ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το makthes.gr σας ξεναγεί στα βαγόνια του Μετρό Θεσσαλονίκης (Βίντεο - Φωτ.)

στις 15 Φεβρουαρίου θα ηλεκτροδότηθει η γραμμή που θα χρησιμοποιηθεί για τα δοκιμαστικά δρομολόγια, που θα συνεχιστούν για πάνω από ένα χρόνο

 06/02/2020 15:09

Το makthes.gr σας ξεναγεί στα βαγόνια του Μετρό Θεσσαλονίκης (Βίντεο - Φωτ.)

Σοφία Χριστοφορίδου

Πρόβα τζενεράλε θα πραγματοποιηθεί σε λίγες μέρες για τους συρμούς του μετρό, καθώς όπως ενημερώθηκε ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης επίκειται η μερική ηλεκτροδότηση των γραμμών για να πραγματοποιηθούν οι πρώτες δόκιμες των τρένων. 

Συγκεκριμένα στις 15 Φεβρουαρίου θα ηλεκτροδότηθει η γραμμή 21 στο αμαξοστάσιο, η γραμμή δηλαδή που θα χρησιμοποιηθεί για τις δοκιμές, που θα αρχίσουν αμέσως μετά και θα συνεχιστούν για πάνω από ένα χρόνο. Αυτό συνέβη και στο μετρό της Αθήνας, που λειτουργεί με οδηγό, σε αντίθεση με αυτό της Θεσσαλονίκης, που είναι αυτοματοποιημένο και άρα απαιτεί μεγαλύτερο χρόνο δοκιμών.

Όπως είπε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος «στην Αθήνα, που επίσης είναι αυτοματοποιημένο το μετρό αλλά δεν το χρησιμοποιούν για συνδικαλιστικούς λόγους, για να προσαρμοστούν οι συρμοί και να σταματούν αυτόματα εκεί που πρέπει έκαναν ένα χρόνο δοκιμών και προσαρμογών του προγράμματος». Επιπλέον, κατά τη φάση δοκιμών πρέπει να είναι παρόν και το προσωπικό της εταιρείας που μελλοντικά θα λειτουργήσει το μετρό (η Αττικό Μετρό επιβλέπει την κατασκευή). Όπως εξήγησε Ταχιάος "ακόμα και να ήταν έτοιμο το αμαξοστάσιο του μετρό να δουλέψει, δεν υπήρχε η εταιρεία να το λειτουργήσει» (σ.σ. αντίστοιχη της ΣΤΑΣΥ στην Αθήνα), προσθέτοντας ότι το προσωπικό του φορέα που θα αναλάβει τη λειτουργία του μετρό, θα πρέπει να βρίσκεται στο έργο όσο ακόμη αυτό κατασκευάζεται.

Κατά την ξενάγησή του στο Αμαξοστάσιο του μετρό ο γ.γ. Υποδομών Γ. Καραγιάννης είπε ότι αποτελεί πρώτη προτεραιότητα η ανάδειξη του φορέα λειτουργίας του μετρό. Εντός του επόμενου εξαμήνου θα ξεκινήσουν και όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να γίνει ο σχετικός διαγωνισμός.

Μέσα στα βαγόνια

Αυτή την στιγμή στο αμαξοστάσιο βρίσκονται πέντε τρένα, ενώ ο επόμενος έκτος συρμός θα φτάσει στις 19 Φεβρουαρίου. Συνολικά, τα τρένα του μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι δεκαοκτώ, κάθε ένα από αυτά έχει μήκος 55 μέτρα και αποτελείται από τέσσερα βαγόνια. Tα βαγόνια θα φιλοξενούν 450 επιβάτες και κάθε πλευρά θα έχει από οκτώ πόρτες. Όλα θα λειτουργούν με τέτοιον τρόπο ώστε να τηρούνται και όλες οι απαραίτητες συνθήκες ασφαλείας. To μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι χωρίς οδηγό (driverles), αλλά αν υπάρχει κάποια βλάβη θα μπορεί να μπει οδηγός στην καμπίνα και να το χειριστεί. Πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν οι δοκιμές των αυτοκινούμενων τρένων πάνω στους συρμούς που υπάρχουν στο αμαξοστάσιο.

Στο αμαξοστάσιο τα έργα του πολιτικού μηχανικού στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί κατά 95%, προχωρημένα σε ποσοστό 75% είναι τα αρχιτεκτονικά, ενώ τα ηλεκτρομηχανολογικά είναι μόλις στο 45%.

Μετά την επίσκεψη στους χώρους του αμαξοστασίου ο γενικός γραμματέας Υποδομών θα ξεναγηθεί στο εργοτάξιο του σταθμού στην Παπάφη και στο εργοτάξιο του σταθμού «Αγία Σοφία».

metro3.jpg
metro2.jpg

metro1.jpg
metro2.jpg

Πρόβα τζενεράλε θα πραγματοποιηθεί σε λίγες μέρες για τους συρμούς του μετρό, καθώς όπως ενημερώθηκε ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης επίκειται η μερική ηλεκτροδότηση των γραμμών για να πραγματοποιηθούν οι πρώτες δόκιμες των τρένων. 

Συγκεκριμένα στις 15 Φεβρουαρίου θα ηλεκτροδότηθει η γραμμή 21 στο αμαξοστάσιο, η γραμμή δηλαδή που θα χρησιμοποιηθεί για τις δοκιμές, που θα αρχίσουν αμέσως μετά και θα συνεχιστούν για πάνω από ένα χρόνο. Αυτό συνέβη και στο μετρό της Αθήνας, που λειτουργεί με οδηγό, σε αντίθεση με αυτό της Θεσσαλονίκης, που είναι αυτοματοποιημένο και άρα απαιτεί μεγαλύτερο χρόνο δοκιμών.

Όπως είπε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος «στην Αθήνα, που επίσης είναι αυτοματοποιημένο το μετρό αλλά δεν το χρησιμοποιούν για συνδικαλιστικούς λόγους, για να προσαρμοστούν οι συρμοί και να σταματούν αυτόματα εκεί που πρέπει έκαναν ένα χρόνο δοκιμών και προσαρμογών του προγράμματος». Επιπλέον, κατά τη φάση δοκιμών πρέπει να είναι παρόν και το προσωπικό της εταιρείας που μελλοντικά θα λειτουργήσει το μετρό (η Αττικό Μετρό επιβλέπει την κατασκευή). Όπως εξήγησε Ταχιάος "ακόμα και να ήταν έτοιμο το αμαξοστάσιο του μετρό να δουλέψει, δεν υπήρχε η εταιρεία να το λειτουργήσει» (σ.σ. αντίστοιχη της ΣΤΑΣΥ στην Αθήνα), προσθέτοντας ότι το προσωπικό του φορέα που θα αναλάβει τη λειτουργία του μετρό, θα πρέπει να βρίσκεται στο έργο όσο ακόμη αυτό κατασκευάζεται.

Κατά την ξενάγησή του στο Αμαξοστάσιο του μετρό ο γ.γ. Υποδομών Γ. Καραγιάννης είπε ότι αποτελεί πρώτη προτεραιότητα η ανάδειξη του φορέα λειτουργίας του μετρό. Εντός του επόμενου εξαμήνου θα ξεκινήσουν και όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να γίνει ο σχετικός διαγωνισμός.

Μέσα στα βαγόνια

Αυτή την στιγμή στο αμαξοστάσιο βρίσκονται πέντε τρένα, ενώ ο επόμενος έκτος συρμός θα φτάσει στις 19 Φεβρουαρίου. Συνολικά, τα τρένα του μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι δεκαοκτώ, κάθε ένα από αυτά έχει μήκος 55 μέτρα και αποτελείται από τέσσερα βαγόνια. Tα βαγόνια θα φιλοξενούν 450 επιβάτες και κάθε πλευρά θα έχει από οκτώ πόρτες. Όλα θα λειτουργούν με τέτοιον τρόπο ώστε να τηρούνται και όλες οι απαραίτητες συνθήκες ασφαλείας. To μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι χωρίς οδηγό (driverles), αλλά αν υπάρχει κάποια βλάβη θα μπορεί να μπει οδηγός στην καμπίνα και να το χειριστεί. Πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν οι δοκιμές των αυτοκινούμενων τρένων πάνω στους συρμούς που υπάρχουν στο αμαξοστάσιο.

Στο αμαξοστάσιο τα έργα του πολιτικού μηχανικού στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί κατά 95%, προχωρημένα σε ποσοστό 75% είναι τα αρχιτεκτονικά, ενώ τα ηλεκτρομηχανολογικά είναι μόλις στο 45%.

Μετά την επίσκεψη στους χώρους του αμαξοστασίου ο γενικός γραμματέας Υποδομών θα ξεναγηθεί στο εργοτάξιο του σταθμού στην Παπάφη και στο εργοτάξιο του σταθμού «Αγία Σοφία».

metro3.jpg
metro2.jpg

metro1.jpg
metro2.jpg

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία