ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το κενό εξουσίας στον ΟΑΣΘ και η παράταση της θητείας του δ.σ. της Αττικό Μετρό. Γράφει ο Σαλονικιός

Ο Σκόδρας γνώριζε εδώ και πολύ καιρό ότι δεν θα μακροημερεύσει στον έκτο όροφο του κτιρίου της Παπαναστασίου

 06/08/2022 08:00

Το κενό εξουσίας στον ΟΑΣΘ και η παράταση της θητείας του δ.σ. της Αττικό Μετρό. Γράφει ο Σαλονικιός

O Σαλονικιός

Κενό εξουσίας θα υπάρξει στον ΟΑΣΘ για κάποιες μέρες, άγνωστο για πόσες. Ο λόγος είναι ότι ο παραιτηθείς πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Σκόδρας έχει μαζέψει τα πράγματά του, ήδη από προχθές Πέμπτη, ενώ ο διάδοχός του, ο οικονομολόγος Κώστας Ταγγίρης δεν έχει επισήμως ακόμη, διοριστεί. Ο Σκόδρας γνώριζε εδώ και πολύ καιρό ότι δεν θα μακροημερεύσει στον έκτο όροφο του κτιρίου της Παπαναστασίου κι έτσι, φαντάζομαι, ότι είχε φροντίσει σταδιακά να συμμαζέψει τα πράγματά του, αφήνοντας στο γραφείο μόνον τα εντελώς απαραίτητα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, βέβαια, όταν λέμε “πράγματα”, εννοούμε κυρίως το προσωπικό ηλεκτρονικό αρχείο του διότι τα υπόλοιπα είναι αμελητέα.

Το τελευταίο συμμάζεμα έγινε από το μεσημέρι της Τρίτης, μετά το τηλεφώνημα του γενικού γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά ο οποίος του ζήτησε να καταθέσει μήνυση κατά των συνδικαλιστών του ΟΑΣΘ επειδή συνέχιζαν τις στάσεις εργασίας παρότι είχαν κριθεί παράνομες. Ο Σκόδρας αρνήθηκε και κάπου εκεί ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τον ίδιο. Την επομένη δέχθηκε το τηλεφώνημα από τον υπουργό Κώστα Καραμανλή και αμέσως υπέβαλε την παραίτησή του (όλο το παρασκήνιο γύρω απ' αυτό στην αυριανή “Μακεδονία της Κυριακής”).

Από τις τελευταίες συναντήσεις του ήταν αυτή με τον διάδοχό του. Ο Σκόδρας διατηρεί από χρόνια φιλική σχέση με τον Ταγγίρη και η τύχη τα 'φερε έτσι ώστε ο ένας να μπει στα παπούτσια του άλλου. Γι' αυτό και ο Ταγγίρης έσπευσε να τον επισκεφθεί στο γραφείο του στον ΟΑΣΘ, λίγες ώρες πριν από την οριστική αποχώρησή του. Ο ίδιος περιμένει τώρα τον επίσημο διορισμό του ο οποίος λογικά θα επισημοποιηθεί μέσα στην προσεχή εβδομάδα, εκτός εάν, η τρικυμία των τελευταίων ημερών που ταλανίζει την κυβέρνηση, καθυστερήσει την όλη διαδικασία. Έως τότε πάντως, κάνει κάποιες επαφές προκειμένου να ενημερωθεί για το τι τον περιμένει στον πολύπαθο ΟΑΣΘ. Μία απ' αυτές ήταν και με τον Γιάννη Ρεντζεπέρη ο οποίος είχε διατελέσει εντεταλμένος σύμβουλος, εκτελών χρέη γενικού διευθυντή του ΟΑΣΘ ως τον Μάιο του 2021 οπότε και παραιτήθηκε, παραμένοντας απλό μέλος του διοικητικού συμβουλίου.

Παραμένουν στην Αττικό Μετρό

Σε αντίθεση με τον ΟΑΣΘ η διοίκηση στην Αττικό Μετρό Α.Ε. φαίνεται να παραμένει ακλόνητη. Το λέω αυτό γιατί προ ημερών κατατέθηκε τροπολογία σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την οποία “παρέχεται η δυνατότητα στους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών να ανανεώσουν τη θητεία του προέδρου, του αντιπροέδρου, του διευθύνοντος συμβούλου και των λοιπών μελών των διοικητικών συμβουλίων των εταιρειών Αττικό Μετρό Α.Ε. και Έργα ΟΣΕ Α.Ε.” για διάστημα κατ' ανώτατο δύο ετών”.

Κατόπιν αυτού θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι οι Νίκος Ταχιάος, Νίκος Κουρέτας και τα υπόλοιπα πέντε μέλη του δ.σ. της Αττικό Μετρό Α.Ε. θα παραμείνουν στις θέσεις τους και μετά το πέρας της τρέχουσας θητείας τους. Θυμίζω ότι η θητεία τους ξεκίνησε στις 18 Σεπτεμβρίου 2019 και είναι τριετής, με δυνατότητα παράτασης μέχρι την τακτική γενική συνέλευση του έτους της εξόδου τους, δηλαδή το αργότερο ως το τέλος του 2022. Όλα αυτά βεβαίως, υπό την αίρεση των τελευταίων πολιτικών εξελίξεων οι οποίες αγγίζουν και το Μέγαρο Μαξίμου.

Κενό εξουσίας θα υπάρξει στον ΟΑΣΘ για κάποιες μέρες, άγνωστο για πόσες. Ο λόγος είναι ότι ο παραιτηθείς πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Σκόδρας έχει μαζέψει τα πράγματά του, ήδη από προχθές Πέμπτη, ενώ ο διάδοχός του, ο οικονομολόγος Κώστας Ταγγίρης δεν έχει επισήμως ακόμη, διοριστεί. Ο Σκόδρας γνώριζε εδώ και πολύ καιρό ότι δεν θα μακροημερεύσει στον έκτο όροφο του κτιρίου της Παπαναστασίου κι έτσι, φαντάζομαι, ότι είχε φροντίσει σταδιακά να συμμαζέψει τα πράγματά του, αφήνοντας στο γραφείο μόνον τα εντελώς απαραίτητα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, βέβαια, όταν λέμε “πράγματα”, εννοούμε κυρίως το προσωπικό ηλεκτρονικό αρχείο του διότι τα υπόλοιπα είναι αμελητέα.

Το τελευταίο συμμάζεμα έγινε από το μεσημέρι της Τρίτης, μετά το τηλεφώνημα του γενικού γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά ο οποίος του ζήτησε να καταθέσει μήνυση κατά των συνδικαλιστών του ΟΑΣΘ επειδή συνέχιζαν τις στάσεις εργασίας παρότι είχαν κριθεί παράνομες. Ο Σκόδρας αρνήθηκε και κάπου εκεί ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τον ίδιο. Την επομένη δέχθηκε το τηλεφώνημα από τον υπουργό Κώστα Καραμανλή και αμέσως υπέβαλε την παραίτησή του (όλο το παρασκήνιο γύρω απ' αυτό στην αυριανή “Μακεδονία της Κυριακής”).

Από τις τελευταίες συναντήσεις του ήταν αυτή με τον διάδοχό του. Ο Σκόδρας διατηρεί από χρόνια φιλική σχέση με τον Ταγγίρη και η τύχη τα 'φερε έτσι ώστε ο ένας να μπει στα παπούτσια του άλλου. Γι' αυτό και ο Ταγγίρης έσπευσε να τον επισκεφθεί στο γραφείο του στον ΟΑΣΘ, λίγες ώρες πριν από την οριστική αποχώρησή του. Ο ίδιος περιμένει τώρα τον επίσημο διορισμό του ο οποίος λογικά θα επισημοποιηθεί μέσα στην προσεχή εβδομάδα, εκτός εάν, η τρικυμία των τελευταίων ημερών που ταλανίζει την κυβέρνηση, καθυστερήσει την όλη διαδικασία. Έως τότε πάντως, κάνει κάποιες επαφές προκειμένου να ενημερωθεί για το τι τον περιμένει στον πολύπαθο ΟΑΣΘ. Μία απ' αυτές ήταν και με τον Γιάννη Ρεντζεπέρη ο οποίος είχε διατελέσει εντεταλμένος σύμβουλος, εκτελών χρέη γενικού διευθυντή του ΟΑΣΘ ως τον Μάιο του 2021 οπότε και παραιτήθηκε, παραμένοντας απλό μέλος του διοικητικού συμβουλίου.

Παραμένουν στην Αττικό Μετρό

Σε αντίθεση με τον ΟΑΣΘ η διοίκηση στην Αττικό Μετρό Α.Ε. φαίνεται να παραμένει ακλόνητη. Το λέω αυτό γιατί προ ημερών κατατέθηκε τροπολογία σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την οποία “παρέχεται η δυνατότητα στους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών να ανανεώσουν τη θητεία του προέδρου, του αντιπροέδρου, του διευθύνοντος συμβούλου και των λοιπών μελών των διοικητικών συμβουλίων των εταιρειών Αττικό Μετρό Α.Ε. και Έργα ΟΣΕ Α.Ε.” για διάστημα κατ' ανώτατο δύο ετών”.

Κατόπιν αυτού θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι οι Νίκος Ταχιάος, Νίκος Κουρέτας και τα υπόλοιπα πέντε μέλη του δ.σ. της Αττικό Μετρό Α.Ε. θα παραμείνουν στις θέσεις τους και μετά το πέρας της τρέχουσας θητείας τους. Θυμίζω ότι η θητεία τους ξεκίνησε στις 18 Σεπτεμβρίου 2019 και είναι τριετής, με δυνατότητα παράτασης μέχρι την τακτική γενική συνέλευση του έτους της εξόδου τους, δηλαδή το αργότερο ως το τέλος του 2022. Όλα αυτά βεβαίως, υπό την αίρεση των τελευταίων πολιτικών εξελίξεων οι οποίες αγγίζουν και το Μέγαρο Μαξίμου.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία