ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Το λιμάνι αλλάζει… επίπεδο - Εντυπωσιάζουν οι νέες γερανογέφυρες (βίντεο, φωτ.)

Οι δύο τεράστιες γερανογέφυρες, θα δώσουν στο λιμάνι τη δυνατότητα να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών, τύπου «New Panamax», χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs - Εντείνονται οι προσπάθειες για να μειωθούν οι καθυστερήσεις στην πύλη 16

 11/05/2022 14:27

Στέφανος Μαχτσίρας

Γερανογέφυρες…με το μέλλον χτίζει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης την ώρα που η επέκταση του έκτου προβλήτα (με τις εργασίες να ξεκινούν εντός του έτους) θα του προσδώσει νέα δυναμική αποτελώντας «φάρο» προσέλκυσης εμπορικών πλοίων – γιγάντων. Οι δύο τεράστιες γερανογέφυρες, που έφτασαν μετά από ταξίδι δύο μηνών από τη Σανγκάη, θα ενταχθούν από τον Ιούλιο στο δυναμικό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, επιτρέποντάς του να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών, τύπου «New Panamax», χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων). Ταυτόχρονα εντείνονται οι προσπάθειες για να συρρικνωθούν μέχρι και 20% οι χρόνοι διέλευσης των φορτηγών από την Πύλη 16.

«Πριν 4 ημέρες ο ΟΛΘ υπέγραψε σύμφωνο συναντίληψης με τις τελωνειακές αρχές, ώστε τα κενά φορτηγά που βγαίνουν από το λιμάνι να εξέρχονται από την Πύλη 10, προκειμένου να μειωθούν οι χρόνοι διέλευσης από την Πύλη 16, που είναι η πύλη που οδηγεί στο τέρμιναλ των containers”, όπως δήλωσε ο Εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος. Σύμφωνα με τον κ.Λιάγκο οι προσπάθειες για να μειωθούν οι χρόνοι διέλευσης συνεχίζονται, έτσι ώστε να επιτευχθεί η τελική επίλυση του προβλήματος.

1.jpg
Οι νέες γερανογέφυρες, με ύψος 72 μέτρων, πλάτος 20 και μήκος 28, έχουν ανυψωτική ικανότητα 65 και 50 τόνων, σε διπλή και σε μονή φόρτωση αντίστοιχα (όταν οι δύο μεγαλύτερες γερανογέφυρες, που διέθετε το λιμάνι πριν από την αγορά των νέων, είχαν ανυψωτική δυνατότητα 50 τόνων). Μετά και την άφιξη του νέου εξοπλισμού, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμανιού της Θεσσαλονίκης διαθέτει πλέον συνολικά έξι γερανογέφυρες και σημαντικά αναβαθμισμένες δυαντότητες, αφού οι ήδη υφιστάμενες γερανογέφυρες στο λιμάνι μπορούσαν να εξυπηρετήσουν πλοία με 12 έως 16 σειρές εμπορευματοκιβωτίων, ενώ οι καινούργιες έχουν τη δυνατότητα για 20 σειρές.
2.jpg

Ο νέος εξοπλισμός αναβαθμίζει ουσιαστικά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών του λιμένα, βελτιστοποιεί το επίπεδο εξυπηρέτησης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, διπλασιάζει την παραγωγική δυνατότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και βελτιώνει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα. Παράλληλα με την επέκταση του Προβλήτα 6, σχεδιάζεται η τοποθέτηση επιπλέον γερανογεφυρών στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, αναβαθμίζοντας περαιτέρω το ρόλο της Θεσσαλονίκης ως σημαντική πύλη εξυπηρέτησης για το εμπόριο μεταξύ Ασίας και Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης.

3.jpg

«Με τις νέες γερανογέφυρες αξίας 15,7 εκατ. Ευρώ η ΟΛΘ ολοκληρώνει το 80% των υποχρεωτικών επενδύσεων αναβαθμίζοντας παράλληλα το λιμάνι και καθιστώντας το ικανό και σε συνδυασμό με την επέκταση του έκτου προβλήτα να εξυπηρετεί πλοία μεγαλύτερης δυναμικότητας», επεσήμανε μεταξύ άλλων ο Θάνος Λιάγκος, εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ. «Είναι μία ιστορική μέρα. Μετά από πολλά χρόνια το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μεγαλύτερης δυναμικότητας (πάνω από 10.000 BTUs ενώ θα ενωθεί με λιμάνια από Ευρώπη, Αμερική και Ασία», ανέφερε ο Franco Cupolo, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.


Γερανογέφυρες…με το μέλλον χτίζει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης την ώρα που η επέκταση του έκτου προβλήτα (με τις εργασίες να ξεκινούν εντός του έτους) θα του προσδώσει νέα δυναμική αποτελώντας «φάρο» προσέλκυσης εμπορικών πλοίων – γιγάντων. Οι δύο τεράστιες γερανογέφυρες, που έφτασαν μετά από ταξίδι δύο μηνών από τη Σανγκάη, θα ενταχθούν από τον Ιούλιο στο δυναμικό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, επιτρέποντάς του να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών, τύπου «New Panamax», χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων). Ταυτόχρονα εντείνονται οι προσπάθειες για να συρρικνωθούν μέχρι και 20% οι χρόνοι διέλευσης των φορτηγών από την Πύλη 16.

«Πριν 4 ημέρες ο ΟΛΘ υπέγραψε σύμφωνο συναντίληψης με τις τελωνειακές αρχές, ώστε τα κενά φορτηγά που βγαίνουν από το λιμάνι να εξέρχονται από την Πύλη 10, προκειμένου να μειωθούν οι χρόνοι διέλευσης από την Πύλη 16, που είναι η πύλη που οδηγεί στο τέρμιναλ των containers”, όπως δήλωσε ο Εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος. Σύμφωνα με τον κ.Λιάγκο οι προσπάθειες για να μειωθούν οι χρόνοι διέλευσης συνεχίζονται, έτσι ώστε να επιτευχθεί η τελική επίλυση του προβλήματος.

1.jpg
Οι νέες γερανογέφυρες, με ύψος 72 μέτρων, πλάτος 20 και μήκος 28, έχουν ανυψωτική ικανότητα 65 και 50 τόνων, σε διπλή και σε μονή φόρτωση αντίστοιχα (όταν οι δύο μεγαλύτερες γερανογέφυρες, που διέθετε το λιμάνι πριν από την αγορά των νέων, είχαν ανυψωτική δυνατότητα 50 τόνων). Μετά και την άφιξη του νέου εξοπλισμού, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμανιού της Θεσσαλονίκης διαθέτει πλέον συνολικά έξι γερανογέφυρες και σημαντικά αναβαθμισμένες δυαντότητες, αφού οι ήδη υφιστάμενες γερανογέφυρες στο λιμάνι μπορούσαν να εξυπηρετήσουν πλοία με 12 έως 16 σειρές εμπορευματοκιβωτίων, ενώ οι καινούργιες έχουν τη δυνατότητα για 20 σειρές.
2.jpg

Ο νέος εξοπλισμός αναβαθμίζει ουσιαστικά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών του λιμένα, βελτιστοποιεί το επίπεδο εξυπηρέτησης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, διπλασιάζει την παραγωγική δυνατότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και βελτιώνει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα. Παράλληλα με την επέκταση του Προβλήτα 6, σχεδιάζεται η τοποθέτηση επιπλέον γερανογεφυρών στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, αναβαθμίζοντας περαιτέρω το ρόλο της Θεσσαλονίκης ως σημαντική πύλη εξυπηρέτησης για το εμπόριο μεταξύ Ασίας και Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης.

3.jpg

«Με τις νέες γερανογέφυρες αξίας 15,7 εκατ. Ευρώ η ΟΛΘ ολοκληρώνει το 80% των υποχρεωτικών επενδύσεων αναβαθμίζοντας παράλληλα το λιμάνι και καθιστώντας το ικανό και σε συνδυασμό με την επέκταση του έκτου προβλήτα να εξυπηρετεί πλοία μεγαλύτερης δυναμικότητας», επεσήμανε μεταξύ άλλων ο Θάνος Λιάγκος, εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ. «Είναι μία ιστορική μέρα. Μετά από πολλά χρόνια το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μεγαλύτερης δυναμικότητας (πάνω από 10.000 BTUs ενώ θα ενωθεί με λιμάνια από Ευρώπη, Αμερική και Ασία», ανέφερε ο Franco Cupolo, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία