ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το χάλι του ΟΑΣΘ, η χαρά του ταξιτζή

Μεγάλη αύξηση στον τζίρο τους βλέπουν οι αυτοκινητιστές στη Θεσσαλονίκη, καθώς η τραγική κατάσταση με τα αστικά λεωφορεία οδηγεί όλο και περισσότερους στις πιάτσες των ταξί.

 10/11/2019 16:47

Το χάλι του ΟΑΣΘ, η χαρά του ταξιτζή

Σοφία Χριστοφορίδου

Οι εικόνες με τις τεράστιες ουρές στις πιάτσες των ταξί ανήκουν στο παρελθόν. Το τελευταίο διάστημα οι πιάτσες έχουν αδειάσει και το να βρει κανείς ταξί δεν είναι εύκολη υπόθεση. Έπειτα από πολλά χρόνια αναδουλειάς, οι ταξιτζήδες βλέπουν καθημερινά τις κούρσες να αυξάνονται. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις επέστρεψε το φαινόμενο της διπλοκούρσας και της απόρριψης επιβατών που πηγαίνουν σε μη προσοδοφόρες κούρσες.

Οι ταξιτζήδες με τους οποίους ερχόμαστε καθημερινά σε επαφή… πίνουν νερό στο όνομα του ΟΑΣΘ, αφού όσο δεν βελτιώνεται η κατάσταση με τις αστικές συγκοινωνίες και φυσικά το μετρό παραμένει ένα όνειρο μακρινό τόσο θα ανεβαίνει η δική τους η δουλειά. Οι κούρσες που παίρνουν τα ταξί από τις στάσεις των αστικών έχουν αυξηθεί και οι οδηγοί ταξί είναι αυτοί που ακούν τα παράπονα των επιβατών για τον ΟΑΣΘ.

Δεν είναι όμως μόνο η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και η βελτίωση της οικονομικής κατάστασης (ή έστω της ψυχολογίας) του κόσμου. Στα πρώτα χρόνια της κρίσης οι μετακινήσεις στο πολεοδομικό συγκρότημα μειώθηκαν κατά 10%-12% και το ταξί ήταν η πρώτη από τις μικρές «πολυτέλειες» που περιέκοψαν οι περισσότεροι, εξ ου και βλέπαμε τόσο μεγάλες ουρές στις πιάτσες, με τους ταξιτζήδες να περιμένουν επί ώρα μέχρι να βρουν πελάτη. Το τελευταίο εξάμηνο το σύνολο των μετακινήσεων αυξήθηκε κατά 15%, ξεπέρασε δηλαδή και τα επίπεδα προ κρίσης, σύμφωνα με εκτιμήσεις. Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος βγαίνει, μετακινείται, συναλλάσσεται. Κι επίσης έχει ή νιώθει ότι έχει μεγαλύτερη οικονομική άνεση, και χαλαλίζει τα χρήματα για το ταξί, προκειμένου να αποφύγει την αναμονή στις στάσεις.

«Είμαστε σταθερή αξία»

«Το μετρό έχει πάει πίσω, τα αστικά έχουν σοβαρό πρόβλημα… Αντιθέτως το ταξί είναι σταθερή αξία» λέει στη «Θ» ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών ταξί «Ο Ερμής» Κλήμης Λεοντιάδης. «Ο κόσμος προτιμάει το ταξί, γιατί στην Ελλάδα είναι φθηνό μεταφορικό μέσο σε σχέση με άλλες χώρες» σημειώνει, υποστηρίζοντας ότι το τελευταίο διάστημα έχουν βελτιωθεί και οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους επιβάτες. Αυτό βέβαια οι επιβάτες δεν το διαπιστώνουν με τέτοια ζέση, αλλά ελλείψει άλλης εναλλακτικής για μετακίνηση δεν έχουν και πολλές επιλογές.

Γεγονός πάντως είναι ότι το τελευταίο διάστημα οι εταιρείες ταξί έριξαν βάρος στα τηλεφωνικά τους κέντρα και δημιούργησαν εφαρμογές για κινητά για την κλήση ταξί. «Δεν είναι μόνο οι κακές υπηρεσίες του ΟΑΣΘ αλλά και η βελτίωση στη λειτουργία του ραδιοταξί. Μετά την κρίση έχουμε αύξηση της τάξης του 15%-18% στις κλήσεις, είτε μέσω τηλεφώνου είτε μέσω της εφαρμογής μας» λέει στη «Θ» ο πρόεδρος της Taxiway Θόδωρος Σταυρίδης. Αντίστοιχη είναι και η αύξηση στην κίνηση των ταξί της εταιρείας (έχει 2.000 ταξί σε σύνολο 4.000 που κυκλοφορούν στο δρόμο), είτε από κλήσεις είτε από επιβάτες που σταματούν ταξί στο δρόμο. «Το ταξί δεν είναι μέσο πολυτελείας, αλλά μαζικής μεταφοράς» προσθέτει ο ίδιος.

Σύμφωνα με τον κ. Λεοντιάδη του σωματείου «Ερμής», που εκπροσωπεί το σύνολο των ιδιοκτητών ταξί, υπάρχει μια βελτίωση στην επιβατική κίνηση, με αύξηση της τάξης του 10%-15% στις κούρσες τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Είναι τυχαίο ότι το ίδιο διάστημα επιδεινώθηκε δραματικά η κατάσταση με τον ΟΑΣΘ…

Ο ΟΑΣΘ της υπομονής

Όπως καταγράφηκε στην πρόσφατη μελέτη (Ιούλιος 2019) για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας σήμερα σε επίπεδο δήμου 4 στους 10 εξακολουθούν να μετακινούνται με λεωφορείο, το 25,6% με αυτοκίνητο, ένα 19,5% με τα πόδια, 11% με μηχανάκι, το 2,1% με ποδήλατο και μόλις το 1,9% με ταξί. Αυτοί οι τέσσερις στους δέκα που χρησιμοποιούν αστικό το τελευταίο διάστημα δεινοπαθούν.

Ο ΟΑΣΘ χρειάζεται 400 - 420 λεωφορεία για να καλύψει την πόλη, άλλα 100 για τα εκτός πόλης δρομολόγια και 20-50 λεωφορεία για εφεδρεία. Σήμερα τα δρομολόγια εντός και εκτός πόλης εξυπηρετούνται από 320 λεωφορεία, καλύπτεται δηλαδή το 60% του μεταφορικού έργου, όσο για εφεδρικά λεωφορεία ούτε λόγος.

Σε γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση, όπως για παράδειγμα το 14, αντί για έξι αστικά την ώρα κυκλοφορούν τρία και το δεκάλεπτο της αναμονής γίνεται εικοσάλεπτο στην καλύτερη περίπτωση, ενώ αν προκύψει βλάβη, Κύριος οίδε. Σε περιοχές όπως π.χ. ο Άγιος Παύλος η αναμονή κυμαίνεται μεταξύ 30 και 40 λεπτά.

«Όταν αναλάβαμε κυκλοφορούσαν 213 λεωφορεία στους δρόμους. Κάθε πρωί ξεκινάμε με 300 λεωφορεία και μέχρι τις 11 τα αστικά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης φτάνουν τα 320. Υπάρχουν βέβαια μέρες που φτάνουμε τα 350 αυτοκίνητα, αλλά αυτό δεν είναι ο κανόνας. Ανάλογα με τη μέρα παρουσιάζουν βλάβη 10-15 αυτοκίνητα. Προσπαθούμε να επισκευάζουμε όσα μπορούμε και να τα βγάζουμε ξανά στην κυκλοφορία, για να κρατάμε θετικό το ισοζύγιο» λέει στη «Θ» ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας.

Πότε θα κάνει ξαστεριά στα αστικά;

Το υπουργείο Μεταφορών θα προχωρήσει σε προμήθεια 1.000 λεωφορείων, εκ των οποίων τα 350 θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη. Όμως, μη βιαστείτε να χαρείτε. Ο διαγωνισμός θα βγει στον «αέρα» το επόμενο εξάμηνο και τα νέα λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν εντός διετίας.

Τι γίνεται στο μεσοδιάστημα; Μέσα στο επόμενο δίμηνο ο ΟΑΣΘ υπολογίζει ότι θα έχουν επισκευαστεί τα 92 αρθρωτά λεωφορεία που σήμερα βρίσκονται ακινητοποιημένα λόγω βλάβης. Στις αρχές του 2020 τα ΚΤΕΛ θα αναλάβουν τα εκτός πόλης δρομολόγια, οπότε ο ΟΑΣΘ θα «εξοικονομήσει» περί τα 60-70 λεωφορεία (που σήμερα διαθέτει σε αυτές τις γραμμές), για να πυκνώσει τα δρομολόγια εντός πόλης. «Μέσα στο 2020 θα αλλάξουν πολλά πράγματα» υπόσχεται ο κ. Σκόδρας.


Το πείραμα του taxi pooling

Χωρίς λειτουργική δημόσια συγκοινωνία οι επιλογές είναι δύο: είτε Ι.Χ. είτε ταξί. Όμως τα περισσότερα Ι.Χ. στους δρόμους σημαίνει και μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα κατά τις ώρες αιχμής. Αυτό φυσικά δεν λειτουργεί ούτε προς όφελος της πόλης και των οδηγών Ι.Χ. ούτε των επιβατών στα ταξί, γιατί το ταξίμετρο γράφει, αλλά ούτε και των ταξιτζήδων, που θέλουν μέσα στο ωράριό τους να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερες κούρσες.

Η εταιρεία Taxiway συμμετέχει σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από την Ε.Ε., το GALILEO4MOBILITY. Συμμετέχουν εξήντα κάτοικοι της Καλαμαριάς και της Θέρμης, που μέχρι πρότινος μετακινούνταν καθημερινά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης ο καθένας με το Ι.Χ. του. Στο πλαίσιο του έργου δημιουργούνται ομάδες των τριών και ένα ταξί τους παραλαμβάνει καθημερινά σε συγκεκριμένη ώρα και με αντίτιμο όσο το εισιτήριο του αστικού τούς μεταφέρει στο κέντρο. Το ίδιο συμβαίνει και κατά την επιστροφή τους. Με αυτόν τον τρόπο «εξοικονομούνται» καθημερινά 60 θέσεις πάρκιγκ και συνολικά 180 μετακινήσεις προς και από το κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Η σχετική εφαρμογή σχεδιάστηκε από το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.

Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο, αλλά η taxiway εξετάζει το ενδεχόμενο να το συνεχίσει με χαμηλό αντίτιμο για τους μετακινούμενους.

***********************

Οι μετακινήσεις στην πόλη σε αριθμούς

• Στο δήμο Θεσσαλονίκης το 40,2% μετακινείται με αστικό, το 25,6% με Ι.Χ., το 19,5% πεζή, το 2,1% με ποδήλατα και μόλις το 1,9% με ταξί. Σε επίπεδο μητροπολιτικής ενότητας (νομού) το 41,3% μετακινούνται με Ι.Χ. και το 33,7% με αστικό.

• Περίπου 620.000 μετακινήσεις ημερησίως πραγματοποιούντα από τους υπόλοιπους δήμους προς το δήμο Θεσσαλονίκης και 325.000 προς την αντίθετη κατεύθυνση.

• Το 52% του συνόλου των ενδοδημοτικών γίνεται προς το κέντρο (α’ δημοτικό διαμέρισμα), ενώ οι περισσότεροι που κινούνται από τη μια περιοχή στην άλλη είναι από το ε’ δημοτικό διαμέρισμα (44% του συνόλου των ενδοδημοτικών μετακινήσεων).

Μέση απόσταση ταξιδιού με δημόσια συγκοινωνία εντός του δήμου

1,5-2 km 3-4 km 6-7 km

Μέσος χρόνος ταξιδιού (λεπτά) 20 30 42

Μέσος χρόνος ταξιδιού εντός οχήματος (λεπτά) 3,5 11 20

Μέσος χρόνος περπατήματος (λεπτά) 9 10 10

Πηγή: Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Θεσσαλονίκης http://www.svakthess.imet.gr/

* Δημοσιεύτηκε στη "Θεσσαλονίκη" στις 7.11.2019.

Οι εικόνες με τις τεράστιες ουρές στις πιάτσες των ταξί ανήκουν στο παρελθόν. Το τελευταίο διάστημα οι πιάτσες έχουν αδειάσει και το να βρει κανείς ταξί δεν είναι εύκολη υπόθεση. Έπειτα από πολλά χρόνια αναδουλειάς, οι ταξιτζήδες βλέπουν καθημερινά τις κούρσες να αυξάνονται. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις επέστρεψε το φαινόμενο της διπλοκούρσας και της απόρριψης επιβατών που πηγαίνουν σε μη προσοδοφόρες κούρσες.

Οι ταξιτζήδες με τους οποίους ερχόμαστε καθημερινά σε επαφή… πίνουν νερό στο όνομα του ΟΑΣΘ, αφού όσο δεν βελτιώνεται η κατάσταση με τις αστικές συγκοινωνίες και φυσικά το μετρό παραμένει ένα όνειρο μακρινό τόσο θα ανεβαίνει η δική τους η δουλειά. Οι κούρσες που παίρνουν τα ταξί από τις στάσεις των αστικών έχουν αυξηθεί και οι οδηγοί ταξί είναι αυτοί που ακούν τα παράπονα των επιβατών για τον ΟΑΣΘ.

Δεν είναι όμως μόνο η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και η βελτίωση της οικονομικής κατάστασης (ή έστω της ψυχολογίας) του κόσμου. Στα πρώτα χρόνια της κρίσης οι μετακινήσεις στο πολεοδομικό συγκρότημα μειώθηκαν κατά 10%-12% και το ταξί ήταν η πρώτη από τις μικρές «πολυτέλειες» που περιέκοψαν οι περισσότεροι, εξ ου και βλέπαμε τόσο μεγάλες ουρές στις πιάτσες, με τους ταξιτζήδες να περιμένουν επί ώρα μέχρι να βρουν πελάτη. Το τελευταίο εξάμηνο το σύνολο των μετακινήσεων αυξήθηκε κατά 15%, ξεπέρασε δηλαδή και τα επίπεδα προ κρίσης, σύμφωνα με εκτιμήσεις. Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος βγαίνει, μετακινείται, συναλλάσσεται. Κι επίσης έχει ή νιώθει ότι έχει μεγαλύτερη οικονομική άνεση, και χαλαλίζει τα χρήματα για το ταξί, προκειμένου να αποφύγει την αναμονή στις στάσεις.

«Είμαστε σταθερή αξία»

«Το μετρό έχει πάει πίσω, τα αστικά έχουν σοβαρό πρόβλημα… Αντιθέτως το ταξί είναι σταθερή αξία» λέει στη «Θ» ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών ταξί «Ο Ερμής» Κλήμης Λεοντιάδης. «Ο κόσμος προτιμάει το ταξί, γιατί στην Ελλάδα είναι φθηνό μεταφορικό μέσο σε σχέση με άλλες χώρες» σημειώνει, υποστηρίζοντας ότι το τελευταίο διάστημα έχουν βελτιωθεί και οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους επιβάτες. Αυτό βέβαια οι επιβάτες δεν το διαπιστώνουν με τέτοια ζέση, αλλά ελλείψει άλλης εναλλακτικής για μετακίνηση δεν έχουν και πολλές επιλογές.

Γεγονός πάντως είναι ότι το τελευταίο διάστημα οι εταιρείες ταξί έριξαν βάρος στα τηλεφωνικά τους κέντρα και δημιούργησαν εφαρμογές για κινητά για την κλήση ταξί. «Δεν είναι μόνο οι κακές υπηρεσίες του ΟΑΣΘ αλλά και η βελτίωση στη λειτουργία του ραδιοταξί. Μετά την κρίση έχουμε αύξηση της τάξης του 15%-18% στις κλήσεις, είτε μέσω τηλεφώνου είτε μέσω της εφαρμογής μας» λέει στη «Θ» ο πρόεδρος της Taxiway Θόδωρος Σταυρίδης. Αντίστοιχη είναι και η αύξηση στην κίνηση των ταξί της εταιρείας (έχει 2.000 ταξί σε σύνολο 4.000 που κυκλοφορούν στο δρόμο), είτε από κλήσεις είτε από επιβάτες που σταματούν ταξί στο δρόμο. «Το ταξί δεν είναι μέσο πολυτελείας, αλλά μαζικής μεταφοράς» προσθέτει ο ίδιος.

Σύμφωνα με τον κ. Λεοντιάδη του σωματείου «Ερμής», που εκπροσωπεί το σύνολο των ιδιοκτητών ταξί, υπάρχει μια βελτίωση στην επιβατική κίνηση, με αύξηση της τάξης του 10%-15% στις κούρσες τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Είναι τυχαίο ότι το ίδιο διάστημα επιδεινώθηκε δραματικά η κατάσταση με τον ΟΑΣΘ…

Ο ΟΑΣΘ της υπομονής

Όπως καταγράφηκε στην πρόσφατη μελέτη (Ιούλιος 2019) για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας σήμερα σε επίπεδο δήμου 4 στους 10 εξακολουθούν να μετακινούνται με λεωφορείο, το 25,6% με αυτοκίνητο, ένα 19,5% με τα πόδια, 11% με μηχανάκι, το 2,1% με ποδήλατο και μόλις το 1,9% με ταξί. Αυτοί οι τέσσερις στους δέκα που χρησιμοποιούν αστικό το τελευταίο διάστημα δεινοπαθούν.

Ο ΟΑΣΘ χρειάζεται 400 - 420 λεωφορεία για να καλύψει την πόλη, άλλα 100 για τα εκτός πόλης δρομολόγια και 20-50 λεωφορεία για εφεδρεία. Σήμερα τα δρομολόγια εντός και εκτός πόλης εξυπηρετούνται από 320 λεωφορεία, καλύπτεται δηλαδή το 60% του μεταφορικού έργου, όσο για εφεδρικά λεωφορεία ούτε λόγος.

Σε γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση, όπως για παράδειγμα το 14, αντί για έξι αστικά την ώρα κυκλοφορούν τρία και το δεκάλεπτο της αναμονής γίνεται εικοσάλεπτο στην καλύτερη περίπτωση, ενώ αν προκύψει βλάβη, Κύριος οίδε. Σε περιοχές όπως π.χ. ο Άγιος Παύλος η αναμονή κυμαίνεται μεταξύ 30 και 40 λεπτά.

«Όταν αναλάβαμε κυκλοφορούσαν 213 λεωφορεία στους δρόμους. Κάθε πρωί ξεκινάμε με 300 λεωφορεία και μέχρι τις 11 τα αστικά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης φτάνουν τα 320. Υπάρχουν βέβαια μέρες που φτάνουμε τα 350 αυτοκίνητα, αλλά αυτό δεν είναι ο κανόνας. Ανάλογα με τη μέρα παρουσιάζουν βλάβη 10-15 αυτοκίνητα. Προσπαθούμε να επισκευάζουμε όσα μπορούμε και να τα βγάζουμε ξανά στην κυκλοφορία, για να κρατάμε θετικό το ισοζύγιο» λέει στη «Θ» ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας.

Πότε θα κάνει ξαστεριά στα αστικά;

Το υπουργείο Μεταφορών θα προχωρήσει σε προμήθεια 1.000 λεωφορείων, εκ των οποίων τα 350 θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη. Όμως, μη βιαστείτε να χαρείτε. Ο διαγωνισμός θα βγει στον «αέρα» το επόμενο εξάμηνο και τα νέα λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν εντός διετίας.

Τι γίνεται στο μεσοδιάστημα; Μέσα στο επόμενο δίμηνο ο ΟΑΣΘ υπολογίζει ότι θα έχουν επισκευαστεί τα 92 αρθρωτά λεωφορεία που σήμερα βρίσκονται ακινητοποιημένα λόγω βλάβης. Στις αρχές του 2020 τα ΚΤΕΛ θα αναλάβουν τα εκτός πόλης δρομολόγια, οπότε ο ΟΑΣΘ θα «εξοικονομήσει» περί τα 60-70 λεωφορεία (που σήμερα διαθέτει σε αυτές τις γραμμές), για να πυκνώσει τα δρομολόγια εντός πόλης. «Μέσα στο 2020 θα αλλάξουν πολλά πράγματα» υπόσχεται ο κ. Σκόδρας.


Το πείραμα του taxi pooling

Χωρίς λειτουργική δημόσια συγκοινωνία οι επιλογές είναι δύο: είτε Ι.Χ. είτε ταξί. Όμως τα περισσότερα Ι.Χ. στους δρόμους σημαίνει και μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα κατά τις ώρες αιχμής. Αυτό φυσικά δεν λειτουργεί ούτε προς όφελος της πόλης και των οδηγών Ι.Χ. ούτε των επιβατών στα ταξί, γιατί το ταξίμετρο γράφει, αλλά ούτε και των ταξιτζήδων, που θέλουν μέσα στο ωράριό τους να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερες κούρσες.

Η εταιρεία Taxiway συμμετέχει σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από την Ε.Ε., το GALILEO4MOBILITY. Συμμετέχουν εξήντα κάτοικοι της Καλαμαριάς και της Θέρμης, που μέχρι πρότινος μετακινούνταν καθημερινά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης ο καθένας με το Ι.Χ. του. Στο πλαίσιο του έργου δημιουργούνται ομάδες των τριών και ένα ταξί τους παραλαμβάνει καθημερινά σε συγκεκριμένη ώρα και με αντίτιμο όσο το εισιτήριο του αστικού τούς μεταφέρει στο κέντρο. Το ίδιο συμβαίνει και κατά την επιστροφή τους. Με αυτόν τον τρόπο «εξοικονομούνται» καθημερινά 60 θέσεις πάρκιγκ και συνολικά 180 μετακινήσεις προς και από το κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Η σχετική εφαρμογή σχεδιάστηκε από το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.

Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο, αλλά η taxiway εξετάζει το ενδεχόμενο να το συνεχίσει με χαμηλό αντίτιμο για τους μετακινούμενους.

***********************

Οι μετακινήσεις στην πόλη σε αριθμούς

• Στο δήμο Θεσσαλονίκης το 40,2% μετακινείται με αστικό, το 25,6% με Ι.Χ., το 19,5% πεζή, το 2,1% με ποδήλατα και μόλις το 1,9% με ταξί. Σε επίπεδο μητροπολιτικής ενότητας (νομού) το 41,3% μετακινούνται με Ι.Χ. και το 33,7% με αστικό.

• Περίπου 620.000 μετακινήσεις ημερησίως πραγματοποιούντα από τους υπόλοιπους δήμους προς το δήμο Θεσσαλονίκης και 325.000 προς την αντίθετη κατεύθυνση.

• Το 52% του συνόλου των ενδοδημοτικών γίνεται προς το κέντρο (α’ δημοτικό διαμέρισμα), ενώ οι περισσότεροι που κινούνται από τη μια περιοχή στην άλλη είναι από το ε’ δημοτικό διαμέρισμα (44% του συνόλου των ενδοδημοτικών μετακινήσεων).

Μέση απόσταση ταξιδιού με δημόσια συγκοινωνία εντός του δήμου

1,5-2 km 3-4 km 6-7 km

Μέσος χρόνος ταξιδιού (λεπτά) 20 30 42

Μέσος χρόνος ταξιδιού εντός οχήματος (λεπτά) 3,5 11 20

Μέσος χρόνος περπατήματος (λεπτά) 9 10 10

Πηγή: Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Θεσσαλονίκης http://www.svakthess.imet.gr/

* Δημοσιεύτηκε στη "Θεσσαλονίκη" στις 7.11.2019.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία