ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Τις «γάτες» με τα «ποντίκια», παίζουν καταστηματάρχες και αστυνομία στη Δωδεκανήσου (φωτ.)

Επανεμφανίζονται εικόνες από το «ένδοξο» παρελθόν της παράνομης στάθμευσης, την ώρα που οι επιχειρηματίες αντιδρούν στην αστυνόμευση εν μέσω «κατάρρευσης» των τζίρων λόγω πανδημίας

 03/03/2021 15:54

Τις «γάτες» με τα «ποντίκια», παίζουν καταστηματάρχες και αστυνομία στη Δωδεκανήσου (φωτ.)

Δημήτρης Λαζόπουλος

Τις παλιές «καλές» εποχές αρχίζει να θυμίζει η οδός Δωδεκανήσου, καθώς η στάθμευση οχημάτων αριστερά και δεξιά του δρόμου κάνει την επανεμφάνισή της, παρότι φυσικά απαγορεύεται.

Μάλιστα όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες του makthes.gr δεν λείπουν και εκείνοι που διπλοπαρκάρουν.

Η παράνομη στάθμευση εξυπηρετεί το «πάρε-δώσε»

Η Ειρήνη Πετρίδου, καταστηματάρχης επί της Δωδεκανήσου, επιβεβαιώνει την επανεμφάνιση του φαινομένου της παράνομης στάθμευσης, μιλώντας στο makthes.gr. «Ξεκίνησε λίγο η παράνομη στάθμευση ενόψει καραντίνας, περίπου τον Νοέμβριο», λέει χαρακτηριστικά. Ωστόσο, παραδέχεται ότι «εμείς που είμαστε επιχειρηματίες και έχουμε αυτό το "σταμάτα-πάρε", την πολύ σύντομη στάθμευση, η αλήθεια είναι ότι εξυπηρετεί, διότι έχουμε και εμείς αρκετές ποσότητες». Βέβαια η αστυνομία και η δημοτική αστυνομία «δεν είναι πολύ ελαστική» και εκφράζει την άποψη ότι θα πρέπει να γίνει νόμιμη η στάθμευση σε μία σειρά στην άκρη της οδού. «Όταν έρχεται φορτηγό εδώ, πάντα συνεννοούμαστε για διαφορετικές ώρες, πολύ πρωί, ή αργά το απόγευμα, γιατί αλλιώς δεν μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας», επισημαίνει η κ. Πετρίδου και διαμηνύει ότι πολλά καταστήματα αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τη φορτοεκφόρτωση επμορευμάτων.

«Ανθρώπινο μία προσωρινή στάθμευση»

Ο Δημήτρης Γεωργόπουλος, επιχειρηματίας στην ίδια οδό, περιγράφει στο makthes.gr ότι οι οδηγοί «σταθμεύουν προσωρινά, ή αν παρκάρουν, σε ανύποπτες ώρες έρχεται η δημοτική αστυνομία και τους γράφει». Όπως λέει ο ίδιος, οι έλεγχοι της αστυνομίας φτάνουν μέχρι και τις 7:00 το απόγευμα. «Πιστεύω ότι δεν πρέπει να κυνηγάνε μια προσωρινή στάθμευση τόσο πολύ, ειδικά κάποιος που θέλει να πάει στο φαρμακείο. Είναι ανθρώπινο», εκτιμά ο κ. Γεωργόπουλος. Παράλληλα, όμως, «σίγουρα ένας δρόμος τριών λωρίδων, μία οδική αρτηρία που κατεβάζει δυτικά τόσα αυτοκίνητα, πρέπει να είναι ελεύθερη», σπεύδει να συμπληρώσει ο ίδιος.

«Υπάρχει κάποια αγένεια από τα όργανα της τάξης που μας γράφουν κλήσεις»

Η Πηνελόπη Δαμιανίδου, εργαζόμενη και αυτή σε επιχείρηση επί της Δωδεκανήσου, επισημαίνει στο makthes.gr ότι «έχουμε μεγάλο πρόβλημα με το πάρκινγκ στη Δωδεκανήσου, ειδικά με τα φορτηγά που ξεφορτώνουν» και προσθέτει πως έχει καταθέσει, επισήμως, σχετική αναφορά στον δήμο Θεσσαλονίκης. «Υπάρχει κάποια αγένεια από τα όργανα της τάξης που μας γράφουν κλήσεις», καταγγέλλει η ίδια και χαρακτηρίζει «ανεπίτρεπτο» να «γράφουν κλήσεις σε φορτηγά που βλέπουν ότι ξεφορτώνουν» στα εμπορικά καταστήματα. Ακόμη, η κ. Δαμιανίδου παρατηρεί ότι ενώ στην οδό 26ης Οκτωβρίου μπροστά από το δικαστικό μέγαρο Θεσσαλονίκης «γίνεται χαμός και δεν πάνε να ελέγξουν την κατάσταση», εντούτοις «σε εμάς που έχει άπλετο χώρο, χωρίς να έχουν κάνει τον δρόμο διπλής κυκλοφορίας, έρχονται και μας διώχνουν».

Στο ίδιο πλαίσιο, η κ. Δαμιανίδου υποστηρίζει ότι πριν από μερικές ημέρες μία πελάτισσά της που στάθμευση στην άκρη για να παραλάβει ένα πακέτο, αναγκάστηκε να κάνει τον κύκλο γύρω από τα δικαστήρια και την οδό Εγνατία, καθώς αστυνομικοί δεν της επέτρεψαν την ολιγόλεπτη στάθμευση. 

Υπό αυτό το πρίσμα, η Π. Δαμιανίδου ζητά να επιτραπεί η στάθμευση σε μία σειρά, καθώς επίσης και η φορτοεκφόρτωση για τους επαγγελματίες. «Ερχόμαστε να ξεφορτώσουμε, βλέπουν ότι κάνουμε δουλειά» και παρόλα αυτά «προχθές μας "έγραψαν"», συνεχίζει η ίδια.

Π. Παπαφίλης: «Τα ίδια και τα ίδια» παρά την αστυνόμευση

Από την άλλη πλευρά, ο διευθυντής της δημοτικής αστυνομίας Θεσσαλονίκης, Πέτρος Παπαφίλης, εξηγεί μιλώντας στο makthes.gr ότι «τέσσερις-πέντε φορές την ημέρα θα περάσουμε», αλλά «τα ίδια και τα ίδια» συμβαίνουν κάθε φορά, επιβεβαιώνοντας ότι παρατηρούνται συνέχεια παρανόμως σταθμευμένα αυτοκίνητα. «Η κυκλοφορία είναι μία "ζωντανή" διαδικασία. Μπορεί να περάσουμε από μία οδό 10 φορές, να την αστυνομεύσουμε, να καθαρίσει», αλλά αρκεί ένα στραβά σταθμευμένο αυτοκίνητο για να δημιουργήσει πρόβλημα, επισημαίνει ο κ. Παπαφίλης. «Δεν μπορείς να είσαι σε 400 χιλιόμετρα οδικό δίκτυο παρών, ούτε ακόμη και όταν είσαι οδηγός μπορείς πάντα να προβλέψεις ότι αν σταματήσω εδώ ένα λεπτό, θα προκαλέσω κομφούζιο», παραδέχεται ο διευθυντής της δημοτικής αστυνομίας. Υπενθυμίζει, δε, ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα έχει να κάνει με διάφορες συνθήκες, όπως ο καιρός και οι διαδηλώσεις.

Ταυτόχρονα όμως, «γενικά συμμορφώνεται ο κόσμος», υποστηρίζει ο ίδιος.

«Η πόλη δεν είναι drive in»

Ερωτηθείς εάν η δημοτική αστυνομία επιτρέπει την ολιγόλεπτη στάθμευση για τους πελάτες των καταστημάτων, απαντά πως «το αυτοκίνητο εμένα δεν μου "μιλάει" εάν είναι πελάτη» αν και σημειώνει πως είναι κατανοητό το αίτημα. «Η πόλη δεν είναι drive in όμως» για να σταθμεύει ο κάθε πολίτης μπροστά από το κατάστημα που χρειάζεται να επισκεφθεί, τονίζει ο κ. Παπαφίλης. Παράλληλα, ο διευθυντής της δημοτικής αστυνομίας διαμηνύει ότι κανονικά οι αστυνομικοί θα μπορούσαν να ζητούν από τους οδηγούς επί της Δωδεκανήσου την απόδειξη αγοράς από το κατάστημα που επισκέφθηκαν και το SMS μετακίνησης, κάτι το οποίο δεν το πράττουν. «Όταν το αυτοκίνητο είναι μόνο του και δεν σου "μιλάει", το γράφεις και προχωράς στο επόμενο», λέει χαρακτηριστικά.

«Αδύνατη η φορτοεκφόρτωση όλων των επιχειρήσεων εκτός του ωραρίου»

Σε ό,τι αφορά τη φορτοεκφόρτωση, ο κ. Παπαφίλης ξεκαθαρίζει ότι το ωράριο είναι μέχρι τις 8:30 το πρωί, ενώ μέσα στην οδό Βαλαωρίτου υπάρχουν 5-6 θέσεις, καθώς επίσης και κάποιες στην Φράγκων. Στο αίτημα των καταστηματαρχών για την κατασκευή χώρων φορτοεκφόρτωσης επί της Δωδεκανήσου, εκτιμά ότι είναι δύσκολο να γίνει και διευκρινίζει πως θα πρέπει να γίνει μεγάλη παρέμβαση ανοίγοντας χώρους στο πεζοδρόμιο και αλλάζοντας τον ποδηλατόδρομο. Σε κάθε περίπτωση, μέχρι τις 8:30 το πρωί είναι ελεύθερη η φορτοεκφόρτωση σε ολόκληρο το ιστορικό κέντρο και από εκεί και μετά μόνο στις οριοθετημένες θέσεις φορτοεκφόρτωσης, ξεκαθαρίζει ο κ. Παπαφίλης. «Δεν υπάρχει περίπτωση να εξυπηρετηθούν όλοι», εκτός του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης, όταν υπάρχουν 20.000 επιχειρήσεις σε όλη την πόλη, παρατηρεί ο ίδιος.

Σχετικά με τις αναφορές καταστηματαρχών για αγενείς συμπεριφορές ορισμένων αστυνομικών, ο κ. Παπαφίλης δηλώνει ότι οι πολίτες μπορούν να τις καταγγέλλουν στη δημοτική αστυνομία «με μάρτυρες αν έχουν», αρκεί να είναι σίγουροι ότι το περιστατικό έχει γίνει όπως το περιγράφουν και «να έχουν φροντίσει και οι ίδιοι να μην έχουν πει τα... "γαλλικά" τους».

Δείτε φωτογραφίες του makthes.gr από τη Δωδεκανήσου, όπως τραβήχτηκαν χθες, Τρίτη:

dodekanisou-parkarisma2.jpg
dodekanisou-parkarisma.jpg
dodekanisou-parkarisma3.jpg
dodekanisou-parkarisma4.jpg
dodekanisou-parkarisma5.jpg
dodekanisou-parkarisma6.jpg
dodekanisou-parkarisma7.jpg
dodekanisou-parkarisma8.jpg









Τις παλιές «καλές» εποχές αρχίζει να θυμίζει η οδός Δωδεκανήσου, καθώς η στάθμευση οχημάτων αριστερά και δεξιά του δρόμου κάνει την επανεμφάνισή της, παρότι φυσικά απαγορεύεται.

Μάλιστα όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες του makthes.gr δεν λείπουν και εκείνοι που διπλοπαρκάρουν.

Η παράνομη στάθμευση εξυπηρετεί το «πάρε-δώσε»

Η Ειρήνη Πετρίδου, καταστηματάρχης επί της Δωδεκανήσου, επιβεβαιώνει την επανεμφάνιση του φαινομένου της παράνομης στάθμευσης, μιλώντας στο makthes.gr. «Ξεκίνησε λίγο η παράνομη στάθμευση ενόψει καραντίνας, περίπου τον Νοέμβριο», λέει χαρακτηριστικά. Ωστόσο, παραδέχεται ότι «εμείς που είμαστε επιχειρηματίες και έχουμε αυτό το "σταμάτα-πάρε", την πολύ σύντομη στάθμευση, η αλήθεια είναι ότι εξυπηρετεί, διότι έχουμε και εμείς αρκετές ποσότητες». Βέβαια η αστυνομία και η δημοτική αστυνομία «δεν είναι πολύ ελαστική» και εκφράζει την άποψη ότι θα πρέπει να γίνει νόμιμη η στάθμευση σε μία σειρά στην άκρη της οδού. «Όταν έρχεται φορτηγό εδώ, πάντα συνεννοούμαστε για διαφορετικές ώρες, πολύ πρωί, ή αργά το απόγευμα, γιατί αλλιώς δεν μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας», επισημαίνει η κ. Πετρίδου και διαμηνύει ότι πολλά καταστήματα αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τη φορτοεκφόρτωση επμορευμάτων.

«Ανθρώπινο μία προσωρινή στάθμευση»

Ο Δημήτρης Γεωργόπουλος, επιχειρηματίας στην ίδια οδό, περιγράφει στο makthes.gr ότι οι οδηγοί «σταθμεύουν προσωρινά, ή αν παρκάρουν, σε ανύποπτες ώρες έρχεται η δημοτική αστυνομία και τους γράφει». Όπως λέει ο ίδιος, οι έλεγχοι της αστυνομίας φτάνουν μέχρι και τις 7:00 το απόγευμα. «Πιστεύω ότι δεν πρέπει να κυνηγάνε μια προσωρινή στάθμευση τόσο πολύ, ειδικά κάποιος που θέλει να πάει στο φαρμακείο. Είναι ανθρώπινο», εκτιμά ο κ. Γεωργόπουλος. Παράλληλα, όμως, «σίγουρα ένας δρόμος τριών λωρίδων, μία οδική αρτηρία που κατεβάζει δυτικά τόσα αυτοκίνητα, πρέπει να είναι ελεύθερη», σπεύδει να συμπληρώσει ο ίδιος.

«Υπάρχει κάποια αγένεια από τα όργανα της τάξης που μας γράφουν κλήσεις»

Η Πηνελόπη Δαμιανίδου, εργαζόμενη και αυτή σε επιχείρηση επί της Δωδεκανήσου, επισημαίνει στο makthes.gr ότι «έχουμε μεγάλο πρόβλημα με το πάρκινγκ στη Δωδεκανήσου, ειδικά με τα φορτηγά που ξεφορτώνουν» και προσθέτει πως έχει καταθέσει, επισήμως, σχετική αναφορά στον δήμο Θεσσαλονίκης. «Υπάρχει κάποια αγένεια από τα όργανα της τάξης που μας γράφουν κλήσεις», καταγγέλλει η ίδια και χαρακτηρίζει «ανεπίτρεπτο» να «γράφουν κλήσεις σε φορτηγά που βλέπουν ότι ξεφορτώνουν» στα εμπορικά καταστήματα. Ακόμη, η κ. Δαμιανίδου παρατηρεί ότι ενώ στην οδό 26ης Οκτωβρίου μπροστά από το δικαστικό μέγαρο Θεσσαλονίκης «γίνεται χαμός και δεν πάνε να ελέγξουν την κατάσταση», εντούτοις «σε εμάς που έχει άπλετο χώρο, χωρίς να έχουν κάνει τον δρόμο διπλής κυκλοφορίας, έρχονται και μας διώχνουν».

Στο ίδιο πλαίσιο, η κ. Δαμιανίδου υποστηρίζει ότι πριν από μερικές ημέρες μία πελάτισσά της που στάθμευση στην άκρη για να παραλάβει ένα πακέτο, αναγκάστηκε να κάνει τον κύκλο γύρω από τα δικαστήρια και την οδό Εγνατία, καθώς αστυνομικοί δεν της επέτρεψαν την ολιγόλεπτη στάθμευση. 

Υπό αυτό το πρίσμα, η Π. Δαμιανίδου ζητά να επιτραπεί η στάθμευση σε μία σειρά, καθώς επίσης και η φορτοεκφόρτωση για τους επαγγελματίες. «Ερχόμαστε να ξεφορτώσουμε, βλέπουν ότι κάνουμε δουλειά» και παρόλα αυτά «προχθές μας "έγραψαν"», συνεχίζει η ίδια.

Π. Παπαφίλης: «Τα ίδια και τα ίδια» παρά την αστυνόμευση

Από την άλλη πλευρά, ο διευθυντής της δημοτικής αστυνομίας Θεσσαλονίκης, Πέτρος Παπαφίλης, εξηγεί μιλώντας στο makthes.gr ότι «τέσσερις-πέντε φορές την ημέρα θα περάσουμε», αλλά «τα ίδια και τα ίδια» συμβαίνουν κάθε φορά, επιβεβαιώνοντας ότι παρατηρούνται συνέχεια παρανόμως σταθμευμένα αυτοκίνητα. «Η κυκλοφορία είναι μία "ζωντανή" διαδικασία. Μπορεί να περάσουμε από μία οδό 10 φορές, να την αστυνομεύσουμε, να καθαρίσει», αλλά αρκεί ένα στραβά σταθμευμένο αυτοκίνητο για να δημιουργήσει πρόβλημα, επισημαίνει ο κ. Παπαφίλης. «Δεν μπορείς να είσαι σε 400 χιλιόμετρα οδικό δίκτυο παρών, ούτε ακόμη και όταν είσαι οδηγός μπορείς πάντα να προβλέψεις ότι αν σταματήσω εδώ ένα λεπτό, θα προκαλέσω κομφούζιο», παραδέχεται ο διευθυντής της δημοτικής αστυνομίας. Υπενθυμίζει, δε, ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα έχει να κάνει με διάφορες συνθήκες, όπως ο καιρός και οι διαδηλώσεις.

Ταυτόχρονα όμως, «γενικά συμμορφώνεται ο κόσμος», υποστηρίζει ο ίδιος.

«Η πόλη δεν είναι drive in»

Ερωτηθείς εάν η δημοτική αστυνομία επιτρέπει την ολιγόλεπτη στάθμευση για τους πελάτες των καταστημάτων, απαντά πως «το αυτοκίνητο εμένα δεν μου "μιλάει" εάν είναι πελάτη» αν και σημειώνει πως είναι κατανοητό το αίτημα. «Η πόλη δεν είναι drive in όμως» για να σταθμεύει ο κάθε πολίτης μπροστά από το κατάστημα που χρειάζεται να επισκεφθεί, τονίζει ο κ. Παπαφίλης. Παράλληλα, ο διευθυντής της δημοτικής αστυνομίας διαμηνύει ότι κανονικά οι αστυνομικοί θα μπορούσαν να ζητούν από τους οδηγούς επί της Δωδεκανήσου την απόδειξη αγοράς από το κατάστημα που επισκέφθηκαν και το SMS μετακίνησης, κάτι το οποίο δεν το πράττουν. «Όταν το αυτοκίνητο είναι μόνο του και δεν σου "μιλάει", το γράφεις και προχωράς στο επόμενο», λέει χαρακτηριστικά.

«Αδύνατη η φορτοεκφόρτωση όλων των επιχειρήσεων εκτός του ωραρίου»

Σε ό,τι αφορά τη φορτοεκφόρτωση, ο κ. Παπαφίλης ξεκαθαρίζει ότι το ωράριο είναι μέχρι τις 8:30 το πρωί, ενώ μέσα στην οδό Βαλαωρίτου υπάρχουν 5-6 θέσεις, καθώς επίσης και κάποιες στην Φράγκων. Στο αίτημα των καταστηματαρχών για την κατασκευή χώρων φορτοεκφόρτωσης επί της Δωδεκανήσου, εκτιμά ότι είναι δύσκολο να γίνει και διευκρινίζει πως θα πρέπει να γίνει μεγάλη παρέμβαση ανοίγοντας χώρους στο πεζοδρόμιο και αλλάζοντας τον ποδηλατόδρομο. Σε κάθε περίπτωση, μέχρι τις 8:30 το πρωί είναι ελεύθερη η φορτοεκφόρτωση σε ολόκληρο το ιστορικό κέντρο και από εκεί και μετά μόνο στις οριοθετημένες θέσεις φορτοεκφόρτωσης, ξεκαθαρίζει ο κ. Παπαφίλης. «Δεν υπάρχει περίπτωση να εξυπηρετηθούν όλοι», εκτός του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης, όταν υπάρχουν 20.000 επιχειρήσεις σε όλη την πόλη, παρατηρεί ο ίδιος.

Σχετικά με τις αναφορές καταστηματαρχών για αγενείς συμπεριφορές ορισμένων αστυνομικών, ο κ. Παπαφίλης δηλώνει ότι οι πολίτες μπορούν να τις καταγγέλλουν στη δημοτική αστυνομία «με μάρτυρες αν έχουν», αρκεί να είναι σίγουροι ότι το περιστατικό έχει γίνει όπως το περιγράφουν και «να έχουν φροντίσει και οι ίδιοι να μην έχουν πει τα... "γαλλικά" τους».

Δείτε φωτογραφίες του makthes.gr από τη Δωδεκανήσου, όπως τραβήχτηκαν χθες, Τρίτη:

dodekanisou-parkarisma2.jpg
dodekanisou-parkarisma.jpg
dodekanisou-parkarisma3.jpg
dodekanisou-parkarisma4.jpg
dodekanisou-parkarisma5.jpg
dodekanisou-parkarisma6.jpg
dodekanisou-parkarisma7.jpg
dodekanisou-parkarisma8.jpg









ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία