ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τραγωδία στα Τέμπη: Τι θα ανακοινώσει σήμερα ο Γ. Γεραπετρίτης - Τα πρώτα μέτρα και οι διαχρονικές ευθύνες

Tα μέτρα που ανακοινώνει σήμερα η κυβέρνηση για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο - Στην Αθήνα οι Ευρωπαίοι εμπειρογνώμονες

 08/03/2023 07:02

Τραγωδία στα Τέμπη: Τι θα ανακοινώσει σήμερα ο Γ. Γεραπετρίτης - Τα πρώτα μέτρα και οι διαχρονικές ευθύνες

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τη σημερινή συνέντευξη του εκτελώντα χρέη υπουργού Μεταφορών, ο οποίος μετά από δύο μέρες αυτοψία στη Λάρισα, στον τόπο του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη και στη Θεσσαλονίκη, επέστρεψε στην Αθήνα και ετοιμάζεται για τις ανακοινώσεις τις κυβέρνησης σχετικά με το τι θα γίνει από εδώ και πέρα.

Ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, μετά την επιστροφή του στην Αθήνα, είχε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, προκειμένου να τον ενημερώσει για τα αποτελέσματα του ταξιδιού του και των συμπερασμάτων που βγήκαν από τις επαφές του, ενώ νωρίτερα ενημέρωσε τους συνεργάτες του για το τι είδε στο ταξίδι που πραγματοποίησε.

Σήμερα στις 11 -ώρα που είναι προγραμματισμένη η σχετική συνέντευξή του- ο κ. Γεραπετρίτης αναμένεται να περιγράψει το σχέδιο της κυβέρνησης για να επαναλειτουργήσει με ασφάλεια το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών στις μετακινήσεις με τρένο, η οποία βρίσκεται… υπό του μηδενός μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Τι θα ειπωθεί στη συνέντευξη

Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να εξηγήσει αναλυτικά σε ποια σημεία του δικτύου λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, σε ποια δεν λειτουργεί, τι θα γίνει σε αυτά τα σημεία, αλλά και πώς συνολικά θα διασφαλιστεί η ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο, μέχρι να ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα, τα οποία «καρκινοβατούν» εδώ και χρόνια χωρίς ουδείς ως σήμερα να έχει αναλάβει την ευθύνη για την κατάσταση.

Παράλληλα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο εκτελών χρέη υπουργού Μεταφορών θα αναφερθεί και στις επίμαχες συμβάσεις σχετικά με τα έργα τηλεδιοίκησης και τους λόγους για τους οποίους το ολοκληρωμένο σύστημα που η χώρα έχει αποκτήσει ακόμα δεν έχει εγκατασταθεί πλήρως σε όλα τα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και ποιος έχει την ευθύνη για τις καθυστερήσεις.

Τα άμεσα μέτρα

Μεταξύ άλλων, αναμένεται να ανακοινώσει:

– τοποθέτηση και δεύτερου σταθμάρχη ανά βάρδια

– επαναφορά του συντονιστικού κέντρου του ΟΣΕ μέχρι να ολοκληρωθεί στο 100% ο δίκτυο τηλεδιοίκησης στον σιδηρόδρομο

– θέσπιση Επιτροπής εσωτερικού ελέγχου στον ΟΣΕ.

Δεν σταματούν τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η σκέψη να σταματήσουν τα δρομολόγια των επιβατικών τρένων στο δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη για ένα διάστημα ως και ένα μήνα, μέχρι δηλαδή να υπάρξει ένα πιο ασφαλές περιβάλλον για τις μετακινήσεις με τον σιδηρόδρομο, δεν κέρδισε τελικά έδαφος. Κανονικά θα γίνονται και τα δρομολόγια των εμπορικών τρένων καθώς υπάρχουν συμβάσεις εταιρειών με την Hellenic Train για τη μεταφορά αγαθών και οποιαδήποτε διατάραξη τους θα συνεπαγόταν τεράστιες οικονομικές ζημιές και για τις δύο πλευρές αλλά και για την οικονομία της χώρας.

Απαντήσεις με ντοκουμέντα

Ο κ. Γεραπετρίτης θα απαντήσει κατά μέτωπο στις επιθέσεις που δέχεται η κυβέρνηση από τους πολιτικούς αντιπάλους με ντοκουμέντα, αποτυπώντας πράξεις αλλά και παραλείψεις των κυβερνήσεων ως σήμερα.

Έτσι, στη συνέντευξη Τύπου:

-Θα αναδείξει διαχρονικές ευθύνες για την απαράδεκτη κατάσταση στον σιδηρόδρομο και κωλυσιεργίες στον εκσυγχρονισμό του δικτύου στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Μια ιστορία που χάνεται στο χρόνο και που θυμίζει το… «Γεφύρι της Άρτας».

-Θα αναφερθεί αναλυτικά στην πορεία της αμαρτωλής Σύμβασης «717» για τα συστήματα ασφαλείας των τρένων, αναδεικνύοντας τις αλήθειες και τα fake news.

-Θα δώσει χρονοδιαγράμματα τόσο για το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων όσο και για την εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, η οποία επιδιώκεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο ως το τέλος του 2023.

Βάρος στην έρευνα της Δικαιοσύνης

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να απαντήσει σε όλες τις κατηγορίες που έχουν εκτοξευθεί σε βάρος της από την αντιπολίτευση για το τραγικό δυστύχημα, αλλά και να απευθύνει τις δικές της ερωτήσεις προς τον ΣΥΡΙΖΑ για τα όσα έκανε ή δεν έκανε επί δικής του διακυβέρνησης της χώρας, όταν και πουλήθηκε στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI) η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση δίνει ιδιαίτερο βάρος – εξ ου και η επιστολή του πρωθυπουργού στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρο Ντογιάκο – στη διερεύνηση της τραγωδίας από τη Δικαιοσύνη, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου, να επισημαίνει στον ΣΚΑΪ ότι η κυβέρνηση επιθυμεί να βγουν όλα στο φως, δηλαδή το τι συνέβη, οι συμβάσεις οι οποίες δεν έχουν υλοποιηθεί και τα έργα που δεν έχουν προχωρήσει.

Υπουργικό Συμβούλιο αύριο για τα Τέμπη

Την Πέμπτη, στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών θα θέσει για έγκριση τις θεσμικές παρεμβάσεις για την επόμενη ημέρα στο σιδηρόδρομο μετά την εθνική τραγωδία των Τεμπών.

Στην Αθήνα σήμερα οι Ευρωπαίοι ειδικοί

Στην Αθήνα φτάνουν αύριο εμπειρογνώμονες της Ε.Ε. και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων να παράσχουν τεχνογνωσία στην Ελλάδα, ώστε να τρέξουν άμεσα και αποτελεσματικά οι πρωτοβουλίες για την ασφάλεια των μετακινήσεων και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.

«Καμπανάκι» κινδύνου από το 2014

Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Εκτελεστικού Διευθυντή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων Γιόζεφ Ντόπελμπαουερ (εφημ. «Καθημερινή»), λίγες ώρες πριν την επίσκεψη του στη χώρα μας, ότι είχε χτυπήσει «καμπανάκι κινδύνου» ήδη από το 2014. «Εδώ και χρόνια η Ελλάδα κατατάσσεται ανάμεσα στις χώρες με υψηλή θνησιμότητα. Έχουμε εντοπίσει μια σειρά ελλείψεων και έχουμε προβεί σε σειρά παρατηρήσεων. Τα έχουμε μοιραστεί με τις ελληνικές αρχές οι οποίες ανταποκρίθηκαν με ένα σχέδιο δράσης, το οποίο θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Το αίτημα για την παροχή τεχνογνωσίας υποβλήθηκε από το Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στην Πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σε τηλεφωνική τους επικοινωνία, κατά την οποία ζήτησε και έκτακτη κοινοτική ενίσχυση στη χώρα μας προκειμένου να προωθήσει άμεσα το σημαντικό αυτό πρότζεκτ του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.

Επίσης, από την πλευρά της Επιτροπής, στην επίσκεψη στην Αθήνα θα είναι και η Ελζμπιέτα Λουκανιούκ, αρμόδια για θέματα ασφάλειας σιδηροδρόμων στο γραφείου της επιτρόπου Μεταφορών, Αντίνα Βάλεαν, ενώ ο ΕRA ενημέρωσε ότι η ελληνική ρυθμιστική αρχή ασφάλειας σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ζήτησε στις 06/03/2023 τη βοήθειά του σε μέρος των εποπτικών δραστηριοτήτων της.


Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τη σημερινή συνέντευξη του εκτελώντα χρέη υπουργού Μεταφορών, ο οποίος μετά από δύο μέρες αυτοψία στη Λάρισα, στον τόπο του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη και στη Θεσσαλονίκη, επέστρεψε στην Αθήνα και ετοιμάζεται για τις ανακοινώσεις τις κυβέρνησης σχετικά με το τι θα γίνει από εδώ και πέρα.

Ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, μετά την επιστροφή του στην Αθήνα, είχε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, προκειμένου να τον ενημερώσει για τα αποτελέσματα του ταξιδιού του και των συμπερασμάτων που βγήκαν από τις επαφές του, ενώ νωρίτερα ενημέρωσε τους συνεργάτες του για το τι είδε στο ταξίδι που πραγματοποίησε.

Σήμερα στις 11 -ώρα που είναι προγραμματισμένη η σχετική συνέντευξή του- ο κ. Γεραπετρίτης αναμένεται να περιγράψει το σχέδιο της κυβέρνησης για να επαναλειτουργήσει με ασφάλεια το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών στις μετακινήσεις με τρένο, η οποία βρίσκεται… υπό του μηδενός μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Τι θα ειπωθεί στη συνέντευξη

Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να εξηγήσει αναλυτικά σε ποια σημεία του δικτύου λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, σε ποια δεν λειτουργεί, τι θα γίνει σε αυτά τα σημεία, αλλά και πώς συνολικά θα διασφαλιστεί η ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο, μέχρι να ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα, τα οποία «καρκινοβατούν» εδώ και χρόνια χωρίς ουδείς ως σήμερα να έχει αναλάβει την ευθύνη για την κατάσταση.

Παράλληλα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο εκτελών χρέη υπουργού Μεταφορών θα αναφερθεί και στις επίμαχες συμβάσεις σχετικά με τα έργα τηλεδιοίκησης και τους λόγους για τους οποίους το ολοκληρωμένο σύστημα που η χώρα έχει αποκτήσει ακόμα δεν έχει εγκατασταθεί πλήρως σε όλα τα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και ποιος έχει την ευθύνη για τις καθυστερήσεις.

Τα άμεσα μέτρα

Μεταξύ άλλων, αναμένεται να ανακοινώσει:

– τοποθέτηση και δεύτερου σταθμάρχη ανά βάρδια

– επαναφορά του συντονιστικού κέντρου του ΟΣΕ μέχρι να ολοκληρωθεί στο 100% ο δίκτυο τηλεδιοίκησης στον σιδηρόδρομο

– θέσπιση Επιτροπής εσωτερικού ελέγχου στον ΟΣΕ.

Δεν σταματούν τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η σκέψη να σταματήσουν τα δρομολόγια των επιβατικών τρένων στο δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη για ένα διάστημα ως και ένα μήνα, μέχρι δηλαδή να υπάρξει ένα πιο ασφαλές περιβάλλον για τις μετακινήσεις με τον σιδηρόδρομο, δεν κέρδισε τελικά έδαφος. Κανονικά θα γίνονται και τα δρομολόγια των εμπορικών τρένων καθώς υπάρχουν συμβάσεις εταιρειών με την Hellenic Train για τη μεταφορά αγαθών και οποιαδήποτε διατάραξη τους θα συνεπαγόταν τεράστιες οικονομικές ζημιές και για τις δύο πλευρές αλλά και για την οικονομία της χώρας.

Απαντήσεις με ντοκουμέντα

Ο κ. Γεραπετρίτης θα απαντήσει κατά μέτωπο στις επιθέσεις που δέχεται η κυβέρνηση από τους πολιτικούς αντιπάλους με ντοκουμέντα, αποτυπώντας πράξεις αλλά και παραλείψεις των κυβερνήσεων ως σήμερα.

Έτσι, στη συνέντευξη Τύπου:

-Θα αναδείξει διαχρονικές ευθύνες για την απαράδεκτη κατάσταση στον σιδηρόδρομο και κωλυσιεργίες στον εκσυγχρονισμό του δικτύου στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Μια ιστορία που χάνεται στο χρόνο και που θυμίζει το… «Γεφύρι της Άρτας».

-Θα αναφερθεί αναλυτικά στην πορεία της αμαρτωλής Σύμβασης «717» για τα συστήματα ασφαλείας των τρένων, αναδεικνύοντας τις αλήθειες και τα fake news.

-Θα δώσει χρονοδιαγράμματα τόσο για το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων όσο και για την εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, η οποία επιδιώκεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο ως το τέλος του 2023.

Βάρος στην έρευνα της Δικαιοσύνης

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να απαντήσει σε όλες τις κατηγορίες που έχουν εκτοξευθεί σε βάρος της από την αντιπολίτευση για το τραγικό δυστύχημα, αλλά και να απευθύνει τις δικές της ερωτήσεις προς τον ΣΥΡΙΖΑ για τα όσα έκανε ή δεν έκανε επί δικής του διακυβέρνησης της χώρας, όταν και πουλήθηκε στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI) η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση δίνει ιδιαίτερο βάρος – εξ ου και η επιστολή του πρωθυπουργού στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρο Ντογιάκο – στη διερεύνηση της τραγωδίας από τη Δικαιοσύνη, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου, να επισημαίνει στον ΣΚΑΪ ότι η κυβέρνηση επιθυμεί να βγουν όλα στο φως, δηλαδή το τι συνέβη, οι συμβάσεις οι οποίες δεν έχουν υλοποιηθεί και τα έργα που δεν έχουν προχωρήσει.

Υπουργικό Συμβούλιο αύριο για τα Τέμπη

Την Πέμπτη, στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών θα θέσει για έγκριση τις θεσμικές παρεμβάσεις για την επόμενη ημέρα στο σιδηρόδρομο μετά την εθνική τραγωδία των Τεμπών.

Στην Αθήνα σήμερα οι Ευρωπαίοι ειδικοί

Στην Αθήνα φτάνουν αύριο εμπειρογνώμονες της Ε.Ε. και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων να παράσχουν τεχνογνωσία στην Ελλάδα, ώστε να τρέξουν άμεσα και αποτελεσματικά οι πρωτοβουλίες για την ασφάλεια των μετακινήσεων και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.

«Καμπανάκι» κινδύνου από το 2014

Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Εκτελεστικού Διευθυντή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων Γιόζεφ Ντόπελμπαουερ (εφημ. «Καθημερινή»), λίγες ώρες πριν την επίσκεψη του στη χώρα μας, ότι είχε χτυπήσει «καμπανάκι κινδύνου» ήδη από το 2014. «Εδώ και χρόνια η Ελλάδα κατατάσσεται ανάμεσα στις χώρες με υψηλή θνησιμότητα. Έχουμε εντοπίσει μια σειρά ελλείψεων και έχουμε προβεί σε σειρά παρατηρήσεων. Τα έχουμε μοιραστεί με τις ελληνικές αρχές οι οποίες ανταποκρίθηκαν με ένα σχέδιο δράσης, το οποίο θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Το αίτημα για την παροχή τεχνογνωσίας υποβλήθηκε από το Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στην Πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σε τηλεφωνική τους επικοινωνία, κατά την οποία ζήτησε και έκτακτη κοινοτική ενίσχυση στη χώρα μας προκειμένου να προωθήσει άμεσα το σημαντικό αυτό πρότζεκτ του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.

Επίσης, από την πλευρά της Επιτροπής, στην επίσκεψη στην Αθήνα θα είναι και η Ελζμπιέτα Λουκανιούκ, αρμόδια για θέματα ασφάλειας σιδηροδρόμων στο γραφείου της επιτρόπου Μεταφορών, Αντίνα Βάλεαν, ενώ ο ΕRA ενημέρωσε ότι η ελληνική ρυθμιστική αρχή ασφάλειας σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ζήτησε στις 06/03/2023 τη βοήθειά του σε μέρος των εποπτικών δραστηριοτήτων της.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία