ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Το λιμάνι πύλη ανάπτυξης και εξωστρέφειας με το βλέμμα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Πώς η Βόρεια Ελλάδα θα γίνει διαμετακομιστικό κέντρο – Ο κρίσιμος ρόλος των υποδομών, ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, η επέκταση του έκτου προβλήτα και το logistic center

 31/10/2023 13:56

Θεσσαλονίκη: Το λιμάνι πύλη ανάπτυξης και εξωστρέφειας με το βλέμμα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Στέφανος Μαχτσίρας

Η αναπτυξιακή διάσταση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και οι προοπτικές που διανοίγονται για την Βόρεια Ελλάδα μέσα από την επέκταση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ, της δημιουργίας logistic center στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου και την ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ των λιμανιών της περιοχής, αναδεικνύονται στο Διεθνές Συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum.

Στο επίκεντρο του συνεδρίου βρίσκεται ο ρόλος της Ελλάδας, και ιδιαίτερα της Θεσσαλονίκης, ως κόμβος ανάπτυξης και συνδεσιμότητας για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

«76 κρουαζιερόπλοια το 2024»

«Η Θεσσαλονίκη αποτελεί πύλη ανάπτυξης και μεταφορικό κόμβο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, διαδραματίζει καίριο ρόλο στις μεταφορές των Βαλκανίων, στοχεύουμε πάντα στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας με την Νοτιοανατολική Ευρώπη», επεσήμανε ο πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος ο οποίος έκανε «άνοιγμα» και στα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης για την ανάπτυξη συνεργειών.

371494256-654830286765011-364606301468058381-n.jpg


«Επενδύουμε συνεχώς στις λιμενικές υποδομές, στην αναβάθμιση των λιμενικών υπηρεσιών, στην ανάπτυξη συνεργειών. Για να πετύχουν όλα αυτά πρέπει να έχουμε δρόμους και σιδηρόδρομους, δηλαδή διασυνδεσιμότητα, χωρίς αυτήν δεν υπάρχει εμπόριο. Το λιμάνι έχει σταθερά στραμμένο το βλέμμα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη», τόνισε.

Οι επενδύσεις, υποχρεωτικές και μη, της εταιρείας στο λιμάνι της πόλης, από το 2018, έχουν αγγίξει τα 67 εκατ. Ευρώ ενώ 52% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών του λιμένα. Το λιμάνι απασχολεί 488 εργαζόμενους. Στο πλαίσιο αυτό, οι 76 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2024 (με το 50% να είναι homeport, δηλαδή τα πλοία θα αποπλέουν από τη Θεσσαλονίκη) και ο νέος επιβατικός σταθμός που θα εγκαινιαστεί επιβεβαιώνουν πως η Θεσσαλονίκη μπαίνει δυναμικά στον χάρτη της κρουαζιέρας.

Ο κ. Λιάγκος αναφέρθηκε και στο σύμφωνο συνεργασίας που υπέγραψε ο ΟΛΘ με τη διώρυγα του Σουέζ για την ενίσχυση της εξωστρέφειας του λιμανιού που στοχεύει να γίνει smart port, δίνοντας έμφαση στο οικολογικό του προφίλ.

370259590-641423921525883-8275180392377210230-n.jpg

Τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει στη Θεσσαλονίκη το μεγαλόπνοο έργο της επέκτασης του έκτου προβλήτα η οποία θα καταστήσει το λιμάνι της πόλης διαμετακομιστικό hub, προσελκύοντας μεγαλύτερα πλοία, μειώνοντας δραστικά και τους χρόνους προσέγγισής τους στο λιμάνι, σκιαγράφησε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Σίμος Διαμαντίδης. «Οι εξαγωγές από την Κεντρική Μακεδονία αποτελούν το 15% των εξαγωγών της χώρας, μέχρι το 2027 οι εξαγωγές στοχεύουμε να ξεπεράσουν τα 120 δις. ευρώ», υποστήριξε.

img-3224.jpeg



Παράλληλα, ο κ. Διαμαντίδης εξέφρασε την πεποίθησή του πως «το 2024 θα προχωρήσει ο διαγωνισμός για το logistic center στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου που εφόσον υλοποιηθεί θα καταστήσει την πόλη logistic hub. Βέβαια για να γίνει αυτό, κρίσιμη είναι η σύνδεση των logistics centers με το λιμάνι μέσω του σιδηρόδρομου», επεσήμανε.


Στη σημασία της περιφερειακής συνδεσιμότητας Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας στάθηκε ο Assen Vassilev, υπουργός οικονομικών της Βουλγαρίας.

Ο ίδιος ανέφερε πως η αναβίωση του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη βρίσκεται στο τραπέζι με τις μελέτες βιωσιμότητας που διεξάγονται αυτό το διάστημα να κρίνουν την τύχη του εγχειρήματος.

Αξίζει να σημειωθεί πως η δρομολόγηση τρένου, μεταξύ της Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, για σύνδεση με την Ουκρανία, αποτελεί μία ιδέα που ανέπτυξε πρόσφατα ο υπουργός υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Λωρίδων Αλληλεγγύης, για τη διαφοροποίηση των εμπορικών συνδέσεων των λιμανιών της Μεσογείου με την Ουκρανία.

Ειδικότερα, το τρένο, σε πρώτη φάση πιλοτικά, θα συνδέει τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης, με τα λιμάνια του Ρούσε της Βουλγαρίας και της Κωστάντζας στη Ρουμανία, με την Μολδαβία και την Ουκρανία.

«Η Νοτιοανατολική Ευρώπη έχει κρίσιμη γεωπολιτική σημασία, η βαρύνουσα στρατηγική θέση της Θεσσαλονίκης την καθιστά εξαιρετικά σημαντική για την περιοχή. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαδραματίζει καθοριστικό αναπτυξιακό ρόλο στην περιοχή», σημείωσε ο Γιάννης Θωμάτος, διευθύνων σύμβουλος της Tsomokos Communications.

Η αναπτυξιακή διάσταση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και οι προοπτικές που διανοίγονται για την Βόρεια Ελλάδα μέσα από την επέκταση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ, της δημιουργίας logistic center στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου και την ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ των λιμανιών της περιοχής, αναδεικνύονται στο Διεθνές Συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum.

Στο επίκεντρο του συνεδρίου βρίσκεται ο ρόλος της Ελλάδας, και ιδιαίτερα της Θεσσαλονίκης, ως κόμβος ανάπτυξης και συνδεσιμότητας για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

«76 κρουαζιερόπλοια το 2024»

«Η Θεσσαλονίκη αποτελεί πύλη ανάπτυξης και μεταφορικό κόμβο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, διαδραματίζει καίριο ρόλο στις μεταφορές των Βαλκανίων, στοχεύουμε πάντα στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας με την Νοτιοανατολική Ευρώπη», επεσήμανε ο πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος ο οποίος έκανε «άνοιγμα» και στα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης για την ανάπτυξη συνεργειών.

371494256-654830286765011-364606301468058381-n.jpg


«Επενδύουμε συνεχώς στις λιμενικές υποδομές, στην αναβάθμιση των λιμενικών υπηρεσιών, στην ανάπτυξη συνεργειών. Για να πετύχουν όλα αυτά πρέπει να έχουμε δρόμους και σιδηρόδρομους, δηλαδή διασυνδεσιμότητα, χωρίς αυτήν δεν υπάρχει εμπόριο. Το λιμάνι έχει σταθερά στραμμένο το βλέμμα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη», τόνισε.

Οι επενδύσεις, υποχρεωτικές και μη, της εταιρείας στο λιμάνι της πόλης, από το 2018, έχουν αγγίξει τα 67 εκατ. Ευρώ ενώ 52% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών του λιμένα. Το λιμάνι απασχολεί 488 εργαζόμενους. Στο πλαίσιο αυτό, οι 76 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2024 (με το 50% να είναι homeport, δηλαδή τα πλοία θα αποπλέουν από τη Θεσσαλονίκη) και ο νέος επιβατικός σταθμός που θα εγκαινιαστεί επιβεβαιώνουν πως η Θεσσαλονίκη μπαίνει δυναμικά στον χάρτη της κρουαζιέρας.

Ο κ. Λιάγκος αναφέρθηκε και στο σύμφωνο συνεργασίας που υπέγραψε ο ΟΛΘ με τη διώρυγα του Σουέζ για την ενίσχυση της εξωστρέφειας του λιμανιού που στοχεύει να γίνει smart port, δίνοντας έμφαση στο οικολογικό του προφίλ.

370259590-641423921525883-8275180392377210230-n.jpg

Τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει στη Θεσσαλονίκη το μεγαλόπνοο έργο της επέκτασης του έκτου προβλήτα η οποία θα καταστήσει το λιμάνι της πόλης διαμετακομιστικό hub, προσελκύοντας μεγαλύτερα πλοία, μειώνοντας δραστικά και τους χρόνους προσέγγισής τους στο λιμάνι, σκιαγράφησε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Σίμος Διαμαντίδης. «Οι εξαγωγές από την Κεντρική Μακεδονία αποτελούν το 15% των εξαγωγών της χώρας, μέχρι το 2027 οι εξαγωγές στοχεύουμε να ξεπεράσουν τα 120 δις. ευρώ», υποστήριξε.

img-3224.jpeg



Παράλληλα, ο κ. Διαμαντίδης εξέφρασε την πεποίθησή του πως «το 2024 θα προχωρήσει ο διαγωνισμός για το logistic center στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου που εφόσον υλοποιηθεί θα καταστήσει την πόλη logistic hub. Βέβαια για να γίνει αυτό, κρίσιμη είναι η σύνδεση των logistics centers με το λιμάνι μέσω του σιδηρόδρομου», επεσήμανε.


Στη σημασία της περιφερειακής συνδεσιμότητας Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας στάθηκε ο Assen Vassilev, υπουργός οικονομικών της Βουλγαρίας.

Ο ίδιος ανέφερε πως η αναβίωση του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη βρίσκεται στο τραπέζι με τις μελέτες βιωσιμότητας που διεξάγονται αυτό το διάστημα να κρίνουν την τύχη του εγχειρήματος.

Αξίζει να σημειωθεί πως η δρομολόγηση τρένου, μεταξύ της Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, για σύνδεση με την Ουκρανία, αποτελεί μία ιδέα που ανέπτυξε πρόσφατα ο υπουργός υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Λωρίδων Αλληλεγγύης, για τη διαφοροποίηση των εμπορικών συνδέσεων των λιμανιών της Μεσογείου με την Ουκρανία.

Ειδικότερα, το τρένο, σε πρώτη φάση πιλοτικά, θα συνδέει τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης, με τα λιμάνια του Ρούσε της Βουλγαρίας και της Κωστάντζας στη Ρουμανία, με την Μολδαβία και την Ουκρανία.

«Η Νοτιοανατολική Ευρώπη έχει κρίσιμη γεωπολιτική σημασία, η βαρύνουσα στρατηγική θέση της Θεσσαλονίκης την καθιστά εξαιρετικά σημαντική για την περιοχή. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαδραματίζει καθοριστικό αναπτυξιακό ρόλο στην περιοχή», σημείωσε ο Γιάννης Θωμάτος, διευθύνων σύμβουλος της Tsomokos Communications.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία