ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Τα “ορφανά” του Ζέρβα, οι διοικητές ΥΠΕ και νοσοκομείων και ο ρόλος... των Χούθι στις αστικές συγκοινωνίες. Γράφει ο Σαλονικιός

Φήμες που κυκλοφορούν τελευταία θέλουν τον Ζέρβα να έχει διερευνήσει την πιθανότητα να πάει στη θέση του Ταχιάου καθώς δεν έχει τοποθετηθεί ακόμη αντικαταστάτης του στην ηγεσία της Αττικό Μετρό, νυν Ελληνικό Μετρό

 03/02/2024 08:00

Θεσσαλονίκη: Τα “ορφανά” του Ζέρβα, οι διοικητές ΥΠΕ και νοσοκομείων και ο ρόλος... των Χούθι στις αστικές συγκοινωνίες. Γράφει ο Σαλονικιός

O Σαλονικιός


Έπειτα από κάθε εκλογική αναμέτρηση, μερικές εκατοντάδες ή ακόμη και χιλιάδες άτομα μένουν ξεκρέμαστοι και αναγκάζονται να βγουν στην “αγορά”. Το ίδιο συνέβη και μετά τις τελευταίες δημοτικές εκλογές. Πολλοί συνεργάτες δημάρχων ή ακόμη και ορισμένοι δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, γενικοί γραμματείς κ.λπ., αναγκάστηκαν να αναζητήσουν άλλον εργοδότη. Κάποιοι τα κατάφεραν, άλλοι όμως, ακόμη ψάχνονται. Ενδιαφέρον παρουσιάζει, εν προκειμένω, η αποκατάσταση των λεγόμενων «ορφανών» του Κωνσταντίνου Ζέρβα. Για κάποιους που δεν ήταν ανεπάγγελτοι πριν από την εμπλοκή τους με τον δήμο, η πορεία είναι ομαλή. Έτσι, για παράδειγμα, από τους πρώην αντιδημάρχους ο Μιχάλης Κούπκας επέστρεψε στην οικονομική υπηρεσία όπου εργαζόταν, ο Σωκράτης Δημητριάδης στο τεχνικό γραφείο του, ο Κώστας Ιακώβου στην επιχείρηση ψιλικών που διαθέτει, ο Μάκης Κυριζίδης στο δικηγορικό γραφείο του ενώ εξελέγη και πρόεδρος στον Ερασιτέχνη Ηρακλή, ο δε πρώην πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Πέτρος Λεκάκης επέστρεψε στην τράπεζα, μετά σχεδόν 14 χρόνια καθώς συμμετείχε από το 2010 στη διοίκηση του δήμου επί Γιάννη Μπουτάρη. Επίσης ο πρώην εντεταλμένος σύμβουλος για θέματα δημοτικής αστυνομίας Δημήτρης Δαγκλής επέστρεψε στην Ελληνική Αστυνομία.

Από τους στενούς συνεργάτες του τέως δημάρχου τώρα, η πλέον ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι αυτή της Σταυρούλας.
Η συγκεκριμένη είχε διοριστεί στον δήμο Θεσσαλονίκης επί ημερών Παπαγεωργόπουλου και βρισκόταν στο ιδιαίτερο γραφείο του ως και την ημέρα της αποχώρησής του το 2010. Στη συνέχεια τον ακολούθησε για λίγο, ως αποσπασμένη και στο προσωπικό γραφείο του στη Μητροπόλεως. Όταν δυσκόλεψαν πολύ τα πράγματα για τον “φτερωτό” η Σταυρούλα επέστρεψε στο δήμο, ως προϊσταμένη στο ΚΕΠ της οδού Αγγελάκη. Με το που εξελέγη ο Ζέρβας την πήρε κοντά του, στο ιδιαίτερο γραφείο του, στον τρίτο όροφο του δημαρχιακού μεγάρου. Μετά το ατυχές εκλογικό αποτέλεσμα της 15ης Οκτωβρίου η Σταυρούλα κινητοποίησε όλες τις γνωριμίες της προκειμένου να βολευτεί σε κάποια θέση, αντάξια των προσόντων της. Και το πέτυχε αφού, όπως μαθαίνω, κατάφερε και τρούπωσε στο Γραφείο Πρωθυπουργού στο Διοικητήριο.

Όμως και το δεξί χέρι του Ζέρβα, ο περίφημος Ιπποκράτης μια χαρά τη βόλεψε κι αυτός.
Μόνο που, προκειμένου να αποφύγει την επιστροφή του στο δήμο, ως απλός υπάλληλος, αναγκάστηκε να ξενιτευτεί εις το Κλεινόν Άστυ όπου βρήκε θεσούλα στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αλλά και ο τέως γενικός διευθυντής της ΔΕΠΘΕ (TV100, FM100) Κεσσόπουλος βρήκε νέο εργοδότη στο πρόσωπο του δημάρχου Πυλαίας Χορτιάτη Ιγνάτιου Καϊτεζίδη ο οποίος τον πήρε ως σύμβουλο. Έτσι συνεχίζει την λαμπρή καριέρα του στην αυτοδιοίκηση η οποία, θυμίζω, ξεκίνησε από τον Παναγιώτη Ψωμιάδη, μετά στον Μίμη Φωτόπουλο, στον Ζέρβα και τώρα στα βόρεια προάστια. Εν τέλει, κανείς άξιος δεν χάνεται...

Όσο για τον ίδιο τον Κωνσταντίνο, αυτός, ως γνωστόν, δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα βιοπορισμού, αλλά είναι βέβαιο ότι θα τον ενδιέφερε κάποια πολιτική θέση. Βεβαίως, η συντριπτική ήττα της 15ης Οκτωβρίου δεν τον βοηθά ιδιαίτερα σε αυτήν την προσπάθεια αλλά, όπως λέει και ο ίδιος, και ο Νίκος Ταχιάος με ανάλογο σκορ το 2019, τοποθετήθηκε στη συνέχεια πρόεδρος στην Αττικό Μετρό. Βεβαίως, άλλες οι σχέσεις του Νίκου με τη ΝΔ, άλλες του Κωνσταντίνου. Πάντως, φήμες που κυκλοφορούν τελευταία θέλουν τον Ζέρβα να έχει διερευνήσει την πιθανότητα να πάει στη θέση του Ταχιάου καθώς δεν έχει τοποθετηθεί ακόμη αντικαταστάτης του στην ηγεσία της Αττικό Μετρό, νυν Ελληνικό Μετρό. Δεν ξέρω εάν όντως το επιχείρησε, αλλά έτσι κι αλλιώς δεν βλέπω να είχε πολλές πιθανότητες καθώς, μπορεί ο Νίκος να έφυγε από πρόεδρος, αλλά εξακολουθεί να έχει λόγο στην εταιρεία, από τη θέση του υφυπουργού Υποδομών αυτή τη φορά.

Πάνε για Μάιο

Μιας και ο λόγος περί υπουργείου Υποδομών, χθες ο υπουργός Σταϊκούρας κατέθεσε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής τα στοιχεία του φακέλου για τις προς υπογραφή συμβάσεις προμήθειας 300 λεωφορείων φυσικού αερίου, μετά το “οκ” που πήρε από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η προμήθεια αφορά 100 αρθρωτά οχήματα 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου και 200 αρθρωτά 12 μέτρων. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή η Θεσσαλονίκη δεν θα έχει μερίδιο σε αυτά καθώς όλα θα κατευθυνθούν στην Αθήνα.

Εδώ περιμένουμε να έρθουν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, από το σύνολο των 240 που αγοράστηκαν από την Κίνα. Η άφιξή τους, όπως έχω γράψει παλαιότερα, αναμενόταν περί τα τέλη Φεβρουαρίου, αρχές Μαρτίου. Όμως, το χρονοδιάγραμμα αυτό ενδέχεται να πάει μερικές εβδομάδες πίσω εξ αιτίας των Χούθι καθώς η καραβιά με τα οχήματα της Θεσσαλονίκης ίσως χρειαστεί να κάνει το γύρω από το ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας. Εφόσον συμβεί αυτό η δρομολόγησή τους πάει για Μάιο και μετά.

Όμως, προχθές Τετάρτη εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο το σχέδιο σύμβασης για την κατασκευή των εγκαταστάσεων φόρτισης των λεωφορείων οι οποίες θα γίνουν στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης. Τις επόμενες ημέρες υπογράφεται η σύμβαση και θα αρχίσουν οι εργασίες, ο προϋπολογισμός των οποίων ανέρχεται σε 7,5 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ο ΟΑΣΘ συνεχίζει την προσπάθεια να προσλάβει οκταμηνίτες οδηγούς. Μέχρι τώρα κατάφερε να φτάσει στους 140 και αναζητά άλλους δέκα για να συμπληρώσει την πρώτη παρτίδα των 150 εκ των οποίων οι μισοί προέρχονται από τα ΚΤΕΛ. Κάτι σαν συγκοινωνούντα δοχεία δηλαδή.



Με εξετάσεις

Έληξε προ ημερών η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων για 21 θέσεις διοικητών και υποδιοικητών στις 13 Υγειονομικές Περιφέρειες της χώρας καθώς και για 156 αντίστοιχες θέσεις σε νοσοκομεία. Σύμφωνα με πληροφορίες γι’ αυτές τις συνολικά 177 θέσεις υποβλήθηκαν περίπου 1.300 αιτήσεις. Αν συνυπολογίσει κανείς ότι πρόκειται για σημαντικές θέσεις, αυξημένης ευθύνης, αλλά και με σχετικά καλές απολαβές, οι αιτήσεις δεν είναι πολλές. Ειδικότερα, για τις 21 θέσεις στις ΥΠΕ κατατέθηκαν περί τις 250 αιτήσεις ενώ οι αιτήσεις για τα νοσοκομεία είναι κοντά στις 1.050.

Η αιτία γι’ αυτό το σχετικά περιορισμένο ενδιαφέρον πιθανότατα έχει να κάνει με τη διαδικασία επιλογής. Συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι θα κληθούν να συμμετάσχουν σε γραπτά τεστ, με φυσική παρουσία, τα οποία θα γίνουν υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Με βάση τα αποτελέσματα των τεστ θα επιλεγούν οι πρώτοι 15 για κάθε θέση. Στη συνέχεια, και αφού γίνει έλεγχος και των τυπικών προσόντων τους (πτυχία, μεταπτυχιακά, προϋπηρεσία), θα μοριοδοτηθούν και οι πρώτοι επτά θα περάσουν από συνέντευξη. Στο τέλος αυτής της διαδικασίας (τεστ, μοριοδότηση, συνέντευξη) θα επιλεγούν τρεις, τα ονόματα των οποίων θα σταλούν στον υπουργό Υγείας ο οποίος και θα επιλέξει τον διοικητή ή υποδιοικητή.


Έπειτα από κάθε εκλογική αναμέτρηση, μερικές εκατοντάδες ή ακόμη και χιλιάδες άτομα μένουν ξεκρέμαστοι και αναγκάζονται να βγουν στην “αγορά”. Το ίδιο συνέβη και μετά τις τελευταίες δημοτικές εκλογές. Πολλοί συνεργάτες δημάρχων ή ακόμη και ορισμένοι δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, γενικοί γραμματείς κ.λπ., αναγκάστηκαν να αναζητήσουν άλλον εργοδότη. Κάποιοι τα κατάφεραν, άλλοι όμως, ακόμη ψάχνονται. Ενδιαφέρον παρουσιάζει, εν προκειμένω, η αποκατάσταση των λεγόμενων «ορφανών» του Κωνσταντίνου Ζέρβα. Για κάποιους που δεν ήταν ανεπάγγελτοι πριν από την εμπλοκή τους με τον δήμο, η πορεία είναι ομαλή. Έτσι, για παράδειγμα, από τους πρώην αντιδημάρχους ο Μιχάλης Κούπκας επέστρεψε στην οικονομική υπηρεσία όπου εργαζόταν, ο Σωκράτης Δημητριάδης στο τεχνικό γραφείο του, ο Κώστας Ιακώβου στην επιχείρηση ψιλικών που διαθέτει, ο Μάκης Κυριζίδης στο δικηγορικό γραφείο του ενώ εξελέγη και πρόεδρος στον Ερασιτέχνη Ηρακλή, ο δε πρώην πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Πέτρος Λεκάκης επέστρεψε στην τράπεζα, μετά σχεδόν 14 χρόνια καθώς συμμετείχε από το 2010 στη διοίκηση του δήμου επί Γιάννη Μπουτάρη. Επίσης ο πρώην εντεταλμένος σύμβουλος για θέματα δημοτικής αστυνομίας Δημήτρης Δαγκλής επέστρεψε στην Ελληνική Αστυνομία.

Από τους στενούς συνεργάτες του τέως δημάρχου τώρα, η πλέον ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι αυτή της Σταυρούλας.
Η συγκεκριμένη είχε διοριστεί στον δήμο Θεσσαλονίκης επί ημερών Παπαγεωργόπουλου και βρισκόταν στο ιδιαίτερο γραφείο του ως και την ημέρα της αποχώρησής του το 2010. Στη συνέχεια τον ακολούθησε για λίγο, ως αποσπασμένη και στο προσωπικό γραφείο του στη Μητροπόλεως. Όταν δυσκόλεψαν πολύ τα πράγματα για τον “φτερωτό” η Σταυρούλα επέστρεψε στο δήμο, ως προϊσταμένη στο ΚΕΠ της οδού Αγγελάκη. Με το που εξελέγη ο Ζέρβας την πήρε κοντά του, στο ιδιαίτερο γραφείο του, στον τρίτο όροφο του δημαρχιακού μεγάρου. Μετά το ατυχές εκλογικό αποτέλεσμα της 15ης Οκτωβρίου η Σταυρούλα κινητοποίησε όλες τις γνωριμίες της προκειμένου να βολευτεί σε κάποια θέση, αντάξια των προσόντων της. Και το πέτυχε αφού, όπως μαθαίνω, κατάφερε και τρούπωσε στο Γραφείο Πρωθυπουργού στο Διοικητήριο.

Όμως και το δεξί χέρι του Ζέρβα, ο περίφημος Ιπποκράτης μια χαρά τη βόλεψε κι αυτός.
Μόνο που, προκειμένου να αποφύγει την επιστροφή του στο δήμο, ως απλός υπάλληλος, αναγκάστηκε να ξενιτευτεί εις το Κλεινόν Άστυ όπου βρήκε θεσούλα στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αλλά και ο τέως γενικός διευθυντής της ΔΕΠΘΕ (TV100, FM100) Κεσσόπουλος βρήκε νέο εργοδότη στο πρόσωπο του δημάρχου Πυλαίας Χορτιάτη Ιγνάτιου Καϊτεζίδη ο οποίος τον πήρε ως σύμβουλο. Έτσι συνεχίζει την λαμπρή καριέρα του στην αυτοδιοίκηση η οποία, θυμίζω, ξεκίνησε από τον Παναγιώτη Ψωμιάδη, μετά στον Μίμη Φωτόπουλο, στον Ζέρβα και τώρα στα βόρεια προάστια. Εν τέλει, κανείς άξιος δεν χάνεται...

Όσο για τον ίδιο τον Κωνσταντίνο, αυτός, ως γνωστόν, δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα βιοπορισμού, αλλά είναι βέβαιο ότι θα τον ενδιέφερε κάποια πολιτική θέση. Βεβαίως, η συντριπτική ήττα της 15ης Οκτωβρίου δεν τον βοηθά ιδιαίτερα σε αυτήν την προσπάθεια αλλά, όπως λέει και ο ίδιος, και ο Νίκος Ταχιάος με ανάλογο σκορ το 2019, τοποθετήθηκε στη συνέχεια πρόεδρος στην Αττικό Μετρό. Βεβαίως, άλλες οι σχέσεις του Νίκου με τη ΝΔ, άλλες του Κωνσταντίνου. Πάντως, φήμες που κυκλοφορούν τελευταία θέλουν τον Ζέρβα να έχει διερευνήσει την πιθανότητα να πάει στη θέση του Ταχιάου καθώς δεν έχει τοποθετηθεί ακόμη αντικαταστάτης του στην ηγεσία της Αττικό Μετρό, νυν Ελληνικό Μετρό. Δεν ξέρω εάν όντως το επιχείρησε, αλλά έτσι κι αλλιώς δεν βλέπω να είχε πολλές πιθανότητες καθώς, μπορεί ο Νίκος να έφυγε από πρόεδρος, αλλά εξακολουθεί να έχει λόγο στην εταιρεία, από τη θέση του υφυπουργού Υποδομών αυτή τη φορά.

Πάνε για Μάιο

Μιας και ο λόγος περί υπουργείου Υποδομών, χθες ο υπουργός Σταϊκούρας κατέθεσε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής τα στοιχεία του φακέλου για τις προς υπογραφή συμβάσεις προμήθειας 300 λεωφορείων φυσικού αερίου, μετά το “οκ” που πήρε από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η προμήθεια αφορά 100 αρθρωτά οχήματα 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου και 200 αρθρωτά 12 μέτρων. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή η Θεσσαλονίκη δεν θα έχει μερίδιο σε αυτά καθώς όλα θα κατευθυνθούν στην Αθήνα.

Εδώ περιμένουμε να έρθουν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, από το σύνολο των 240 που αγοράστηκαν από την Κίνα. Η άφιξή τους, όπως έχω γράψει παλαιότερα, αναμενόταν περί τα τέλη Φεβρουαρίου, αρχές Μαρτίου. Όμως, το χρονοδιάγραμμα αυτό ενδέχεται να πάει μερικές εβδομάδες πίσω εξ αιτίας των Χούθι καθώς η καραβιά με τα οχήματα της Θεσσαλονίκης ίσως χρειαστεί να κάνει το γύρω από το ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας. Εφόσον συμβεί αυτό η δρομολόγησή τους πάει για Μάιο και μετά.

Όμως, προχθές Τετάρτη εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο το σχέδιο σύμβασης για την κατασκευή των εγκαταστάσεων φόρτισης των λεωφορείων οι οποίες θα γίνουν στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης. Τις επόμενες ημέρες υπογράφεται η σύμβαση και θα αρχίσουν οι εργασίες, ο προϋπολογισμός των οποίων ανέρχεται σε 7,5 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ο ΟΑΣΘ συνεχίζει την προσπάθεια να προσλάβει οκταμηνίτες οδηγούς. Μέχρι τώρα κατάφερε να φτάσει στους 140 και αναζητά άλλους δέκα για να συμπληρώσει την πρώτη παρτίδα των 150 εκ των οποίων οι μισοί προέρχονται από τα ΚΤΕΛ. Κάτι σαν συγκοινωνούντα δοχεία δηλαδή.



Με εξετάσεις

Έληξε προ ημερών η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων για 21 θέσεις διοικητών και υποδιοικητών στις 13 Υγειονομικές Περιφέρειες της χώρας καθώς και για 156 αντίστοιχες θέσεις σε νοσοκομεία. Σύμφωνα με πληροφορίες γι’ αυτές τις συνολικά 177 θέσεις υποβλήθηκαν περίπου 1.300 αιτήσεις. Αν συνυπολογίσει κανείς ότι πρόκειται για σημαντικές θέσεις, αυξημένης ευθύνης, αλλά και με σχετικά καλές απολαβές, οι αιτήσεις δεν είναι πολλές. Ειδικότερα, για τις 21 θέσεις στις ΥΠΕ κατατέθηκαν περί τις 250 αιτήσεις ενώ οι αιτήσεις για τα νοσοκομεία είναι κοντά στις 1.050.

Η αιτία γι’ αυτό το σχετικά περιορισμένο ενδιαφέρον πιθανότατα έχει να κάνει με τη διαδικασία επιλογής. Συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι θα κληθούν να συμμετάσχουν σε γραπτά τεστ, με φυσική παρουσία, τα οποία θα γίνουν υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Με βάση τα αποτελέσματα των τεστ θα επιλεγούν οι πρώτοι 15 για κάθε θέση. Στη συνέχεια, και αφού γίνει έλεγχος και των τυπικών προσόντων τους (πτυχία, μεταπτυχιακά, προϋπηρεσία), θα μοριοδοτηθούν και οι πρώτοι επτά θα περάσουν από συνέντευξη. Στο τέλος αυτής της διαδικασίας (τεστ, μοριοδότηση, συνέντευξη) θα επιλεγούν τρεις, τα ονόματα των οποίων θα σταλούν στον υπουργό Υγείας ο οποίος και θα επιλέξει τον διοικητή ή υποδιοικητή.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία