράς στην Έρευνα (Outstanding Contribution to Research Award)» του Διεθνούς Συνεδρίου «Immersive Learning Research Network (iLRN)», το οποίο πραγματοποιήθηκε από τις 25 ως τις 29 Ιουνίου 2023, στο San Luis Obispo στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.

Η εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να βελτιωθεί το μάθημα της εκπαίδευσης της Ιατρικής σε διάφορα θέματα όπως η ανατομία, η χειρουργική κλπ., με την μετατροπή μέρους των μαθημάτων σε υλικό που “βγαίνει” μέσα από εικονική πραγματικότητα, ανέφερε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Εργαστηρίου Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ, καθηγητής Παναγιώτης Μπαμίδης.

«Οι φοιτητές φορούν γυαλιά τρισδιάστατης εμβυθιστικής τεχνολογίας που έχουν μια θήκη μέσα στην οποία μπαίνει το κινητό. Φορώντας τα γυαλιά, μέσω του κινητού μπορούν να αλληλεπιδρούν καλύτερα με ανατομικά στοιχεία που βγαίνουν μπροστά τους, να βλέπουν πράγματα που δεν τα βλέπουν για παράδειγμα σε ένα πτώμα ή σε κάποια χειρουργική επέμβαση στην οποία δεν μπορούν να είναι από πάνω. Αυτό συμβαίνει σε συνδυασμό και με τρισδιάστατα εκτυπωμένα όργανα και υλικά, π.χ. εγκέφαλο, ήπαρ, χολή, πάγκρεας κλπ. Στο συνέδριο δείξαμε αυτή τη δουλειά. Ο συνδυασμός αυτών των προπλασμάτων τρισδιάστατης εκτύπωσης μαζί με εικονική πραγματικότητα αξιοποιήθηκε με επίκεντρο βέβαια και την εμπλοκή των φοιτητών. Δηλαδή στη διάρκεια της χρονιάς το πρόγραμμα αυτό “έτρεξε” σε πολλούς φοιτητές οι οποίοι μάς είπαν πως θα το θέλανε. Προσπαθούμε να δούμε και τα αποτελέσματά του, αν δηλαδή βοηθάει περισσότερο ή όχι» εξήγησε ο κ. Μπαμίδης.

Η εργασία είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα ENTICE το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα Εrasmus + της ΕΕ και, όπως ανέφερε ο κ. Μπαμίδης, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο αναβάθμισης του προγράμματος εκπαίδευσης της Ιατρικής. Η εργασία διακρίθηκε στο Συνέδριο και βραβεύτηκε ως εξαιρετική μεταφορά τεχνογνωσίας εικονικής/μεικτής πραγματικότητας στη βιωματική εκπαίδευση ανατομίας, γιατί χρησιμοποίησε πόρους και απτά προπλάσματα τρισδιάστατης εκτύπωσης και γιατί έφερε στο επίκεντρο την εμπλοκή των φοιτητών στον σχεδιασμό του εκπαιδευτικού υλικού. Στο πλαίσιο της εργασίας δημιουργήθηκε ένα ψηφιακά επαυξημένο υλικό τρισδιάστατων εκτυπώσεων όπου, με τη βοήθεια του κινητού του τηλεφώνου, ο φοιτητής μπορεί να πάρει, ζωντανά, πληροφορίες ανατομίας για μία σειρά κρίσιμα συστήματα και όργανα, όπως π.χ. το ήπαρ και το κεντρικό νευρικό σύστημα. Το ίδιο περιεχόμενο αναπτύχθηκε και σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας για να υποστηρίξει απομακρυσμένες εκπαιδεύσεις συνεργατικής μάθησης πέρα από τη ζωντανή βιωματική εκπαίδευση με επαυξημένες τρισδιάστατες εκτυπώσεις.

Ενα διδακτικό εργαλείο που αξιοποιεί τις δυνατότητες της εικονικής πραγματικότητας και της τρισδιάστατης εκτύπωσης στην ιατρική εκπαίδευση και την ανατομία δημιουργήθηκε στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας του Εργαστηρίου Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του Τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ. 

Η εργασία αυτή αξιολογήθηκε μεταξύ άλλων 150 από όλο τον κόσμο και απέσπασε το βραβείο «Εξαιρετικής Συνεισφοράς στην Έρευνα (Outstanding Contribution to Research Award)» του Διεθνούς Συνεδρίου «Immersive Learning Research Network (iLRN)», το οποίο πραγματοποιήθηκε από τις 25 ως τις 29 Ιουνίου 2023, στο San Luis Obispo στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.

Η εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να βελτιωθεί το μάθημα της εκπαίδευσης της Ιατρικής σε διάφορα θέματα όπως η ανατομία, η χειρουργική κλπ., με την μετατροπή μέρους των μαθημάτων σε υλικό που “βγαίνει” μέσα από εικονική πραγματικότητα, ανέφερε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Εργαστηρίου Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ, καθηγητής Παναγιώτης Μπαμίδης.

«Οι φοιτητές φορούν γυαλιά τρισδιάστατης εμβυθιστικής τεχνολογίας που έχουν μια θήκη μέσα στην οποία μπαίνει το κινητό. Φορώντας τα γυαλιά, μέσω του κινητού μπορούν να αλληλεπιδρούν καλύτερα με ανατομικά στοιχεία που βγαίνουν μπροστά τους, να βλέπουν πράγματα που δεν τα βλέπουν για παράδειγμα σε ένα πτώμα ή σε κάποια χειρουργική επέμβαση στην οποία δεν μπορούν να είναι από πάνω. Αυτό συμβαίνει σε συνδυασμό και με τρισδιάστατα εκτυπωμένα όργανα και υλικά, π.χ. εγκέφαλο, ήπαρ, χολή, πάγκρεας κλπ. Στο συνέδριο δείξαμε αυτή τη δουλειά. Ο συνδυασμός αυτών των προπλασμάτων τρισδιάστατης εκτύπωσης μαζί με εικονική πραγματικότητα αξιοποιήθηκε με επίκεντρο βέβαια και την εμπλοκή των φοιτητών. Δηλαδή στη διάρκεια της χρονιάς το πρόγραμμα αυτό “έτρεξε” σε πολλούς φοιτητές οι οποίοι μάς είπαν πως θα το θέλανε. Προσπαθούμε να δούμε και τα αποτελέσματά του, αν δηλαδή βοηθάει περισσότερο ή όχι» εξήγησε ο κ. Μπαμίδης.

Η εργασία είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα ENTICE το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα Εrasmus + της ΕΕ και, όπως ανέφερε ο κ. Μπαμίδης, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο αναβάθμισης του προγράμματος εκπαίδευσης της Ιατρικής. Η εργασία διακρίθηκε στο Συνέδριο και βραβεύτηκε ως εξαιρετική μεταφορά τεχνογνωσίας εικονικής/μεικτής πραγματικότητας στη βιωματική εκπαίδευση ανατομίας, γιατί χρησιμοποίησε πόρους και απτά προπλάσματα τρισδιάστατης εκτύπωσης και γιατί έφερε στο επίκεντρο την εμπλοκή των φοιτητών στον σχεδιασμό του εκπαιδευτικού υλικού. Στο πλαίσιο της εργασίας δημιουργήθηκε ένα ψηφιακά επαυξημένο υλικό τρισδιάστατων εκτυπώσεων όπου, με τη βοήθεια του κινητού του τηλεφώνου, ο φοιτητής μπορεί να πάρει, ζωντανά, πληροφορίες ανατομίας για μία σειρά κρίσιμα συστήματα και όργανα, όπως π.χ. το ήπαρ και το κεντρικό νευρικό σύστημα. Το ίδιο περιεχόμενο αναπτύχθηκε και σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας για να υποστηρίξει απομακρυσμένες εκπαιδεύσεις συνεργατικής μάθησης πέρα από τη ζωντανή βιωματική εκπαίδευση με επαυξημένες τρισδιάστατες εκτυπώσεις.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία