ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Tα μεγάλα της ατού στον Τουρισμό- Αυθεντική, ανθρώπινη , ζωντανή

Μεγάλη έρευνα της Marketing Greece- Tι λένε κάτοικοι και φορείς του τουρισμού για την πόλη

 28/03/2024 16:13

Θεσσαλονίκη: Tα μεγάλα της ατού στον Τουρισμό- Αυθεντική, ανθρώπινη , ζωντανή

Άννη Καρολίδου

Το 60% των Θεσσαλονικέων και το 80% των τουριστικών φορέων , βλέπει ανάπτυξη του τουρισμού στην πόλη, παρά τα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν και αφορούν στην καθημερινότητα πολιτών αλλά και επισκεπτών. 

Οι συγκοινωνίες, η αποκομιδή των σκουπιδιών και το κυκλοφοριακό, είναι τα τρία σημαντικότερα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη σήμερα, προβλήματα για τους κατοίκους της αλλά και για τους επισκέπτες.

Όταν το 59,6% των Θεσσαλονικέων είναι λίγο και καθόλου ικανοποιημένο απο την ποιότητα ζωής στην πόλη, επόμενο είναι, τις ίδιες εντυπώσεις και αισθήματα, να μοιράζονται και οι τουρίστες που επισκέπονται τη Θεσσαλονίκη.

Αυτά τα προβλήματα πρέπει να λύσει η Θεσσαλονίκη, αν θέλει να βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών της, αλλά και να γίνει ελκυστικός προορισμός για τους τουρίστες. Το μεγαλύτερο asset της πόλης, όπως προέκυψε από μεγάλη έρευνα κοινού, επιχειρήσεων αλλα και συζητήσεις σε targeted oμάδες, είναι οι άνθρωποι της και, εάν αυτοί είναι ικανοποιημένοι, επίσης ικανοποιημένοι θα μένουν και οι πολίτες.

Τι έδειξε η έρευνα της Marketing Greece

Τα παραπάνω προέκυψαν από τρεις έρευνες σε... μία, κάτω από τον γενικό τίτλο “Χθες, Αύριο, Μαζί”,  που εκπόνησε η ‘aboutpeople’ για την Μarketing Greece, στην προσπάθεια να διερευνήσει τα ‘πιστεύω’ αλλά και τα ‘θέλω’ της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης, όπως και των επαγγελματιών και φορέων του Τουρισμού, στην προοπτική της τουριστικής ανάπτυξης της πόλης.

Στην έρευνα κοινού συμμετείχαν 113.000 άτομα από το γενικό κοινό, ενώ στην έρευνα των stakeholders, συμμετείχαν 47 εκπρόσωποι φορέων και επιχειρηματίες του τουρισμού. Το τρίτο μέρος αφορά σε στοχευμένες συζητήσεις, με ομάδες μεικτές ομάδες συμμετεχόντων.

“Η Θεσσαλονίκη είναι μωσαϊκό πολιτισμών και η πόλη έχει ένα μωσαϊκό επιλογών για την τουριστική της ανάπτυξη” τόνισαν οι Πέτρος Ιωαννίδης και Ηλίας Τσαουσάκης, κατά την παρουσίαση της έρευνας, τονίζοντας ότι “η Θεσσαλονίκη είναι οι άνθρωποί της. Η πόλη έχει μία πολυδιάστατη , ανθρωποκεντρική, αστική ταυτότητα, με τον πολιτισμό και τη γαστρονομία να αποτελούν το βαρύ της πυροβολικό.

Το 54,3% των ερωτηθέντων, φαντάζεται ότι η Θεσσαλονίκη θα είναι καλύτερη ή και πολύ καλύτερη, σε 10 χρόνια, ενώ το 87,8% αξιολογεί θετικά και πολύ θετικά την επίδραση του Τουρισμού στην πόλη.

Οικονομική ανάπτυξη και θέσεις εργασίας

Με μια κουβέντα, οι Θεσσαλονικείς θέλουν την τουριστική ανάπτυξη , γιατί τονώνει την οικονομία (81,9%) και δημιουργεί θέσεις εργασίας (71,4%). Ωστόσο και το νόμισμα αυτό, έχει την αρνητική του πλευρά που αφορά ( 78,1%) στην άνοδο των ενοικίων και στην άνοδο των τιμών .

Τρία είνα τα πιο ισχυρά χαρακτηριστικά της Θεσσαλονίκης, για την προσέλκυση τουριστών: H πολιτιστική κληρονομιά, η γαστρονομία και η αρχιτεκτονική και ιστορία.

Οι Θεσσαλονικείς, πιστεύουν σε ποσοστό 69,2% ότι ο τουρισμός συμβάλλει με θετικό τρόπο στην εικόνα της Θεσσαλονίκης, ενώ το 60,1% εκτιμά ότι η τουριστική κίνηση θα αυξηθεί στην επόμενη πενταετία.

Όλοι θέλουν τους Αμερικάνους

Οι ερωτηθέντες θέλουν ως επί το πλείστον τουρίστες από τις ΗΠΑ, τα Βαλκάνια , τη Ρωσία και την Ιταλία, αλλά λιγότερο από το Ισραήλ και την Τουρκία, παρότι αυτές είναι δύο σημαντικές αγορές για τον εισερχόμενο τουρισμό της Θεσσαλονίκης.

Βλέποντας το μέλλον της πόλης, οι τομείς που θεωρούν ότι πρέπει να αναπτυχθούν, είναι ο τεχνολογικός, ο τουριστικός που σχεδόν ισοψηφεί με τον πρώτο και, οι υπηρεσίες, ενώ ακολουθεί στην τέταρτη θέση η βιομηχανία.

Πολυπολιτισμική η Θεσσαλονίκη

Επίσης, οι ερωτηθέντες έδωσαν απάντηση και στην άποψη, που θέλει τους Θεσσαλονικείς “συντηρητικούς” και “κλειστούς” ως κοινωνία. Συγκεκριμένα, το 68,8% πιστεύει ότι η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη με πολυπολιτισμική ταυτότητα και αυτή θα πρέπει να αναδείξει.

Οι απαντήσεις που έδωσαν οι 47 stakeholders του τουρισμού, δεν διέφεραν ουσιωδώς από τις απαντήσεις του γενικού κοινού, ωστόσο, στα χαρακτηριστικά της πόλης που είναι σημαντικά για την προσέλκυση τουρισμού, δίνουν την πρώτη θέση στη γαστρονομία, τη δεύτερη στις εκθέσεις και τα συνέδρια και την τρίτη στην πολιτιστική κληρονομιά.

Οι παράγοντες του τουρισμού, σε ποσοστό 80% βλέπουν αύξηση της τουριστικής κίνησης, σε ποσοστό 55,3% θέλουν εκσυγχρονισμό των τουριστικών υποδομών, προώθηση του προορισμού διεθνώς με ψηφιακό μάρκετινγκ και ενίσχυση της συνεργασιας με τους τοπικούς φορείς , για τη δημιουργία ολοκληρωμένων τουριστικών εμπειριών.

Η Θεσσαλονίκη, για όσους συμμετείχαν στην έρευνα, είναι μία πόλη “αυθεντική”, “ανθρώπινη”, “ζωντανή”, “φιλόξενη” και “βιώσιμη” παρά τα προβλήματα που τονίσθηκαν σε άλλη ερώτηση της έρευνας.

433440406-6837205856385513-4449678322903080751-n.jpg



Το 60% των Θεσσαλονικέων και το 80% των τουριστικών φορέων , βλέπει ανάπτυξη του τουρισμού στην πόλη, παρά τα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν και αφορούν στην καθημερινότητα πολιτών αλλά και επισκεπτών. 

Οι συγκοινωνίες, η αποκομιδή των σκουπιδιών και το κυκλοφοριακό, είναι τα τρία σημαντικότερα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη σήμερα, προβλήματα για τους κατοίκους της αλλά και για τους επισκέπτες.

Όταν το 59,6% των Θεσσαλονικέων είναι λίγο και καθόλου ικανοποιημένο απο την ποιότητα ζωής στην πόλη, επόμενο είναι, τις ίδιες εντυπώσεις και αισθήματα, να μοιράζονται και οι τουρίστες που επισκέπονται τη Θεσσαλονίκη.

Αυτά τα προβλήματα πρέπει να λύσει η Θεσσαλονίκη, αν θέλει να βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών της, αλλά και να γίνει ελκυστικός προορισμός για τους τουρίστες. Το μεγαλύτερο asset της πόλης, όπως προέκυψε από μεγάλη έρευνα κοινού, επιχειρήσεων αλλα και συζητήσεις σε targeted oμάδες, είναι οι άνθρωποι της και, εάν αυτοί είναι ικανοποιημένοι, επίσης ικανοποιημένοι θα μένουν και οι πολίτες.

Τι έδειξε η έρευνα της Marketing Greece

Τα παραπάνω προέκυψαν από τρεις έρευνες σε... μία, κάτω από τον γενικό τίτλο “Χθες, Αύριο, Μαζί”,  που εκπόνησε η ‘aboutpeople’ για την Μarketing Greece, στην προσπάθεια να διερευνήσει τα ‘πιστεύω’ αλλά και τα ‘θέλω’ της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης, όπως και των επαγγελματιών και φορέων του Τουρισμού, στην προοπτική της τουριστικής ανάπτυξης της πόλης.

Στην έρευνα κοινού συμμετείχαν 113.000 άτομα από το γενικό κοινό, ενώ στην έρευνα των stakeholders, συμμετείχαν 47 εκπρόσωποι φορέων και επιχειρηματίες του τουρισμού. Το τρίτο μέρος αφορά σε στοχευμένες συζητήσεις, με ομάδες μεικτές ομάδες συμμετεχόντων.

“Η Θεσσαλονίκη είναι μωσαϊκό πολιτισμών και η πόλη έχει ένα μωσαϊκό επιλογών για την τουριστική της ανάπτυξη” τόνισαν οι Πέτρος Ιωαννίδης και Ηλίας Τσαουσάκης, κατά την παρουσίαση της έρευνας, τονίζοντας ότι “η Θεσσαλονίκη είναι οι άνθρωποί της. Η πόλη έχει μία πολυδιάστατη , ανθρωποκεντρική, αστική ταυτότητα, με τον πολιτισμό και τη γαστρονομία να αποτελούν το βαρύ της πυροβολικό.

Το 54,3% των ερωτηθέντων, φαντάζεται ότι η Θεσσαλονίκη θα είναι καλύτερη ή και πολύ καλύτερη, σε 10 χρόνια, ενώ το 87,8% αξιολογεί θετικά και πολύ θετικά την επίδραση του Τουρισμού στην πόλη.

Οικονομική ανάπτυξη και θέσεις εργασίας

Με μια κουβέντα, οι Θεσσαλονικείς θέλουν την τουριστική ανάπτυξη , γιατί τονώνει την οικονομία (81,9%) και δημιουργεί θέσεις εργασίας (71,4%). Ωστόσο και το νόμισμα αυτό, έχει την αρνητική του πλευρά που αφορά ( 78,1%) στην άνοδο των ενοικίων και στην άνοδο των τιμών .

Τρία είνα τα πιο ισχυρά χαρακτηριστικά της Θεσσαλονίκης, για την προσέλκυση τουριστών: H πολιτιστική κληρονομιά, η γαστρονομία και η αρχιτεκτονική και ιστορία.

Οι Θεσσαλονικείς, πιστεύουν σε ποσοστό 69,2% ότι ο τουρισμός συμβάλλει με θετικό τρόπο στην εικόνα της Θεσσαλονίκης, ενώ το 60,1% εκτιμά ότι η τουριστική κίνηση θα αυξηθεί στην επόμενη πενταετία.

Όλοι θέλουν τους Αμερικάνους

Οι ερωτηθέντες θέλουν ως επί το πλείστον τουρίστες από τις ΗΠΑ, τα Βαλκάνια , τη Ρωσία και την Ιταλία, αλλά λιγότερο από το Ισραήλ και την Τουρκία, παρότι αυτές είναι δύο σημαντικές αγορές για τον εισερχόμενο τουρισμό της Θεσσαλονίκης.

Βλέποντας το μέλλον της πόλης, οι τομείς που θεωρούν ότι πρέπει να αναπτυχθούν, είναι ο τεχνολογικός, ο τουριστικός που σχεδόν ισοψηφεί με τον πρώτο και, οι υπηρεσίες, ενώ ακολουθεί στην τέταρτη θέση η βιομηχανία.

Πολυπολιτισμική η Θεσσαλονίκη

Επίσης, οι ερωτηθέντες έδωσαν απάντηση και στην άποψη, που θέλει τους Θεσσαλονικείς “συντηρητικούς” και “κλειστούς” ως κοινωνία. Συγκεκριμένα, το 68,8% πιστεύει ότι η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη με πολυπολιτισμική ταυτότητα και αυτή θα πρέπει να αναδείξει.

Οι απαντήσεις που έδωσαν οι 47 stakeholders του τουρισμού, δεν διέφεραν ουσιωδώς από τις απαντήσεις του γενικού κοινού, ωστόσο, στα χαρακτηριστικά της πόλης που είναι σημαντικά για την προσέλκυση τουρισμού, δίνουν την πρώτη θέση στη γαστρονομία, τη δεύτερη στις εκθέσεις και τα συνέδρια και την τρίτη στην πολιτιστική κληρονομιά.

Οι παράγοντες του τουρισμού, σε ποσοστό 80% βλέπουν αύξηση της τουριστικής κίνησης, σε ποσοστό 55,3% θέλουν εκσυγχρονισμό των τουριστικών υποδομών, προώθηση του προορισμού διεθνώς με ψηφιακό μάρκετινγκ και ενίσχυση της συνεργασιας με τους τοπικούς φορείς , για τη δημιουργία ολοκληρωμένων τουριστικών εμπειριών.

Η Θεσσαλονίκη, για όσους συμμετείχαν στην έρευνα, είναι μία πόλη “αυθεντική”, “ανθρώπινη”, “ζωντανή”, “φιλόξενη” και “βιώσιμη” παρά τα προβλήματα που τονίσθηκαν σε άλλη ερώτηση της έρευνας.

433440406-6837205856385513-4449678322903080751-n.jpg



ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία