Λόγια του Βαρδάρη

  • Το παρασκήνιο για την αλλαγή ηγεσίας στην Εγνατία, η απαξίωση της Εταιρείας και η ολοκλήρωση της παραχώρησης. Γράφει ο Σαλονικιός
    22/02/2023 17:52

    Το παρασκήνιο για την αλλαγή ηγεσίας στην Εγνατία, η απαξίωση της Εταιρείας και η ολοκλήρωση της παραχώρησης. Γράφει ο Σαλονικιός

    Η παραίτηση του Κωνσταντίνου Κουτσούκου από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στην Εγνατία Οδός ΑΕ συζητούταν εδώ και μήνες. Τελικώς γνωστοποιήθηκε χθες αν και, σύμφωνα με πληροφορίες, υποβλήθηκε πριν από μερικές ημέρες. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε, ο Κουτσούκος παραμένει στην εταιρεία και μάλιστα σε επιτελική θέση, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται ποια είναι αυτή. Διατηρεί, επίσης, τις θέσεις του ως προέδρου της Hellastron (Eλληνικοί Αυτοκινητόδρομοι με διόδια) αλλά και Β' αντιπροέδρου της ASECAP (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Αυτοκινητοδρόμων με διόδια).

    Στο τιμόνι της Εταιρείας παρέμεινε ο Κουτσούκος για περίπου τριάμισι χρόνια, από τον Σεπτέμβριο του 2019. Στο διάστημα αυτό η Εγνατία έφερε πράγματι σε πέρας έργα που εκκρεμούσαν για χρόνια, όπως το τμήμα του οδικού άξονα Θέρμη – Γαλάτιστα, το λεγόμενο “ορφανό” χιλιόμετρο της Ποτίδαιας, την προκήρυξη του διαγωνισμού για τη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ.

    Κάποια άλλα, όπως για παράδειγμα η ανάπλαση της πολύπαθης πλατείας Διοικητηρίου έμειναν στάσιμα. Ειδικά για τη Διοικητηρίου το μπαλάκι των ευθυνών πηγαινοέρχεται εδώ και μήνες μεταξύ Εγνατίας Οδού και δήμου Θεσσαλονίκης.

    Πάντως, εδώ και πολύ καιρό αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες αναφέρονταν συχνά στην αντικατάσταση του Κουτσούκου, κάποιοι μάλιστα, διακινούσαν και ονόματα για τον αντικαταστάτη του. Σύμφωνα με έγκυρη πηγή, την παραίτησή του, έβλεπε θετικά και ο ίδιος.

    Ένα σενάριο, μάλιστα, τον ήθελε να αναλαμβάνει την προεδρία στην εταιρεία “Αττικές Διαδρομές” (βλέπε Αττική Οδό), το οποίο όμως ναυάγησε, λόγω ασυμβίβαστου του “επιτελικού κράτους”, καθώς προερχόταν από εταιρεία η οποία εισέπραττε διόδια.

    Πρόεδρος στην Εταιρεία παραμένει προς το παρόν ο Γιώργος Κωνσταντόπουλος, αν και ο ίδιος αναφέρει σε συνομιλητές του ότι σκέφτεται να παραιτηθεί και αυτός. Βεβαίως η θέση είναι διακοσμητική καθώς όλη τη δουλειά την τρέχει ο διευθύνων σύμβουλος.

    Το μεγάλο πρόβλημα της Εγνατίας πάντως, δεν είναι τόσο η ηγεσία της, όσο η απαξίωσή της. Εν αναμονή της ολοκλήρωσης της παραχώρησής της στην κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (75%) με τη γαλλική Egis Projects (25%), διαδικασία η οποία διαρκεί χρόνια, η Εταιρεία διαρκώς φθίνει.

    Πολλά άξια στελέχη της έχουν φύγει προς τον ιδιωτικό τομέα, σε εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου ή έχουν μεταταγεί σε άλλους φορείς του δημοσίου. Το φυσικό αντικείμενο της Εγνατίας αυτή τη στιγμή είναι κατ' ουσία η είσπραξη από τους σταθμούς διοδίων.

    Όπως με ενημερώνει αρμόδια πηγή, η αντικατάσταση του Κουτσούκου θα γίνει προς το παρόν εκ των ενόντων, δηλαδή από στέλεχος της Εγνατίας Οδού. Αυτό ενδεχομένως να συνδέεται με το ότι μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να αναλάβει ο νέος ιδιοκτήτης.

    Σύμφωνα με πληροφορίες η σύμβαση παραχώρησης στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Egis Projects πρόκειται να πάει λίαν συντόμως προς έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο και εν συνεχεία στη Βουλή προς κύρωση. Με δεδομένο, όμως, ότι η Βουλή θα διαλυθεί πιθανότατα στις 10 Μαρτίου, η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης θα γίνει μάλλον από την επόμενη. Συνεπώς, ο νέος διαχειριστής δεν πρόκειται να αναλάβει πριν από το φθινόπωρο.