ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Τα κρυμμένα μαθηματικά... των μαθητών του πειραματικού λυκείου

Με ένα συναρπαστικό παιχνίδι σκέψης και δημιουργίας, συμμετέχουν στο διαγωνισμό «Μαθητική Εικονική Επιχείρηση» του Junior Achievement Greece, οι μαθητές του Πειραματικού Λυκείου του πανεπιστημίου Μακεδονίας

 28/03/2023 10:58

Θεσσαλονίκη: Τα κρυμμένα μαθηματικά... των μαθητών του πειραματικού λυκείου

Τι ρόλο παίζουν οι συμμετρίες στη ζωή μας; Μπορούν να οξύνουν τη σκέψη και να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά μας; Μπορούν, απαντούν οι μαθητές/τριες του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που συμμετέχουν στον φετινό διαγωνισμό «Μαθητική Εικονική Επιχείρηση» του Junior Achievement Greece με την επιχείρηση Isometricks και το wizzle, ένα συναρπαστικό παιχνίδι σκέψης και δημιουργίας με κρυμμένα μαθηματικά, που εξάπτει τη φαντασία, καλλιεργεί τη δημιουργικότητα, καταπολεμά το άγχος και εξασκεί τον νου.

«Οι συμμετρίες υπάρχουν παντού. Είμαστε φτιαγμένοι με συμμετρίες, μας περιβάλλουν, λειτουργούμε και σκεφτόμαστε με αυτές! Ο άνθρωπος μιμείται τις συμμετρίες που ενσωματώνει ο ίδιος και παρατηρεί στο περιβάλλον του και τις εισάγει στα τεχνουργήματα και στην τεχνολογία του», σημειώνουν οι έφηβοι «επιχειρηματίες» της Isometricks, εξηγώντας το σκεπτικό που τους οδήγησε στη δημιουργία του wizzle.

Αξιοποιώντας τη βραβευμένη βέλτιστη πρακτική του Ομίλου Μαθηματικών του σχολείου τους για τις συμμετρίες, οι 17 μαθητές/τριες της Isometricks δημιούργησαν μ’ αυτές το wizzle, ένα παιχνίδι για όλες τις ηλικίες, το οποίο σχεδιάζουν και παράγουν οι ίδιοι/ες στο σχολείο τους με την τεχνική του 3D printing. Πρόκειται για συλλογή χρωματιστών ψηφίδων που τοποθετούνται με τη λογική του ψηφιδωτού, προσφέροντας ατελείωτες δυνατότητες δημιουργίας. Τα προϊόντα της Isometricks διατίθενται σε πολλούς τύπους. Διαφοροποιούνται ως προς το σχήμα, το χρώμα, τον αριθμό των κομματιών και τον βαθμό δυσκολίας. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν, επίσης, να δημιουργήσουν το δικό τους προσωποποιημένο wizzle, μέσω καινοτόμας διαδραστικής εφαρμογής στην ιστοσελίδα της μαθητικής επιχείρησης. «Επιδιώκουμε τη δημιουργία μιας Κοινότητας Δημιουργίας και Μάθησης. Έτσι, στην ιστοσελίδα μας λειτουργεί διαδικτυακή έκθεση με έργα και ιδέες των πελατών μας», εξηγούν οι μαθήτες/τριες.

Wizzle για να παίζουν τα παιδιά όπως παλιά!

Στην ερώτηση γιατί αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι, απαντούν ότι «ίσως επειδή “τα παιδία σήμερα δεν παίζει” όπως παλιά», αφού δεν έχουν ούτε τους χώρους ούτε τον χρόνο. «Ίσως επειδή το παιχνίδι δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη, κατοχυρωμένο δικαίωμα στη Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Ίσως επειδή, όπως θα έλεγε και O. Holmes, οι άνθρωποι δεν σταματούν να παίζουν επειδή γερνάνε, γερνάνε επειδή σταματούν να παίζουν!», σημειώνουν.

Κάπως έτσι ξεκίνησε το ταξίδι των 17 παιδιών στον μαγικό κόσμο της γεωμετρίας. Οι ψηφίδες του wizzle ενσωματώνουν μαθηματικές-καλλιτεχνικές μεθόδους που χρησιμοποίησαν όλοι οι πολιτισμοί που άκμασαν στον πλανήτη. Αυτές χρησιμοποιούμε για το σχεδιασμό των ψηφίδων με το λογισμικό ανοιχτού κώδικα GEOGEBRA. Ο παίχτης δεν χρειάζεται να γνωρίζει μαθηματικά, για να διασκεδάσει με το wizzle, σημειώνουν κι εξηγούν πως, χωρίς να το καταλαβαίνει, παίζοντας κανείς εφαρμόζει κανόνες της μαθηματικής γλώσσας των γεωμετρικών μετασχηματισμών. «Για να μεταδώσουμε την αγάπη μας για τη γεωμετρία, βάλαμε σε κάθε συσκευασία, αλλά και στην ιστοσελίδα μας τα κρυμμένα μαθηματικά πίσω από κάθε παιχνίδι. Έτσι, το wizzle, εκτός από διασκεδαστικό παιχνίδι για όλους, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πολύτιμο εκπαιδευτικό εργαλείο στο δύσκολο για πολλούς μάθημα της γεωμετρίας», επισημαίνουν οι δημιουργοί του.

Το wizzle μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε κέντρα ψυχοθεραπείας (ιδιαίτερα για παιδιά), σε δομές υγείας, φιλοξενίας ηλικιωμένων, δομές πρόληψης και θεραπείας άνοιας για να μειώσει το άγχος, να οδηγήσει σε έκφραση συναισθημάτων, να βοηθήσει στην διατήρηση της μνήμης.

Ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσης και δημιουργίας

Το ταξίδι για τη δημιουργία του wizzle ήταν συναρπαστικό για τους μαθήτες/τριες του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που αποκόμισαν πολλή γνώση σε σχέση με τον κόσμο των επιχειρήσεων, είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν την αξία του digital marketing, δημιούργησαν τα κοινωνικά δίκτυα, την ιστοσελίδα και το commercial video της επιχείρησής τους, έμαθαν τη σημασία των οικονομικών μεγεθών, των δημοσίων σχέσεων, τη διαδικασία της 3D εκτύπωσης για την παραγωγή των προϊόντων τους, κυρίως όμως διαπίστωσαν τη σημασία της συνεργασίας, του ομαδικού πνεύματος και του καλού κλίματος.

Ιδιαίτερη αναφορά κάνουν σε σημαντικούς ανθρώπους που συνάντησαν στο ταξίδι τους, όπως ο inspirational mentor τους Αλ. Παπαχελά, η Μ. Τσολάκη και οι άλλοι ειδικοί επιστήμονες της Ελληνικής Εταιρείας Alzheimer, οι γιατροί τους Κέντρου Αποκατάστασης ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ και οι σύμβουλοι-εθελοντές τους Ι. Παπαδόπουλος και Γ. Βαρελάς από την ΙΚΕΑ Θεσσαλονίκης.

Την ομάδα της Isometricks απαρτίζουν οι μαθητές/τριες: Κορίνα Μαλασίδη, Αιμιλία Βουκουρεσλή, Μανώλης Τσιντάρης, Γιάννης Τερψιάδης, Άρτεμις Τσιουντουκίδου, Στέλλα Τσούκα, Φαίη Κατσάνου, Ανδρέας Ομήρου, Χριστόφορος Ζήρνας, Κωνσταντίνα Σαραφείδη, Νικόλας Σίββας, Θωμάς Στεφανίδης, Μαρίνα Γιακουμόγλου, Μαρία Μιμίδου, Παναγιώτης Τσιντάρης, Σωκράτης Ουζούνης και Απόστολος Κουλτούκης. Υπεύθυνοι καθηγητές του πρότζεκτ είναι οι: Νικόλαος Τερψιάδης, Άννα Ματσιώρη και Κυριακή Βασιλού.

Οι μαθητές/τριες του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας καλούν όλους όσοι πιστεύουν στην ιδέα τους να ψηφίσουν το διαφημιστικό τους video:

9https://jagreece.org/promovoting/vote-2023/,

https://www.youtube.com/watch?v=Ijjz73L1Udw)

και να τους ακολουθήσουν στα social media ή να επισκεφθούν την ιστοσελίδα τους https://sites.google.com/view/wizzle.

Τι ρόλο παίζουν οι συμμετρίες στη ζωή μας; Μπορούν να οξύνουν τη σκέψη και να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά μας; Μπορούν, απαντούν οι μαθητές/τριες του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που συμμετέχουν στον φετινό διαγωνισμό «Μαθητική Εικονική Επιχείρηση» του Junior Achievement Greece με την επιχείρηση Isometricks και το wizzle, ένα συναρπαστικό παιχνίδι σκέψης και δημιουργίας με κρυμμένα μαθηματικά, που εξάπτει τη φαντασία, καλλιεργεί τη δημιουργικότητα, καταπολεμά το άγχος και εξασκεί τον νου.

«Οι συμμετρίες υπάρχουν παντού. Είμαστε φτιαγμένοι με συμμετρίες, μας περιβάλλουν, λειτουργούμε και σκεφτόμαστε με αυτές! Ο άνθρωπος μιμείται τις συμμετρίες που ενσωματώνει ο ίδιος και παρατηρεί στο περιβάλλον του και τις εισάγει στα τεχνουργήματα και στην τεχνολογία του», σημειώνουν οι έφηβοι «επιχειρηματίες» της Isometricks, εξηγώντας το σκεπτικό που τους οδήγησε στη δημιουργία του wizzle.

Αξιοποιώντας τη βραβευμένη βέλτιστη πρακτική του Ομίλου Μαθηματικών του σχολείου τους για τις συμμετρίες, οι 17 μαθητές/τριες της Isometricks δημιούργησαν μ’ αυτές το wizzle, ένα παιχνίδι για όλες τις ηλικίες, το οποίο σχεδιάζουν και παράγουν οι ίδιοι/ες στο σχολείο τους με την τεχνική του 3D printing. Πρόκειται για συλλογή χρωματιστών ψηφίδων που τοποθετούνται με τη λογική του ψηφιδωτού, προσφέροντας ατελείωτες δυνατότητες δημιουργίας. Τα προϊόντα της Isometricks διατίθενται σε πολλούς τύπους. Διαφοροποιούνται ως προς το σχήμα, το χρώμα, τον αριθμό των κομματιών και τον βαθμό δυσκολίας. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν, επίσης, να δημιουργήσουν το δικό τους προσωποποιημένο wizzle, μέσω καινοτόμας διαδραστικής εφαρμογής στην ιστοσελίδα της μαθητικής επιχείρησης. «Επιδιώκουμε τη δημιουργία μιας Κοινότητας Δημιουργίας και Μάθησης. Έτσι, στην ιστοσελίδα μας λειτουργεί διαδικτυακή έκθεση με έργα και ιδέες των πελατών μας», εξηγούν οι μαθήτες/τριες.

Wizzle για να παίζουν τα παιδιά όπως παλιά!

Στην ερώτηση γιατί αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι, απαντούν ότι «ίσως επειδή “τα παιδία σήμερα δεν παίζει” όπως παλιά», αφού δεν έχουν ούτε τους χώρους ούτε τον χρόνο. «Ίσως επειδή το παιχνίδι δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη, κατοχυρωμένο δικαίωμα στη Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Ίσως επειδή, όπως θα έλεγε και O. Holmes, οι άνθρωποι δεν σταματούν να παίζουν επειδή γερνάνε, γερνάνε επειδή σταματούν να παίζουν!», σημειώνουν.

Κάπως έτσι ξεκίνησε το ταξίδι των 17 παιδιών στον μαγικό κόσμο της γεωμετρίας. Οι ψηφίδες του wizzle ενσωματώνουν μαθηματικές-καλλιτεχνικές μεθόδους που χρησιμοποίησαν όλοι οι πολιτισμοί που άκμασαν στον πλανήτη. Αυτές χρησιμοποιούμε για το σχεδιασμό των ψηφίδων με το λογισμικό ανοιχτού κώδικα GEOGEBRA. Ο παίχτης δεν χρειάζεται να γνωρίζει μαθηματικά, για να διασκεδάσει με το wizzle, σημειώνουν κι εξηγούν πως, χωρίς να το καταλαβαίνει, παίζοντας κανείς εφαρμόζει κανόνες της μαθηματικής γλώσσας των γεωμετρικών μετασχηματισμών. «Για να μεταδώσουμε την αγάπη μας για τη γεωμετρία, βάλαμε σε κάθε συσκευασία, αλλά και στην ιστοσελίδα μας τα κρυμμένα μαθηματικά πίσω από κάθε παιχνίδι. Έτσι, το wizzle, εκτός από διασκεδαστικό παιχνίδι για όλους, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πολύτιμο εκπαιδευτικό εργαλείο στο δύσκολο για πολλούς μάθημα της γεωμετρίας», επισημαίνουν οι δημιουργοί του.

Το wizzle μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε κέντρα ψυχοθεραπείας (ιδιαίτερα για παιδιά), σε δομές υγείας, φιλοξενίας ηλικιωμένων, δομές πρόληψης και θεραπείας άνοιας για να μειώσει το άγχος, να οδηγήσει σε έκφραση συναισθημάτων, να βοηθήσει στην διατήρηση της μνήμης.

Ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσης και δημιουργίας

Το ταξίδι για τη δημιουργία του wizzle ήταν συναρπαστικό για τους μαθήτες/τριες του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που αποκόμισαν πολλή γνώση σε σχέση με τον κόσμο των επιχειρήσεων, είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν την αξία του digital marketing, δημιούργησαν τα κοινωνικά δίκτυα, την ιστοσελίδα και το commercial video της επιχείρησής τους, έμαθαν τη σημασία των οικονομικών μεγεθών, των δημοσίων σχέσεων, τη διαδικασία της 3D εκτύπωσης για την παραγωγή των προϊόντων τους, κυρίως όμως διαπίστωσαν τη σημασία της συνεργασίας, του ομαδικού πνεύματος και του καλού κλίματος.

Ιδιαίτερη αναφορά κάνουν σε σημαντικούς ανθρώπους που συνάντησαν στο ταξίδι τους, όπως ο inspirational mentor τους Αλ. Παπαχελά, η Μ. Τσολάκη και οι άλλοι ειδικοί επιστήμονες της Ελληνικής Εταιρείας Alzheimer, οι γιατροί τους Κέντρου Αποκατάστασης ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ και οι σύμβουλοι-εθελοντές τους Ι. Παπαδόπουλος και Γ. Βαρελάς από την ΙΚΕΑ Θεσσαλονίκης.

Την ομάδα της Isometricks απαρτίζουν οι μαθητές/τριες: Κορίνα Μαλασίδη, Αιμιλία Βουκουρεσλή, Μανώλης Τσιντάρης, Γιάννης Τερψιάδης, Άρτεμις Τσιουντουκίδου, Στέλλα Τσούκα, Φαίη Κατσάνου, Ανδρέας Ομήρου, Χριστόφορος Ζήρνας, Κωνσταντίνα Σαραφείδη, Νικόλας Σίββας, Θωμάς Στεφανίδης, Μαρίνα Γιακουμόγλου, Μαρία Μιμίδου, Παναγιώτης Τσιντάρης, Σωκράτης Ουζούνης και Απόστολος Κουλτούκης. Υπεύθυνοι καθηγητές του πρότζεκτ είναι οι: Νικόλαος Τερψιάδης, Άννα Ματσιώρη και Κυριακή Βασιλού.

Οι μαθητές/τριες του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας καλούν όλους όσοι πιστεύουν στην ιδέα τους να ψηφίσουν το διαφημιστικό τους video:

9https://jagreece.org/promovoting/vote-2023/,

https://www.youtube.com/watch?v=Ijjz73L1Udw)

και να τους ακολουθήσουν στα social media ή να επισκεφθούν την ιστοσελίδα τους https://sites.google.com/view/wizzle.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία