ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τραγωδία στα Τέμπη: Απολογούνται στον εφέτη ανακριτή οι δύο σταθμάρχες Λάρισας - Τι θα υποστηρίξουν

Στις 30 Μαρτίου θα παρουσιαστεί ο επιθεωρητής του ΟΣΕ - Φακέλους με εξώδικα και επιστολές κατέθεσαν χθες εκπρόσωποι εργαζομένων στον σιδηρόδρομο

 24/03/2023 07:02

Τραγωδία στα Τέμπη: Απολογούνται στον εφέτη ανακριτή οι δύο σταθμάρχες Λάρισας - Τι θα υποστηρίξουν

Στο γραφείο του εφέτη ανακριτή θα βρεθούν δύο από τα τρία εμπλεκόμενα πρόσωπα στο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη σε βάρος των οποίων έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις.

Ειδικότερα, ενώπιον του ανακριτή θα βρεθούν οι δύο σταθμάρχες, που έλαβαν προθεσμία την περασμένη εβδομάδα για να απολογηθούν, ενώ ακολουθεί στις 30 Μαρτίου, ο τρίτος κατηγορούμενος επιθεωρητής του ΟΣΕ.

Οι δυο σταθμάρχες που είχαν βάρδια μέχρι τις 23:00 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και οι οποίοι κατηγορούνται όπως και ο 59χρονος προφυλακισμένος συνάδελφός τους. για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, με ποινές από 10 χρόνια έως ισόβια, όπως επίσης για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.

Οι δύο σταθμάρχες έχουν κατηγορηθεί πως εγκατέλειψαν νωρίτερα το πόστο τους αφήνοντας μόνο τον άπειρο σταθμάρχη, ο οποίος έχει ήδη προφυλακιστεί. Πρόκειται για τον έναν σταθμάρχη που εργάζεται με σύμβαση αορίστου και έναν που εργάζεται με σύμβαση έργου οι οποίοι ζήτησαν την προθεσμία, προκειμένου να προλάβουν να ενημερωθούν οι συνήγοροί τους για τα στοιχεία της δικογραφίας, η οποία εμπλουτίζεται συνεχώς.

Ο συμβασιούχος σταθμάρχης, ο οποίος υπενθυμίζεται έχει υποχρέωση σε 8ωρη βάρδια, δήλωσε κατά την πρώτη του παρουσία στο γραφείο του ανακριτή «ψύχραιμος, αλλά πολύ στεναχωρημένος». Μιλώντας στην ΕΡΤ Λάρισας ο πατέρας του είπε πως είναι όλοι τους πολύ αγχωμένοι. «Έχουμε να κοιμηθούμε πέντε μέρες, είναι πολύ αγχωμένο και ταραγμένο το παιδί» είπε. 

Τι θα υποστηρίξουν

Ο σταθμάρχης Π.Κ που έφυγε νωρίτερα από τη βάρδια του αφήνοντας τον άπειρο 59χρονο σταθμάρχη μόνο του, θα παραδεχτεί, ότι έφυγε νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Θα υποστηρίξει όμως, ότι όπως έκρινε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης, μπορούσε να διαχειριστεί τον φόρτο εργασίας. 

Ο δεύτερος απογευματινός σταθμάρχης Χ.Π, ο οποίος είναι συμβασιούχος, θα υποστηρίξει ότι το ωράριο του είναι 14:00 – 22:00 και όχι 14:00 – 23:00. Θα καταθέσει, ότι εργαζόταν με μπλοκάκι και δεν έκανε υπερωρίες. O εφέτης ανακριτής θα τα δει όλα και τις βάρδιες και τις εικονικές υπερωρίες, που κάποιοι υποστήριζαν, ότι έπαιρναν οι σταθμάρχες.

O επιθεωρητής του ΟΣΕ που ήταν υπεύθυνος για τις βάρδιες και ο οποίος πήρε αναρρωτική άδεια την επόμενη ημέρα της τραγωδίας από γιατρό του νοσοκομείου Βόλου, θα απολογηθεί στις 30 Μαρτίου. Ο ίδιος υποστηρίζει, ότι και οι δύο σταθμάρχες που είχαν βάρδια το απόγευμα της 28ης Φεβρουαρίου, έπρεπε να φύγουν στις 23:00.

Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες για το δυστύχημα

Στο μεταξύ συνεχίζεται η ανακριτική διερεύνηση για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Χθες το κατώφλι του εφέτη ανακριτή πέρασαν τρία κρίσιμα πρόσωπα να περνούν το γραφείο του εφέτη ανακριτή την Πέμπτη προκειμένου να καταθέσουν στοιχεία για την υπόθεση.

Πρόκειται για τον πρόεδρο του σωματείου μηχανοδηγών ΟΣΕ Κώστα Γενηδούνια, τον πρόεδρο του επιχειρησιακού σωματείου εργαζομένων της Hellenic Train Νίκο Λάζου και τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννη Ντίτσα.

Επί μιάμιση ώρα κατέθετε στον εφέτη ανακριτή Λάρισας, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών όλα τα έγγραφα που έχουν σταλεί σχετικά με την επικινδυνότητα το σιδηροδρομικών διαδρομών.

Ο Πρόεδρος των Μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδούνιας κατέθεσε όλα τα έγγραφα και τα εξώδικα που είχανε σταλεί το προηγούμενο διάστημα σχετικά με την επικινδυνότητα των διαδρομών στον σιδηρόδρομο με τα οποία επί της ουσίας εντοπιζόταν ζητήματα ασφαλείας των επιβατών αλλά και των εργαζομένων στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, για το θέμα της τηλεδιοίκησης είπε, ότι δεν υπάρχει στη Λάρισα, υπάρχει μόνο ο τοπικός πίνακας χειρισμού.

Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και ο κ. Λάζου, ο πρόεδρος του επιχειρησιακού σωματείου, ο οποίος υποστήριξε ότι, από το 2000 και μετά θα έπρεπε να έχουν γίνει παρα πολλά έργα που να συντείνουν όλα στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου, τα οποία όμως δεν έγιναν, ενώ και ο ίδιος κατέθεσε ότι στο Σταθμό της Λάρισας δεν υπάρχει σύστημα τηλεδιοίκησης.

Στόχος του ανακριτή, ο οποίος συνεχίζει την διαδικασία της έρευνας, είναι να συγκεντρώσει επιπλέον στοιχεία που θα ρίξουν φως στην υπόθεση της τραγωδίας στα Τέμπη, να κατανοηθούν τα αίτια του δυστυχήματος και να αποκαλυφθούν οι ευθύνες.

Στο γραφείο του εφέτη ανακριτή θα βρεθούν δύο από τα τρία εμπλεκόμενα πρόσωπα στο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη σε βάρος των οποίων έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις.

Ειδικότερα, ενώπιον του ανακριτή θα βρεθούν οι δύο σταθμάρχες, που έλαβαν προθεσμία την περασμένη εβδομάδα για να απολογηθούν, ενώ ακολουθεί στις 30 Μαρτίου, ο τρίτος κατηγορούμενος επιθεωρητής του ΟΣΕ.

Οι δυο σταθμάρχες που είχαν βάρδια μέχρι τις 23:00 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και οι οποίοι κατηγορούνται όπως και ο 59χρονος προφυλακισμένος συνάδελφός τους. για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, με ποινές από 10 χρόνια έως ισόβια, όπως επίσης για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.

Οι δύο σταθμάρχες έχουν κατηγορηθεί πως εγκατέλειψαν νωρίτερα το πόστο τους αφήνοντας μόνο τον άπειρο σταθμάρχη, ο οποίος έχει ήδη προφυλακιστεί. Πρόκειται για τον έναν σταθμάρχη που εργάζεται με σύμβαση αορίστου και έναν που εργάζεται με σύμβαση έργου οι οποίοι ζήτησαν την προθεσμία, προκειμένου να προλάβουν να ενημερωθούν οι συνήγοροί τους για τα στοιχεία της δικογραφίας, η οποία εμπλουτίζεται συνεχώς.

Ο συμβασιούχος σταθμάρχης, ο οποίος υπενθυμίζεται έχει υποχρέωση σε 8ωρη βάρδια, δήλωσε κατά την πρώτη του παρουσία στο γραφείο του ανακριτή «ψύχραιμος, αλλά πολύ στεναχωρημένος». Μιλώντας στην ΕΡΤ Λάρισας ο πατέρας του είπε πως είναι όλοι τους πολύ αγχωμένοι. «Έχουμε να κοιμηθούμε πέντε μέρες, είναι πολύ αγχωμένο και ταραγμένο το παιδί» είπε. 

Τι θα υποστηρίξουν

Ο σταθμάρχης Π.Κ που έφυγε νωρίτερα από τη βάρδια του αφήνοντας τον άπειρο 59χρονο σταθμάρχη μόνο του, θα παραδεχτεί, ότι έφυγε νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Θα υποστηρίξει όμως, ότι όπως έκρινε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης, μπορούσε να διαχειριστεί τον φόρτο εργασίας. 

Ο δεύτερος απογευματινός σταθμάρχης Χ.Π, ο οποίος είναι συμβασιούχος, θα υποστηρίξει ότι το ωράριο του είναι 14:00 – 22:00 και όχι 14:00 – 23:00. Θα καταθέσει, ότι εργαζόταν με μπλοκάκι και δεν έκανε υπερωρίες. O εφέτης ανακριτής θα τα δει όλα και τις βάρδιες και τις εικονικές υπερωρίες, που κάποιοι υποστήριζαν, ότι έπαιρναν οι σταθμάρχες.

O επιθεωρητής του ΟΣΕ που ήταν υπεύθυνος για τις βάρδιες και ο οποίος πήρε αναρρωτική άδεια την επόμενη ημέρα της τραγωδίας από γιατρό του νοσοκομείου Βόλου, θα απολογηθεί στις 30 Μαρτίου. Ο ίδιος υποστηρίζει, ότι και οι δύο σταθμάρχες που είχαν βάρδια το απόγευμα της 28ης Φεβρουαρίου, έπρεπε να φύγουν στις 23:00.

Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες για το δυστύχημα

Στο μεταξύ συνεχίζεται η ανακριτική διερεύνηση για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Χθες το κατώφλι του εφέτη ανακριτή πέρασαν τρία κρίσιμα πρόσωπα να περνούν το γραφείο του εφέτη ανακριτή την Πέμπτη προκειμένου να καταθέσουν στοιχεία για την υπόθεση.

Πρόκειται για τον πρόεδρο του σωματείου μηχανοδηγών ΟΣΕ Κώστα Γενηδούνια, τον πρόεδρο του επιχειρησιακού σωματείου εργαζομένων της Hellenic Train Νίκο Λάζου και τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννη Ντίτσα.

Επί μιάμιση ώρα κατέθετε στον εφέτη ανακριτή Λάρισας, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών όλα τα έγγραφα που έχουν σταλεί σχετικά με την επικινδυνότητα το σιδηροδρομικών διαδρομών.

Ο Πρόεδρος των Μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδούνιας κατέθεσε όλα τα έγγραφα και τα εξώδικα που είχανε σταλεί το προηγούμενο διάστημα σχετικά με την επικινδυνότητα των διαδρομών στον σιδηρόδρομο με τα οποία επί της ουσίας εντοπιζόταν ζητήματα ασφαλείας των επιβατών αλλά και των εργαζομένων στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, για το θέμα της τηλεδιοίκησης είπε, ότι δεν υπάρχει στη Λάρισα, υπάρχει μόνο ο τοπικός πίνακας χειρισμού.

Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και ο κ. Λάζου, ο πρόεδρος του επιχειρησιακού σωματείου, ο οποίος υποστήριξε ότι, από το 2000 και μετά θα έπρεπε να έχουν γίνει παρα πολλά έργα που να συντείνουν όλα στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου, τα οποία όμως δεν έγιναν, ενώ και ο ίδιος κατέθεσε ότι στο Σταθμό της Λάρισας δεν υπάρχει σύστημα τηλεδιοίκησης.

Στόχος του ανακριτή, ο οποίος συνεχίζει την διαδικασία της έρευνας, είναι να συγκεντρώσει επιπλέον στοιχεία που θα ρίξουν φως στην υπόθεση της τραγωδίας στα Τέμπη, να κατανοηθούν τα αίτια του δυστυχήματος και να αποκαλυφθούν οι ευθύνες.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία