ΠΑΙΔΕΙΑ

Το στοίχημα για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών μέχρι τον Ιούλιο

Στο τραπέζι όλα τα σενάρια, ενώ υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα αναφορικά με τον χρόνο που θα πραγματοποιηθούν αλλά και την ύλη που θα εξεταστούν οι υποψήφιοι.

 07/04/2020 06:00

Το στοίχημα για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών μέχρι τον Ιούλιο

Έλενα Αποστολίδου

Το μεγάλο στοίχημα του υπουργείου είναι η διεξαγωγή των εξετάσεων σε πλησιέστερη ημερομηνία από την αρχική, δηλαδή τις αρχές Ιουνίου, με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, να προσανατολίζεται σε Πανελλαδικές εξετάσεις μέσα στον Ιούλιο και περικοπή μεγάλου μέρους της ύλης, για να μπορέσει αυτό να γίνει. Τόσο για την ιδία, όσο και για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας φαίνεται μακρινό, αλλά και αρκετά πιθανό το ενδεχόμενο διεξαγωγής τους τον Σεπτέμβριο, που αποτελεί την τελευταία επιλογή και εκείνη που δεν θα ήθελαν να υιοθετήσουν τα ίδια τα στελέχη του υπουργείου Παιδείας. «Ακόμη και αν τα σχολεία ανοίξουν τον Μάιο, θα προχωρήσουμε κανονικά σε Πανελλαδικές Ιούνιο , Ιούλιο», δήλωσε η κ. Κεραμέως, τονίζοντας πως «ακόμη και αν τα σχολεία αργήσουν να ανοίξουν δεν θα έχει αυτό επιβάρυνση στους υποψηφίους».

Μειωμένη ύλη

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η ύλη των εξετάσεων θα είναι μειωμένη, με την υπουργό να δηλώνει πως αυτή η απόφαση είναι μονόδρομος καθώς η ύλη που καλύπτεται στα εξ αποστάσεως μαθήματα δεν θα περιλαμβάνεται αν δεν την διδαχθούν δια ζώσης οι μαθητές. «Οποτεδήποτε κι αν ανοίξουν τα σχολεία, είτε τέλη Απριλίου, είτε Μάιο, είτε αργότερα, όλα εξαρτώνται από τους ειδικούς και από την εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα μας. Όπως και να έχει θα προχωρήσουμε σε μείωση της ύλης, σε μια ενδεχόμενη επέκταση του διδακτικού έτους, προκειμένου να μπορέσουν οι Πανελλαδικές να γίνουν μέχρι τον Ιούλιο», δηλώνει η κ. Κεραμεώς, ξεκαθαρίζοντας πως μετρήσιμη ύλη αποτελεί μόνο εκείνη που οι μαθητές της Γ’ Λυκείου «διδάχθηκαν στην κανονική, φυσική τάξη» όπως η ίδια επισήμανε.

Το ακραίο σενάριο

Ο συνολικός χρόνος που θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία και η εκτίμηση των ειδικών γύρω από την εξάπλωση και την εφαρμογή των μέτρων κατά του κορονοϊού, όπως όλα δείχνουν αποτελούν τους δυο παράγοντες που θα κρίνουν και την τελική ημερομηνία των εξετάσεων. «Η προσπάθειά μας είναι να μην γίνουν τον Σεπτέμβριο οι εξετάσεις» τονίζει η κ. Κεραμέως η οποία δεν αποκλείει το ενδεχόμενο αυτό. Όπως τονίζει όλα τα σενάρια θα εξαρτηθούν το επόμενο διάστημα, μετά το Πάσχα, και φυσικά από την εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα μας, αλλά και από τις συστάσεις των ειδικών. Τα μέτρα που θα ορίσει η ιατρική κοινότητα για την παραμονή των υποψηφίων μέσα σε μια αίθουσα, θα κρίνουν και την ημερομηνία έκβασής τους. «Η περίπτωση σύμφωνα με την οποία που θα μπορούσαν να γίνουν το Σεπτέμβριο οι εξετάσεις είναι μόνο εφόσον οι ειδικοί μας απαγορεύσουν να βρίσκονται οι υποψήφιοι μέσα στην ίδια αίθουσα το καλοκαίρι. Αυτός είναι ο λόγος που μπορώ να φανταστώ αυτή τη στιγμή για τον οποίο δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε εξετάσεις μέσα στο καλοκαίρι», με την ίδια να τονίζει πως «η χρονιά δεν πρόκειται να χαθεί, ούτε για τους μαθητές συνολικά, ούτε για τους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων».

Προθεσμίες αίτησης

Λόγω των έκτακτων αναγκών, οι μαθητές καλούνται φέτος να συμπληρώσουν την αίτησή τους για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ηλεκτρονικά, μέσα από μια απλουστευμένη διαδικασία, με το υπουργείο Παιδείας να ζητά από τους υποψηφίους να τηρήσουν την προθεσμία και να καταθέσουν την αίτηση μέχρι τις 9 Απριλίου. Η αίτηση των μαθητών αποστέλλεται ηλεκτρονικά (e-mail) από τους υποψηφίους στο λύκειό τους και καταχωρίζεται ηλεκτρονικά στα σχολεία. Για τους αποφοίτους, η αίτηση αποστέλλεται στο λύκειο από το οποίο αποφοίτησε ή στο πλησιέστερο στην κατοικία του σχολείο. Σε όποιο λύκειο αποσταλεί και καταχωρηθεί, σε αυτό το σχολείο ή στο αντίστοιχο εξεταστικό κέντρο θα εξεταστεί ο απόφοιτος. Στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας (minedu.gov.gr), αναρτώνται τα υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης και οι σχετικές εγκύκλιοι που περιγράφουν πλήρως τη διαδικασία και τα αναλυτικά δικαιολογητικά για κάθε κατηγορία υποψηφίου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, μαθητής ή απόφοιτος, ΑμΕΑ).

Εξ αποστάσεως μαθήματα

Αυξητικά παρουσιάζονται τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας για τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Με ολοένα και περισσότερα σχολεία να εγγράφονται στις πλατφόρμες του υπουργείου Παιδείας, υποστηρίζοντας την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σύμφωνα με δηλώσεις της υφυπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη, το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό αλλά και η τηλεοπτική προβολή μαθημάτων που εντάχθηκαν μέσα στην εβδομάδα από την κρατική τηλεόραση «θα βοηθήσουν τα παιδιά να διατηρήσουν τη σχέση με τη σχολική πραγματικότητα αυτές τις μέρες που είναι μακριά από την τάξη». Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ξεκίνησε με προτεραιότητα την τελευταία τάξη του λυκείου, επεκτάθηκε, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί στο γυμνάσιο και από την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να γίνει με πιο εντατικούς ρυθμούς στα δημοτικά σχολεία. Βασική προτεραιότητα του υπουργείου, να μη χαθεί η επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Πλοήγηση στο διαδίκτυο

«Στο διαδίκτυο δεν μπορείς να είσαι απόλυτα προστατευμένος. Χρειάζεται να γνωρίζεις τους κινδύνους και να είσαι προσεκτικός, όπως άλλωστε και στην πραγματική ζωή» αναγράφουν οι συμβολές χρήσης του διαδικτύου, τις οποίες απέστειλε το υπουργείο Παιδείας, προς όλες τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και εκείνες με τη σειρά τους στις εκπαιδευτικές μονάδες, όπου θα προωθηθούν στους τελικούς αποδέκτες που είναι οι ίδιοι οι μαθητές. «Στο διαδίκτυο δεν είσαι ανώνυμος. Κάθε ενέργειά σου αφήνει ηλεκτρονικά ίχνη. Ό,τι δημοσιεύεις στο διαδίκτυο δεν διαγράφεται ποτέ» αναφέρει το έντυπο. Η κ. Ζαχαράκη, απέστειλε οδηγίες για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο, εστιάζοντας το υπουργείο Παιδείας στη χρήση και τους κινδύνους που κρύβει ο ψηφιακός κόσμος για τους μαθητές. Σύμφωνα με την ίδια, «πρόκειται για ενημερωτικά φυλλάδια της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο".

*Από την έντυπη έκδοση της "ΜτΚ" στις 4/5 Απριλίου 2020

Το μεγάλο στοίχημα του υπουργείου είναι η διεξαγωγή των εξετάσεων σε πλησιέστερη ημερομηνία από την αρχική, δηλαδή τις αρχές Ιουνίου, με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, να προσανατολίζεται σε Πανελλαδικές εξετάσεις μέσα στον Ιούλιο και περικοπή μεγάλου μέρους της ύλης, για να μπορέσει αυτό να γίνει. Τόσο για την ιδία, όσο και για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας φαίνεται μακρινό, αλλά και αρκετά πιθανό το ενδεχόμενο διεξαγωγής τους τον Σεπτέμβριο, που αποτελεί την τελευταία επιλογή και εκείνη που δεν θα ήθελαν να υιοθετήσουν τα ίδια τα στελέχη του υπουργείου Παιδείας. «Ακόμη και αν τα σχολεία ανοίξουν τον Μάιο, θα προχωρήσουμε κανονικά σε Πανελλαδικές Ιούνιο , Ιούλιο», δήλωσε η κ. Κεραμέως, τονίζοντας πως «ακόμη και αν τα σχολεία αργήσουν να ανοίξουν δεν θα έχει αυτό επιβάρυνση στους υποψηφίους».

Μειωμένη ύλη

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η ύλη των εξετάσεων θα είναι μειωμένη, με την υπουργό να δηλώνει πως αυτή η απόφαση είναι μονόδρομος καθώς η ύλη που καλύπτεται στα εξ αποστάσεως μαθήματα δεν θα περιλαμβάνεται αν δεν την διδαχθούν δια ζώσης οι μαθητές. «Οποτεδήποτε κι αν ανοίξουν τα σχολεία, είτε τέλη Απριλίου, είτε Μάιο, είτε αργότερα, όλα εξαρτώνται από τους ειδικούς και από την εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα μας. Όπως και να έχει θα προχωρήσουμε σε μείωση της ύλης, σε μια ενδεχόμενη επέκταση του διδακτικού έτους, προκειμένου να μπορέσουν οι Πανελλαδικές να γίνουν μέχρι τον Ιούλιο», δηλώνει η κ. Κεραμεώς, ξεκαθαρίζοντας πως μετρήσιμη ύλη αποτελεί μόνο εκείνη που οι μαθητές της Γ’ Λυκείου «διδάχθηκαν στην κανονική, φυσική τάξη» όπως η ίδια επισήμανε.

Το ακραίο σενάριο

Ο συνολικός χρόνος που θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία και η εκτίμηση των ειδικών γύρω από την εξάπλωση και την εφαρμογή των μέτρων κατά του κορονοϊού, όπως όλα δείχνουν αποτελούν τους δυο παράγοντες που θα κρίνουν και την τελική ημερομηνία των εξετάσεων. «Η προσπάθειά μας είναι να μην γίνουν τον Σεπτέμβριο οι εξετάσεις» τονίζει η κ. Κεραμέως η οποία δεν αποκλείει το ενδεχόμενο αυτό. Όπως τονίζει όλα τα σενάρια θα εξαρτηθούν το επόμενο διάστημα, μετά το Πάσχα, και φυσικά από την εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα μας, αλλά και από τις συστάσεις των ειδικών. Τα μέτρα που θα ορίσει η ιατρική κοινότητα για την παραμονή των υποψηφίων μέσα σε μια αίθουσα, θα κρίνουν και την ημερομηνία έκβασής τους. «Η περίπτωση σύμφωνα με την οποία που θα μπορούσαν να γίνουν το Σεπτέμβριο οι εξετάσεις είναι μόνο εφόσον οι ειδικοί μας απαγορεύσουν να βρίσκονται οι υποψήφιοι μέσα στην ίδια αίθουσα το καλοκαίρι. Αυτός είναι ο λόγος που μπορώ να φανταστώ αυτή τη στιγμή για τον οποίο δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε εξετάσεις μέσα στο καλοκαίρι», με την ίδια να τονίζει πως «η χρονιά δεν πρόκειται να χαθεί, ούτε για τους μαθητές συνολικά, ούτε για τους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων».

Προθεσμίες αίτησης

Λόγω των έκτακτων αναγκών, οι μαθητές καλούνται φέτος να συμπληρώσουν την αίτησή τους για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ηλεκτρονικά, μέσα από μια απλουστευμένη διαδικασία, με το υπουργείο Παιδείας να ζητά από τους υποψηφίους να τηρήσουν την προθεσμία και να καταθέσουν την αίτηση μέχρι τις 9 Απριλίου. Η αίτηση των μαθητών αποστέλλεται ηλεκτρονικά (e-mail) από τους υποψηφίους στο λύκειό τους και καταχωρίζεται ηλεκτρονικά στα σχολεία. Για τους αποφοίτους, η αίτηση αποστέλλεται στο λύκειο από το οποίο αποφοίτησε ή στο πλησιέστερο στην κατοικία του σχολείο. Σε όποιο λύκειο αποσταλεί και καταχωρηθεί, σε αυτό το σχολείο ή στο αντίστοιχο εξεταστικό κέντρο θα εξεταστεί ο απόφοιτος. Στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας (minedu.gov.gr), αναρτώνται τα υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης και οι σχετικές εγκύκλιοι που περιγράφουν πλήρως τη διαδικασία και τα αναλυτικά δικαιολογητικά για κάθε κατηγορία υποψηφίου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, μαθητής ή απόφοιτος, ΑμΕΑ).

Εξ αποστάσεως μαθήματα

Αυξητικά παρουσιάζονται τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας για τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Με ολοένα και περισσότερα σχολεία να εγγράφονται στις πλατφόρμες του υπουργείου Παιδείας, υποστηρίζοντας την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σύμφωνα με δηλώσεις της υφυπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη, το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό αλλά και η τηλεοπτική προβολή μαθημάτων που εντάχθηκαν μέσα στην εβδομάδα από την κρατική τηλεόραση «θα βοηθήσουν τα παιδιά να διατηρήσουν τη σχέση με τη σχολική πραγματικότητα αυτές τις μέρες που είναι μακριά από την τάξη». Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ξεκίνησε με προτεραιότητα την τελευταία τάξη του λυκείου, επεκτάθηκε, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί στο γυμνάσιο και από την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να γίνει με πιο εντατικούς ρυθμούς στα δημοτικά σχολεία. Βασική προτεραιότητα του υπουργείου, να μη χαθεί η επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Πλοήγηση στο διαδίκτυο

«Στο διαδίκτυο δεν μπορείς να είσαι απόλυτα προστατευμένος. Χρειάζεται να γνωρίζεις τους κινδύνους και να είσαι προσεκτικός, όπως άλλωστε και στην πραγματική ζωή» αναγράφουν οι συμβολές χρήσης του διαδικτύου, τις οποίες απέστειλε το υπουργείο Παιδείας, προς όλες τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και εκείνες με τη σειρά τους στις εκπαιδευτικές μονάδες, όπου θα προωθηθούν στους τελικούς αποδέκτες που είναι οι ίδιοι οι μαθητές. «Στο διαδίκτυο δεν είσαι ανώνυμος. Κάθε ενέργειά σου αφήνει ηλεκτρονικά ίχνη. Ό,τι δημοσιεύεις στο διαδίκτυο δεν διαγράφεται ποτέ» αναφέρει το έντυπο. Η κ. Ζαχαράκη, απέστειλε οδηγίες για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο, εστιάζοντας το υπουργείο Παιδείας στη χρήση και τους κινδύνους που κρύβει ο ψηφιακός κόσμος για τους μαθητές. Σύμφωνα με την ίδια, «πρόκειται για ενημερωτικά φυλλάδια της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο".

*Από την έντυπη έκδοση της "ΜτΚ" στις 4/5 Απριλίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία